Poster: ccc
Probeer eens je partities te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Desnoods met fdisk via een windows 98 cd.
Poster: Twizz
ejj
ik probeerde net de lapto op te starten. maar hij leest windows niet.
ik weet hoe dat komt, ik heb VistaBootPro verwijderd terwijl dat nog actief was(wat betekend dat je in het begin keuze kon maken tussen xp, dat er niet meer op stond, en vista..)
en nu kan hij niet meer opstarten.
dit is zwaar shit, omdat ik niet terug kan zetten naar een eerdere tijd, tenzij naar de tijd dat ik hem net gekocht had.
wat zou dan verloren gaan: loads of samples, software en muziek...(en schoolbestanden!)
iemand die weet wat ik moet doen??.
hij geeft aan datie bcd.ini mist fzow
bvd een gefrustreerde erik
Poster: djprozei
als je een vista dvd hebt wel.
zit volgens mij een gedeelte in om je boatloader te fixen.
edit: vista dvd erin en opstart problemen repareren dan zet ie je oude master boot record weer terug
Poster: ilseentje
Op mijn computer en of laptop bij het begin van opstarten F8 indrukken en dan heb je keuzemogelijkheden...
Poster: MoXeGy
dan lijkt het me dat er iets is met je Bios.
Poster: Lawrenz
Het slimst zou zijn om je Vista CD te gebruiken om dan in de command prompt te gaan en te doen wat er hierboven al is gezegd. Ik denk dat daar je beste kansen liggen.
Wat je anders kunt doen: download bijv. de Ubuntu Live/installatie cd, en kijk of je terwijl je in de Live mode zit je bestanden kunt redden.
ik heb al gezegd dat ik die vista dvd nie heb.. pre-installed
Poster: robbert
Mocht het niet gaan lukken laat het dan een les zijn, maak een back-up! Ahhh
idd, maar die had hij eigenlijk automatisch moeten doen, maar aangezien die backup op een partitie van een dezelfde schijf stond..
Ik ben nu al iets verder, nu staat er enkel dat ntldr ontbreekt.. of is dit een achteruitgang