Poster: Zen
Hij is juist geen goed politicus. Ongeacht wat voor ideeen hij heeft en of je erachter staat, maar hij zal nooit de confrontatie of het gesprek aangaan met mensen die zijn mening niet delen. Hij heeft in al de tijd dat hij in de politiek zit nog nooit aan een debat meegedaan.... en je mening uitleggen en uitdragen is juist een van de dingen die ik zou verwachten van een politicus.
Hij roept ook altijd maar iets wat mensen graag willen horen, maar een structureel plan of oplossing van hem heb ik nog nooit gezien. Veel geblaat dus maar nog niets functioneels heb ik hem horen vertellen.
Ik weet niet hoe je aan je informatie komt, maar bij mijn weten heeft Geert Wilders niet alleen wel meegedaan aan debatten maar heeft hij ook regelmatig een debat aangevraagd wanneer er een belangrijke discussie was.
Ik zou niet willen zeggen dat Geert Wilders een briljant politicus is, zijn insteek vind ik goed. Hij durft te zeggen wat er aan de hand is, hij blijft bij zijn standpunten en laat zich dus niet beinvloeden uit angst voor zijn functie.
Daar tegenover staat dat ik vind dat hij soms iets beneden het niveau van een goed politicus opereert, om een actueel voorbeeld te noemen, een quote van zijn website:
"Zo werd Germaine C. veroordeeld tot een werkstraf. De PVV vindt dat zij geen straf, maar een lintje verdient. "
Dit vind ik onzin. De vrouw verdient naar mijn mening ook geen straf als ik de zaak zo zie, je loopt gewoon een risico als je een criminele actie uitvoert en die vrouw mag daar echt niet de dupe van zijn, maar dat Geert Wilders dan zegt dat de vrouw een lintje verdient vind ik zo zielig/triest, wat hij eigenlijk zegt is dat hij aanmoedigt tot het vermoorden van criminelen...
Misschien is dat (en een aantal andere dingen waarin hij overdrijft en doordrijft) gewoon zijn frustratie door alles wat hem tegenzit, maar dat soort acties passen gewoon niet bij een politicus, zelfs niet bij een "normale burger"