Wat heb ik nodig voor me eigen studio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Eugeneji    posted on 15-02-2008 15:38
Hallo allemaal,

Ik wilde van iemand een advies over wat ik allemaal nodig heb om me eigen muziek te produceren?

Op dit moment heb ik een Imac OS 10.5 die nieuwe, daarnaast heb ik Logic studio 8 aangeschaft en een andere software Swar Plug waar bij muziek instrumenten uit India in zitten en heb ook een midi keyboard met 49 toetsen om die geluiden ook mee te spelen.

Op dit moment ben ik 3 maanden bezig met het nemen 1x per week van keyboard lessen daarnaast speel ik trommel zelf (hindoestaanse trommels TABLA).

Wat ik wil is dat ik over 1 jaar een beetje keyboard kan spelen en daarmee me eigen melodietjes maak en straks me eigen muziek produceren. En de beats uit logic en Swar Plug eruit te halen. Ik wil eigenlijk Westerse house beetje mixen met oosterse tintjes uit india en afghanistan.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier voor nog meer nodig heb naast de dingen die ik al heb en kan iemand mij misschien prive lessen geven van Logic want voor mij is dat een nieuw programma en heb nooit met muziek software gewerkt.

Later zou ik eventueel als het allemaal zo ver is dan wil ik mijn eigen gemaakte muziek gaan draaien.... kan iemand mij hier allemaal advies over geven hoe ik het moet aan pakken en waar enz zo...

Alvast bedankt voor jullie tips@@@!!!

gr. Eugene

What do you think about Wat heb ik nodig voor me eigen studio ??

Vote :   

MickeyHouse    posted on 15-02-2008 15:44
Ik ben zelf ook niet bekend met logic. Maar de meeste beginners nemen toch Fruity Loops. Voor beide (logic en FL) zijn genoeg tutorials te vinden op internet (YouTube,google etc).

Voor de rest heb je alle dingen om goed te beginnen.
Je zou als extra nog kunnen denken aan een Mic (vocals, geluiden op nemen) en misschien monitor speakers (ik weet niet wat voor speakers je nu hebt, maar goede monitors zijn het best om thuis te produceren).
christiano    posted on 15-02-2008 15:56
je moet het gewoon doen met tutorials prive les moet je niet nemen je moet het gewoon leren en je hoeft niet perse piano kunnen spelen om melodietjes te maken :p
ik zelf werk nu met fl studio 6 en reason 3 en heb er geen bijles in gehad en mijn producties zijn niet slecht en ik kan gewoon melodietjes maken (terwijl ik nooit piano heb leren spelen) ook word logic gebruikt door erick e :P
maar je moet gewoon eerst leren hoe alles werkt dus gewoon tuturiols downloaden of kijken op internet daar leer je veel van
en gewoon allemaal dingn oefenen :P nah veel plezier met leren producen :P
en om het aantepakken moet je gewoon software hebben een midi keybord (niet perse) dat is het en een goede comp die beetje snel is :P

Hansje    posted on 15-02-2008 16:41
Een goede mic zou misschien in jou geval wel leuk zijn.
Dan kun je live je tabla's bespelen en dat vervolgens opnemen in Logic.
Opzich heb je geen keyboardles nodig om melodietjes te kunnen maken, maar het kan wel enorm helpen.
Als je keyboard les hebt, leer je namelijk ook het een en ander over akkoorden en combinaties van akkoorden.
Gagarin12    posted on 15-02-2008 17:02
zoals ze al eens zeiden, zorg dat je gooie monitors hebt, als je met logic 8, logic studio 8 bedoelt heb je al ongeveer de beste sequencer die er is voor op een pc en gewoon in de studio. Vele bekenden gebruiken logic (digitalism, d ramirez, booka shade, coburn, ...). kijk ook eens op youtube of video google onder de trefwoorden "slices tech talk", deze zijn filmpjes van bekende producers van een magazine, ze vertellen hier hoe ze aan de slag gaan, de meesten doen dit met logic en ze leggen het heel duidelijk uit. Ze geven regelmatig zelf tips zoals bv. geef al je sporen een naam.

