Ongeloof als hoogtepunt (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 23-01-2008 14:38
Ik las even een verhaaltje op internet.
De bronnen hiervan zijn, www.q-dance.nl en het stond ook op partyflock.

Ik vindt het rondtuit belachelijk.

Wat is jullie mening? Het is een hele hoop text

Ongeloof als hoogtepunt

Geplaatst op 10-10-2007 18:45 door Sander van't Foort in categorie jong
Deze uiteenzetting was eigenlijk alleen bedoeld voor mijn oude vriendenkring. Ik ben zelf negentien jaar oud en ik ben een half jaar geleden pas echt tot geloof gekomen en heb gemerkt dat sommige oude gewoontes verkeerd waren. Ik maakte onderdeel uit van een van de grootste subculturen van onze samenenleving onder de jeugd. Ik probeer me tegenwoordig echter te distantiëren van deze groep. Echter wil ik wat bevindingen met u delen, zodat u zelf een mening kunt vormen. Ik zal proberen dit zo objectief mogelijk uiteen te zetten en proberen deze groep niet te stigmatiseren. Ik zal me in dit stuk vooral concentreren op de muziek zelf.

Waar ik het over heb is de hardstyle scène. De scène waar de decibels eruit knallen en het liefst zo hard en snel mogelijk. Het feest is pas afgelopen als de diskjockey er mee ophoudt.
Wat mijn ogen tegenwoordig zien is de verbondenheid en de toewijding van mensen aan deze muziek. Ik spreek zelf uit ervaring, want ook ik luisterde een aantal uren per dag naar deze muziek. Vaak als mensen naar feesten gaan kan het vergeleken worden met een verjaardag. Iedereen is erg blij en opgewonden. Wat is er dan verkeerd aan deze verbondenheid, blijheid en opgewondenheid ?

Op het eerste gezicht lijkt er ook niets verkeerd te zijn. Vanuit het perspectief van deze feestgangers gaat het om plezier maken, ervan genieten dat je jong bent, sociale contacten onderhouden met anderen, genieten van de muziek en het proeven van de sfeer op de verscheidene feesten. Echter is het leven vanuit een bepaalde veronderstelling ook een gevaar om andere perspectieven uit het oog te verliezen. Iets wat volgens mij de meesten ontgaat.

Er is dus ook een keerzijde aan de medaille, die een grote groep ontkent. Het jonge leven van een adolescent of jong volwassene kan gezien en beleefd worden als één groot feest. De keerzijde is dat de realiteit verloren gaat. Hoeveel ouderen hadden niet gewild dat zij vroeger wat minder het plezier hadden nagejaagd en meer hadden geïnvesteerd in hun toekomst? Toch probeer ik voorzichtig te zijn met deze stelling, want ook op deze regel zijn uitzonderingen te vinden.

Het meest fatale element van de andere kant van de medaille, is het ongeloof. Er kan worden gediscussieerd in wat voor mate er drugs worden gebruikt op deze feesten. Er kan ook worden afgevraagd in hoeverre deze mensen een buitensporige levensstijl leiden. Dit zijn echter vragen die nog van ondergeschikt belang zijn. Hetgeen wat mij het meest heeft geschokt sinds ik mijn ogen heb geopend, is de afwezigheid van God.

Aankomend november is er weer een nieuwe editie van Qlimax. Eén van de meest toonaangevende hardstylefeesten van Europa. DJ's uit heel Europa, voornamelijk Nederland en Italië, komen op dit feest draaien. Met een opkomst van ongeveer 25 000 hardstylefans, is dit letterlijk de climax van het jaar. Voorheen leek het me ook geweldig om minstens één keer een editie bij te wonen. Tegenwoordig schrik ik alleen nog maar van deze gedachte.

Om te beginnen is het logo van Qlimax een pentagram, een vijfhoekige ster, dat zich vaak vereenzelvigd met het modern satanisme. Het is een bekend symbool in het occultisme en het heeft een negatieve lading. Toch is het één van de oudste symbolen van de aarde en zijn er zelfs sommige christenen die het zien als een godsdienstig symbool. Zo stond elk punt symbool voor één van de vijf wonden van Christus.

