Vinden dj-contests
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 05-02-2008 20:49

People

Ik hoor mensen vaak over dj-contest ed. Ik zelf acht me inmiddels goed genoeg om met die dingen sirieus mee te doen..
Ik vind het alleen enigzins lastig op tijd die contests te vinden.
Ik heb dan pas voor een in geschreven, maar zou ze graag vaker doen.

Iemand iedeen hoe je daar (behalve zelf organiseren, en het wat dat betreft hatelijk partyflock) op tijd kan vinden..

Graag zinnige reacties van mensen die daar 1 of meerdere keren aan mee hebben gedaan

de voorde hand liggende reacties kan ik zelf ook bedenkenWinking my eye

User edit by Renzis on 05-02-2008 @ 20:51:14 (5%)

What do you think about Vinden dj-contests ??

Vote :   

Illusion    posted on 05-02-2008 23:35
Ik heb al wat keren aan DJ Contests meegedaan. Het is goed voor jezelf, qua ervaring voor publiek, Goed voor je op gebied van bekendheid, en je kan soms hele leuke prijzen winnen, cd-bonnen, geldbedragen, bekers maar de mooiste prijs is de "Eer".

Ik heb op mijn contests erg veel plezier gehad, wel spannend als je de ander hoort draaien. Dan denk je van.. :o oee ik moet wel goed m'n best doen:o of juist van:p oo ik kan veel beter dan hem draaien:p hoef ik me geen zorgen om te maken:p.

Partyflock is naar mijn weten gewoon de beste website waar ook veel electro/house contests op worden gezet.

Ik zou zeggen, kijk daar eens goed rond, ze worden vroeg van te voren gepost.

Succes in de toekomstWinking my eye:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 05-02-2008 @ 23:36:22 (16%)
JayTaph    posted on 05-02-2008 23:55
DJ Contests zijn een goede stap voorwaards nadat je je "slaapkamer" periode bent uitgegroeid. Op zich siert het wel als je van jezelf vind dat je klaar bent voor wat meers.. toont wel aan dat je redelijk kritisch jezelf kunt oordelen en vindt dat je een bepaald niveau hebt bereikt. Vaak is dat niveau hoger dan dat je zelf inschat is mijn ervaring Happy, laughing

(als je zelf een label(tje) hebt, dan krijg je wekelijks wel een aantal mix-cd's of produties binnen, dus ik heb daar een redelijke kijk op denk ik Happy, laughing).

Het nadeel vind ik van contesten is dat je niet echt een goed netwerk opbouwt, iets wat (helaas) belangrijker is dan goed kunnen draaien (en dat is altijd zo geweest). Ik ben toendertijd toen we wat releases hadden uitgebracht een aantal keer het hele land doorgereden en bij elke club / disco die we tegenkwamen gestopt, naar binnen gegaan en plaat afgeleverd bij de dj(s). (en als je met een platentas aan komt zetten, dan 9 van de 10 keer wordt je zelfs door beveiliging ook nog eens gratis naar binnen gebracht :p). Naja, punt is,.. zo leer je een hoop mensen kennen die waarschijnlijk VEEL belangrijker voor je kunnen zijn dan een paar jaar contests aflopen is wat ik er mee probeer te zeggen.
Illusion    posted on 06-02-2008 09:53
Poster: JayTaph

Het nadeel vind ik van contesten is dat je niet echt een goed netwerk opbouwt, iets wat (helaas) belangrijker is dan goed kunnen draaien (en dat is altijd zo geweest).

Ben ik volledig met je eens! Alleen ik heb er toch heel wat connecties aan overgehouden. Hoewel toch later wel belangrijkere connecties op mijn pad zijn gekomtn Winking my eye.

Hoe begin je eigenlijk met je eigen label?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Hansje    posted on 06-02-2008 10:16
Ik ben op dit moment bezig met een djcontest in Eersel, zit nu in de halve finale.
Dit is de derde contest waar ik aan mee doe en moet zeggen het is altijd wel leuk.

Het is inderdaad zo dat je niet echt een goed netwerk opbouwt bij een djcontest.
Wel is het zo dat je contacten kunt leggen met de andere deelnemers.

Als ik wil mee doen aan een contest, dan google ik vaak op dj contest en op die manier kom ik af en toe wel wat tegen, zo ook de contest in Eersel.
User edit by Hansje on 06-02-2008 @ 10:20:39 (47%)
Bastian    posted on 06-02-2008 10:23
Ik heb volgende maand een dj contest.
Dit word waarschijnlijk een aardig grote aangezien het van de Kunstbende en in samenwerking met ID&T is (en je zou evt. een plekje op mysteryland kunnen winnen!)
Het gaat eigenlijk als volgt en als er een pijltje komt betekent het dat je doorgaat naar de volgende ronde..
Verkadefabriek/Mezz/Effenaar (Den Bosch/Breda/Eindhoven)  >  013 (Tilburg) > Studio 80 (Amsterdam) Finale
Zo zijn er ook voorrondes door het hele land maar ik denk dat ik wel nog even visitekaartjes laat drukken, je weet maar nooit!
Hansje    posted on 06-02-2008 10:40
Visitekaartjes moet ik ook meer eens gaan doen.
Heb wel eens gehad dat iemand er om vroeg.
ScottB    posted on 06-02-2008 11:36
Poster: Bastian
Dit word waarschijnlijk een aardig grote aangezien het van de Kunstbende en in samenwerking met ID&T is (en je zou evt. een plekje op mysteryland kunnen winnen!)
Het gaat eigenlijk als volgt en als er een pijltje komt betekent het dat je doorgaat naar de volgende ronde..
Verkadefabriek/Mezz/Effenaar (Den Bosch/Breda/Eindhoven)  >  013 (Tilburg) > Studio 80 (Amsterdam) Finale
Zo zijn er ook voorrondes door het hele land maar ik denk dat ik wel nog even visitekaartjes laat drukken, je weet maar nooit!

