Red Bull (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-t    posted on 13-02-2008 22:26
ierdereen kent het faabeltje: In RedBull zit TAURINE en taurine is het sperma, bloed of de ballen van een stier. omdat Taurus (TAURine) latijns is voor stier....

nou is het duidelijk dat dit niet waar is... want tuarine is gewoon een zuur gemaakt door de mens....

nou vraag ik me wel af zit er iets anders in redbull wat afkomstig is van een stier (of een dier) Confused?
Mod edit by Lead on 13-02-2008 22:30 (10%)

What do you think about Red Bull ??

Vote :   

Flexii    posted on 13-02-2008 22:31
had je dit niet in de late leeuw kunnen zetten,, wat een onzin
dj-t    posted on 13-02-2008 22:33
ik vind van niet ik vind eerder zoon post onzin.  maar het klopt hij staat onder dj talk, en zou eigenijk onder chat talk moeten staan....
User edit by dj-t on 13-02-2008 @ 22:41:17 (1%)
ccc    posted on 13-02-2008 23:30
Iets van een stier in Red Bull? Dat heb ik nog nooit gehoord.:P Ben er wel eens benieuwd naar of iemand daar meer over weet.
Rubenn    posted on 13-02-2008 23:32
alstublieft:

Taurine is een stof die vaak aan energiedranken wordt toegevoegd . Het is een aminozuur geïsoleerd uit ossengal. De Latijnse naam voor het rund, Bos taurus, gaf dit aminozuur haar naam. Taurine is aanwezig in de vloeistoffen in de longen, spieren en zenuwweefsel.

Het is een niet-essentieel eiwit, wat betekent dat het lichaam niet afhankelijk is van de voeding. Taurine wordt dagelijks in het lichaam aangemaakt uit methionine (een ander aminozuur) en er wordt een deel uitgescheden via de urine. Een onbalans kan eventueel gecompenseerd worden door inname via de voeding
(vlees).

Bron:www.food-info.net

Illusion    posted on 13-02-2008 23:34
Hmm het is ontdekt in ossengal:D Taurine

Taurine is een zwavelbevattend organisch zuur en een van de actieve ingrediënten van populaire energiedrankjes zoals Red Bull. De scheikundige notatie voor taurine is (C2H7NO3S), de IUPAC-naam: 2-aminoethaansulfonzuur. De naam komt van het Griekse woord tauros, dat 'stier' betekent, omdat het ontdekt werd in ossengal. Vlees en andere dierlijke producten (behalve melk en melkproducten) bevatten doorgaans veel taurine. Het is ook een belangrijk bestanddeel in energiedrank als Red Bull en Golden Power.

[bewerk] Functies

• Taurine speelt een rol bij de stofwisseling, maar de werking is nog niet helemaal duidelijk. Duidelijk is wel dat het de absorptie van vetten uit de voeding stimuleert.
  • Onderzoek suggereert dat taurine de bloeddruk verlaagt.
  • Taurine is een neurotransmitter in de hersenen.

Teveel taurine kan hoofdpijn veroorzaken bij sommige mensen omdat het de druk verhoogt in de hypofyse.

Bron Wikipedia

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Twizz    posted on 14-02-2008 15:09
Poster: dj-t
ierdereen kent het faabeltje: In RedBull zit TAURINE en taurine is het sperma, bloed of de ballen van een stier. omdat Taurus (TAURine) latijns is voor stier....

nou is het duidelijk dat dit niet waar is... want tuarine is gewoon een zuur gemaakt door de mens....

nou vraag ik me wel af zit er iets anders in redbull wat afkomstig is van een stier (of een dier) Confused?

ff voor alle duidelijkheid, dit heb ík hem hoogstpersoonlijk op de fiets bijgebracht:P
maar dat maakt het nog niet minder waar, want ik heb het zelf ook gehoord
RAS    posted on 14-02-2008 15:21
hè jammer, ik hoopte dat dit topic over de studenten-dj contest ging.
Twizz    posted on 14-02-2008 15:23
Poster: RAS
hè jammer, ik hoopte dat dit topic over de studenten-dj contest ging.

nee helaas, het gaat over stierenurineCry
OneSixty    posted on 14-02-2008 16:46
ookal zat er geraspte hertenlul in , maakt dat uit ofzo ?
Flexii    posted on 14-02-2008 16:49
Poster: Lightzone
ookal zat er geraspte hertenlul in , maakt dat uit ofzo ?

