Gear of Creatie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bloedworst    posted on 09-02-2008 14:27
Waar denk je het eerst aan bij het besluit ik ga wat met music doen, of gebrek aan motivatie, de gear of creativiteit.
Deze vraag stel ik omdat ik mezelf deze vraag ook vaak stel
(als ik weer eens en paar leuke knoppen zie),
Dan zeg ik tegen mezelf dat de gear het talent alleen kan aanvullen, en niet het talent kan creëren.
Ben nieuwsgierig naar jouw mening.
Groet Claus

[edit :graag niet de hidden message gebruiken voor : Cry Thnx for respons ]

Mod edit by Lead on 10-02-2008 13:18 (20%)

What do you think about Gear of Creatie ??

Vote :   

cross-over    posted on 11-02-2008 10:13
Poster: Bloedworst
Waar denk je het eerst aan bij het besluit ik ga wat met music doen, of gebrek aan motivatie, de gear of creativiteit.

Hoe bedoel jeConfused
http://soundcloud.com/lau-daniels
Bloedworst    posted on 11-02-2008 10:44
hey cross-over
Ik bedoel::denk je als beginner aan de mooie spulletjes of heb je iets in je wat je aan anderen wil laten horen, want dat is wat vaak gebeurt als je begint, je gaat naar de winkel en beland in en doolhof van mooie verkoper praatjes en duure hardware (erg leuk allemaal maar niet nodig),, vraag herken je dat?
Vraag 2 iedere musikant heeft wel eens gebrek aan motivatie,,,hoe los je dat op, koop je wat nieuws wat je motivatie opkrikt, of denk je aan het verhaal (music) wat je over wil brengen.
Deze 2 vragen stel ik uit ervaring daar ik 30 jaar bezig ben met music en veel spullen heb en gehad heb en heb geleerd dat hoe meer spullen hoe minder je aan music maken toe komt.
en dat ik vindt dat je niet met mooie spullen moet schermen maar met talent.
Maar ja dat is mijn mening wat is de jouweConfused
Groetjes Claus
cross-over    posted on 11-02-2008 12:14
Oke, dat maakt het een stuk duidelijker. 

btw, ruim 30 jaar ervaring.....

Toen ik begon (voorzover ik me nog herinner  Cry Winking my eye had ik geen idee wat je allemaal voor leuke spullen had.  Kende alleen van zien wat gear.  Het enige wat ik wou was draaien voor publiek.

Aan motivatie en insperatie nooit een gebrek gehad. Ik kijk veel naar andere stijlen en muziek soorten en probeer dat in welke stijl ik ook draai,  dan ook terug te laten komen.

Hetzelfde is van toepassing op mijn mixen, naast het gewone in/uit mixen, break-mixen of on/off mixen probeer ik de laatste tijd cross-over mixen (vandaar de naam) te maken. Dit is een beetje de oude megamix manier live na te doen waarbij je dus veel, heel veel nummers in een korte tijd wegwerkt.

Over de gear zelf, ik verander niet zo snel als het niet nodig is. mijn versterkers zijn nog uit de jaren 80 en mijn onlangs gejatte dj gear was ook al redelijk aan de leeftijd. En ja, je verzameld in de loop van de jaren inderdaad een hoop.... (zie m'n gallery oude bende  ////www.djresource.eu/Gallery/val/820/cross-over/)

