Beginnende producer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MickeyHouse    posted on 04-02-2008 14:22
Hoi hoi!

Ik wil binnekort gaan beginne met producen, maar nou wil ik vragen wat een goede midi synth. is om mee te beginne. en waar ook een beetje goede software bij zit. het moet dus allemaal niet te duur en geanvanceerd zijnHappy, laughing

gr,
MH

What do you think about Beginnende producer ??

Vote :   

Luxx    posted on 04-02-2008 14:24
je kan ook gewoon NIET met een midi keyboard beginnen. als je het nou niks vind dan hoef je niet dat keyboardje te verkopen. je moet namelijk niet denken dat je meteen goed kan spelen op een keyboardje. is behoorlijk moeilijk ondervond ik zelf al. maargoed, ik raad je zelf de Axiom 49 aan. semi gewogen toetsen en veel functies. komt met Ableton live lite als ik het goed heb.
www.mothermusic.nl
MissSalem    posted on 04-02-2008 14:27
Poster: MickeyHouse
Hoi hoi!

Ik wil binnekort gaan beginne met producen, maar nou wil ik vragen wat een goede midi synth. is om mee te beginne. en waar ook een beetje goede software bij zit. het moet dus allemaal niet te duur en geanvanceerd zijnHappy, laughing

gr,
MH

Een MIDI-keyboard hebben is volgens mij niet noodzakelijk om te beginnen. Eventueel wel handig als je met een piano overweg kan en die noten kent, maar ik denk aan FL Studio bvb... Daar heb je niet noodzakelijk een instrument nodig.
MickeyHouse    posted on 04-02-2008 14:40
Ik heb FL studio al, maar vind het moeilijk om goede sounds te maken als ik ze niet op een keyboard kan in toetse:P
bambamstudio    posted on 04-02-2008 16:55
software en apparatuur is niet het enigste wat je nodig hebt, wat denk je van talent?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
MissSalem    posted on 04-02-2008 16:57
Poster: bambamstudio
software en apparatuur is niet het enigste wat je nodig hebt, wat denk je van talent?

Zou de topic starter niet gedacht hebben van iets van talent te hebben, denk ik niet dat hij ook maar aan producen zou denken. Happy, laughing

Het is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, maar als je al FL Studio staan hebt, heb je er waarschijnlijk ook al mee ge-experimenteerd.
Luxx    posted on 04-02-2008 17:02
Poster: MissSalem

Zou de topic starter niet gedacht hebben van iets van talent te hebben, denk ik niet dat hij ook maar aan producen zou denken. Happy, laughing

Het is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, maar als je al FL Studio staan hebt, heb je er waarschijnlijk ook al mee ge-experimenteerd.

haah ik weet nog de eerste paar jaar dat ik FL studio gebruikte:P ronduit stront kwam eruit. niet te geloven. maarja ik vond het helemaal geweldig dus ik bleef doorzetten!
www.mothermusic.nl
bambamstudio    posted on 04-02-2008 17:05
Poster: MissSalem

je moet eens weten hoeveel mensen er rondlopen die denken wel ff een goede productie in elkaar te draaien
MickeyHouse    posted on 04-02-2008 23:28
Ik zeg niet dat ik nu al geweldig ben :P maarja, ik kan best wel aardig op keyboards spelen dus ik denk dat het beter gaat als ik een keyboard heb.

Dus zijn er nog mensen die mijn vraag wel wille beantwoorde en een niet zo duur maar wel goed keyboardje weten:D
bambamstudio    posted on 05-02-2008 03:09
Ik wil je wel helpen: gebruik search eens...er is hier al veel geschreven over midi keyboards.
User edit by bambamstudio on 05-02-2008 @ 03:10:35 (100%)
Bloedworst    posted on 09-02-2008 13:07
Hm mijn mening is geen hard ware kopen, maar en goede midi seqencer (cubase vst) en een paar goede plugins van wave's en bijvoorbeld de soft synt hypersonic, soft sampler halion,
allemaal instaleren en gaan met die banaan, scheeld je en hoop centjes, plus het leren kennen van 
je hardware (rack modules, synts, samplers, compressors, limiters, efx, externe midi) is en heel karwei
en kost jaren ervaring......dus ga voor de korte weg is mijn idee.
Groetjes ClausCry
bambamstudio    posted on 09-02-2008 20:30
je vergeet een goede computer, en plugs zijn ook duur. Niets mis met hardware trouwens.
Bloedworst    posted on 10-02-2008 11:20
Ja het verschil zit em in de prijs en lexicon pcm 91 a 2000,- euro en plugin reverb van waves a 100,- euro, als beginner ga ik dan toch eerst ff kijken of ik uberhaubt de skills wel heb om music te maken
dus met en low budget
groet claus

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

207 Users online: 120 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 36.003
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.394