Poster: MoXeGy
mm op school vertellen ze me dat je bij 3 pins maar een kant een signaal op kan sturen.
En bij 5 pins kan het signaal Heen en terug.
Poster: Tijnie
ja toch wel maar ik ben specifiek opzoek naar de inductantie (L met eenheid Henry) en capaciteit (C met eenheid Farad). Weet iemand die of kan iemand mij helpen die te vinden?
ja toch wel maar ik ben specifiek opzoek naar de inductantie (L met eenheid Henry) en capaciteit (C met eenheid Farad). Weet iemand die of kan iemand mij helpen die te vinden?
Poster: tairip
(en nog aantal factoren zoals warmte enzo die vaak te verwaarlozen zijn!)
Poster: Flexii
aangezien er maar 12volt doorheen loopt
Poster: djmarcelm
gebruik al jaren gewone xlr kabels die je ook gebruikt voor mic en line
en heb nog nooit maar dan ook nog nooit!!! uitval op de kabel gehad
bij veel dmx toestellen op 1 lijn drukte ik er altijd een terminated plug in
das een weerstand van 120 ohm die je op de laatste toestel zet
en ik heb stuurlijnen gehad van 50 meter voordat ze bij de eerste gebruiker kwamen en dan nog alles af!
Zonlicht?In openlucht? :P
Poster: Flexii
ik heb iets meegemaakt wat jullie waarschijnlijk nog nooit meegemaakt hebben:P,, voor mij was het ook raar,, we hadden een promsconcert(ik werk bij verhuurbedrijf),, en ik moest gaan kijken waarom bij een van die gasten de intercom het niet meer deed,, kom ik daar pak ik die kabel,, schiet er vlam uit die xlr kabel:P,, echt ziek,, wat bleek,, die kabel had tegen een burealamp gelegen
ja toch wel maar ik ben specifiek opzoek naar de inductantie (L met eenheid Henry) en capaciteit (C met eenheid Farad).
Poster: Bouncy
En ik moet jou daar gelijk in geven, pin 4 en 5 zijn voor het verkeer terug!
Een bureaulamp hoort ook op je bureau en niet op het podium!
in elke kabel zit er een kleine capaciteit (condensator) en een kleine inductantie (spoel) maar deze zijn zeer klein. Er staat in iedere kabel een miniscule spoel in serie met de weerstand en daarop paralel een condensator. Het moet heel gedetailleerd zijn want het is voor een eindwerk. Ze zijn natuurlijk niet letterlijk aanwezig maar ze worden gevormd door de kabel zelf
Poster: cross-over
Duidelijk, dat is de standaard impedantie karakteristiek van een kabel. Maar wat wil je nu precies weten.
De capaciteit/inductie normen voor dmx kabel heb ik hierboven al gegeven.
Wat zoek je nog meer?
btw leest men de overige posts wel?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.