Denon DN-S5000 Of Pioneer CDJ 800 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

diddy    posted on 27-01-2008 20:24
Hallo,
Ik ga een nieuw setje cd-spelers kopen maar twijfel nog tussen deze 2 (Denon DN-S5000 Of Pioneer CDJ 800).
De vraag is heel simpel dus.
Welke zou ik nemen?
Bye

What do you think about Denon DN-S5000 Of Pioneer CDJ 800 ??

Vote :   

Twello    posted on 27-01-2008 20:46
Denon S5000 word als het goed is niet meer nieuw verkocht, dan moet je bij de S3500 zijn. Welke je daarvan wilt is simpel, zelf uitproberen! Want het zijn beide goede spelers.
Jer    posted on 27-01-2008 22:09

S5000 word niet meer nieuw gemaakt, miss dat een dj shop er nog een heeft staan in voorraad onder het stof.

Maar wat voor muziek draai je? Gaan ze veel mee op pad of voor thuis.

Wil je een draaiend palteau of een stilstaand?

Ik zou in ieder geval kijken naar de s 3500 inplaats van de s 5000.

Net als twello: dj shop in de buurt mengpaneel, denon links pioneer rechts. en have fun.

Is denk ik toch nog steeds de beste manier.

User edit by Jer on 27-01-2008 @ 22:10:29 (1%)
loek    posted on 27-01-2008 22:42
CDJ 800 natuurlijk, Denon vind ik net kermis Cry
Ik heb sinds donderdag 2 cdj800mk2 en het is echt super!
Succes ermee groetjes
User edit by loek on 27-01-2008 @ 22:42:30 (100%)
Adrien1989    posted on 27-01-2008 23:25
Hoe kan je nou zo'n advies doen als je niet met beiden gedraaid hebt?. Dat een denon wat meer knopjes heeft betekend niet dat het slechter is. Heb zelf nog Denons gehad en die zogenaamde onoverzichtelijkheid zit wel degelijk een logica in die ieder schepsel op aarde met een IQ hoger dan een kaassoufle naar een kleine tijd draaien nog wel door kan hebben:P. Verder werken de standaard functies ook prima, alleen het jogwheel is niet zo goed als op de pioneers.
Jer    posted on 28-01-2008 09:15
Poster: Adrien1989
 IQ hoger dan een kaassoufle alleen het jogwheel is niet zo goed als op de pioneers.

Ik heb een keer met een denon dns 5000 gedraaid na een uur wist ik nog niet waar alle functie zaten en dat plateau ja, dat voelt echt niet degelijk aan. (ik ben geen kaassoufle)Cry Nou schijnt de s 3500 wel al heel veel beter te zijn.
ccc    posted on 28-01-2008 09:18
S3500
Jer    posted on 28-01-2008 09:32
Poster: ccc
S3500

En waarom??
ccc    posted on 28-01-2008 09:42
Hij vraagt:

Welke zou ik nemen?

Nou ik zou de s3500 nemen. Hij vraagt niet om mijn mening. Happy, laughing
MissSalem    posted on 28-01-2008 09:46
Hij vraagt:

Welke zou ik nemen?

Nou ik zou de s3500 nemen. Hij vraagt niet om mijn mening. Happy, laughing

Wel handig als je je mening erbij geeft, zodat hij beter kan overwegen welke te nemen. Winking my eye

Maar ik sluit me bij de rest aan. Als je 2 cd-spelers in gedachten hebt, is het goed om vragen wat wij ervan denken, maar ik vind dat je ook zeker moet overwegen naar een shop te stappen en te vragen of je de boel niet mag testen. Zoiets staaft je keuze veel beter dan vragen wat wij beter vinden. Jij moet tenslotte draaien met je apparatuur, niet wij. Happy, laughing

Veel succes. Winking my eye
ccc    posted on 28-01-2008 10:30
Ik vind dat andere dat niet voor je kunnen oordelen. Je moet het gewoon zelf testen.

En een reden dat je na een uur nog steeds de knopjes niet weet te vinden? Vraag jezelf eens af of dat aan de cd speler ligt of misschien aan jezelf Winking my eye.
Jer    posted on 28-01-2008 11:30
Ik vind dat andere dat niet voor je kunnen oordelen. Je moet het gewoon zelf testen.

