Hoeveel voor draaien vragen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jera    posted on 26-01-2008 19:16
Ik kan binnen kort in een kroeg en ik moet mijn eigen appratuur meenemen dus (2xPIONEER CDJ800MKII 1x PIONEER DJM400) de versterker en speakers zijn daar al aanwezig.
Ik moet dus van 10 tot 2 draaien (4 uur) en ik wou dus aan jullie vragen wat jullie voor een avondje van 4 uur met eigen appratuur zouden vragen??

alvast bedankt

What do you think about Hoeveel voor draaien vragen ??

Vote :   

simsoft    posted on 28-01-2008 12:49
mensen in de zaal zien bijna niks van je matriaal ?
het enige waar zij op oordelen is de muziek en soms eens de mixen ?
das mijn mening
MissSalem    posted on 28-01-2008 12:52
Poster: simsoft
das mijn mening

Je hebt wel een punt, hoor. Happy, laughing Ik geloof echter wel dat er een verschil te horen is, qua materiaal.

Back on topic? Happy, laughing
bastianhecker    posted on 28-01-2008 16:23
ik zou ook ff vragen of het ik weet niet hoe dat precies gaat, verzekerd is stel dat er opeens een flinke lading stroom doorheen schiet en alles is kapot, of dat er iemand een glas bier overheen flikkert. Ik weet dat je probeert dit te verhinderen maarja, het kan ook zijn dat iemand van de bediening het perongeluk doet!
jera    posted on 28-01-2008 18:26
ja ik hoop het maar grewoon niet mee te maken bij stallions kan het niet want dan sta ik op een klein podium dus zal er geen bier orf dergelijk overheen komen Happy, laughing
bastianhecker    posted on 28-01-2008 18:28
ja ik hoop het ook voor je:P!
jera    posted on 28-01-2008 18:56
ik ookHappy, laughing:P
Adrien1989    posted on 28-01-2008 19:44
Poster: MissSalem

Heh, daar gaan we weer met dat geld. Winking my eye

Nee, ik vind dat je indruk helemaal anders is doordat je materiaal wat degelijker is. Je uitstraling. Het oog wilt toch ook wat? Happy, laughing

99% van de mensen weten waarschijnlijk niet wat goede aparatuur is en de meesten horen waarschijnlijk ook niet verschil in geluidskwaliteit, zeker met wat biertjes achter de kiezen:P. Denk dat ook mensen die bekent zijn met aparatuur niet het verschil merken in een discotheek tussen een rmx40 en een xone 92 ofzo. DAt als je daar binnenkomt, ow hier staat een mixer van mindere kwaliteit en verderop een betere. Dacht het niet:P. En wat iemand anders eerder ook zij... het is niet het probleem van de huurder of jou set je 2000 of 200 heeft gekostHappy, laughing.
Jer    posted on 28-01-2008 19:46
Poster: simsoft
das mijn mening

Maar het is voor jezelf wel meer risico om apparatuur van 3000 mee te nemen in plaats van 200 en dat bedoeld MissSalem ook denk ik.
Maar dat is natuurlijk hun risico niet.

Adrien1989: je was me voorCry
User edit by Jer on 28-01-2008 @ 19:48:49 (22%)
Adrien1989    posted on 28-01-2008 19:49
Denk dat als je als een relatief onervaren dj ergens in een kroeg komt, dat de gemiddelde kroegbaas niet zo geinterreseert is in de kosten van je gear en dat hij ook niet bereid is een x bedrag te betalen voor een dure set ipv van een x bedrag voor een minder dure set. Denk dat hij dan eerder zal zeggen doe mij de goedkopere set maar als je er goed op kan draaien. In wat grotere tenten zal dat wel anders zijn, maar daar staat ook meestal al gear...
Devotion    posted on 28-01-2008 22:06
Om ergens binnen te komen is €100,- niet verkeerd; mits je ook een duidelijke afspraak maakt om na een aantal keer draaien te gaan onderhandelen over je prijs. Zorg er wel voor dat je een goede verzekering afsluit op je gear, als er iets gebeurd dan zal de kroegbaas je die kosten niet gaan vergoeden.
DonBasco    posted on 28-01-2008 22:53
Ik draai ook regelmatig op een plek waar ze een dubbele denon cd-speler hebben staan. Aangezien ik het zelf lekkerder vind  draaien met mijn CDJ1000's neem ik die meestal mee. Maar daar reken ik dan niks voor. Dit is wel een plek waar ik al jaren draai en dus een hele goede relatie mee heb, dan kan die gratis apparatuur ook niet echt een probleem zijn.

Als er echter nog geen goede apparatuur aanwezig is op een lokatie, dan geef ik aan dat ze er zelf voor kunnen zorgen of dat ik het regel. Aangezien ik mijn eigen CDJs zelf gebruik ben ik dan wel wat goedkoper dan via een los verhuurbedrijf.
jera    posted on 04-02-2008 16:41
bedankt voor de hulp ik heb nu  de prijs van 100 euro afgesproken en als hij het wat vond dan zou ik vakker kunnen komen draaienWinking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

114 Users online: 43 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 798
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.861.196