Ongeloof als hoogtepunt (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 23-01-2008 14:38
Ik las even een verhaaltje op internet.
De bronnen hiervan zijn, www.q-dance.nl en het stond ook op partyflock.

Ik vindt het rondtuit belachelijk.

Wat is jullie mening? Het is een hele hoop text

Ongeloof als hoogtepunt

Geplaatst op 10-10-2007 18:45 door Sander van't Foort in categorie jong
Deze uiteenzetting was eigenlijk alleen bedoeld voor mijn oude vriendenkring. Ik ben zelf negentien jaar oud en ik ben een half jaar geleden pas echt tot geloof gekomen en heb gemerkt dat sommige oude gewoontes verkeerd waren. Ik maakte onderdeel uit van een van de grootste subculturen van onze samenenleving onder de jeugd. Ik probeer me tegenwoordig echter te distantiëren van deze groep. Echter wil ik wat bevindingen met u delen, zodat u zelf een mening kunt vormen. Ik zal proberen dit zo objectief mogelijk uiteen te zetten en proberen deze groep niet te stigmatiseren. Ik zal me in dit stuk vooral concentreren op de muziek zelf.

Waar ik het over heb is de hardstyle scène. De scène waar de decibels eruit knallen en het liefst zo hard en snel mogelijk. Het feest is pas afgelopen als de diskjockey er mee ophoudt.
Wat mijn ogen tegenwoordig zien is de verbondenheid en de toewijding van mensen aan deze muziek. Ik spreek zelf uit ervaring, want ook ik luisterde een aantal uren per dag naar deze muziek. Vaak als mensen naar feesten gaan kan het vergeleken worden met een verjaardag. Iedereen is erg blij en opgewonden. Wat is er dan verkeerd aan deze verbondenheid, blijheid en opgewondenheid ?

Op het eerste gezicht lijkt er ook niets verkeerd te zijn. Vanuit het perspectief van deze feestgangers gaat het om plezier maken, ervan genieten dat je jong bent, sociale contacten onderhouden met anderen, genieten van de muziek en het proeven van de sfeer op de verscheidene feesten. Echter is het leven vanuit een bepaalde veronderstelling ook een gevaar om andere perspectieven uit het oog te verliezen. Iets wat volgens mij de meesten ontgaat.

Er is dus ook een keerzijde aan de medaille, die een grote groep ontkent. Het jonge leven van een adolescent of jong volwassene kan gezien en beleefd worden als één groot feest. De keerzijde is dat de realiteit verloren gaat. Hoeveel ouderen hadden niet gewild dat zij vroeger wat minder het plezier hadden nagejaagd en meer hadden geïnvesteerd in hun toekomst? Toch probeer ik voorzichtig te zijn met deze stelling, want ook op deze regel zijn uitzonderingen te vinden.

Het meest fatale element van de andere kant van de medaille, is het ongeloof. Er kan worden gediscussieerd in wat voor mate er drugs worden gebruikt op deze feesten. Er kan ook worden afgevraagd in hoeverre deze mensen een buitensporige levensstijl leiden. Dit zijn echter vragen die nog van ondergeschikt belang zijn. Hetgeen wat mij het meest heeft geschokt sinds ik mijn ogen heb geopend, is de afwezigheid van God.

Aankomend november is er weer een nieuwe editie van Qlimax. Eén van de meest toonaangevende hardstylefeesten van Europa. DJ's uit heel Europa, voornamelijk Nederland en Italië, komen op dit feest draaien. Met een opkomst van ongeveer 25 000 hardstylefans, is dit letterlijk de climax van het jaar. Voorheen leek het me ook geweldig om minstens één keer een editie bij te wonen. Tegenwoordig schrik ik alleen nog maar van deze gedachte.

Om te beginnen is het logo van Qlimax een pentagram, een vijfhoekige ster, dat zich vaak vereenzelvigd met het modern satanisme. Het is een bekend symbool in het occultisme en het heeft een negatieve lading. Toch is het één van de oudste symbolen van de aarde en zijn er zelfs sommige christenen die het zien als een godsdienstig symbool. Zo stond elk punt symbool voor één van de vijf wonden van Christus.

Het schokkende komt pas als er bezien wordt hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat, zoals te zien op dit filmpje gemaakt op Qlimax 2004:

http://www.youtube.com/watch?v=5bryWdRmc3I

Het volgende wordt gezegd:
Do you think it was you who decided to come here? Do you think it is you who makes the choices in your life? Do you really think it matters what you think? It was destiny's path which brought you here. Without knowing it, you have been chosen to witness this gathering of 25 000 infected souls. Tonight you will learn about the ways of destiny's path. After this your life would never be the same. Qlimax....

Tijdens de introductie van het feest wordt men verteld dat ze zijn verkozen om getuige te zijn van een bijeenkomst van 25 000 geïnfecteerde zielen. Toch een beetje duistere introductie, maar ach het is toch alleen maar voor de show?

