welke woofers, welk soort zelfbouw basboxen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jeffrey-E    posted on 02-02-2008 00:08
hallo,
ik ben al een tijdje aan het denken om zelf mijn bas boxen te gaan maken. omdat ik gewoon weg dikke maar ook echt dikke basboxen nodig heb. Gewicht en grootte is geen probleem!.
nu heb ik wel nog een aantal vraagjes..
welke woofers worden me aangeraden?Moeten flink knallen zoveel mogelijk DB en zoveel mogelijk watt.
Welke kasten kan ik dan het beste maken ? ze zijn vooral voor grote zalen en voor openlucht/ carnavalswagen ( al moet het geluid uitstekend zijn )
Welke soort demping materiaal moet ik er in doen ?

Budget is tussen de 600 en de 950 euro voor 2 kasten.. btw 2 woofers per kast mag ook want groote en gewicht is helemaal geen probleem. 18 inch ? 21 inch ? was beste ?

vraag me af welke basboxen het verste bereik hebben .. dus die wat het verste komen zodat je ze echt kan gebruiken voor de openlucht. is dit nu :
 ! de Hoorngeladen, De GlijbaanenCry ,Folded horns of hybride baskasten. !

dat is erg belanngrijk. want das de reden voor het nemen van een bepaalde kast

heb al proberen te searchen maar niet echt iets gevonden waar ik iets aan heb dus ik zie uit naar reacties Cry en ervaringen
User edit by Jeffrey-E on 03-02-2008 @ 12:06:09 (33%)

What do you think about welke woofers, welk soort zelfbouw basboxen ??

Vote :   

skyline643    posted on 02-02-2008 00:49

Google eens achter de site van Speakerstore. Plannen genoeg met kwaliteitswoofers (Beyma, RCF, ...). Of de minisub met 1x 12" Ciare sub erin. Kastje is maar 40x40x46cm maar levert maar liefst 1200Watt!

Er zijn websites genoeg met tips en plans over speakerbouw Winking my eye
Let wel op, speakerbouw is een vak apart. Bij ingewikkelde constructies moet je kast echt 100% perfect zijn of de kwaliteit van je geluid gaat erop achteruit. Het is maar een tip Winking my eye

tairip    posted on 02-02-2008 00:58
Idd.. dit doe je niet zo maar ff! Winking my eye het klinkt en lijkt makkelijker dan het is.
Naar jou verhaal denk ik dat het je niet zoveel boeit, als het maar beukt!
Jeffrey-E    posted on 02-02-2008 01:16
haha ja er is wel wat te vinden over bouwen enzo op google.
maar ik had ook graag ervaringen enz gehad als iemand dit tenminste heeft Happy, laughing
Jer    posted on 02-02-2008 08:16

Volgens mij woofers los kan je het best beyma nemen! Heb ik een keer gehoord bij een zelfbouw zaak!

Speakers & co in Rotterdam daar kan je trouwens ook boeken kopen met hoe je ze moet bouwen enz....

staf    posted on 02-02-2008 17:15

moest je nog een ontwerp zoeken op speakerplans dot com staan er verschillende op ook voor 18" woofers    meeste raden wel beyma en rcf aan

mss als je echt veeeeeeel vermogen wil een setje defecte 18 " kopen en daar een zwaadere spreekspoel in  laten steken

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

319 Users online: 189 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 41.017
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.562