Wat heb ik nodig om een dj te worden (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Eugeneji    posted on 18-02-2008 13:01
Hallo allemaal,

Ik wilde jullie advies over wat ik allemaal nodig heb om een dj te worden en aan wat voor budget moet ik denken hierbij?

Ik heb momenteel , imac, logic studio en een midi keyboard heb ik deze dingen allemaal wel nodig ? En waar kan ik leren draaien? ik wil house muziek gaan draaien met oosterse tintjes.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aan pakken en waar ik moet beginnen?

gr. Eugene

What do you think about Wat heb ik nodig om een dj te worden ??

Vote :   

VedetteH    posted on 20-02-2008 18:38
Oke. Maar wat als je niet je pc eraan zet, en wel een mixer etc erbij koopt. Dan kun je uiteraard niet 2 dingen door elkaar mixen maar wel een beetje draaien en oefenen?

Heb je ook persee boxen nodig of kun je het ook alleen met je koptelefoon doen?
ArTy    posted on 20-02-2008 18:45
je hebt wel 2 apperaten nodig om te kunnen mixen. Boxen heb je niet perse nodig maar werkt wel een stuk fijner, je kan ook gewoon een goedkoop setje pc speakers halen en deze aansluiten, voldoet tijdelijk wel. Op marktplaats staan trouwens ook genoeg versterkers + boxen voor een paar tientjes.
VedetteH    posted on 20-02-2008 19:39

Maar met 1 cdspeler draaien/oefenen is dus eigenlijk geen optie?
Als ik een niet te dure cdspeler wil aanschaffen, wat is dan aan te bevelen?
En welke site is dan het beste?

ArTy    posted on 20-02-2008 19:46

Wat is niet duur in jou ogen? Je kan de reloop rmp-1 doen, kost rond de 350 euro en is een prima spelertje, heb er hier ook een staan. Is dit te duur kan je het beste de Numark axis-4 pakken, kost rond de 230 euro volgens mij. En naar webshops mag hier niet gelinkt worden, daarmee kan ik je dus niet helpen.

VedetteH    posted on 20-02-2008 19:56
Haha oke, jammer van de weblinks dan.
De informatie over de cdspelers is zeker nuttig, maar ik heb eigenlijk nog niet echt antwoord op mijn vraag; is het niet echt een optie om met 1 cdspeler te draaien?
christiano    posted on 20-02-2008 20:54
nee sorry
bij dj en is het de bedoeling dat je 2 platen door elkaar kan mixen
daar voor heb je 2 of meer cd spelers en of draai tafels nodig
er is een cd speler waarvan ik weet dat je met een cd kan mixen en dat is de dns 5500 en die is rond de 1000 euro :P
dus je moet perse 2 cd spelers hebbe
VedetteH    posted on 20-02-2008 21:00

Oke, maar als je niet te duur wilt beginnen, is dan een setje van de Numark AXIS 4 of de US blaster 7327 een goede optie?
Je kunt daarmee ook gebrande cd's draaien neem ik aan?

ArTy    posted on 20-02-2008 21:05
Axis 4 is goed, us blaster is volgens mij niet zo goed, maar dat weet ik totaal niet zeker.. Ik neem aan dat je er gebrande cd's op kan spelen, nog nooit een speler gezien die dit niet kan.
VedetteH    posted on 20-02-2008 21:18

Stel ik koop een setje Numark AXIS 4 met mengpaneel. Hoeveel ben ik dan nog ongeveer kwijt aan overige kosten (bekabeling etc etc.)?

ArTy    posted on 20-02-2008 22:41
Heb je al een versterker en boxen?
djmamo    posted on 21-02-2008 14:12
je kan bijvoorbeeld een numark cdn 22 cd speler kopen en een stanton mixer de m 201 , als ik me niet vergis.

en dan ben je 200 plus 80 euro kwijt dus dat is 280 euro.

en komen er nog wat kabels bij dan ben je voor 300 euro klaar. en dan moet je nog speakers en versterker hebben.

www.moonentertainment.nl
ArCee    posted on 21-02-2008 16:22
Voor ik van alles en nog wat aan zou schaffen, wat heb je nodig? Maatgevoel en 2 goede oren, da's is toch wel de basis. Het zou zonde zijn als je zoveel euro inversteerd en uiteindelijk lukt het gewoon niet. Die mensen zijn er namelijk ook, niets om je over te schamen maar het is nu eenmaal zo. Mijn vrouw b.v. heeft absoluur geen maatgevoel, die kan heel =goed tussen de maten door dansen, op zich ook een kunst hoor CryIk zou eens kijken of je eens zou kunnen oefenen bij een vriend etc om te zien of je de basis van mixen in je hebt/begrijpt. Zo ja, dan zou je eens kunnen gaan orienteren op apparatuur..................denk ik dan he?? Cry

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

208 Users online: markvl & 71 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 41.193
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.739