Hoeveel voor draaien vragen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jera    posted on 26-01-2008 19:16
Ik kan binnen kort in een kroeg en ik moet mijn eigen appratuur meenemen dus (2xPIONEER CDJ800MKII 1x PIONEER DJM400) de versterker en speakers zijn daar al aanwezig.
Ik moet dus van 10 tot 2 draaien (4 uur) en ik wou dus aan jullie vragen wat jullie voor een avondje van 4 uur met eigen appratuur zouden vragen??

alvast bedankt

What do you think about Hoeveel voor draaien vragen ??

Vote :   

ACTIVE    posted on 26-01-2008 19:26
plug and play is bij mij normaal 200 euro

Met dj set 100 extra
Julemac    posted on 26-01-2008 20:09

bij mij zou het 100 euro kosten

donkey    posted on 26-01-2008 20:11
Poster: Julemac

bij mij zou het 100 euro kosten

dat vind ik tog wat weinig.. voor 4 uur met eigen gear : 50 euro/uur + 100 euro omdat ik men eigen gear moet meenemen..
Maniax
AndersHJ    posted on 26-01-2008 20:21
Ik vraag voor 2-3 uur met eigen cd-spelers. €20 :p hha
Is een begin natuurlijk he Winking my eye
BP    posted on 26-01-2008 20:23
Voor 4 uur 75 a 100 euro
Voor de gear: zelfde prijs als ik kwijt zou zijn bij een verhuurbedrijf (je verhuurt gewoon aan jezelf).
donkey    posted on 26-01-2008 20:27
Poster: JasperVC
Ik vraag voor 2-3 uur met eigen cd-spelers. €20

en daarna ga je iets drinken en dan ben je weer alles kwijt :p
Maniax
alect    posted on 26-01-2008 20:34
20 euro??
dat is echt niets
ccc    posted on 26-01-2008 22:42
Wat is het voor avond?
Renzis    posted on 26-01-2008 22:53

Denk in jouw situatie 50/100 euro.

en Jasper met die 20 maak je je zelf belachelijk, zeker als je eigen gear mee neemt.

jera    posted on 27-01-2008 12:53
ik was ook niet van plan om voor die 20 euro de mooite te nemen :P heb gister inderdaad 100 euro voor een avond van 4 uur afgesproken en dat heb ik gisteravond bij 2 kroegen afgesproken dus ik begin nu ook in kroegen te draaien enzoHappy, laughing
Lead    posted on 27-01-2008 13:02
Ik bekijk het altijd zo : Hoe groot is het feest ?? Dus hoeveel kan ermee verdient worden ?

De DJ bepaald een groot deel van de invulling van een feest dus als je de hele avond moet draaien en er kunnen 500 man in de tent die allemaal 15 euro toegang moeten betalen wordt er geld verdient....

En het is niet meer dan terecht dan dat de DJ erin mee deelt... Maar zeker in het begin en zonder ervaring kun je moeite hebben om te verdedigen wat je vraagt. Maar 200 euro voor 4 uur draaien met eigen apperatuur is niet iets waar je rijk van wordt... Maar alles is beter dan niets Winking my eye
Let the BASS be louder
jera    posted on 27-01-2008 13:23

Het is ook niet zo groot, Time-out kunnen ongeveer 60 tot 80 personen in en de andere Stallion's rond de 80 ook maar ik wil toch ergens beginnen omdat ik toch wil weten hoe het is om voor mense in een kroeg te draaienWinking my eye Het zijn alletwee drukke en gezelige kroegen waar ook een hoop vriende van mij komen dus ik ken er ook wel aardig wat mensen. Maar het is dus niet zo groot maar wel gezelig dus je moet ergens beginnen toch Winking my eye

AndersHJ    posted on 27-01-2008 14:47
Poster: Renzis

Denk in jouw situatie 50/100 euro.

en Jasper met die 20 maak je je zelf belachelijk, zeker als je eigen gear mee neemt.

en als ik 250 € vraag ben ik stoer ofzo?
Renzis    posted on 27-01-2008 17:06

en als ik 250 € vraag ben ik stoer ofzo?

Dat heeft niks met stoer te maken. Maar je mag er gewoon veel meer voor vragen. Je steekt er tijd in, de kosten van je apperatuur enzo.

En ik vind het zo dat je minder sirieus word genomen als je zulke prijzen neerzet.

Ik zei dat niet om je af te kraken, maar zou veranderen als ik jouw was
AndersHJ    posted on 27-01-2008 17:08
Poster: Renzis

Dat heeft niks met stoer te maken. Maar je mag er gewoon veel meer voor vragen. Je steekt er tijd in, de kosten van je apperatuur enzo.

En ik vind het zo dat je minder sirieus word genomen als je zulke prijzen neerzet.