Ik heb altijd gehoord dat logic goed was met midi en hardware, en ableton meer was voor softsynths (dus synhts in de vorm van een programma dat je dan kan opnemen in je pc sequencer) Maar logic zal zeker wel softhsynth goed kunnen benutten, geloof me. Ik zou dus beginnen kijken naar wat synths (hardware en/of software). Je keyboard lessen zullen je ook zeker niet ten slechte komen, je zal je een beter idee kunnen maken van uit welke noten het melodietje in je hoofd bestaat (maar dit zei hansje al ongeveer). Maar een heel goed pakket is reason, er zitten verscheiden synths in, een drum machine, samplers, effecten, vocoder, ... Dit kan je dan ook doortrekken via "Rewire" naar Logic dat alles dan in aparte sporen kan opnemen. (hiervoor moet je eens zoeken op google onder de naam "rewire reason logic" ofzo, eens je het weet is het poepsimpel.)

Nog een laatste tip, speur het internet nog wata f naar leuke synths en luister goed naar de liedjes die je echt goed vindt, probeer ze te ontleden: basslijn, drums, melodie, effecten, .....

Gagarin
bambamstudio    posted on 16-02-2008 07:57
Met logic haal je een goede seq. in huis, niet zoals Gagarin zegt voor hadrware, maar zeker voor aoftware. Logic werkt met audio units, die zorgen voor goede kwaliteit, dus je hebt ableton helemaal niet nodig.

Ga eerste eens aan de slag met deze software, probeer creatief te zijn voordat je grote uitgeven gaat doen als monitoren, hadware en week ik allemaal.

Een midi keyboard is natuurlijk aan te raden, daar inspelen veel sneller en gemakkelijker is dan met je m,uis gaan klooien.

Leet eerst je seq. programma goed, want dat is de basis.

En voor lessen, cursussen en workshops: www.bambamstudio.nl ( om mijn eigen handel maar ff te spammen )
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 16-02-2008 @ 07:59:10 (19%)
Eugeneji    posted on 18-02-2008 12:10

Bedankt voor jullie reacties allemaal, hebben jullie ichat of msn zodat ik jullie kan toevoegen als ik wat wil vragen of iets... Ik ken niemand die zich met die dingen bezig houdt en vrienden van mij zijn niet zo geinteresseerd in muziek dus zou wel handig zijn als ik iemand van jullie contact mee heb die mij verder kan helpen met deze dingen.

Alvast bedankt!!!

gr. Eugene

bambamstudio    posted on 18-02-2008 20:15
msn: marc@bambamstudio.nl
Leo981    posted on 18-02-2008 21:34
eeeey bambam studio ik weet niet wat je zegt over grote uitgeaven maar heb je je eigen booth al gezien?
bambamstudio    posted on 18-02-2008 21:35
weet jij ook al dat ik al 20 jaar met muziek bezig ben? ow en ik zie mijn booth bijna iedere dag.
User edit by bambamstudio on 18-02-2008 @ 21:38:56 (76%)
Leo981    posted on 19-02-2008 20:48
oow zie jij je booth elke dag  ben je dan zo goede vrienden met jezelf dat je elke dag naar je huis gaat
Leo981    posted on 19-02-2008 20:49
srry bambam
P.S. wel vette booth trouwens
DEGEE    posted on 19-02-2008 21:07
ik denk ten eerste veel geld!!!
JollyJunkie    posted on 19-02-2008 21:09
Poster: DEGEE
ik denk ten eerste veel geld!!!

Haha :P Dat klopt,
Ik denk dat het geld bij de meeste Dj's een van hun grootste problemen is :P

This is an old Topic

No new postings for 6.406 days.
 Post CommentThat would be 213.5 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

150 Users online: 90 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 9.650
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.091.823