S5000 word niet meer nieuw gemaakt, miss dat een dj shop er nog een heeft staan in voorraad onder het stof.
Maar wat voor muziek draai je? Gaan ze veel mee op pad of voor thuis.
Wil je een draaiend palteau of een stilstaand?
Ik zou in ieder geval kijken naar de s 3500 inplaats van de s 5000.
Net als twello: dj shop in de buurt mengpaneel, denon links pioneer rechts. en have fun.
Is denk ik toch nog steeds de beste manier.
Poster: Adrien1989
IQ hoger dan een kaassoufle alleen het jogwheel is niet zo goed als op de pioneers.
Poster: ccc
S3500
Hij vraagt:
De vraag is heel simpel dus.
Welke zou ik nemen?
Nou ik zou de s3500 nemen. Hij vraagt niet om mijn mening.
Ik vind dat andere dat niet voor je kunnen oordelen. Je moet het gewoon zelf testen.
En een reden dat je na een uur nog steeds de knopjes niet weet te vinden? Vraag jezelf eens af of dat aan de cd speler ligt of misschien aan jezelf.
Poster: Jer
Sommige knoppen hebben gewoon 6 functies, ga maar is met een s 5000 draaien!
na me eerst ervaring met denon meer vertrouwen heb in pioneer.
En ik ben gek op dat display in het midden van de jog.
En ik ben gek op dat display in het midden van de jog
Die heb je met een draaiende platter niet nodig, omdat je bij scratchen voelt hoever je draait. Dat werkt beter dan een display waar je naar moet kijken, als je vinyl gewend bent.
Als ik b.v. een stukje pak dat je he he hoort. Dan zet ik daar een cue en dan kan ik met de jog terug draaien met een scratch naar die plek. En laat ik hem elke keer daar los dat je he he hoort want ik zie waar dat punt is dus waar ik hem naar toe moet draaien.
En dat kan jij dus ook voelen precies zo goed als dat ik het kan zien?
Heeft een knop 2 functies dan zijn dat altijd dingen die met elkaar te maken hebben én die je niet vreselijk vaak gebruikt.
Dat bedoelde ik er zijn meerdere knoppen met dubbele functie. Ik kan daar niet echt aan wennen vond ik bij de axis 9 ook erg vervelend.
Poster: Adrien1989
@jer:
Om maar terug te komen op de kaassoufle...:P, nee hor:P. Naja het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en er ook aan willen wennen, vooral dat laatste volgens mij:P.
Poster: JerAls ik b.v. een stukje pak dat je he he hoort. Dan zet ik daar een cue en dan kan ik met de jog terug draaien met een scratch naar die plek. En laat ik hem elke keer daar los dat je he he hoort want ik zie waar dat punt is dus waar ik hem naar toe moet draaien.
En dat kan jij dus ook voelen precies zo goed als dat ik het kan zien?
Poster:Jer
Jij had het over 6 functies per toets, ik zeg dat sommige toetsen twee functies hebben EN dat dat alleen geldt voor dingen die je niet vaak gebruikt. Als jij het hebt over 6 functies weet ik dat je de DN-S5000 helemaal niet kent en dus iemand zit na te praten. Beetje jammer, want ik hou het liever bij de feiten.
Een paar voorbeelden dan van dubvbele toetsen op de DN-S5000:
De knop om het display nog eens te laten scrollen is dezelfde als die waarmee je het display omschakelt van main naar alpha.
De knop om te wisselen van verstreken naar resterende tijd is dezelfde als die waarmee je omschakelt van tijd per nummer naar totaal.
De knop waarmee je de looppunten kan corrigeren is dezelfde waarmee je een loop uit een nummer kan verwijderen.
Allemaal functies die je zelden gebruikt, die een CDJ-800 en CDJ-1000 niet eens hebben én functies die zwaar met elkaar te maken hebben en waarvan het dus logisch is dat ze onder dezelfde knop zitten.
De enige dubbelfunctie op een DN-S5000 die ik vervelend vind is dat key adjust (mastertempo) onder dezelfde toets zit als pitch on/off. Bij de DN-S3500 heeft deze functie een eigen toets gekregen.
Overigens doet Pioneer ook aan dubbele functies: de knop waarmee je van verstreken naar resterende tijd wisselt is dezelfde waarmee je autocue aan en uitzet. Ik mag toch hopen dat dat ook niet al teveel problemen oplevert voor de gemiddelde bedroom dj.
Poster: DonBasco
Wat een heerlijke strijd wordt hier gevoerd.....
maar ben je wel beter op draaien op locatie voorbereid als je met Pioneer "oefent". Ik kom de Denon tabletops zeer weinig op locatie tegen.
Poster: Jerik heb ook slechte ervaringen met denon ik had een scheve s3500 maar toen effe denon opgebelt en ik kreeg zo een nieuwe.
Ik zou persoonlijk voor de cdj 800 gaan omdat ik niet hou van een draaiend palteau en na me eerst ervaring met denon meer vertrouwen heb in pioneer.
.
Poster: Victor
Natuurlijk, het werkt precies hetzelfde als met een vinyl platenspeler. Je voelt het, je hoort het en als je kijkt naar de platter zie je het aan de stand daarvan. Terugdraaien naar dezelfde stand (te zien aan een marker op de platter) brengt je terug naar precies dezelfde plek in het nummer.
Bedankt voor de uitleg, maar volgens mij kan dat met het display net zo goed. Mij lukt het in ieder geval goed.
Jij had het over 6 functies per toets, ik zeg dat sommige toetsen twee functies hebben EN dat dat alleen geldt voor dingen die je niet vaak gebruikt. Als jij het hebt over 6 functies weet ik dat je de DN-S5000 helemaal niet kent en dus iemand zit na te praten. Beetje jammer, want ik hou het liever bij de feiten.
Oke wat jij wil, was gewoon ff snel getypt. Was bewijzen van de 6 functies
Maar is goed hoor succes met de denons. Ik hou het lkkr bij de cdj 1000