De volgende twee filmpjes zijn ook gemaakt op Qlimax 2004:

http://www.youtube.com/watch?v=rTXZMtqMzBc&mod­e=related&search= (start: 0:30)

We must warn you. Those who not obey the law of the lords, await pain and agony. Our religion does not believe in heaven or hell. It believes in true followers of the craft. Those who do not pay their respect, simply do not exist in our world.
We now present to you an icon who has turned himself to the dark side, a few years ago. By propagating his sound he has earned himself a place in the higher regions of our establishment.

http://www.youtube.com/watch?v=huEljRAJO98&mod­e=related&search= (start: 0:51)

We have come to a critical fase. This is one of those moments. Behold the status of the next performer. He is the one who would leave your mind in absolute chaos. You wont be able to tell right from wrong. There is no escape. By staying here you must suffer the consequences. Worship him for he is truly a master of the craft.

De wijze waarop deze DJ's worden geïntroduceerd zet bij mij vele vraagtekens. Naar mijn mening is het pure indoctrinatie. De bezoekers wordt opgelegd zich te vereenzelvigen met het feit dat ze niet geloven in de hemel of hel. En degenen die zich daar niet mee willen identificeren kunnen pijn en ‘agony' verwachten (agony laat zich door meerdere betekenissen vertalen, zo is het helse pijn, (ziels) angst, foltering en (doods) strijd). Daarnaast wordt iedereen nog verteld dat men het verschil tussen goed en kwaad niet meer zal kunnen onderscheiden en dat hun geest in een toestand van chaos zal worden achtergelaten. Tenslotte moet de diskjockey worden aanbeden als een idool, een afgod.

Het is mijns inziens niet moeilijk te begrijpen dat ieder nuchter mens inziet dat hier sprake is van een duistere kracht. Toch zijn er velen die dit ontkennen en het niet aanbidden van de duivel vinden. Toch zal men niet kunnen erkennen dat dit het werk van God is. Want God is een God van de liefde en niet die van pijn.

Om te laten zien dat dit elk jaar er zo aan toegaat, komt hierna een filmpje van Qlimax 2005. Let vooral goed op de symbolen die aan de uiteinden van de ster zijn te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=M--0ORTjWNo&mod­e=related&search=

Links onder vinden we dit symbool. Dit je de ankh. Dit symbool heeft een oude Christelijke waarde, en staat voor de wederopstanding van Jezus Christus. In occulte kringen is het echter ook het symbool voor onsterfelijkheid en volmaaktheid. Het symboliseert ook het opbouwen van lusten in een persoon.

Rechtsboven vinden we de staf van Neptunes. Dit symbool heeft meerdere negatieve betekenissen. Het staat symbool voor een verslagen ego, zelfontkenning, heimelijke bezigheden, ontsnapping, drugs bedwelming, ‘glamour', hoge idealen en ideale liefde.

Dit zijn slechts twee van de symbolen. Het is de vraag of deze symbolen met opzet uitgekozen zijn door hun negatieve betekenissen. Toch moet de kracht van deze symbolen niet worden onderschat. Vooral de betekenissen van de staf van Neptunes zijn echt zo gek nog niet. Er zijn namelijk mensen in deze scène die zichzelf bedwelmen met drugs en heimelijke bezigheden hebben in verhouding tot hun huiselijke omgeving.

Tenslotte nog twee voorbeelden van de laatste editie van Qlimax vorig jaar. Let weer goed op de tekst.

http://www.youtube.com/watch?v=SjapzlW7TmI

Very slowly you have to lure into his domain. Now that you are here you'll meet your greatest fears. The lord ... experience your own darkest emotions. Don't hesitate to let go. The longer you fight the stronger he gets. Everybody has a darkside. It's strong, it's overpowering, it is in charge, and the worst thing is, you all have it in you.

I represent... I control your body and your soul. Tonight you are mine.
Our second descendent. Our master. His talent to spread fear is legendary. And he is honored to for fill this place on the masters ceremony.

Vanaf de 43ste seconde speelt een viool, deze speelt het wijsje van een nummer dat bekend staat in de hardstyle scène als "We are possessed". Als we dan nog eens rond de 3:49 op pauze klikken, zien we ook nog eens tussen de symbolen ‘the devils pitchfork' staan. Wat ik ook erg schokkend vind is de reactie van het publiek op wat er gezegd wordt. Iedereen is in extase en aanbidt de DJ. Is dit niet met afgoderij te vergelijken?

Het laatste filmpje laat zien wat voor teksten sommige nummers kunnen hebben. Het lied werd tijdens dit feest voor het eerst aan het grote publiek geïntroduceerd. Tegenwoordig kan bijna iedereen de tekst meezingen. Hetgeen wat ik hoop is dat men zich hier niet mee identificeert, toch ben ik bang dat de realiteit anders uitwijst.

http://www.youtube.com/watch?v=WiHdD3y8u84&mod­e=related&search=

This is what I love, and can't stop lovin. Getting wasted at party's from 9 till 7 in the morning. I live for the music, rolling blunts, feeling high, getting loaded or take some pills and go to lala land!
Spending all my money on dope and extreme hot priced tickets, but in the end it's all worth it! I like to live in my own world! Fuck regular life! Fuck a nine to five job! I'm told to enjoy every moment, every hour, every minute. That's what I do on Fridays and Saturdays!