En een reden dat je na een uur nog steeds de knopjes niet weet te vinden? Vraag jezelf eens af of dat aan de cd speler ligt of misschien aan jezelf Winking my eye.

Ik ken  heel veel mensen die hetzelfde probleem met de denons hebben gehad.
Sommige knoppen hebben gewoon 6 functies, ga maar is met een s 5000 draaien!
Maar oke we hebben in ieder geval heel veel aan jou post gehad.Cry

Ik zou persoonlijk voor de cdj 800 gaan omdat ik niet hou van een draaiend palteau en na me eerst ervaring met denon meer vertrouwen heb in pioneer.
En ik ben gek op dat display in het midden van de jog.
Maar dit is allemaal erg persoonlijk dus zelf testen is het best.
User edit by Jer on 28-01-2008 @ 11:41:56 (75%)
Victor    posted on 28-01-2008 14:36
Poster: Jer
Sommige knoppen hebben gewoon 6 functies, ga maar is met een s 5000 draaien!

Hmm. Het toeval wil dat ik al een paar jaar met DN-S5000's draai en dat me nog niet is opgevallen dat er knoppen zijn met 6 functies. Misschien heb ik wat gemist, dus noem ze eens voor me op.

na me eerst ervaring met denon meer vertrouwen heb in pioneer.

Dat kan, maar hoeft niet terecht te zijn. Mijn 5000's gaan hier al bijna 3 jaar on-the-road en hebben nog nooit ook maar de kleinste storing gehad. Ook de eerste cd die ze niet konden lezen moet ik nog tegenkomen.

En ik ben gek op dat display in het midden van de jog.

Die heb je met een draaiende platter niet nodig, omdat je bij scratchen voelt hoever je draait. Dat werkt beter dan een display waar je naar moet kijken, als je vinyl gewend bent. Vandaar misschien dat we het altijd hebben over vinyl-emulatie. Dat lukt gewoon niet echt met een draaiend display in plaats van een draaiende platter. Overigens ben ik de eerste om te bekennen dat er op de platter van de S5000 best kritiek mogelijk is (pitch bend kan je beter met de pitch bend knoppen doen of met uitgeschakelde platter) maar voor scratchwerk valt er prima op gevoel mee te werken na wat gewenning.

De S5000 wordt in Europa niet meer nieuw geleverd, dus als je er één wil zal je hem uit het buitenland moeten halen of tweedehands moeten kopen. De S5000 is de meest uitgebreide speler die er bestaat, dus zoek je een basisapparaat waarvan je binnen 5 minuten alle functies kent dan kan je dit model beter overslaan. Ben je iemand die het leuk vindt om zich in nieuwe mogelijkheden te verdiepen dan is het echt een superspeler. Dat blijkt (tot mijn verbazing) bij sommige dj's niet het geval te zijn, te zien aan degenen hier die liever binnen 5 minuten draaien op een apparaat dat minder kan dan zich even te verdiepen in een apparaat met meer mogelijkheden. Vreemd, als mixen je hobby is.

Ik snap dan ook niet dat iemand liever een CDJ-800 -die geen hotstarts heeft- zou hebben dan een 5000 die ze wel heeft (maar liefst 4 zelfs). Retehandig en ik kan niet zonder. Bovendien is het erg handig als je veel met verzamel cd's draait (zoals ik) dat je terwijl een nummer speelt ondertussen een ander nummer op diezelfde cd kan beluisteren, pitchen en inmixen. En zo zijn er nog veel meer dingen waar waarschijnlijk niemand zich hier in verdiept heeft maar die echt de moeite waard zijn.

Hoe zit het dan met die dubbele functies? Die zijn er inderdaad. De knop waarmee je de tijd omschakelt van verstreken naar resterend is bijvoorbeeld dezelfde waarmee je de titel van het nummer nog een keer kan laten scrollen. Alle functies die een CDJ-800 heeft (de basisdingen dus) hebben gewoon een eigen knop. Play, cue, pitch, loop in, loop uit zitten echt niet onder een dubbele functie. Heeft een knop 2 functies dan zijn dat altijd dingen die met elkaar te maken hebben én die je niet vreselijk vaak gebruikt. Waarmee we weer terug zijn op mijn vraag aan het begin van dit topic.
User edit by Victor on 28-01-2008 @ 16:13:50 (17%)
Jer    posted on 28-01-2008 19:19

En ik ben gek op dat display in het midden van de jog

Die heb je met een draaiende platter niet nodig, omdat je bij scratchen voelt hoever je draait. Dat werkt beter dan een display waar je naar moet kijken, als je vinyl gewend bent.

