Wat is de Mainstream nu  (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat is de Mainstream volgens jou nu?

-Electro
-House
-Minimal
-Techno
-Hardcore

Voting is only possible for our Members
JollyJunkie    posted on 16-02-2008 15:02
Wat is volgens jou de Mainstream nu?
Als je keuze er niet bij staat post het dan ff.

What do you think about Wat is de Mainstream nu ??

Vote :   
ArCee    posted on 19-02-2008 17:25
Pcies, Trance met ballen hahaha Cry Ik ga toevallig ff zo'n setje opnemen deze week met Carlo Resoort, Joop, Richard Durand, Beam, Cosmic Gate etc Cry
djmamo    posted on 19-02-2008 18:26
Poster: ArCee
Iets waar ik me totaal niet mee bezig hou omdat ik mijn eigen sound draai en me niet laat leiden wat mainstream of commercieel aantrekkelijk is Cry

de vraag is niet wat JIJ draait of waar JIJ je mee bezighoud. de vraag is heel simpel welke style is nu de mainsound

ontopic:

House in zijn vele varianten electro/dirty/latin/minimal (valt allemaal onder house, want dat is een verzamel naam) heeft en zal altijd mainstream blijven.

sinds er "dance" is vanaf eind jaren 80 begin 90, is house de voornaamste mainstream style geweest en daar zal het ook altijd op terug vallen, want elke style heeft zo zijn ups en downs.

maar house zal altijd een Grote dan wel niet DE mainstream style blijven.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 19-02-2008 @ 18:35:59 (100%)
Ferrox    posted on 20-02-2008 15:25
Poster: djmamo

maar house zal altijd een Grote dan wel niet DE mainstream style blijven.

waar heb je die glazen bol staanConfusedCry

Nu is het house, een tijdje terug ff jump, en een hele tijd terug happy hardcore. wat next?

Geen idee.. maar vind dit wel een van de leukere stijlen die tot nu toe naar boven is gekomen.
MoXeGy    posted on 20-02-2008 16:40

euh jump vond ik niet echt de mainstream, oke het was wel een grote hype maar meer niet.
djmamo    posted on 20-02-2008 16:50
Poster: Ferrox

waar heb je die glazen bol staanConfusedCry

Nu is het house, een tijdje terug ff jump, en een hele tijd terug happy hardcore. wat next?

Geen idee.. maar vind dit wel een van de leukere stijlen die tot nu toe naar boven is gekomen.

vind dat je 2 dingen door elkaar haalt mainstream en hype.

een hype is niet per definitie een mainstream.
www.moonentertainment.nl
Renzis    posted on 20-02-2008 16:54
Ok Jump was hype, maar volgens mij is happy hardcore toendertijd in de dance toch behoorlijk mainstream geweest voor een paar jaar.

Ik moet overigens wel zeggen dat de "mainstream"House nu nog lang niet kan tippen aan wat trance was tijdens zijn hoogtijd. Het duurt nog wel tijd tot house zo ver
ccc    posted on 20-02-2008 16:55
Cry DE mainstream is top 40.
DJPrime    posted on 20-02-2008 16:58
Hahaha idd:P
De top 40 word heel veel gedraait in discotheken:P
Maar hoeft ook niet!
Ferrox    posted on 20-02-2008 17:22
Poster: djmamo

vind dat je 2 dingen door elkaar haalt mainstream en hype.

een hype is niet per definitie een mainstream.

wat is het verschil dan?
Flexii    posted on 20-02-2008 20:06
Poster: Ferrox

wat is het verschil dan?

ligt er natuurlijk aan hoelang een hype duurt, en hoe groot de doelgroep is die meegaat in die hype. Jump werd in een keer commercieel, maar als kleine kinderen dan gaan jumpen is de hype ook zo weer voorbij, ik zie het nog terug bij mijn neefje van 8, daar is jump nog in, terwijl de laatste keer dat ik een jump plaat gehoord heb met stappen zal toch zeker een maand of 4 geleden zijn.

mainstream kun je zien als iets wat overal gedraaid wordt, house wordt in bijna alle discotheken wel veel gedraaid op het moment, en vind ik dus status mainstream hebben.

Ik vind het overigens dom om top40 mainstream te gaan noemen, de top40 bestaat namelijk uit alle verschillende genres, en wel uit de meest populaire platen, die het meest aangevraagd, gedownload en gekocht worden, logisch dat discotheken hierop inspelen. beetje cru om dan te zeggen dat het een mainstream is
djmamo    posted on 21-02-2008 14:17

kijk naar wat de discotheken draaien en als het groot gedeelte house draaid dan heb je dus de mainstream.

en house gaat al lang mee, in de tijd van de roxy, IT en danssalon  was het voornamelijk house wat er gedraaid werd.

ik blijf erbij dat house eigenlijk vanaf het vroege begin van de dance scene toch wel de mainstream is gebleven en blijft voor zover je dat kan zien natuurlijk.

www.moonentertainment.nl
ArCee    posted on 21-02-2008 16:24
Is ook, maar vroegah had het een andere naam. Dan was het weer Club, dan weer Mellow maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer basicly Winking my eye
woudy    posted on 21-02-2008 16:57
Ik denk House samen met Electro dit is nog steeds een enorme hype, echter wat ik niet snap ik dat mensen zegge dit is iets waar ik me niet mee bezig houd ik draai wat ik wil, want dan draai je duidelijk niet voor publiek.

Je moet ook draaien wat het publiek wil (mainstream shit) als je alleen maar je eigen shiz draait en niemand trekt het word het ook niks, mensen zulle je alleen maar leuk/ goed vinde als je draait wat ze willen horenWinking my eye
de kunst is dat te combineren met je eigen smaak.

Tenminste dat is mijn mening.
ArCee    posted on 21-02-2008 17:00
Woudy, deels waar, maar een zaaleigenaar moet van zijn kant ook zijn huiswerk doen en de juiste dj met de juiste sound inhuren. Geen Trance dj die opeens top 40 moet gaan draaien of een hardcore dj die blokken rap moet gaan draaien natuurlijk Cry
DEGEE    posted on 21-02-2008 19:28
in belgië komt nu tecktonik opCry
het is electro/dance met raare moves opCry
en die gasten hebben raar haar maja :p

dat is zo een liedje: (a cause des garcons - yelle)

http://www.youtube.com/watch?v=36e9kZcRWGI
User edit by DEGEE on 21-02-2008 @ 19:29:34 (4%)
Bastian    posted on 21-02-2008 19:32
Dance is eigenlijk altijd al mainstream geweest..
ArCee    posted on 23-02-2008 15:28
Sjah, dance is wel heel algemeen en rekbaar natuurlijk. Daar valt alles van ballroom tot terror onder als je het zo bekijkt. Cry Ik heb maar techno aangeklikt omdat dit mij uit het rijtje het meest tot de verbeelding spreekt Cry
User edit by ArCee on 23-02-2008 @ 15:29:58 (78%)
JollyJunkie    posted on 23-02-2008 16:36
Poster: DEGEE
in belgië komt nu tecktonik opCry
het is electro/dance met raare moves opCry
en die gasten hebben raar haar maja :p

dat is zo een liedje: (a cause des garcons - yelle)

http://www.youtube.com/watch?v=36e9kZcRWGI

Dat lied ken ik,
Word in Nederland op TMF ook best vaak gedraait,
Ze hebben wel vette schoen Cry
User edit by JollyJunkie on 23-02-2008 @ 16:36:34 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 6.424 days.
 Post CommentThat would be 214.1 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

495 Users online: 295 Guests (200 Unknown)
Pages generated today : 35.524
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.587.822