Geluidskaart of laptop (Fl studio probleem)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 14-02-2008 15:05
heej
ik ben nou met een nummertje bezig(een remix van The Rolling Stones - Satisfaction)  met een gigantische lading vst's en vsti's.. het probleem is,  als ik nu in de playlist er iets bij wil opnemen(via main automation, dat balkje) dan blijftie steken, en dan zit fl studio vast(geluid blijft hangen, de daw zelf doet niets meer)

ligt dit aan me behringer uca202 of aan me laptop met een intel core 2 duo van 2 ghz en 2 gb geheugen??

ik denk dat ik het antwoord al weet, dus een andere audiokaart ga aanschaffen. maar toch wil ik dit ff gegarandeerd hebben.
en als het aan de geluidskaart ligt, welke specificaties van een geluidskaart geven de buffer(latency)/kwaliteit dan aan?? de kHz? of wat?

gr erik

What do you think about Geluidskaart of laptop (Fl studio probleem) ??

Vote :   

Twizz    posted on 15-02-2008 12:24
nobody??
bambamstudio    posted on 15-02-2008 17:43
Instelling van je asio drivers misschien?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Twizz    posted on 15-02-2008 21:47
njah, tis een simpel behringer ding.. asio werktie zwaar shit mee(dan geeftie errors)

ik gebruik gewoon mme

ander vraagje

stel ik koop de m-audio audiophile usb.. zijn mijn latency problemen dan weg??
als voorbeeld; ik speel graag gitaar, en het zou mooi zijn als dit via de computer kan gaan zodat ik het live door effecten kan routen(denk aan IK multimedia's amplitube 2)
kan dit dan?? want nou moet ik gewoon via mixer beluisteren zonder effect en dat hij ondertussen opneemt, en dat je later het effect erbij doet.
User edit by Twizz on 15-02-2008 @ 22:02:06 (100%)
bambamstudio    posted on 16-02-2008 07:52
m-audio audiophile usb is een goede kaart en m-audio heeft zijn asio drivers goed op orde.
Live effecten dooe je kaart is mogelijk, maar daar heb je best een dikke aart voor nodig want dit vergt nosal dsp.

Er is speciale gitaar software zoals guitar rig van NI en Boss heeft ook haar eigen software
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Twizz    posted on 16-02-2008 16:24
Poster: bambamstudio
m-audio audiophile usb is een goede kaart en m-audio heeft zijn asio drivers goed op orde.
Live effecten dooe je kaart is mogelijk, maar daar heb je best een dikke aart voor nodig want dit vergt nosal dsp.

maar hoever zou ik kome met de audiophile?? of kan ik dan beter voor een duurdere gaan kijken??

Poster: bambamstudio
Er is speciale gitaar software zoals guitar rig van NI en Boss heeft ook haar eigen software

met gitaar software bdoel je in dit geval vsti en niet vst? ik bdoel(dat zul jij waarschijnlijk wel weten wat ik hiermee bedoel) dat het een guitar-synth is? want ik heb al refx slayer.. en ik speel zelf nu eenmaal graag gitaar.

oww ik zie het al, het is een guitar workstation op zichzelf..

User edit by Twizz on 16-02-2008 @ 17:12:24 (36%)
djjw    posted on 20-06-2008 00:01

Ik kick dit topic even vanwege de topic titel die ik ook wou gebruiken!

Ik ben van plan om eens tekijken of het maken van een track wat voormij is!
Omdat Luxx leuke fimpjes maakt heb ik besloten om daarvoor FL te gebruiken.
Nu komt alleen het probleem, in de step sequencer heb ik pas 1 pattern in gebruik,
en dan zit er al een vervelende tik in mn geluid.

Zelf denk ik dat het ligt aan de geluidskaart van mn laptop,
maar dat weet ik niet zeker?!
Is er een manier om dat te testen?

Of zouden het instellingen kunnen zijn in FL??

Mn laptop heeft een T2130 Duo processor, en 2 gig. geheugen, draait op vista!

Als het dan aan mn geluidskaart zou liggen, vraag ik me af of dit een goede ext. geluidskaart is?
DEZE dus...    Het gaat dus om de Lexicon LAMBDA Studio.

