FRUSTRATIE!! (laptop start niet meer op) (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 30-01-2008 16:31
ejj

ik probeerde net de lapto op te starten. maar hij leest windows niet.

ik weet hoe dat komt, ik heb VistaBootPro verwijderd terwijl dat nog actief was(wat betekend dat je in het begin keuze kon maken tussen xp, dat er niet meer op stond, en vista..)

en nu kan hij niet meer opstarten.

dit is zwaar shit, omdat ik niet terug kan zetten naar een eerdere tijd, tenzij naar de tijd dat ik hem net gekocht had.
wat zou dan verloren gaan: loads of samples, software en muziek...(en schoolbestanden!)

iemand die weet wat ik moet doen??.
hij geeft aan datie bcd.ini mist fzow

bvd een gefrustreerde erik
User edit by Twizz on 30-01-2008 @ 21:40:01 (3%)

What do you think about FRUSTRATIE!! (laptop start niet meer op) ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 30-01-2008 22:15
Poster: Twizz
waar kan ik da downloade.. wat houd dat in?

Ubuntu is een versie van Linux, en deze is vanaf de CD-rom zelf te draaien.
Hier kun je de release vinden die bij jou pc past:
http://nl.releases.ubuntu.com/7.10/
Vanaf de cd-rom kun je Ubuntu installeren, maar waarschijnlijk ook op de harde schijf komen. Als je dan een bcd.ini hebt, kun je die er weer bij zetten, zo niet, kun je alsnog je bestanden backuppen.
Twizz    posted on 31-01-2008 12:27
twas btw geen bd.ini.. maar een hele map..  boot/bcd/  is missing or corrupt
Lawrenz    posted on 31-01-2008 15:09
Is dit iets?

http://support.microsoft.com/kb/927391

Edit: zie nu dat je voor alle resolve methodes de Vista dvd nodig hebt. Maar is dit wel de melding die je krijgt?
Als je toch kans ziet om in een command prompt te komen, kun je de laatste stap van methode 2 wel doen waarschijnlijk, moet je er wel voor zorgen dat je dat tooltje ergens hebt, en dat je harde schijf bereikbaar is.
7. Type Bootrec /RebuildBcd, and then press ENTER.
? If the Bootrec.exe tool runs successfully, it presents you with an installation path of a Windows directory. To add the entry to the BCD store, type Yes. A confirmation message appears that indicates the entry was added successfully.
? If the Bootrec.exe tool cannot locate any missing Windows installations, you must remove the BCD store, and then you must re-create it. To do this, type the following commands in the order in which they are presented. Press ENTER after each command.
Bcdedit /export C:\BCD_Backup
ren c:\boot\bcd bcd.old
Bootrec /rebuildbcd
User edit by Lawrenz on 31-01-2008 @ 15:11:20 (100%)
DJMartijnn    posted on 31-01-2008 15:31
Als het nog niet opgelost is.

Je kunt je laptop gewoon weer terugzetten naar de datum dat je hem gekocht hebt, alles blijft op de hardeschijf qua data. De software die je er op gëinstalleerd hebt is er dan wel af.
Dus je sample's enzo. blijven er gewoon opstaan.

DJMartijn.
Twizz    posted on 31-01-2008 15:34
t probleem is dat die tijden er niet meer opstaan.. enkel als ik met recoverydvd's doe dan kan ik terug naar het moment van aankoop.. tjsah.. is da de gok waard dat alle data erop blijve??
DJMartijnn    posted on 31-01-2008 15:36
Het is zeker een gok. Bij de meeste laptop's blijft alle data die er opstaat gewoon erop.
Behalve de software die gëinstalleerd is word verwijderd dus die zal je allemaal opnieuw erop moeten zetten.

Als het niet lukt hoor ik wel.
Lead    posted on 31-01-2008 15:54
Als je een gekochte Vista hebt kun je volgens mij de vista install cd downloaden bij Microsoft (immers de key heb je al in gebruik). Met de vista DVD kun je de installatie herstellen en dit zou je probleem wel oplossen.

Maar bij een pre-installed Vista hoort ook service, bel even naar je leverancier en leg hem de situatie voor. Hij zou je ook verder kunnen helpen aan een DVDtje van Vista denk ik.

Heb zelf vista ook een keert moeten repareren en ik moet zeggen dat het perfect werkt.
Let the BASS be louder
cross-over    posted on 31-01-2008 16:03
De meest eenvoudige manier om data van je disk te halen is met de ubcd-win.
Dit is een cd die zelf windows opstart vanaf cd en alle programma's draaien vanaf CD.

Je kunt de c-schijf gewoon benaderen en evt. bestanden bewerken/ naar CD branden, op virussen controleren enz. Dit werkt echt superdeluxe.

Tenminste als je nog een andere pc hebt met een cd brander en internet verbinding maar aangezien je hier post moet dat te doen zijn.