Het schokkende komt pas als er bezien wordt hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat, zoals te zien op dit filmpje gemaakt op Qlimax 2004:

http://www.youtube.com/watch?v=5bryWdRmc3I

Het volgende wordt gezegd:
Do you think it was you who decided to come here? Do you think it is you who makes the choices in your life? Do you really think it matters what you think? It was destiny's path which brought you here. Without knowing it, you have been chosen to witness this gathering of 25 000 infected souls. Tonight you will learn about the ways of destiny's path. After this your life would never be the same. Qlimax....

Tijdens de introductie van het feest wordt men verteld dat ze zijn verkozen om getuige te zijn van een bijeenkomst van 25 000 geïnfecteerde zielen. Toch een beetje duistere introductie, maar ach het is toch alleen maar voor de show?

De volgende twee filmpjes zijn ook gemaakt op Qlimax 2004:

http://www.youtube.com/watch?v=rTXZMtqMzBc&mod­e=related&search= (start: 0:30)

We must warn you. Those who not obey the law of the lords, await pain and agony. Our religion does not believe in heaven or hell. It believes in true followers of the craft. Those who do not pay their respect, simply do not exist in our world.
We now present to you an icon who has turned himself to the dark side, a few years ago. By propagating his sound he has earned himself a place in the higher regions of our establishment.

http://www.youtube.com/watch?v=huEljRAJO98&mod­e=related&search= (start: 0:51)

We have come to a critical fase. This is one of those moments. Behold the status of the next performer. He is the one who would leave your mind in absolute chaos. You wont be able to tell right from wrong. There is no escape. By staying here you must suffer the consequences. Worship him for he is truly a master of the craft.

De wijze waarop deze DJ's worden geïntroduceerd zet bij mij vele vraagtekens. Naar mijn mening is het pure indoctrinatie. De bezoekers wordt opgelegd zich te vereenzelvigen met het feit dat ze niet geloven in de hemel of hel. En degenen die zich daar niet mee willen identificeren kunnen pijn en ‘agony' verwachten (agony laat zich door meerdere betekenissen vertalen, zo is het helse pijn, (ziels) angst, foltering en (doods) strijd). Daarnaast wordt iedereen nog verteld dat men het verschil tussen goed en kwaad niet meer zal kunnen onderscheiden en dat hun geest in een toestand van chaos zal worden achtergelaten. Tenslotte moet de diskjockey worden aanbeden als een idool, een afgod.

Het is mijns inziens niet moeilijk te begrijpen dat ieder nuchter mens inziet dat hier sprake is van een duistere kracht. Toch zijn er velen die dit ontkennen en het niet aanbidden van de duivel vinden. Toch zal men niet kunnen erkennen dat dit het werk van God is. Want God is een God van de liefde en niet die van pijn.

Om te laten zien dat dit elk jaar er zo aan toegaat, komt hierna een filmpje van Qlimax 2005. Let vooral goed op de symbolen die aan de uiteinden van de ster zijn te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=M--0ORTjWNo&mod­e=related&search=

Links onder vinden we dit symbool. Dit je de ankh. Dit symbool heeft een oude Christelijke waarde, en staat voor de wederopstanding van Jezus Christus. In occulte kringen is het echter ook het symbool voor onsterfelijkheid en volmaaktheid. Het symboliseert ook het opbouwen van lusten in een persoon.

Rechtsboven vinden we de staf van Neptunes. Dit symbool heeft meerdere negatieve betekenissen. Het staat symbool voor een verslagen ego, zelfontkenning, heimelijke bezigheden, ontsnapping, drugs bedwelming, ‘glamour', hoge idealen en ideale liefde.

Dit zijn slechts twee van de symbolen. Het is de vraag of deze symbolen met opzet uitgekozen zijn door hun negatieve betekenissen. Toch moet de kracht van deze symbolen niet worden onderschat. Vooral de betekenissen van de staf van Neptunes zijn echt zo gek nog niet. Er zijn namelijk mensen in deze scène die zichzelf bedwelmen met drugs en heimelijke bezigheden hebben in verhouding tot hun huiselijke omgeving.

Tenslotte nog twee voorbeelden van de laatste editie van Qlimax vorig jaar. Let weer goed op de tekst.

http://www.youtube.com/watch?v=SjapzlW7TmI

Very slowly you have to lure into his domain. Now that you are here you'll meet your greatest fears. The lord ... experience your own darkest emotions. Don't hesitate to let go. The longer you fight the stronger he gets. Everybody has a darkside. It's strong, it's overpowering, it is in charge, and the worst thing is, you all have it in you.