Als ik b.v. een stukje pak dat je he he hoort. Dan zet ik daar een cue en dan kan ik met de jog terug draaien met een scratch naar die plek. En laat ik hem elke keer daar los dat je he he hoort want ik zie waar dat punt is dus waar ik hem naar toe moet draaien.
En dat kan jij dus ook voelen precies zo goed als dat ik het kan zien?

Heeft een knop 2 functies dan zijn dat altijd dingen die met elkaar te maken hebben én die je niet vreselijk vaak gebruikt.

Dat bedoelde ik er zijn meerdere knoppen met dubbele functie. Ik kan daar niet echt aan wennen vond ik bij de axis 9 ook erg vervelend.

User edit by Jer on 28-01-2008 @ 19:22:22 (10%)
Adrien1989    posted on 28-01-2008 19:39
@victor:
De hotstarts die niet aanwezig zijn vind ik ook jammer van mijn CDJ's. Hotstarts zijn chill, gelukkig heb ik ze nog bij de hand op m'n HD als ik ze wil gebruikenHappy, laughing.

@jer:
Om maar terug te komen op de kaassoufle...:P, nee hor:P. Naja het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en er ook aan willen wennen, vooral dat laatste volgens mij:P.
Jer    posted on 28-01-2008 19:54
Poster: Adrien1989
@jer:
Om maar terug te komen op de kaassoufle...:P, nee hor:P. Naja het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en er ook aan willen wennen, vooral dat laatste volgens mij:P.

Het was ook wel een misbruikte speler hoor dus mij deden de functie het ook wel niet als hoe ze het zouden moeten doen. Hij was gehuurdCry
Adrien1989    posted on 28-01-2008 19:56
Mweh wie weet, hebben er zeker prutsers aangezeten. Dat soort mensen kan je beter een jb systems setje meegeven:P
Victor    posted on 29-01-2008 09:07

Als ik b.v. een stukje pak dat je he he hoort. Dan zet ik daar een cue en dan kan ik met de jog terug draaien met een scratch naar die plek. En laat ik hem elke keer daar los dat je he he hoort want ik zie waar dat punt is dus waar ik hem naar toe moet draaien.
En dat kan jij dus ook voelen precies zo goed als dat ik het kan zien?

Natuurlijk, het werkt precies hetzelfde als met een vinyl platenspeler. Je voelt het, je hoort het en als je kijkt naar de platter zie je het aan de stand daarvan. Terugdraaien naar dezelfde stand (te zien aan een marker op de platter) brengt je terug naar precies dezelfde plek in het nummer.

Heeft een knop 2 functies dan zijn dat altijd dingen die met elkaar te maken hebben én die je niet vreselijk vaak gebruikt.

Dat bedoelde ik er zijn meerdere knoppen met dubbele functie. Ik kan daar niet echt aan wennen vond ik bij de axis 9 ook erg vervelend.

Jij had het over 6 functies per toets, ik zeg dat sommige toetsen twee functies hebben EN dat dat alleen geldt voor dingen die je niet vaak gebruikt. Als jij het hebt over 6 functies weet ik dat je de DN-S5000 helemaal niet kent en dus iemand zit na te praten. Beetje jammer, want ik hou het liever bij de feiten.

Een paar voorbeelden dan van dubvbele toetsen op de DN-S5000:
De knop om het display nog eens te laten scrollen is dezelfde als die waarmee je het display omschakelt van main naar alpha.
De knop om te wisselen van verstreken naar resterende tijd is dezelfde als die waarmee je omschakelt van tijd per nummer naar totaal.
De knop waarmee je de looppunten kan corrigeren is dezelfde waarmee je een loop uit een nummer kan verwijderen.

Allemaal functies die je zelden gebruikt, die een CDJ-800 en CDJ-1000 niet eens hebben én functies die zwaar met elkaar te maken hebben en waarvan het dus logisch is dat ze onder dezelfde knop zitten.

