gecontroleerd (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

koen10    posted on 23-01-2008 22:33
Hoi, ik moet voor het eerst echt draaien met carnaval in een grote hal voor ongeveer 100 mensen. Op zich geen probleem maar ik heb grotendeels gedownloade muziek. Ik heb dit gezegt tegen de organisatie. Die hebben daarop gezegd dat het geen probleem is. Wat nou als er wel wordt gecontroleerd? Kan ik voor de zekerheid een contract maken waarin staat dat de boetes naar de organisatie gaan?

What do you think about gecontroleerd ??

Vote :   

rebounce    posted on 23-01-2008 22:41

Nee , dergelijk exonoratiebedingen kunnen niet. Als je controle hebt zal jij als dj de boetes ( die zeer hoog kunnen zijn ! ) moeten betalen.
Maar naturrlijk is de kans klein dat je controle hebt.

MoXeGy    posted on 23-01-2008 22:43
ze gaan ongeveer pas controleren als er een man of 200 binnen kan volgens mij. maar je hebt natuurlijk uitzonderingen.
User edit by MoXeGy on 23-01-2008 @ 22:43:51 (51%)
Flexii    posted on 23-01-2008 22:44
zorg gewoon dat je je cd's uit het zicht legt dat niemand ze kan zienWinking my eye,,
MoXeGy    posted on 23-01-2008 22:45
mm, zou dat helpen ja? volgens mij gaan ze gewoon achter de schermen kijken, want als ze daar dan tog zijn.
Flexii    posted on 23-01-2008 22:55
ja nou kijk als ze er toevallig zijn snap je,, dan is het beter dat ze het gewoon niet zien dan controleren ze ook niet,, maar eigenlijk kunnen we hier gewoon heel kort over zijn,, hoop maar gewoon dat ze niet komen en anders heb je pech eigenschuld,, vergelijk het met een scooter,, bijna iedereen heeft een opgevoerde scooter, als ze je pakken heb je pech en anders rijd je er missn wel 2 jaar meeWinking my eye
tairip    posted on 23-01-2008 23:14
Boeiii er komt echt niemand controleren! Dat heb ik nog nooit mee gemaakt!
OneSixty    posted on 24-01-2008 01:16

idd , maar als ze je toch snappen ben je toch flink de pineut om het maar mooi uit te drukken.

ik las iets dat iemand 70 euro per nummer moest gaan dokken.
ik denk dat je dan wel kan stoppen met dj'en ....

maar de kans is echt mega klein , ik denk dat niemand van djr dit ooit heeft voorgehad (op enkele na dan miss)

thomassmith    posted on 24-01-2008 07:25

is er ooit wel eens iemand gecontroleerd eiegenlijkConfused?
volgens mij valt het ech mee  die controleus zijn waarschijnlijk zelf carnaval aan het vieren

User edit by thomassmith on 24-01-2008 @ 07:25:59 (5%)
cross-over    posted on 24-01-2008 08:53
In al die jaren dat ik draai 1 keer in 2001 of 2002 een controle gehad. Men heeft de gehele collectie die ik bij had gecontroleerd en in die tijd had ik een aantal gebrande cd's waarvan men wel de orginele wou zien.
Aangezien mijn collectie te uitgebreid is en ik "geen goede" ahum  administratie heb volstonden wat steekproeven.

on-topic:  ik denk dat je gerust kunt gaan draaien met je 'collectie' zolang het geen megafeest is en 100 man in een hal....... gewoon doen.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 24-01-2008 @ 08:55:10 (39%)
ccc    posted on 24-01-2008 14:27
euhm, mogen ze je staande houden?
Zo niet, dan pak je je cd's en loop je weg. Happy, laughing En dan spreek je met de organisatie af dat ze jouw naam niet mogen noemen.
(Dit kun je dus beter niet doen he :P)

Maar goed rebounce zegt hierboven dat een contract niet mogelijk is.
Hoezo niet?