Ik zei dat niet om je af te kraken, maar zou veranderen als ik jouw was

Dat is geen vaste prijs he Winking my eye
Ik heb gewoon wat geld gevraagd. Dit zal langzaamaan wel stijgen naarmate ik ook beter wordt enzo. Een maandje geleden deed ik het nog gratis. En ik vind zelf dat ik op een niveau gekomen ben dat ik wat geld mag vragen Winking my eye

Zeker als ik vergelijk met de dj van gisteren. Stop en play drukken... Dat kan men oma beter.
Renzis    posted on 27-01-2008 17:18
Als hij daar wel 150 eu mee vangtWinking my eye
kardon    posted on 27-01-2008 18:10

Dat is geen vaste prijs he Winking my eye
Ik heb gewoon wat geld gevraagd. Dit zal langzaamaan wel stijgen naarmate ik ook beter wordt enzo. Een maandje geleden deed ik het nog gratis. En ik vind zelf dat ik op een niveau gekomen ben dat ik wat geld mag vragen Winking my eye

Zeker als ik vergelijk met de dj van gisteren. Stop en play drukken... Dat kan men oma beter.

Renzis heeft gelijk,20 euro is echt niks
woxa    posted on 27-01-2008 19:51
ik zou minstens 100€ vragen tis te zien oe goed da je draait en al
ma kzou toch 150-200 aanraden
Ferrox    posted on 27-01-2008 19:57
Ik vraag dan vaak 150 euro. Ligt ook een beetje aan de grootte van de tent. Boven de 400 man gaat mijn prijs ook omhoog.
bastianhecker    posted on 27-01-2008 20:17
licht eraan, als jij inziet dat deze kroegeigenaar/manager bereid is jou vaker in te huren dan begin je natuurlijk met een startprijsje van 100 euro en dit zeg je ook gewoon tegen hem waarom je het voor 100 doet. Want waarschijnlijk kun je dan als hij je vaker wil inhuren gewoon een uurprijs afspreken. En als hij zegt dit is eenmalig dan kun je beter 150 euro doen!
jera    posted on 27-01-2008 21:10
ik heb zo het idee dat hij me wel vakker wil hebben want hij heeft namelijk wel vaker een dj en ik moet zeggen dat ik hem gister heb gehoord maar ik vond het niet echt iets waarvan je zegt goed :S hij had 2 tts van numark een gemini menpaneel (en nou komt het een normaale dvd speler van de kruidvat zegmaar) :S:S
Jer    posted on 27-01-2008 21:57
Poster: jera
ik heb zo het idee dat hij me wel vakker wil hebben want hij heeft namelijk wel vaker een dj en ik moet zeggen dat ik hem gister heb gehoord maar ik vond het niet echt iets waarvan je zegt goed :S hij had 2 tts van numark een gemini menpaneel (en nou komt het een normaale dvd speler van de kruidvat zegmaar) :S:S

Dat is wel heel erg een kruidvat dvd spelerCry Hoe zou hij daar mee cuen. Ik denk dat jij een vast plek heb gevonden. Vraag anders wat die dj kreeg beetje onbeleefd miss maar heb je wel een beetje een idee.

Ik vroeg meestal ongeveer 100 euro voor eigen app. Nu miss iets meer. En zo'n 50 euro per uur net als donkey
User edit by Jer on 27-01-2008 @ 21:58:21 (1%)
MissSalem    posted on 28-01-2008 08:43
Als beginnende DJ zou ik zo'n 100 euro vragen voor 4 uur draaien. Eigen apparatuur meebrengen... Het hangt ook af wat het is. Ik vind dat je meer mag vragen als je afkomt met bvb:

- 2x CDJ-800 met mixer
- 2x CDJ-1000 met mixer
...

dan met bvb:

- een dj-set die alles samen 200 euro gekost heeft

Is maar een grof voorbeeld om het verschil te tonen. Ik vind dat als je apparatuur meer kost, meer kan, meer voldoet... dat je ook wat meer mag vragen omdat jij je apparatuur moet meezeulen.

Alleszinds veel succes! Happy, laughing
simsoft    posted on 28-01-2008 12:24
ben ik niet mee eens MissSalem
Ze huren jou en je matriaal , dan zou dat niet mogen uitmaken welk matriaal dat is
ik ben het er mee eens dat je meer moet vragen als je je matriaal moet mee nemen

maar als jij goed kan draaien op instalatie van 2OO euro dik in orde
maar als jij enkel maar draaien op het nieuwste van het nieuwste vind ik dat jou
probleem , en niet van de mensen die jou huren.

Dus meer vragen , omdat jij meer hebt betaald voor je instalatie , dan
draait het voor jou meer om het geld , dan om de muziek , dat is dan toch
de indruk die ik krijg.
MissSalem    posted on 28-01-2008 12:45
Poster: simsoft
ben ik niet mee eens MissSalem
Ze huren jou en je matriaal , dan zou dat niet mogen uitmaken welk matriaal dat is
ik ben het er mee eens dat je meer moet vragen als je je matriaal moet mee nemen

maar als jij goed kan draaien op instalatie van 2OO euro dik in orde
maar als jij enkel maar draaien op het nieuwste van het nieuwste vind ik dat jou
probleem , en niet van de mensen die jou huren.

Dus meer vragen , omdat jij meer hebt betaald voor je instalatie , dan
draait het voor jou meer om het geld , dan om de muziek , dat is dan toch
de indruk die ik krijg.

Heh, daar gaan we weer met dat geld. Winking my eye

Nee, ik vind dat je indruk helemaal anders is doordat je materiaal wat degelijker is. Je uitstraling. Het oog wilt toch ook wat? Happy, laughing

114 Users online: 43 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 808
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.861.206