Daar doe ik ook aan mee haha!!
Bastian    posted on 06-02-2008 11:39
Poster: ScottB

Oh vet man, welke regio zit jij?
ScottB    posted on 06-02-2008 16:10

Oh vet man, welke regio zit jij?

Ja eigenlijk Limburg, maar daar is geen voorronde voor DJ. Dus moet ik naar Noord-brabant en dan naar Eindhoven. Ik weet alleen niet precies of je ook automatisch meedoet als je je aanmeldt. Weet jij daar iets meer over?

Nu maar weer ff ontopic  Cry
Bastian    posted on 06-02-2008 16:13
Ja eigenlijk Limburg, maar daar is geen voorronde voor DJ. Dus moet ik naar Noord-brabant en dan naar Eindhoven. Ik weet alleen niet precies of je ook automatisch meedoet als je je aanmeldt. Weet jij daar iets meer over?
Nu maar weer ff ontopic  Cry

Okee ik moet waarschijnlijk naar de Mezz gaan in Breda hoewel Effenaar me ook vet lijkt.
Als je je aanmeld via de site dan krijg je een inschrijf forumulier thuis gestuurd met persoonlijke- en technische gegevens lijst en die moet je invullen en opsturen en dat is wat ik heb gedaan:P
Ben alleen benieuwd wanneer je te horen krijgt of het formulier bij hun is aangekomen..
Renzis    posted on 06-02-2008 17:03
quote:

Ok, maar hoe ben je er bij gekomen.??

Anyway ik heb er 2 gevonden waar van ik denk dat ik er miss nog tussen kan komen als ik  niet te laat ben met aanmelden..

@JayTaph: Ik ben op dit gebied vrij kritisch naar mezelf, en ga me niet voor lul zetten op zo'n contest als ik niks kan, vandaar. Maar denk dat ik me nu best aardig kan profileren met zo iets.

we zien het wel

ScottB    posted on 06-02-2008 17:13
Toevallig stond dat in onze streekkrant. Op de voorpagina stond een bericht dat dit jaar ook DJ's mee mogen doen aan de Kunstbende. Ik had een affiche van hun al vorig jaar in de muziekschool zien hangen. Maar toen heb ik besloten om niet mee te doen, omdat ik toen nog maar een paar maanden echt serieus aan het draaien was. Ik vond mezelf toen nog niet goed om mee te doen.
Bastian    posted on 06-02-2008 17:14
Poster: Renzis

Ok, maar hoe ben je er bij gekomen.??

Eerst kwam ik het tegen via partyflock en toen daarna wees een vriend van me er nog eens op omdat zijn vriendin mee deed onder de categorie zang dus vandaarWinking my eye
En in welke regio zit jij? Misschien kan er nog een DJR meeting plaats vinden tijdens de contests:P
RenéKuppens    posted on 06-02-2008 17:16
Ik heb meegedaan en heb 'm toen ook gewonnen..

Binnen kort komt Discoclub &rg ook met een DJ Contest weet alleen nog niet precies de datum
ScottB    posted on 06-02-2008 17:31
Wat heb je toen gewonnen en wat heb je er aan gehad? Wat heeft het je zeg maar op geleverd, iets wat je niet zou gedaan hebben zonder de contest.
RenéKuppens    posted on 06-02-2008 17:39
Wat heb je toen gewonnen en wat heb je er aan gehad? Wat heeft het je zeg maar op geleverd, iets wat je niet zou gedaan hebben zonder de contest.

Het leverde op:

Gevraagd voor Sunrise 2008 (waarschijnlijk heet het dan geen sunrise meer)
Gevraagd voor Ledub Toernooi 2008 (Afstluiten in tent Grootste open outdoor VolleyToernooi van Europa)
Gevraagd voor Dj in discoclub Energy (Nightlife award winnars zuid holland)

DJ  bij DE BOUT (waar de contest ook was)
En een leuk bedrag van 500 euro meegekregen)
En een hele vette beker Winking my eye

en nog wat andere leuke dingen...
User edit by RenéKuppens on 06-02-2008 @ 17:41:26 (21%)
bambamstudio    posted on 06-02-2008 19:51
Poster: Hansje
Visitekaartjes moet ik ook meer eens gaan doen.
Heb wel eens gehad dat iemand er om vroeg.

www.vistaprint.nl goed, goedkoop en snel.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

This is an old Topic

No new postings for 6.424 days.
 Post CommentThat would be 214.1 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

191 Users online: 95 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 110.446
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.457.224