Beste Dj collega's en vrienden,
hierbij mijn (na 4 jaar op dit forum te hebben rondgedwaald..) 1e Set!!
Persoonlijk vind ik hem aardig gelukt en mijn vraag aan jullie is ten eerste wat jullie kritiek er op is en ten tweede of het een ''demowaardige'' mix is.
Stijl: House
Duur: 30 Minuten
Grootte: 40MB.
Tracklist:
1. Bob Sinclar and Steve Ewards - Together (Gregor Salto Remix)
2. Ron Carrol - Walking down the street (Bart B More Jacking own the street Remix)
3. Steve Angello and Laidback Luke - Be (Instrumental version)
4. R.I.O. - De Janeiro (Original)
5. Ian Oliver ft. Shantel - Bucovina (Original)
6. Dirty South - Let it go (Axwell vocal Remix)
7. Vato Gonzalez - Badman Riddim
8. Lee Cabrera ft. Alex Cartana - Shake it move it a little closer (Antoine vs. Mad Mark Remix)
9. Veron - Brasileira (Original)
10. Dj Hardwell and Chuckie - Guess What (Dumb and Dumber latin boogie Remix)
11. Veron & Praia el Sol - Sleazy (Original)
12. Daft Punk - Harer, faster, stronger (Deadmau5 edit)
I hope you'll enjoy it!!
spiepen
Downloading...
Feedbacking…
Hey Timmerkings,
Mooie mix was wel gecharmeerd van de playlist. Is voor mij al weer even geleden dat ik feedback op een mix heb gegeven maar zal nog eens een keer mijn best doen.
Het beatmatchen is op een minimale afwijking één keer in de mix voor jou in ieder geval geen probleem. Alle nummers lopen straks in elkaar over en ik kon nergens daarin iets vreemds ontdekken.
Je begint je mix meteen krachtig en op tempo door snel nummers af te wisselen. Dat is goed, daarmee voorkom je dat een mix langdurig overkomt. Maar na “Let it go” van “Dirty South” valt het tempo weg. Ik heb voor mijn gevoel de eerste 6 nummers is 10 minuten gehoord en de daarop volgende 6 nummers in de resterende 20 minuten. Ik krijg daarmee ook het gevoel dat het eerste stuk van je mix beter is dan het tweede, heb je dat toevallig zelf ook dat gevoel?
Je overgangen zijn op een paar na vrij goed. Je mixt op de juiste moment in de maat de nummers en hebt een aantal leuk klinkende overgangen daarmee. Echter heb je er ook een paar bij zitten waarbij een aantal melodie lijnen door elkaar lopen. Dat kan alleen als deze ook tonaal bij elkaar passen wat nu niet het geval is. Melodie lijnen bij elkaar is een no-go als ze niet samen klinken. Probeer daar eventueel op te letten bij een volgende mix. Er zijn tegenwoordig programma’s die de toonhoogte van je nummers kunnen analyseren. Dat is misschien een optie voor je als je dat zelf niet hoort en perse nummers bij elkaar wilt mixen met passende toonhoogtes. Mocht dit verhaal nieuw voor je zijn moet je op deze site maar een keer zoeken op tonaal mixen. Maar aangezien je hier al 4 jaar rond struint zal je het wel eens voorbij hebben zien komen.
Mis verder een stukje opbouw in je mix. Voor het gevoel zit er nu meer afbouw in dan opbouw en dat is iets wat je meestal niet wilt. Komt deels doordat je in het begin vol energie snelle overgangen maakt en dat aan het einde niet meer doet. Maar ook in tempo zit er volgens mij geen meer opbouw. Wat je zou kunnen doen is na een mix overgang het spelende nummer wat sneller te zetten langzaam of na een break er in eens een half tot heel procent aan snelheid bij te doen. Met Master Tempo aan merkt bijna niemand dat. Daardoor krijg je in ieder geval dat je tempo omhoog gaat gedurende je mix. Dat is al een goede start voor opbouw.
Bastian merkt verder nog op dat er geen effecten terug te vinden zijn in je mix. Ik vind dat persoonlijk geen vereisten en zeker niet als je het mix tempo aanhoud als in het begin van je mix, maar aan het einde zouden ze wel de boel wat hadden kunnen opleuken. Maar als je ze gebruikt, gebruik ze dan altijd subtiel. Effecten zijn er voor mijn gevoel om iets wat al vet is net even een tikje extra te geven.
Ik vind de eerste 6 nummers van je mix demo waardig alhoewel dat er misschien ook een beetje vanaf hangt waarvoor je de demo maakt. Als je een serieuze demo wilt maken dan zou ik er gewoon één maken waar je wat meer voorbereiding in hebt zitten. Bedenk van te voren welke nummers je wilt draaien, controleer of die bij elkaar passen en op welke momenten je de mix overgangen wilt doen.
Zie dit verhaal niet als commentaar maar als opbouwende positief bedoelde kritiek om meer verder te gaan. Je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn, want een deel van het verhaal is ook mijn persoonlijke visie op de wereld die DJ-en heet. Heb je nog vragen dan hoor ik die wel.
Ten eerste: Bedankt voor alle reacties!
Hier heb je nog is wat aan, zeker de uitgebreide comment van cyspoz, bedankt!
Om er even op terug te komen: Ik wilde deze mix bewust niet met effecten en een langdradig eind maken. Het is natuurlijk altijd lastig om precies op het goede moment in te mixen en te loopen, dat ging inderdaad bij de meeste goed, maar sommigen had ik hem liever wat eerder of later gehad en ja, je kan het nummer niet meer terug draaien of in één keer uitfaden als je eenmaal bezig bent, dat klinkt dan ook niet. Dit is als je aan het eind van een nummer gaat mixen niet al te moeilijk, maar ik wilde in deze mix JUIST op de qlimax mixen, zonder effecten!
Thnx voor de comments, ik zal binnekort mijn 2e mix maken, waarbij ik maar is aan voorbereiding ga denken.. en let op, met het volledige gebruik van m'n set, wordt hij perfect!