ja ik snap ook niet wat het uitmaakt, weet je wat er allemaal in kroket ofzo zit:P,, xD
Twizz    posted on 14-02-2008 17:03
in een kroket volgens mij niet zo heel veel raars.

ik denk dat je een frikandel/hamburger bedoelt??

nee, ik denk dat twan(dj-t) bang is datie zwanger raakt doordatie misschien stierensperm zou drinke.
nou dan kan ik hem geruststellen, dat is niet;
1. het moet via een ander gaatje
2. je moet van het vrouwelijk geslacht zijn
3. dat zaad is allang dood
4. stier en mens gaat niet samen:P
User edit by Twizz on 14-02-2008 @ 17:04:48 (100%)
DJPrime    posted on 14-02-2008 17:19
Ik vind het best een lekker drankje :P
Dus boeit me nie wat erin zit:P
Je word er losser van dus :P
ccc    posted on 14-02-2008 17:27
Poster: Twizz
in een kroket volgens mij niet zo heel veel raars.

ik denk dat je een frikandel/hamburger bedoelt??

nee, ik denk dat twan(dj-t) bang is datie zwanger raakt doordatie misschien stierensperm zou drinke.
nou dan kan ik hem geruststellen, dat is niet;
1. het moet via een ander gaatje
2. je moet van het vrouwelijk geslacht zijn
3. dat zaad is allang dood
4. stier en mens gaat niet samen:P

Nou het idee dat je zaad drinkt van een dier vind ik niet zo'n prettig idee. Cry

@DJPrime: Dat je er losser van wordt dat zit gewoon tussen je oren .:P
bramv    posted on 14-02-2008 18:11

Boeit me niet wat erin zit:p Smaakt goed en dat moet zo blijvenCry

Tizio    posted on 14-02-2008 19:59
Kan me niet schelen wat erin zit :P De euroshopper versie is zooo lekker goedkoop :D
bambamstudio    posted on 16-02-2008 10:36
Poster: dj-t

Wat er wel inzit is echt rode stier: ze verven de grootste stier van de wei rood, vriezen hem in en vermalen dit, vervolgens voegen ze dit toe aan het productie proces. dat heeft de gele kleur aan Red Bull....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
ccc    posted on 16-02-2008 10:56
Ja hetzelfde doen ze met melk. Alleen verven ze de koeien dan wit.
Max-E    posted on 16-02-2008 11:59
hahaha, chocolade melk tzelfde? of komt dat ECHT van de bruine koeien af?:P

wat boeit t nou wat er in Red Bull zit? heeft zn naam denk ik gewoon draan te danken dat t n energie drankje geeft en de stier straalt toch wel energie uit toch?
Flexii    posted on 16-02-2008 12:04
Poster: bambamstudio

Wat er wel inzit is echt rode stier: ze verven de grootste stier van de wei rood, vriezen hem in en vermalen dit, vervolgens voegen ze dit toe aan het productie proces. dat heeft de gele kleur aan Red Bull....

wacht ff,, het kan zijn dat ik dom ben maar ze verven hem rood,, voegen dit toe en dan krijg je de gele kleur?? dat vind ik niet logisch:P
User edit by Flexii on 16-02-2008 @ 12:04:57 (10%)
Max-E    posted on 16-02-2008 12:07

Hint: ze smeren hem in met jodium voor het slachten.

Flexii    posted on 16-02-2008 12:08
Poster: Max-E

Hint: ze smeren hem in met jodium voor het slachten.

oh oke, haha
bambamstudio    posted on 16-02-2008 19:18
Poster: Flexii

wacht ff,, het kan zijn dat ik dom ben maar ze verven hem rood,, voegen dit toe en dan krijg je de gele kleur?? dat vind ik niet logisch:P

jij snapt zeker niets van chemie Winking my eye
the-melody    posted on 16-02-2008 19:21
Redbull, kwee nie da smaakt zo nie vind'k. Geef mij ma burn^^
bambamstudio    posted on 16-02-2008 19:21
wat is ma burn ?
the-melody    posted on 16-02-2008 19:31
*Geef mij maar burn moest dat zijn^^

Burn? Een variant op red bull denk ik maar met meer voor mij persoonlijk een betere smaak.
http://www.cocacolabelgium.be/showpage.asp?iPageID=78&sLangCode=NL
User edit by the-melody on 16-02-2008 @ 19:32:04 (56%)

252 Users online: 224 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 28.087
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.468.851