Het is een niet-essentieel eiwit, wat betekent dat het lichaam niet afhankelijk is van de voeding. Taurine wordt dagelijks in het lichaam aangemaakt uit methionine (een ander aminozuur) en er wordt een deel uitgescheden via de urine. Een onbalans kan eventueel gecompenseerd worden door inname via de voeding
(vlees).
Bron:www.food-info.net
Taurine is een zwavelbevattend organisch zuur en een van de actieve ingrediënten van populaire energiedrankjes zoals Red Bull. De scheikundige notatie voor taurine is (C2H7NO3S), de IUPAC-naam: 2-aminoethaansulfonzuur. De naam komt van het Griekse woord tauros, dat 'stier' betekent, omdat het ontdekt werd in ossengal. Vlees en andere dierlijke producten (behalve melk en melkproducten) bevatten doorgaans veel taurine. Het is ook een belangrijk bestanddeel in energiedrank als Red Bull en Golden Power.
Teveel taurine kan hoofdpijn veroorzaken bij sommige mensen omdat het de druk verhoogt in de hypofyse.
Bron Wikipedia
Poster: dj-t
ierdereen kent het faabeltje: In RedBull zit TAURINE en taurine is het sperma, bloed of de ballen van een stier. omdat Taurus (TAURine) latijns is voor stier....
nou is het duidelijk dat dit niet waar is... want tuarine is gewoon een zuur gemaakt door de mens....
nou vraag ik me wel af zit er iets anders in redbull wat afkomstig is van een stier (of een dier)?
Poster: RAS
hè jammer, ik hoopte dat dit topic over de studenten-dj contest ging.
Poster: Lightzone
ookal zat er geraspte hertenlul in , maakt dat uit ofzo ?
Poster: Twizz
in een kroket volgens mij niet zo heel veel raars.
ik denk dat je een frikandel/hamburger bedoelt??
nee, ik denk dat twan(dj-t) bang is datie zwanger raakt doordatie misschien stierensperm zou drinke.
nou dan kan ik hem geruststellen, dat is niet;
1. het moet via een ander gaatje
2. je moet van het vrouwelijk geslacht zijn
3. dat zaad is allang dood
4. stier en mens gaat niet samen:P
Boeit me niet wat erin zit:p Smaakt goed en dat moet zo blijven
Poster: dj-t
ierdereen kent het faabeltje: In RedBull zit TAURINE en taurine is het sperma, bloed of de ballen van een stier. omdat Taurus (TAURine) latijns is voor stier....
nou is het duidelijk dat dit niet waar is... want tuarine is gewoon een zuur gemaakt door de mens....
nou vraag ik me wel af zit er iets anders in redbull wat afkomstig is van een stier (of een dier)?
Poster: bambamstudio
Wat er wel inzit is echt rode stier: ze verven de grootste stier van de wei rood, vriezen hem in en vermalen dit, vervolgens voegen ze dit toe aan het productie proces. dat heeft de gele kleur aan Red Bull....
Hint: ze smeren hem in met jodium voor het slachten.
Poster: Max-EHint: ze smeren hem in met jodium voor het slachten.
Poster: Flexii
wacht ff,, het kan zijn dat ik dom ben maar ze verven hem rood,, voegen dit toe en dan krijg je de gele kleur?? dat vind ik niet logisch:P