I represent... I control your body and your soul. Tonight you are mine.
Our second descendent. Our master. His talent to spread fear is legendary. And he is honored to for fill this place on the masters ceremony.

Vanaf de 43ste seconde speelt een viool, deze speelt het wijsje van een nummer dat bekend staat in de hardstyle scène als "We are possessed". Als we dan nog eens rond de 3:49 op pauze klikken, zien we ook nog eens tussen de symbolen ‘the devils pitchfork' staan. Wat ik ook erg schokkend vind is de reactie van het publiek op wat er gezegd wordt. Iedereen is in extase en aanbidt de DJ. Is dit niet met afgoderij te vergelijken?

Het laatste filmpje laat zien wat voor teksten sommige nummers kunnen hebben. Het lied werd tijdens dit feest voor het eerst aan het grote publiek geïntroduceerd. Tegenwoordig kan bijna iedereen de tekst meezingen. Hetgeen wat ik hoop is dat men zich hier niet mee identificeert, toch ben ik bang dat de realiteit anders uitwijst.

http://www.youtube.com/watch?v=WiHdD3y8u84&mod­e=related&search=

This is what I love, and can't stop lovin. Getting wasted at party's from 9 till 7 in the morning. I live for the music, rolling blunts, feeling high, getting loaded or take some pills and go to lala land!
Spending all my money on dope and extreme hot priced tickets, but in the end it's all worth it! I like to live in my own world! Fuck regular life! Fuck a nine to five job! I'm told to enjoy every moment, every hour, every minute. That's what I do on Fridays and Saturdays!

Why should I take life so seriously? I just wanna do what I like to do! Being far from reality because I can't stand society! It's my own world! I just wanna hear the music! I think the whole system fucking sucks! Everybody's working their fucking ass off during the week! Getting totally fucking stressed out! So what's wrong and what's right?

I live for the weekend, I live for hardstyle! I live for hardstyle baby!

Ik denk dat het weinig uitleg behoeft om te concluderen dat God niet aanwezig zal zijn op dit soort feesten. Want Hem komt hier geen eer toe, maar alleen maar smart. Is dit weer niet één van de zoveelste kenmerken van de wereld, waarin we tegenwoordig leven? Ik ben bang van wel. Want niet alleen in deze scène gaat het er zo aan toe. Er zijn velen die beweren dat we nu al in de eindtijd leven, omdat er zoveel tekenen om ons heen zijn te vinden als deze. Ik sluit me hierbij niet aan, maar moet toegeven dat er vele zaken zijn die binnen de christelijke ethiek zeer onverantwoord zijn. Sommige zullen het vulgair, afstotend, heidens en schokkend vinden. Toch is het meest schokkende dat velen dit onderscheid al niet meer kunnen maken!

You wont be able to tell right from wrong. Dit was één van de uitspraken die werd gedaan tijdens Qlimax. Deze uitspraak heeft een zekere kern van waarheid in zich. Want hoeveel jongeren zien dit verschil al niet meer? Het feit dat men naar zo'n feest gaat zegt al genoeg lijkt mij. Toch heeft het bij mij ook veel tijd gekost, voordat ik dit verschil eindelijk zag. En ik heb het niet op eigen kracht kunnen doen. Echter zullen velen beweren dat er niets occults, demonisch of kwaads aan is. Men zegt dan: "Ik kom voor de show" of "Ik kom voor de DJ's". Wat men niet doorheeft is dat duistere krachten deze show en DJ's juist alleen gebruiken als medium! Zo staat er in Efeze 6 vers 10: Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. We hebben dus te maken met boze geesten die materialistische zaken gebruiken als medium, om hun boodschap in deze wereld over te brengen!

So what's wrong and what's right....?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

What do you think about Ongeloof als hoogtepunt ??

Vote :   

ccc    posted on 25-01-2008 19:31
Ik beledig die mensen toch niet daarmee, het is gewoon de waarheid. Ik zie het toch zelf.

Met de jaardiensten kom ik in de kerk, dit doe ik niet omdat ik graag naar de kerk ga, maar omdat het om een familielid gaat of een kennis. En het is helaas een aantal keer per jaar dat ik naar de kerk ga en al die keren, maakt niets uit welke kerk is het gewoon nooit druk.
En dat is niet alleen bij ons in de stad, maar overal.

