Axiom 49 met Fruity loops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aemilius    posted on 28-01-2008 12:56
Hey mensen,

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn M-audio Axiom 49 krijg aangesloten met Fruity Loops XXL?

Grtz

What do you think about Axiom 49 met Fruity loops ??

Vote :   

Luxx    posted on 28-01-2008 13:18

installeer de axiom, start FL studio op
klik op Options>Midi Settings>klik bij input je axiom 49 aan>klik op enable

zo moet ie werken dan. kan zijn dat je FL studio nog even moet herstarten hierna

www.mothermusic.nl
Aemilius    posted on 28-01-2008 13:32
het werkt nu wel! alleen hoe werkt het in fruity loops zelf? Ik heb nu bijvoorbeeld een kanaal met een drum, maar met 1 key speelt hij die drumaf, waarom doet hij niet met al die keys die drums in verschillende toonhoogtes?

Die drumpads op de axiom doen het wel alle 8
Luxx    posted on 28-01-2008 18:53
Poster: Aemilius
het werkt nu wel! alleen hoe werkt het in fruity loops zelf? Ik heb nu bijvoorbeeld een kanaal met een drum, maar met 1 key speelt hij die drumaf, waarom doet hij niet met al die keys die drums in verschillende toonhoogtes?

Die drumpads op de axiom doen het wel alle 8

kan je wat duidelijker uitleggen ? of screenshotje maken. dan kan ik denk ik wel uitleggen. bedoel je niet met Fruity drum synth? dan kan je op elke toets een andere drum sample plaatsen..
www.mothermusic.nl
Aemilius    posted on 02-02-2008 11:13

Het is al gelukt! Maar nu nog een ander vraagje.. Klopt het dat hij een soort van vertraging heeft, want als ik op een key druk hoor je het niet direct, zit een kleine vertraging in (0,01 sec ofzo maartoch)..

Komt deze vertraging soms door de usb aansluiting?

TheMole    posted on 02-02-2008 11:25

Het is al gelukt! Maar nu nog een ander vraagje.. Klopt het dat hij een soort van vertraging heeft, want als ik op een key druk hoor je het niet direct, zit een kleine vertraging in (0,01 sec ofzo maartoch)..

mss door uw geluidskaart ?
christiano    posted on 02-02-2008 14:59
dat komt omdat je het denk vermogen heel hoog hebt staan
bij optien- audio settings-en dan buffer lengte naar beneden zetten tot dat hij sneller is maar hierdoor kan hij ook underruns krijgen dus je moet de buffer zo zetten dat hij snel is maar geen underruns krijgt
bambamstudio    posted on 03-02-2008 02:25

ligt aan je geluidskaart. Welke geluidskaart gebruik je?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Aemilius    posted on 03-02-2008 12:16

Ik zou het megod nie weten, 3 jaar geleden me pc gekocht en dat ding zat er gewoon bij.. maar het is in ieder geval geen goede. Weet je misschien een goede geluidskaart die ik dan eventueel zou kunnen kopen? (niet zo'n ding van vijfhonderdduizend euro's)

In ieder geval bedankt voor reacties!

bambamstudio    posted on 03-02-2008 12:20
Onboad geluidskaart zijn leuk voor een toontje bij email of msn, maar niet geschikt voor audio toepassingen zoals componeren en arrangeren.
Er zijn al low latancy geluidskaarten ( usb ) voor rond de 200 euro
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

This is an old Topic

No new postings for 6.423 days.
 Post CommentThat would be 214.1 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

315 Users online: 162 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 31.488
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.454