Antwoord op je vraag?
User edit by cross-over on 11-02-2008 @ 12:28:27 (15%)
Bloedworst    posted on 12-02-2008 11:40
Hey cross-over
Ja mooi antwoord
Ja en de 30 jaar ervaring is tussen haakjes, ik begon toen mijn interesse te ontwikkelen want ik kreeg toen mijn eerste instrument en gitaar, pas 10 jaar later begon ik electronische music te maken met de atari en cubase, 2 jaar daarvoor had ik ook twee direct drive pick upies gekocht maar ondanks de dure investering kwam ik erachter dat dat me niet lag (kreeg de feeling niet, lukte maar niet) dus weer verkocht en mijn eerste synt gekocht en siel opera als ik me goed herinner,na ja toen sloeg bij mij de verzamel manie toe, kocht veel mooie spullen en zat dagen en nachten te pielen, zo veel dat ik niet eens aan muziek maken toe kwam al die knoppen al die mogelijkheden ik verdronk erin.
ik heb twee jaar geleden veel spullen verkocht tascam tmd 8000 tascam da88 en da30 lexicon pcm 90 enz, en paar van die spullen kan je nou terug vinden bij en aantal members op DJR, heb nog wel en kurzweil k 2000r wat spullen van behringer en een cs1x van yamaha, ben eigenlijk een flink stuk terug gegaan maar ging wel weer meer muziek maken, eigenlijk alles wat ik nu produceer is software matig cubase vst, hypersonic, halion, en een leuke bundel plugins van wave's, gebruik geen rand apparatuur meer en dat werkt voor mij perfect, en een voordeel je verlaat het digitale domein niet dus ook geen kwaliteits verlies in audio, voor mij is eenvoud de oplossing.
Ik ga nu ff je link bekijken misschien kom ik nog en herinnering tegen.
Groetjes Claus
Bloedworst    posted on 12-02-2008 11:43
PS leuke foto's
jij bent echt en DJ das duidelijk
MickeyHouse    posted on 12-02-2008 12:25
Mijn grootste motivatie is toch wel dat ik mijn muziek/DJkunsten aan publiek wil laten zien/horen. De feeling die je krijgt als mensen plezier hebben door wat jij doet is voor mij erg verslavend.
De gear it self is voor mij toch ook belangrijk. niet zo zeer voor het draaien zelf, maar ik ben altijd al iemand geweest die altijd zo veel mogelijk/beste dingen wil hebben. Maar dat ben ik gewoon.
Maar ik ben het absoluut eens dat gear niet veel toevoegd op je kwaliteiten.

Er zijn zat DJ's die een feest hard kunnen rocken, of dit nou met een merkloos,simpel, dubbelaartje is. Of met  6 CDJ-1000's een top mengpaneel en weet ik veel hoeveel effecters er bijHappy, laughing
Bloedworst    posted on 12-02-2008 13:03
Hey MickeyHouse
IK begrijp jou verslaving helemaal, ik denk ook dat dat de high is die de meeste muziekante zoeken,
en erkenning voor je werk natuurlijk.
Dank voor je aanvulling.
Groetjes ClausCry
McBany    posted on 12-02-2008 16:48
Ik denk dat ik toch maar voor het creativiteit ga.
Dit puur omdat al dat geld uitgeven na een tijd ook m'n strot uitkomt omdat het echt HEEEEEELLLL duur is....
Het gaat mij nu eigenlijk nog maar om de kick die je kan beleven als je bijvoorbeeld iets moois in elkaar mixed zoda het publiek uit z'n dak gaat :P
verder is zeker de gear belangerijk maar ik ben meer bezig met de "skill's" dan de gear.
Ook is het zo dat een club meestal zelf de gear al heeft.
en zelfs met een platen speler van 50 euro kun je al grappige dingen mee doen....
Bloedworst    posted on 13-02-2008 11:06

Hey McBany
Ja zo is het inderdaad, met creëtiviteit kom je en heel end.
Kan me nog herinderen dat en goede delay zo duur was dat ik en oude cassette deck met pitch control
en extra afspeel en wis kop heb gegeven, me cassette heb door geknipt en stukje heb gepakt van ongeveer 12 cm uiteintjes aan elkaar geplakt heb en zo en loeping maakte waar door je en delay kon creëren die je met de pitch in interval kon veranderen kosten 0,- gld.
Dank voor je aanvulling.
Groetjes ClausCry

User edit by Bloedworst on 13-02-2008 @ 11:09:08 (1%)
Day-One    posted on 13-02-2008 21:49
Bloedworst..................daar heb ik nou trek in!!!!!