De enige dubbelfunctie op een DN-S5000 die ik vervelend vind is dat key adjust (mastertempo) onder dezelfde toets zit als pitch on/off. Bij de DN-S3500 heeft deze functie een eigen toets gekregen.

Overigens doet Pioneer ook aan dubbele functies: de knop waarmee je van verstreken naar resterende tijd wisselt is dezelfde waarmee je autocue aan en uitzet. Ik mag toch hopen dat dat ook niet al teveel problemen oplevert voor de gemiddelde bedroom dj.

DonBasco    posted on 29-01-2008 11:07
Wat een heerlijke strijd wordt hier gevoerd.....

Beiden lijken mij gelijk te hebben in hun argumenten, maar juist de subjectieve beleving zal een doorslag moeten geven. Naar mijn mening maakt het niet zo veel uit, maar ben je wel beter op draaien op locatie voorbereid als je met Pioneer "oefent". Ik kom de Denon tabletops zeer weinig op locatie tegen.
skyline643    posted on 29-01-2008 11:43
Spijtig dat die Denon S-5000 niet meer geleverd wordt in Europa. Ik zou toch nog eens een willen testen. Zijn er zo geen shops in België die nog 1 hebben staan?
Victor    posted on 29-01-2008 11:47
Poster: DonBasco
Wat een heerlijke strijd wordt hier gevoerd.....

Ja hè, dat lucht weer eens lekker opCry

maar ben je wel beter op draaien op locatie voorbereid als je met Pioneer "oefent". Ik kom de Denon tabletops zeer weinig op locatie tegen.

Ach, ik draai net zo makkelijk op een Pioneer. De bediening is nou niet direct zo moeilijk dat je daarvoor veel thuis zou moeten oefenen. Sterke nog, de mixtechniek is gewoon gelijk.
sucksir    posted on 29-01-2008 11:54
Nou voor de Denon S5000 liefhebbers, ik heb hier 2 denon S5000 staan die eigenlijk wel weg mogen. DE S5500 komt eraan en dus gaan de S5000's weg

[TK] --> 2 X Denon S5000

Mail voor meer info Winking my eye
denon-dj-jimmy    posted on 29-01-2008 16:14

Ik zou persoonlijk voor de cdj 800 gaan omdat ik niet hou van een draaiend palteau en na me eerst ervaring met denon meer vertrouwen heb in pioneer.
.
  ik heb ook slechte ervaringen met denon ik had een scheve s3500 maar toen effe denon opgebelt en ik kreeg zo een nieuwe.  
Jer    posted on 29-01-2008 20:37
Poster: Victor

Natuurlijk, het werkt precies hetzelfde als met een vinyl platenspeler. Je voelt het, je hoort het en als je kijkt naar de platter zie je het aan de stand daarvan. Terugdraaien naar dezelfde stand (te zien aan een marker op de platter) brengt je terug naar precies dezelfde plek in het nummer.

Bedankt voor de uitleg, maar volgens mij kan dat met het display net zo goed. Mij lukt het in ieder geval goed.

Jij had het over 6 functies per toets, ik zeg dat sommige toetsen twee functies hebben EN dat dat alleen geldt voor dingen die je niet vaak gebruikt. Als jij het hebt over 6 functies weet ik dat je de DN-S5000 helemaal niet kent en dus iemand zit na te praten. Beetje jammer, want ik hou het liever bij de feiten.

Oke wat jij wil, was gewoon ff snel getypt. Was bewijzen van  de 6 functiesCry
Maar is goed hoor succes met de denons. Ik hou het lkkr bij de cdj 1000

User edit by Jer on 29-01-2008 @ 20:43:08 (21%)
Setrise    posted on 29-01-2008 22:23
DN-S5000 heeft de meeste functies. http://video.google.nl/videoplay?docid=7663638869705398540 Kijk maar, ik verkoop ze nog voor slechts 850. ze staan ook op ebay!
Niels325    posted on 29-01-2008 22:37
Als je gewend bent om met een meer ingewikkelde speler te spelen, hier de denon, dan kun je op locatie toch direct weg met de simpelere(de pioWinking my eye)?
Dus dat van thuis oefenen op pioneer zodat je op locatie geen moeite hebt vind ik niet echt kloppenHappy, laughing

110 Users online: 10 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 45.552
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.653.303