Extra boxen aansluiten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yogum    posted on 26-01-2008 09:54
Hey allemaal,

sinds kort heb ik mijn CDJ-400's (eindelijk) binnen gekregen en ben er echt super blij mee. Maar nu was ik gister even al mijn boxen aan t aansluiten (heb er 6) en kwam tot de conclusie dat mijn versterker maar 4 ingangen heeft voor mijn boxen. (Dus vier van die dingen waar je gewoon zo'n koperdraadje in moet stoppen)

Mijn vraag is dus: Kan ik mijn andere twee boxen daar ook in doen?
Oftewel, dat er in twee uitgangen allebei twee kabels zitten (dus voor 4 boxen) en de andere twee uitgangen, samen twee. (Dus voor twee boxen).

Een vriend van me heeft het wel eens gedaan, maar hij zei dat het ook lag aan hoe goed je versterker is. En eigenlijk heb ik echt geen idee. Ik heb zo'n beetje alles gratis gekregen van vrienden enzo, dus geen idee wat de specs zijn. Ik weet alleen dat ik twee best grote boxen heb (100*50*50 ongeveer) en vier een stuk kleinere (50*30*30 ongeveer). En van de kleinsten zijn er twee van B&W en twee van Technics.

Kunnen jullie mij helpen?

(*Ik hoop dat het een beetje duidelijk is... Beetje moeilijk om uit te leggen :P)

What do you think about Extra boxen aansluiten ??

Vote :   

A-flex    posted on 26-01-2008 10:28
Je kan inderdaat doorlinken aan je boxen of zoals je eerder zei 4 boxen op 2 kannalen aansluiten.
User edit by A-flex on 26-01-2008 @ 10:29:03 (94%)
Ambu-Lans    posted on 26-01-2008 10:34
He Yogum,

[mod edit: waarom PM ?? Kan toch ook in het forum gemeld worden ??]

. Zoals ik in een ander forum al vertelde ben ik daar erg benieuwd naar. Thanx

Mazzel
Pioneer 400-400-400
Mod edit by Lead on 27-01-2008 13:04 (29%)
yogum    posted on 27-01-2008 12:02
Poster: A-flex
Je kan inderdaat doorlinken aan je boxen of zoals je eerder zei 4 boxen op 2 kannalen aansluiten.

Oke. Maar is dit niet erg voor je versterker? Ik bedoel kan er niks gebeuren qua ontploffingsgevaar en dergelijken? :P
A-flex    posted on 27-01-2008 12:12
Nee hoor Winking my eye miss is het wel handig dat ik de specificaties van de boxen en de versterker kan zien. maar zolang je geen 10u aan het max vollume speelt zal het geen kwaat kunnen :p
Lead    posted on 27-01-2008 13:06
Ik zou echt de specs bekijken van je apperatuur... Een box van een bepaalde afmetig zegt nog niets.

Je kunt meerdere speakers aansluiten op een versterker als je dat ding ook laagohmig kan belasten. Als je 2 speakers op 1 uitgang aansluit halveer je de weerstand dus moet gaat de versterker dubbel vermogen leveren... Als hij dat niet aan kan zal hij door kunnen branden.

Het heeft dus zin om je specificaties hier even te posten als je dit soort vragen hebt, anders kan niemand je kunnen helpen.
Let the BASS be louder
Max-E    posted on 27-01-2008 14:29
ikzelf zou gewoon n 2de versterker kopen? daar sluit je dan je grote boxen op aan.. en dan sluit je die 4 andere op die ene versterker aan die je al hebt?? veel makkelijker, kan niks foutgaan..(kost alleen euroknallers..)

Die 2de versterker kan je gewoon op de 2de output(zoals Master 2, Booth, misschien record?)Happy, laughing
dancedimension    posted on 27-01-2008 14:45
Als je nou kijkt naar het aantal ohm van je versterker. Als je een Hifi-versterker hebt kunnen die vaak 8~16 ohm of 4~16 ohm aan. Als nou kast a: 4 ohm is, kast b: 8 ohm en kast c: 8 ohm en je doet kast b/c bij elkaar in de 2 ingangen leest je versterker 4 ohm. En kast a leest die dan ook 4 ohm. Echter als je versterker 8~16 ohm is zal die dat niet leukvinden --> niet best voor je versterker. Als al je kasten 8 ohm zijn en je steekt er 2 bij elkaar leest die dus 4 ohm en die andere uitgang 8 ohm. Als je versterker 4~16 ohm stabiel is, dan lijkt het mij geen probleem. Mocht je 2 soorten kasten van 4 ohm bij elkaar steken leest je versterker 2 ohm, dit vinden zowel veel eindtrappen als hifi-versterkers niet leuk. Alleen proffesionele eindtrappen kunnen dit wel aan. Het gaat dus vooral om de weerstand die je dan krijgt.

Dit geld overigens ook gewoon voor proffesionele eindtrappen met de weerstenden. Meeste eindtrappen hebben met 4 ohm of hoger geen probleem.
yogum    posted on 09-02-2008 15:40
Oke, ik had eindelijk tijd/zin om te kijken naar mijn versterker en boxen. Hier zijn de specs:

(grote) boxen (2):
SA 12.3
12" 3-Way Speaker System
Minimum Amplifier Power: 15 Watts
Maximum Peak Power: 200 Watts
Nominal Load Impedance: 8 Ohms
Sensitivity: 91 dB @ 1 Watt/1 Meter
Max SPL: 106 dB

(kleine) boxen (2):
B&W 33741
Voor de rest stond er geen informatie bij.

(kleine) boxen (2):
Technics Model SB-CH404
3 Way Speaker System
Impedance 6 Ω
Input: 80W Music: 40W, DIN
Serial Number: 9B-CH404 JG3IA23882

Versterker:
AKAI AM-A1 (Model Number)
60540-42788 (Serial Number)

Ik heb  nog gegoogled op mijn versterker en op de twee B&W boxen, maar heb geen  aanvullende informatie kunnen vinden. Wat zal ik dus nu doen? Gewoon niet aansluiten? Of gewoon proberen?

Oh en ik zet mijn boxen nooit echt hard, want meestal zijn mijn ouders thuis :P

This is an old Topic

No new postings for 6.412 days.
 Post CommentThat would be 213.7 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

264 Users online: 135 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 28.507
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.052