oooh offtopic
Bloedworst    posted on 14-02-2008 12:37
Hey Day-One
Bah lust je datConfused?lol Cry
Nee joh is me gamers naam voor COD4 en DFBHD,,,,enuuhh kon niks beters verzinnen Cry 
Groetjes Claus
mrwhoopie    posted on 14-02-2008 12:56
Tja,ik ben vroeger begonnen met 2 sony cd-spelers en dan was het gewoon ab mixen,en daarna ben ik pas naar duurdere gear gaan kijken.Nu speel ik met profesioneel materiaal.Dus de gear-verslaving is er,maar dat is gewoon mooi meegenomen volgens mij,want het mooiste is om aan te komen in een zaal waar niets is en dat om te toveren tot een heuse danspaleis,de mensen te zien genieten.Want hoe lang de avond ookis,zolang de mensen zich ammuseren geraak ik ni uitgeput.
christiano    posted on 14-02-2008 14:09
ik vond het vroeger al geweldig als ik een menganeel had?
nu wil ik ook wel graag weer betere apparatuur maar het gaat me vooral om het draaien voor publiek en bij producen wil ook steeds meer dingen zoals inputs en software om mee te werken maar dat komt omdat je dan gewoon betere qwaliteid nummers krijgt en geluid?
User edit by christiano on 14-02-2008 @ 14:14:21 (88%)
Bloedworst    posted on 15-02-2008 12:06
Hey mrwhoopie Cry
Ja 1,2,3 dat is de volgorde kijken of je de skills heb, en heb je die dan verdien je ook betere gear.
En de verslaving klinkt mij ook bekend in de oren, en ik denk ook dat dat gevoel belangrijk is,
daar je van jezelf het beste verwacht en ook van je gear.
En een zaal op ze'n kop zette is natuurlijk de ultieme kick.
Dank voor je aanvulling
Groetjes Claus
Bloedworst    posted on 15-02-2008 12:14
Hey christiano
Idd betere gear staat voor betere kwaliteit, let echter goed op wat je aanschaft (het is duur ) om teleurstelling te verkomen, bij en slechte aankoop is het verlies bij verkoop enorm, (is mij geregld gebeurt).
En ja je productie of je mix aan publiek te precenteren is the top, veel succes
Dank voor je aanvulling
Groetjes Claus Cry
djmamo    posted on 15-02-2008 12:25
Ik denk dat het bij mij een combinatie van allebei is.

en wel om deze rede.

ik heb ook een tijd een drive-in show gehad en had toen wel de drang om mooie spullen te hebben want als je met een pioneer booth staat dan zien mensen ook dat je kwaliteit apparatuur hebt.

Maar je moet ook creatief zijn, ben je niet creatief met je drive-in dan word je ook niet zo snel geboekt.

iedereen kan op de aan knop drukken.

nu heb ik geen drive-in meer maar draai door heel nederland en zie dus toch dat het erg fijn is als je een pioneer booth hebt (je komt het overal tegen) en de creatieve kant is in de laatste 10 jaar met het draaien toch goed ontwikkeld en dat zie je ook weer terug.
www.moonentertainment.nl
RAS    posted on 15-02-2008 17:10
Talent is het belangrijkst! Als je met zeer eenvoudige cd-spelers niet kunt draaien (en trucjes uithalen), dan kun je het ook niet met cdj-1000mk3's (iig niet goed).

Zodra je jezelf de creativiteit hebt aangeleerd, is betere gear natuurlijk wel bevorderlijk voor je set. Het bied meer mogelijkheden om je creativiteit te benutten. Maar je moet eerst creatief kunnen zijn met minimale middelen, anders heeft dure gear geen zin.

