Ipod maakt zelf liedjes (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 31-01-2008 19:16
Het is als volgt.
Ik heb het nummer DJ Isaac - Waiting For. Erg leuk enzo. Beluister hem op mijn pc. Erg vet.
Het duurt 7:29 en bij 3:42 ongeveer komt de qlimax. Het vetste stukje van het nummer.

Nu plaats ik het nummer op mijn Ipod. En nu komt het gekke het nummer is op eens korter het is maar 7:15
Het rare is. Ik luister het op mijn Ipod en net als de qlimax wilt starten stopt het liedje. Maar dit keer is de qlimax niet op 3:42, maar die komt pas na die 7:15.

Op de pc duurt de hele intro iets van 3:42 en op de ipod duurt deze 7:15.

Super wazig!!!! Hoe kan dat!? Die ipod fabriceert gewoon meer dan 4 minuten muziek die op de pc helemaal niet bestaat.

Snappen jullie wat ik bedoel?

Ohja en natuurlijk hoe kan ik dit oplossen. Happy, laughing
User edit by ccc on 31-01-2008 @ 19:23:44 (7%)

What do you think about Ipod maakt zelf liedjes ??

Vote :   

Ywe    posted on 31-01-2008 19:24
Nee sorry :P maar misschien heb jij een spook IkPot!

Mysterieus is het zeker! Anyone else met zulks problems?
A-flex    posted on 31-01-2008 19:26
he heb ook al van die fratsen op mijn ipod tegen gekomen :p maar weet ook nie hoe dat komt. Gewoon eens opnieuw op zetten. dan komt het wel goed. ik heb ook een song waar hij maar 10 sec van afspeelt..
User edit by A-flex on 31-01-2008 @ 19:26:54 (1%)
ccc    posted on 31-01-2008 19:30
Oke, dat heb ik ook weleens dat hij het hele liedje niet afspeeld.

Maar het probleem dat ik heb is gewoon dat hij er muziek bij creëert. Dat is toch niet mogelijk! :p
MissSalem    posted on 31-01-2008 19:33
Probeer eens de Ipod leeg te maken en alles opnieuw op te zetten. Kan gemakkelijk met Copy-Paste. Happy, laughing
Twizz    posted on 31-01-2008 19:44
met iTunes is het sowieso vaag met vaak het eerste nummer van een album
bijna altijd geeftie de nummers veel langer aan dan dat ze zijn, bijvoorbeeld een nummer dat eingelijk 3.40 duurt duurt volgens iTunes 20 minute... zodra het eigenlijke nummer voorbij is(dus na 3.40) gaatie wel gewoon naar het volgende nummer.
the-melody    posted on 31-01-2008 20:01
Poster: Twizz
met iTunes is het sowieso vaag met vaak het eerste nummer van een album
bijna altijd geeftie de nummers veel langer aan dan dat ze zijn, bijvoorbeeld een nummer dat eingelijk 3.40 duurt duurt volgens iTunes 20 minute... zodra het eigenlijke nummer voorbij is(dus na 3.40) gaatie wel gewoon naar het volgende nummer.
 Never had problems with that. 
RAS    posted on 31-01-2008 20:04
Als ik muziek produce heb ik altijd het probleem dat de stukjes die ik maak maximaal 3 minuten ofzo zijn. Dan weet ik niet wat ik er verder mee moet. Misschien dat jij ze eens op je iPod wil zetten en de langere versie terug wil sturen :P
Twello    posted on 31-01-2008 20:06
gebruik je misschien VBR mp3's ipv CBR's? Sommige mp3 spelers kunnen daar niet echt mee overweg, mijn vorige mp3 speler ging altijd flippen met de tijd enzo als ik VBR's afspeelde. Maar het lijkt me dat een Ipod wel VBR's kan afspelen, ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad.
Gery    posted on 31-01-2008 20:40
meestal liggen zo'n problemen in een mp63 die dubieus ge-encodeerd geweest is, maakt niet uit of ie VBR of CBR is.
klik eens op het nummer in iTunes en vraag convert to AAC, dan zou alles mooi moeten werken Happy, laughing
DJ - Producer
right1    posted on 31-01-2008 21:30
ik had dit ook al meermaals.
een nummer van felix da housecat die 36:40 min duurde en nog een vn 4u. ofzoiets.
echt raar, dat van 36 min , loopte die gewoon het hele nummer en dat van 4u duurde 5min.
Fout in het programma lijkt me.
Sebasz    posted on 31-01-2008 22:01
Is een fout in de vbr header van het liedje. Als je hem gewoon helemaal afluistert zonder te scrollen met de tijd ofz zul je horen dat hij gewoon normaal is Winking my eye

Met het programma Foobar2000 kun je deze header fixen Happy, laughing
MickeyHouse    posted on 31-01-2008 23:21
Poster: MissSalem
Probeer eens de Ipod leeg te maken en alles opnieuw op te zetten. Kan gemakkelijk met Copy-Paste. Happy, laughing

Als hij de muziek niet op zijn computer heeft staan gaat dat niet lukken hoorWinking my eye je kan namelijk niks van je Ipod naar je Computer kopieeren:D
ccc    posted on 31-01-2008 23:49
Waar vind ik of het een cbr is of een vbr. Ik weet wat het is, maar niet waar ik dat zie.