Kerst missen worden heus niet voor de fun opgeleukt door toneelstukjes op te voeren. Nee dit gebeurt om mensen in de kerk te krijgen.

Edit: Owja en ik ben gedoopt en heb de communie gedaan. :D Het vormsel niet want ja toen ik zelf denken en kiezen.

Edit2: Ik zag dat q-dance.nl ook een forum heeft. Kwam ik dit topic tegen. Qlimax VS Geloof
Mochten jullie je vervelen kun je het lezen.
User edit by ccc on 25-01-2008 @ 19:44:37 (42%)
Max-E    posted on 25-01-2008 22:43

illusion, waarom een slotje erop? omdat jij je beledigd voelt? Ikzelf ben net zoals CCC gedoopt en heb de communie gedaan, geen vormsel(had voor mijn gevoel geen nut)

CCC heeft zeker gelijk vind ik, want als ik kijk bij diensten in de kerk is t bijna altijd zoiezo halfleeg.. Toch vind ik dit n beetje hard?´´Kerst missen worden heus niet voor de fun opgeleukt door toneelstukjes op te voeren. Nee dit gebeurt om mensen in de kerk te krijgen.´´ Ik denk dat ze worden opgeleukt voor toneelstukjes zodat de kinderen ook nog iets in de kerk doen, tis niet echt n evenement he..

Maar dit topic gaat nu meer over de kerk-religie dan over ´´de duistere krachten achter qlimax´´
ff ontopic weerCry

Illusion    posted on 26-01-2008 02:11
Poster: oMaxoNL

illusion, waarom een slotje erop? omdat jij je beledigd voelt? Ikzelf ben net zoals CCC gedoopt en heb de communie gedaan, geen vormsel(had voor mijn gevoel geen nut)

Nee ik voel me niet beledigd, totaal niet, maar ik wil niet dat dit beledigend wordt voor andere personen. Ik heb totaal niks tegen de kerk, heb er zelfs een hekel aan. Maar ik respecteer toch wel weer iemand anders's mening. puntWinking my eye
RenéKuppens    posted on 26-01-2008 02:36
Weetje ik denk er zo over....

Muziek is een universele taal die IEDEREEN SPREEKT.....

Ik geloof daarom in niemand meer dan in me ZELF...

Muziek overbrengen is voor mij comunicatie en ik denk dat alles wat je overdrijft duidelijker overkomt!

Qlimax moet HARD zijn... en wat is er harder dan de verkeerde kant van het leven..?

Duzz? Overdrijven.. WIE ZOU DIT STUKJE TEKST OVERSLAAN ALS IK HET NIET ROOD EN DIK HAD GEMAAKT? EN NET DOE OF HET ZO SUPER SPECIAAL IS! 
User edit by RenéKuppens on 26-01-2008 @ 02:37:42 (10%)
Max-E    posted on 26-01-2008 13:23
Poster: Illusion

Nee ik voel me niet beledigd, totaal niet, maar ik wil niet dat dit beledigend wordt voor andere personen. Ik heb totaal niks tegen de kerk, heb er zelfs een hekel aan. Maar ik respecteer toch wel weer iemand anders's mening. puntWinking my eye

Ja oke, maar ik respecteer zelf ook de mening van iemand over geloof(en over veel andere dingen)..  Maar echt beledigend vond ik t zelf niet worden? je kunt zeggen dat de kerken half leeg zitten n feit is, geen mening?

Poster: Dj-RK

Weetje ik denk er zo over....

Muziek is een universele taal die IEDEREEN SPREEKT.....

Ik geloof daarom in niemand meer dan in me ZELF...

Muziek overbrengen is voor mij comunicatie en ik denk dat alles wat je overdrijft duidelijker overkomt!

Qlimax moet HARD zijn... en wat is er harder dan de verkeerde kant van het leven..?

Duzz? Overdrijven.. WIE ZOU DIT STUKJE TEKST OVERSLAAN ALS IK HET NIET ROOD EN DIK HAD GEMAAKT? EN NET DOE OF HET ZO SUPER SPECIAAL IS! 