Als dit toch wordt vastgelegd dat zij verantwoordelijk ervoor zijn en dit wordt officieel gedaan dan snap ik niet waarom dat niet kan.
User edit by ccc on 24-01-2008 @ 14:30:30 (11%)
Mifex    posted on 24-01-2008 14:54
Niet alles wat je in een contract afspreekt is mogelijk. Zo kun jij dat wel verzinnen maar MAG het ook? Hierover staat heel wat geschreven op google. Er zijn voorwaarden die geschrapt mogen worden en zo ook voorwaarden met twijfels. Je kunt dus niet zomaar een voorwaarde bedenken, ze moeten wel legaal zijn om niet nietig verklaard te worden.
Mifex    posted on 24-01-2008 14:54
Ik vraag me trouwens af.. je mag cd's kopieren voor eigen gebruik. Wat nou als je zegt: Ik draai deze nummers niet? Ze zitten alleen in mijn map maar ik draai uitsluitend nummers van originele cd's..

Kunnen ze dan wat maken?
bastianhecker    posted on 24-01-2008 15:09
`ja mifex dat dacht ik ook al!:D, zowiezo ze weten toch niet wat je draaid ze kunnen je in mijn ogen hooguit pakken voor de 2 cds die je inde spelers hebt zitten! want het is net je mag geen auto met neon aan op de weg, maar als ze je auto zien staan en je hebt neon mag dat wel alleen niet meerijden enja dat zien ze niet!:D
rebounce    posted on 24-01-2008 15:12
Poster: ccc

Maar goed rebounce zegt hierboven dat een contract niet mogelijk is.
Hoezo niet?

Als dit toch wordt vastgelegd dat zij verantwoordelijk ervoor zijn en dit wordt officieel gedaan dan snap ik niet waarom dat niet kan.

Omdat het ingaat tegen de algemene principes van contracten en verbintenissenrecht. Dergelijke zijn ongeoorloofd omdat ze in strijd zijn met de wet.
Klein voorbeeldje : Je kan geen contract sluiten om een overval te plegen. Ik kan niets gaan stelen en de schuld op jou steken en zeggen dat we een contract hebben.

Illigale dingen , zoals muzike in bepaalde vorm , kunnen niet in een contract op genomen worden.
Als er controle is zal de DJ hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden en kan hij strafrechterlijk vervolgd worden.
Dus stel dat je met een onder een vennootschap draait kan de vennootschap niet aansprakelijk gesteld worden en bijgevolg de boetes betalen.

De Dj is altijd vernatwoordelijk voor zijn eigen daden ( legaal en illigaal ).
donkey    posted on 24-01-2008 18:06
Poster: Mifex
Ik vraag me trouwens af.. je mag cd's kopieren voor eigen gebruik. Wat nou als je zegt: Ik draai deze nummers niet? Ze zitten alleen in mijn map maar ik draai uitsluitend nummers van originele cd's..

Kunnen ze dan wat maken?

Ik ken iemand die op een feest moest draaien en die kreeg controle, hij had gelukkig net een vinyl opstaan, maar in de cd-spelers zat een gekopiëerde cd. Politie zei er niks van omdat die niet opstond, en over de rest van z'n kopies zei die dat hij ze niet draaide, dus blijkbaar kunnen ze je niet veel maken.. in dit geval dan tog ..
Maniax
ccc    posted on 24-01-2008 18:13
Poster: donkey

Ik ken iemand die op een feest moest draaien en die kreeg controle, hij had gelukkig net een vinyl opstaan, maar in de cd-spelers zat een gekopiëerde cd. Politie zei er niks van omdat die niet opstond, en over de rest van z'n kopies zei die dat hij ze niet draaide, dus blijkbaar kunnen ze je niet veel maken.. in dit geval dan tog ..

Controle van de politie is denk ik eerder een controle van geluidsoverlast. Ik denk niet dat de politie op illegale cd's gaat controleren.
donkey    posted on 24-01-2008 18:17

Controle van de politie is denk ik eerder een controle van geluidsoverlast. Ik denk niet dat de politie op illegale cd's gaat controleren.

het geluid was in orde, maar ze hebben hem ook op de cd's gecontroleerd.
Maniax
Flexii    posted on 24-01-2008 18:18

Ik was afgelopen september ook aan het draaien op een verjaardags feest dat in de tuin gehouden werd, nou je raad hem al de overburen hadden de politie gebeld door geluidsoverlast, 3 man politie gekomen en die hebben toen zeker 5 minuten met die ouders staan praten,, zijn zelfs die avond nog één keer langs gekomen,, en bij beide keren heeft niet één van de 3 agenten de moeite genomen om naar mijn cd's te komen kijken, dus voor politie hoe je echt niet bang te zijnWinking my eye
dj-nick    posted on 24-01-2008 19:00
Altijd dat gezeik met die controles gewoon schijt aan hebben,
is alleen maar geld klopperij.