Heb nog even wat dingen getest en zal het even hier neer zetten:

VLC Media player(Ik denk zowat de meest universele mediaplayer die eigenlijk alles speelt)

Hier open ik het nummer in. 10 minuten is hij hier. En hier komt de qlimax na 5 minuten.

Dus

VLC Mediaplayer
Totaal: 10 minuten
Qlimax na: 5 minuten

Windows Mediaplayer:
Totaal: 7:42
Qlimax: 3:42

Ipod
Totaal: 7:15
Qlimax: Niet te horen want deze start na 7:15

Er klopt gewoon totaal niets van. Ik weet niet of jullie weten wat een easter egg is, maar het is net alsof er een easter egg in het nummer zit.

Ik probeer morgen met een recorder alle 3 op te nemen en dan horen jullie duidelijk het verschil.

@sebasz: Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb alles getest. Ben er in totaal in uren mee bezig om uit te zoeken waar het in zit. Helemaal luisteren. Met scrollen zonder scrollen. Versneld spoelen.

DJADMIN    posted on 01-02-2008 10:33
nog nooit iets van gemerkt...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Gery    posted on 01-02-2008 10:54
Poster: MickeyHouse

Als hij de muziek niet op zijn computer heeft staan gaat dat niet lukken hoorWinking my eye je kan namelijk niks van je Ipod naar je Computer kopieeren:D
 daar bestaan plugins voor Thumbs Up

plus, om iets op een iPod te zetten moet dit eerst op je computer staan he!
tenzij het hier gaat over een liedje gekocht op de mobile store op een iPod Touch of iPhone, maar het zou mij verwonderen dat apple bestanden daarop zet met fouten in de encodering...
DJ - Producer
the-melody    posted on 01-02-2008 10:55
Poster: MickeyHouse

kun je wel: http://www.clubipod.nl/handleidingen.php?id=6 

Ferrox    posted on 01-02-2008 12:21
Wat je kunt proberen is het betreffende mp3'tje opnieuw te converteren. Dat helpt soms wel bij dit soort euvels.
cross-over    posted on 01-02-2008 12:27
Poster: ccc
Hier open ik het nummer in. 10 minuten is hij hier. En hier komt de qlimax na 5 minuten.

Dus

VLC Mediaplayer
Totaal: 10 minuten
Qlimax na: 5 minuten

Windows Mediaplayer:
Totaal: 7:42
Qlimax: 3:42

Ipod
Totaal: 7:15
Qlimax: Niet te horen want deze start na 7:15

zijn dit echt gemeten tijden of tijden volgens het programmaConfused?
http://soundcloud.com/lau-daniels
ccc    posted on 01-02-2008 12:46
Dit zijn tijden van het programma en gemeten tijden.
Zijn beide exact hetzelfde.
Twizz    posted on 01-02-2008 12:49
Poster: the-melody
Never had problems with that. 

ik ook nie toen ik met iTunes op een Mac werkte, maar op Windows Vista ligt dat anders.
cross-over    posted on 01-02-2008 13:06
Poster: ccc
Dit zijn tijden van het programma en gemeten tijden.
Zijn beide exact hetzelfde.

ccc, wat bedoel je met exact hetzelfde? De tijden aangegeven door het programma en de op gehoor gemeten tijden zijn voor ipod 7:15 en voor mediaplayer 7:42 dus mis je op je ipod ongeveer 15 sec?
ccc    posted on 01-02-2008 14:10
Nou ik zie het nummer lopen(de tijd).
En de tijd verspringt niet.
Dus het nummer speelt en ik zie de secondes lopen exact.
Ik wil ze ook wel meten met een stopwatch alleen weet ik zeker dat ik dan precies dezelfde tijden uit krijg.
cross-over    posted on 01-02-2008 15:05

't zou wel prachtig zijn als een programma zomaar je nummers kan verlengen......Cry

Ik heb al vaker meegemaakt dat de timing van het programma een 320 mp3 langzamer afspeelt en dus langer duurt dan een 128 mp3-tje. Verder kunnen programma's die op de achtergrond draaien de timing van het systeem in de war gooien en duurt het nummer langer. Maar dan zou het nummer langzamer afgespeeld moeten worden.

ik heb dit een keer getest door een cd mee te laten lopen op mijn installatie terwijl ik hetzelfde nummer op de pc liet draaien (mp3 320). De cd was al afgelopen en de pc bleef nog ruim 20 seconden doorspelen (nummer was ongeveer 5 minuten......)

ccc    posted on 01-02-2008 15:17
Ik heb nu via windows media player en via mijn ipod opgenomen met een stopwatch, ofja stopwatch op de telefoon en het is echt zo. De tijden kloppen.

Hoe kan ik iets opnemen via mijn pc? Dus dat hij alle geluiden op mijn pc opneemt? Gewoon met audicity ofzo? Want dan neem ik het op en laat ik het jullie luisteren.
cross-over    posted on 01-02-2008 15:26
via audicity kan.

lopen ze qua tempo wel gelijk?

239 Users online: 155 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 56.310
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.855