Ik denk t ook, t blijft je meer bij als iets overdreven wordt.. Maar waar ik gewoon schijt van krijg, zijn de mensen die dit zelf niet kunnen begrijpen, die denken nadat ze zoiets lezen dat Hardstyle muziek is waar men naar de duistere kant van het leven toe leeft, drugs gebruikt en volledig naar de klote wil gaan?

ik bedoel maar..
RmM    posted on 09-03-2008 12:05
Ik zelf heb vrij veel ervaring met de kerk, mijn ex-vriendin woonde in een nogal streng christelijk dorp. en daar moest ik vrijwel elke zondag mee naar de kerk (niet 1 keer maar 3 keer per dag WOW)

ik heb niet vaak serieus opgelet daar maar er word in de preek verscheidene keren verteld dat iedereen die niet in God gelooft zal branden in hel en een slecht leven lijd en bovenal een slecht mens is.

Dat word natuurlijk in een andere context neer gezet als ik hierboven heb gedaan, maar het is gewoon even om aan  te geven dat de kerken nog lang niet leeg zijn.

maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren, ik denk dat de kerk zijn beste tijd heeft gehad in Nederland althans. de VS kan je niet meerekenen omdat 90 % daar geloofd en elke zondag in de kerk zit.
ccc    posted on 09-03-2008 12:45
Poster: RmM
maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren, ik denk dat de kerk zijn beste tijd heeft gehad in Nederland althans.

Ik denk het ook. Nu krijgen we namelijk de Islam. Die zijn ongeveer hetzelfde. Die vinden ook dat ongelovigen moeten branden. Alleen dan niet in de hel maar in de huidige wereld.
Maartenb    posted on 09-03-2008 13:35
@Topicstarter

Je post een lang verhaal doordrenkt met verwijzingen naar dingen van jouw geloof en dan wil je dat het topic dichtgaat omdat we het over geloof gaan hebben? Dat gaat natuurlijk niet, als ik wil reageren op jouw verhaal gaat het automatisch over geloof.

Ik ben zelf niet gelovig, ik "geloof" in de evolutietheorie en dat de wereld gewoon op een logische wijze ontstaan is. Het bestaan van de bijbel, koran en allerlei andere boeken van tientallen verschillende geloven is voor mij gewoon een bewijs dat ook vroeger mensen al wilden weten hoe het leven in elkaar zat en dat toen zulke boeken werden geschreven omdat er van wetenschap nog amper sprake was.

Beetje afwijkend van de discussie dus, maar dan weet je waar ik sta. Ik respecteer iedereen die anderen ook respecteert.

Maar het verhaal wat je post is voor mij echt heel duideljk zoeken naar dingen die verkeerd zijn. Je hebt het in je verhaal over indoctrinatie en geinfecteerde zielen, ik denk dat juist de gelovigen die zulke verhalen verzinnen proberen hun mensen in hun omgeving te indoctrineren, dat deze feesten verkeerd zijn. Je zult namelijk nooit iemand zien die jou haast verplicht om naar zo'n feest te gaan en anders zeggen dat je iets fout doet, maar andersom werkt het wel. Beetje apart toch, dat gelovigen andere mensen aankijken op acties die zij verkeerd vinden. Het is JOUW geloof en niet het mijne en ik zie gewoon dat gelovigen verhalen verzinnen, want dat is het gewoon, om mensen bij zo'n feest weg te halen.

Ik zal het fabeltje een beetje proberen te ontrafelen voor je; al deze feesten worden georganiseerd op een commerciele basis (in tegenstelling tot evenementen met betrekking tot religie.....). De organisatoren willen geld verdienen. Dat is het belangrijkste aspect van het hele feest. De muziekstijl bepaalt de sfeer op zo'n feest, zoals al eerder gezegd werd past het niet bij de muziek en bij de feestgangers als je vrolijke deuntjes, regenbogen en teletubbie-teksten gaat gebruiken als sfeermakers. Tientallen mensen werken eraan om een goede licht- en geluidsshow op te zetten en dat bij deze feesten een duistere sfeer hoort is nou eenmaal zo. De volgende dag staat dat lichtbedrijf misschien bij mijn Latin-house feest een leuke zomerse sfeer te verzorgen...