Gewoon lekker gaan draaien komen ze leg je je map gewoon weg of je loopt helemaal weg als je geen zin heb in gezeik.
D-wan    posted on 24-01-2008 19:06
Bij mij hebben ze ooit mijn halve cd-collectie gejat, netjes aangifte van gedaan en uiteraard nooit meer iets van gehoord. Gelukkig had ik van haast alle cd's een kopie. Aangezien ik echt niet cdtje voor cdtje heb opgegeven maar alleen de gehele map, ben ik benieuwd of / hoe ze me er bij willen lappen, aangezien ik nu, als ik moet draaien alleen maar kopieën mee neem.
Sebasz    posted on 26-01-2008 13:29
laat ze maar met een huiszoekingsbevel komen als ze je shit komen controleren op dat feest.
ze mogen alleen vragen te laten zien, ze mogen niet zelf op zoek gaan zonder bevel
donkey    posted on 26-01-2008 13:36
Poster: Sebasz
laat ze maar met een huiszoekingsbevel komen als ze je shit komen controleren op dat feest.
ze mogen alleen vragen te laten zien, ze mogen niet zelf op zoek gaan zonder bevel

zo kun je het ook spelen, maar als ze een huiszoekingsbevel krijgen, dan kl*ten ze je gwn door alles overhoop te zetten.. dus weet niet of het veel zin heeft om zo te doen tegen politie..
Maniax
alect    posted on 01-02-2008 19:04
zorg dat je een mapje met legale en illegale hebt. dat illegaal verstop je dan gwn even en leg je gwn  niet in het zicht
robbert    posted on 01-02-2008 19:12

Ben maar niet bang, zo'n controles komen volgens mij niet eens voor. Zeker niet bij feesten van deze omvang.

Reind    posted on 01-02-2008 20:49
Poster: donkey

Kul verhaal, de politie zal jou nooit komen controleren op het gebruik van illegale muziek. Zal lekker zijn, goh meneer nu we u toch staande houden voor fietsen zonder licht... mogen we meteen even zien wat er op uw MP3 speler staat. Nee dat kunnen ze niet zo maar en dat mogen ze ook niet zo maar.

Zoals ik al eerder zei komt de politie je niet controleren, daar is politie A) veel te druk voor en B) daar is politie veel te duur voor. Voor zulke klussen heeft de overheid buitengewoon opsporings ambtenaren en die mogen helemaal net niks. Moet je er bang voor zijn? Nope de kans dat je gecontroleerd gaat worden is net zo groot als het winnen van de postcode bingo en ondanks de cowboy verhalen die de rondte doen heb ik nog  nooit een controle mee gemaakt OF een bekende er over gehoord en ik draai toch al een ruime 11 jaar mee in het wereldje dus dan zou je normaliter mogen verwachten dat er wel een keer iets of iemand zou worden gecontroleerd in de directe omgeving.

Een buitengewoon opsporings ambtenaar mag iets constateren en zeggen dat je moet blijven staan, wanneer jij dan je spullen op pakt en weg loopt mag ie niets meer. Tevens ben je tegenover zulke mensen geen enkele verantwoording schuldig want de buitengewoon opsporings ambtenaar heeft niet veel meer rechten dan een normale burger en zal met behulp van de politie pas dingen af kunnen dwingen en laat de politie nou bezig zijn met veel belangrijkere zakn dus die zitten daar helemaal niet op te wachten.

Oftewel gewoon gebruiken die muziek maar je ondertussen wel even achter de oren krabben of het nou wel zo eerlijk is om over de rug van een artiest geld te verdienen met iets wat A) niet van jou is en B) jij geld aan over houd.

127 Users online: 51 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 589
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.860.987