Kijk voor meer info op http://www.ubcd4win.com/

oja, en het is GRATIS!!!!
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 31-01-2008 @ 16:03:37 (6%)
Ferre    posted on 31-01-2008 16:13
tjah, je had beter mac osx gekocht he Winking my eye
Sebasz    posted on 31-01-2008 16:25
bootcd erin ofzo en kies [R]epair in het menu
typ dan
fixboot en/of fixmbr en het zou weer moeten werken
Laidback    posted on 31-01-2008 16:28
Poster: Ferre
tjah, je had beter mac osx gekocht he Winking my eye

idd.. dan had die dit soort probleme niet gehad!
Twizz    posted on 31-01-2008 16:29
bootcd heb ik nie
Gery    posted on 31-01-2008 16:30
haha, het is inderdaad een feit dat een macintosh computer actief op zoek gaat naar een boot partitie...
(zelf een USB extene schijf werkt)

Het commando 'fdisk /mbr' kan je zelf van een win98 floppy draaien...
kijk eens rond naar bootdisks, dat lukt wel Happy, laughing
DJ - Producer
Laidback    posted on 31-01-2008 16:31
Poster: cross-over
De meest eenvoudige manier om data van je disk te halen is met de ubcd-win.
Dit is een cd die zelf windows opstart vanaf cd en alle programma's draaien vanaf CD.

Je kunt de c-schijf gewoon benaderen en evt. bestanden bewerken/ naar CD branden, op virussen controleren enz. Dit werkt echt superdeluxe.

Tenminste als je nog een andere pc hebt met een cd brander en internet verbinding maar aangezien je hier post moet dat te doen zijn.

Kijk voor meer info op http://www.ubcd4win.com/

oja, en het is GRATIS!!!!

Twizz.. check dit bovenstaande nou maar even!
downloaden, branden volgens instructies, cd in je laptop, opstarten. wat knoppies drukken volgens instructies en huppa je kan weer verder Winking my eye
Twizz    posted on 31-01-2008 16:45
jep, busy on itWinking my eye

WERKT NIET
heb het .exe bestand gebrand, maar wil niet lezen
User edit by Twizz on 31-01-2008 @ 17:18:03 (100%)
Lawrenz    posted on 31-01-2008 16:47
jep, busy on itWinking my eye

Als je deze stap dan nog volgt, kun je waarschijnlijk zo weer Windows op laten starten! Moet je bootrec.exe wel effe op de CD erbij zetten of op een diskette zetten (als dat kan, meeste laptops hebben geen diskette station meer :P )

7. Type Bootrec /RebuildBcd, and then press ENTER.
? If the Bootrec.exe tool runs successfully, it presents you with an installation path of a Windows directory. To add the entry to the BCD store, type Yes. A confirmation message appears that indicates the entry was added successfully.
? If the Bootrec.exe tool cannot locate any missing Windows installations, you must remove the BCD store, and then you must re-create it. To do this, type the following commands in the order in which they are presented. Press ENTER after each command.
Bcdedit /export C:\BCD_Backup
ren c:\boot\bcd bcd.old
Bootrec /rebuildbcd
Twizz    posted on 31-01-2008 17:35
WERKT NIET
heb het .exe bestand gebrand, maar wil niet lezen
Lawrenz    posted on 31-01-2008 18:18
Heb je de ISO gedownload van UBCD? Deze moet je gewoon branden met bijv Nero, maar als hij hem niet kan lezen kan het ook aan een beschadigde cd liggen.
Twizz    posted on 31-01-2008 18:33
Poster: Lawrenz
Heb je de ISO gedownload van UBCD? Deze moet je gewoon branden met bijv Nero, maar als hij hem niet kan lezen kan het ook aan een beschadigde cd liggen.

het rare is.. tis een .exe bestand wat je download
NielsR    posted on 31-01-2008 18:34

het rare is.. tis een .exe bestand wat je download

Ja en dat moet je branden als .iso bestand anders is het geen booteble
Twizz    posted on 31-01-2008 18:47
Poster: NielsR

Ja en dat moet je branden als .iso bestand anders is het geen booteble

ik heb het exe bestand gewoon op een cdr-tje gebrand, maar dat werkt niet(natuurlijk niet)

nou heb ik begrepe daik het .exe file moet runne, zodatie kan installe, en met die geinstalde gegevens kan ik een .iso-tje make en brande.

probleem is dat de installatie nie wil lukke
Lawrenz    posted on 31-01-2008 18:54

ik heb het exe bestand gewoon op een cdr-tje gebrand, maar dat werkt niet(natuurlijk niet)

nou heb ik begrepe daik het .exe file moet runne, zodatie kan installe, en met die geinstalde gegevens kan ik een .iso-tje make en brande.

probleem is dat de installatie nie wil lukke

Ik ga er vanuit dat je de installatie wel op een Windows draaiende pc probeert :P Wat precies lukt niet met de installatie?
Xitrate    posted on 31-01-2008 18:54
Je kan gewoon hier de ISO downloaden hoor.
Twizz    posted on 31-01-2008 18:59
Poster: Xitrate
Je kan gewoon hier de ISO downloaden hoor.

dit is weer een ander iets

(toch?? hoop ik?? want als da nie zo is.. dan betekend dat dat het niet werkt, aangezien ik dit al heb, en daar kom ik niet veel verder mee)

edit;
fock je hebt gelijk
User edit by Twizz on 31-01-2008 @ 19:00:31 (11%)
Twizz    posted on 31-01-2008 19:01
Poster: cross-over

alsie de c:\ zou kunne vinde zou dat wel handig zijn.. tsjah, probleem

hij registreerd m hier en daar wel, maar kan m niet opstarten..

203 Users online: 103 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 13.125
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.516