Edit:
Voor wat knip en plak werk gebruik ik Ableton maar die heeft nergens last van!

User edit by djjw on 20-06-2008 @ 00:02:29 (11%)
Nandi    posted on 20-06-2008 07:34
Wat bedoel je met tik ? je kan ander je buffer lenght hooger instellen ( Options , file stettings) Dan is het wegCry
djjw    posted on 20-06-2008 08:34
uhhmm jah ik denk dat het wel temaken zou kunnen hebben met een buffer probleem..

na werk ga ik het meteen proberen.
djjw    posted on 20-06-2008 17:29
Poster: Nandi
Wat bedoel je met tik ? je kan ander je buffer lenght hooger instellen ( Options , file stettings) Dan is het wegCry

Goed bezig, Nandi...
Voorlopig is het probleem opgelost!!
Nandi    posted on 20-06-2008 18:01
Poster: djjw

Goed bezig, Nandi...
Voorlopig is het probleem opgelost!!

Geen probleem Cry
DeteqBoy    posted on 24-06-2008 22:26

Misschien domme vraag maar als je die buffer hoger instelt is het dan normaal dat hij trager reageert dan normaal als je bijvoorbeeld toetsen indrukt? Het is verder niet heel storend en stukken beter dan zon tik, maar als er iets aan te doen is wil ik het wel weten Happy, laughing

Day-One    posted on 24-06-2008 22:46
ik heb zelf een e-mu 0202 usb2 en ervaar geen problemen (latancy ed) €95, maar ik vrees dat jij twee dingen doorelkaar haald.... Buffer probleem is niet perdefinitie geluidskaart probeel noch laptop probleem..kan ook aan FL liggen! oja wat ook heel fijn werkt..(maar niet heus) als je genoeg samples gebruikt en vst's op de zelfde HD (C:/ dus) kan hij idd gaan stotteren. wat jij kan doen en wat ik altijd doe is samples ed op andere schijf...of als hij samples vanaf cd moet lezen nog helemaaaal mooi..

check het even
DeteqBoy    posted on 24-06-2008 22:54
dus vst´s van veschillende schijven draaien zou al voor verbetering kunnen zorgen?
Day-One    posted on 24-06-2008 23:07
Poster: DeteqBoy
dus vst´s van veschillende schijven draaien zou al voor verbetering kunnen zorgen?

neen ik zeg niet vst's op "verschillende" schijven ...maar hou even in gedachten dat het wel geheugen/render/buffer problemen "kan" veroorzaken en als je er een aantal van hebt geactiveerd. als je met ableton werkt is het raadzaam de track te recorden op een ander track zodat hij minder hoeft te rekenen..bv track 1 waar vst's actief zijn opnemen op track 2 en dan track 1 deleten..is weer een aantal vst's minder..ik weet niet of dit bij FL kan! (met track bedoel ik spoor)

Wat raadzaam is, zijn de sampels op een ander locatie (schijf) plaatsen dus niet op c:/ het kan problematisch zijn bij het afspelen/renderen...omdat hij de samples moet rekenen en afspelen en de effecten bij elkaar kan stotter~en als gevolg hebben! (als alles bij elkaar op c:/ staat)

Mijn opstelling:
Vaio laptop VGN-FZ11E (std) + ext. HD van 500 Gig
E-Mu0202 USB2
ESI Key Control49
HUB voor TB,Muis, 2x stick

nog nooit buffer/latancy ed problemen! (werk met Live)
User edit by Day-One on 24-06-2008 @ 23:18:37 (66%)
DeteqBoy    posted on 24-06-2008 23:59
ah ok dat is duidelijk dan, misschien ook maar is gaan nadenken over een externe harde schijf voor mijn samples en andere audio gebeuren. Is sowieso altijd handig Happy, laughing
dj-ync    posted on 17-07-2008 10:19
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=304784  dit moet je er tussen hebben want het geval wat jij nu heb is bij veel mensen bekend!!!

This is an old Topic

No new postings for 6.254 days.
 Post CommentThat would be 208.5 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

185 Users online: 120 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 26.326
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.730