Vergelijk dat wat ik in de voorgaande alinea zei eens met bijvoorbeeld een EO-jongerendag. Je kunt zeggen wat je wilt maar in alle muziek die daar gezongen wordt zitten boodschappen, de organisatie is gefocussed op het geloof en zal alles wat niet in het juiste plaatje past censureren. Dat soort evenementen schrikt mij eigenlijk af! Dat vind ik veel enger dan een hardcore feest waar gewoon money-minded people achter zitten.
Illusion    posted on 09-03-2008 15:21
Ik ben het helemaal met je eens Maarten. Mijn meningen hier in de posts komen eigenlijk beetje vreemd over.. maar zoals jij denkt denk ik er ook overWinking my eye

Respect voor je postWinking my eye En bedankt voor je informatieWinking my eye
Max-E    posted on 09-03-2008 18:52
ik snap t niet, dr zijn dr steeds 2 per pagina geweest ofso, die op t topicdinges(waar t topic mee begon) reageren alsof dat illusion mening is wat daarboven staat? vinden jullie t niet raar als jullie zien alsof dat illusions mening is? volgens mij heeft ie al vaker hardstyle mixjes gepost maja:P
tom-j    posted on 09-03-2008 20:42
zelf denk ik dat het idd gewoon voor de show is, denk ff logisch na: waarom zou iemand een feest organiseren om mensen " iets met de duivel te laten hebben"? hij zegt ook: "ik denk niet dat god op dit feest aanwezig is" nee dat is zeker niet het geval, maar dat hoeft toch ook niet? even voor alle duidelijkheid ik heb alle respect voor ieders geloof. en wat hardstyle betreft: het is gewoon een muziekstijl die egt heel vet is en waar niks mis mee is!
robinpetrik    posted on 09-03-2008 21:26
lijk wel de laatste aflevering van "wie is de mol" met al die verwijzingen naar...
Max-E    posted on 10-03-2008 11:19
Poster: ccc

Ik denk het ook. Nu krijgen we namelijk de Islam. Die zijn ongeveer hetzelfde. Die vinden ook dat ongelovigen moeten branden. Alleen dan niet in de hel maar in de huidige wereld.

branden? eerder explosies?

EDIT: mijn mening is nog steeds, dat die man die dit artikel schreef zich niet moet aanstellen.. datie kleuterprogramma's en my little pony gaat kijken ofso..Winking my eye
User edit by Max-E on 10-03-2008 @ 11:44:03 (68%)
Antoine88    posted on 10-03-2008 15:30
Sjonge jonge, wat een betoog. Wel een interessante kijk erop trouwens..

Poster: Twello

maar dit is gewoon dom, bij dit soort feesten hoort wel een soort thema enzo, en hierbij is het nou eenmaal duister enzo blablabla, het moet niet te serieus genomen worden! Daar is het ook helemaal niet voor bedoelt... ik vind het juist eerder een blije plaats waar iedereen zich goed voelt Cry

Jij zegt wel mooi:'het moet niet te serieus genomen worden'. Niet ieder zieltje is bestand tegen dit soort toespraken. Ik kan heel goed begrijpen dat bij sommige mensen het echt in hun hoofd wordt gestampt.

Je kan hieruit afleiden (Heel droog gezegd, heb geen zin om ook dit weer uiteen te zetten.) dat het dus ook een soort van promo is. De organisatie prent die mensen in dat dit feest HET leven is. Geef je geld hieraan uit, want hier kan je echt genieten.
Mensen hebben het dus werkelijk naar hun zit en geloven die woorden. En de baas denk CHING CHING.!!
Dubbelyou    posted on 10-03-2008 15:35
Die gozer is blijven hangen in een lsd trippie
Xitrate    posted on 10-03-2008 15:35
Poster: Antoine88
Sjonge jonge, wat een betoog. Wel een interessante kijk erop trouwens..

Jij zegt wel mooi:'het moet niet te serieus genomen worden'. Niet ieder zieltje is bestand tegen dit soort toespraken. Ik kan heel goed begrijpen dat bij sommige mensen het echt in hun hoofd wordt gestampt.

Je kan hieruit afleiden (Heel droog gezegd, heb geen zin om ook dit weer uiteen te zetten.) dat het dus ook een soort van promo is. De organisatie prent die mensen in dat dit feest HET leven is. Geef je geld hieraan uit, want hier kan je echt genieten.
Mensen hebben het dus werkelijk naar hun zit en geloven die woorden. En de baas denk CHING CHING.!!

Welk feest doet dat niet?
Antoine88    posted on 10-03-2008 15:40

Precies, welke feest doet dat niet.
Alleen sommige feesten gaan wel extreme vormen aan nemen om klanten te behouden, zoals Qlimax.

Begin aub geen discussie wat is nou extreem bla bla bla..
Of juist wel, whatever.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

176 Users online: 124 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 19.482
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.886