Het belangrijkste aan een mixer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayTaph    posted on 04-02-2008 23:01
Ik heb ondertussen in genoeg clubs en feesten gedraaid en met evenveel zoveel type mixers gewerkt..   Ik ben toch een paar jaar uit de running geweest dus ik heb niet veel ervaring met de nieuwe "digitale" mixers, maar toch een aantal gezien en gebruikt dus ik denk dat ik een redelijk beeld heb.

Mijn vraag: wat is voor jullie het belangrijkste aan een mixer?

Voor mij zijn het voornamelijk de faders. Ze moeten lang en klein zijn zodat je veel ruimte hebt voor volumecontrol. Een niet te groot EQ bereik (-30db of zelfs een kill-switch is leuk, maar vernaggeld heel je geluid). Een -/+ 10dB is meer als zat. Liefst niet logaritmisch, maar lineair (zelfde geldt voor de faders). Frequentie en Q aanpassen is een beetje nutteloze feature op een mixer (studiopaneel is ander verhaal).
Ik doe vrijwel niets met effecten (althans, niet extern), dus ik hect ook niet zo heel erg veel waarde aan Auxilaries.

(Draai zelf met een soundcraft d-mix 1000.. Ooit "gevonden" in een club, nooit meer op een ander willen draaien Happy, laughing)

What do you think about Het belangrijkste aan een mixer ??

Vote :   

yogum    posted on 04-02-2008 23:11
Hmm zelf vind ik vooral belangrijk dat je een goede EQ hebt, liefst wel MET kill-switches. En vooral dat je die per kanaal en niet alleen op de master kan zetten.

Ook vind ik het erg fijn om een mix-knop op je headphone te hebben, oftewel dat je de twee kanalen wel op je headphone door elkaar hoort, maar niet op de boxen.

Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ik dit allemaal niet heb... :P Dus misschien maar eens een nieuwe mixer kopen :D
mrwhoopie    posted on 05-02-2008 00:16
Nu je vraagt je mening over de digitale mixers,maar er zijn ook nog genoeg analoge mixers die heel goed zijn.