Ik heb lange tijd gedraaid met 2x cdj-100 (en gebruik ze nog steeds wel). Hier kun je ontzettend veel mee. Vooral als je er al een tijdje op bezig bent geweest dan ga je nieuwe dingen uitproberen. De cdj-100 als sampler gebruiken bijvoorbeeld voor vocals. Zip-effect gebruiken om toonhoogte aan te passen aan een inkomend nummer. Loopen dmv de Cue telkens handmatig opnieuw in te drukken (doe ik nu ook nog wel met de cdj-1000). Inmixen met het zip-effect al aan en langzaam weg laten gaan. Kortom, je wordt zeer creatief als je een hele tijd met dezelfde gear moet draaien omdat je geen geld hebt voor betere apparatuur, of omdat je vind dat je nog niet alle mogelijkheden van je huidige gear goed benut hebt.
User edit by RAS on 15-02-2008 @ 17:20:11 (100%)
DJ_IVI-R    posted on 15-02-2008 17:59
talent en feeling is de core volgens mij
www.nikan.be
Bloedworst    posted on 16-02-2008 17:33
Hey djmano
Idd als je ook live werkt is goede gear zeker en aanvulling op je promotie (om jezelf te verhuren)
En omdat je natuurlijk ook en stuk van het meubilair bent in de club (zelfs het middelpunt)
kant tekening, creëtiviteit ontwikkel je niet door de jaren ervaring en skills wel denk ik. 
Succes.

Hey RAS
Idd hoe groter je platform hoe meer je met je creëtiviteit kan, en je gear goed leren kennen is denk ik ook wel het belangrijkst (het is je gereedschap) mooie pannen kooken niet vanzelf.
Zelf heb ik niet zoveel ervaring met draaien ik heb ut niet in de vingers, producen is meer mijn weg.
Succes.

Hey DJ_IVI-R
Absoluut Waar.
Succes.

Dank voor jullie aanvullingen
Groetjes Claus Cry
unspecified    posted on 08-04-2008 10:39
ik heb nog nooit gedraaid wel al 5 jaar ervaring met muziek maken.
ik krijg over twee weken me eerste dj set!!!

o watt ben ik blij:D
cross-over    posted on 08-04-2008 15:38
Poster: milanium
ik heb nog nooit gedraaid wel al 5 jaar ervaring met muziek maken.
ik krijg over twee weken me eerste dj set!!!

o watt ben ik blij:D

5 jaar muziek ervaring op je dertiendeConfused   wat moet ik me daar bij voorstellen....
McBany    posted on 08-04-2008 16:23
jah idd milaniumConfusedConfused
Wat heb je die 5 jaar dan gedaan?
toch nie...
unspecified    posted on 09-04-2008 13:52
ik maak muziekCry

Winston    posted on 10-04-2008 00:26
Als ik me afvraag: "ik ga aan muziek doen", denk ik: "tijdgebrek."

Motivatie haal ik uit de muziek zelf. Het aanbod is enorm toegenomen sinds zeg 30 jaar terug. En daaronder zijn er dus een heleboel super mooie tracks.

Gelukkig ben ik geen gear junkie. Al wil ik wel een heel behoorlijke geluidskwaliteit en spullen die niet snel stuk gaan.

Verder vindt ik creativiteit ook belangrijk, zeker bij het mixen.
Tic Toc
Ywe    posted on 10-04-2008 01:02

Mijn "loopbaan" is wel door gearverslaving sneller gegaan

van mixsoftware naar dual deck simpel lelijk cd speler van skytec voor het gevoel

dat werkte niet optimaal naar mijn idee dus draaitafels met 50 platen via marktplaats

enorme verbetering, techniek werd ook beter

Wilde meer kunnen doen en dacht "met CD spelers word het vast beter..." en die heb ik nu en sinds die 800 set draai ik Uberlekker... ook 600 erbij gekocht later en dat beviel nog meer

Nu wil ik eigenlijk toch weer meer met platen doen, dus wil ik super OEM's kopen en weer gedeeltelijk terug naar platen...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

321 Users online: 236 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 28.481
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.872

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use