Why should I take life so seriously? I just wanna do what I like to do! Being far from reality because I can't stand society! It's my own world! I just wanna hear the music! I think the whole system fucking sucks! Everybody's working their fucking ass off during the week! Getting totally fucking stressed out! So what's wrong and what's right?

I live for the weekend, I live for hardstyle! I live for hardstyle baby!

Ik denk dat het weinig uitleg behoeft om te concluderen dat God niet aanwezig zal zijn op dit soort feesten. Want Hem komt hier geen eer toe, maar alleen maar smart. Is dit weer niet één van de zoveelste kenmerken van de wereld, waarin we tegenwoordig leven? Ik ben bang van wel. Want niet alleen in deze scène gaat het er zo aan toe. Er zijn velen die beweren dat we nu al in de eindtijd leven, omdat er zoveel tekenen om ons heen zijn te vinden als deze. Ik sluit me hierbij niet aan, maar moet toegeven dat er vele zaken zijn die binnen de christelijke ethiek zeer onverantwoord zijn. Sommige zullen het vulgair, afstotend, heidens en schokkend vinden. Toch is het meest schokkende dat velen dit onderscheid al niet meer kunnen maken!

You wont be able to tell right from wrong. Dit was één van de uitspraken die werd gedaan tijdens Qlimax. Deze uitspraak heeft een zekere kern van waarheid in zich. Want hoeveel jongeren zien dit verschil al niet meer? Het feit dat men naar zo'n feest gaat zegt al genoeg lijkt mij. Toch heeft het bij mij ook veel tijd gekost, voordat ik dit verschil eindelijk zag. En ik heb het niet op eigen kracht kunnen doen. Echter zullen velen beweren dat er niets occults, demonisch of kwaads aan is. Men zegt dan: "Ik kom voor de show" of "Ik kom voor de DJ's". Wat men niet doorheeft is dat duistere krachten deze show en DJ's juist alleen gebruiken als medium! Zo staat er in Efeze 6 vers 10: Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. We hebben dus te maken met boze geesten die materialistische zaken gebruiken als medium, om hun boodschap in deze wereld over te brengen!

So what's wrong and what's right....?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

What do you think about Ongeloof als hoogtepunt ??

Vote :   

Renzis    posted on 23-01-2008 14:48
IK geloof in God
Ben in 2006 naar climax geweest en heb het zelfde als wat deze kerel zegt.

EN VOOR ER WEER EEN GELOOFSDISCUSSIE KOMT

Er is zoveel op dat en misschien ook wel andere hardstyle feesten dat tegen God in gaat, dat ik en andere christenen daar nie zouden moeten komen.

En gertjan je kan dit hele verhaal belachelijk vinden. Maar christenen ervaren het zo. Net als die posters die je op het station enzo ziet over het gebruiken van de naam van Jezus. Voor jouw maakt dat niet uit weetje. Voor christenen is dit kwetsend.

En als ik zeg dat het grootste gedeelte op climax (wat deze kerel beschrijfd) van de duivel komt, dan meen ik dat. Want ik weet enigzins wat de duivel is en wat hij wil!

Bekijk dit verhaal zo als je wil, maar laat aub de christenen in hun waarde.

Ik ben niet anders als andere jongens van mijn leeftijd (sterker nog ik heb je een stapel hardstyle platen verkochtWinking my eye) Maar ik geloof in iets wat mij een doel geeft in mijn leven.

amen!:p
Max-E    posted on 23-01-2008 14:54
Ik vind dit gewoon onzin... Zeiken ze wat over hardstyle, misschien moeten deze gastjes ook ns ff naar Gothic muziek, hard rock en dergelijke kijken, dat zijn gewoon teksten over mensen die zelfmoord willen plegen(en dit doen gothics dus gwn werkelijk na..)

over het feit met drugs en andere dinge.. Dat word gedaan, maar dat gebeurd ook al 18 jaar bij hardcore/terror/eary rave/happy hardcore.. en ik heb nog nooit gehoord dat mensen dat gingen doen tegen hun zin.. omdat dat moet ofso..

En dan wordt gedaan alsof qlimax n duistere krachtenfront is, wtf? volgens mij is dat eerder door de paus geschreven dan door iemand die normaal kan nadenken over shit..(no offense tegen mensen die strak achter hun religie staan)
cross-over    posted on 23-01-2008 15:10
Prachtige analyse van de hardstyle scene.  Hoe krijg je het verzonnen.
standaard jargon taal (master of ceremonie, dark side, your mind your soul) dusdaning krom vertalen dat het wel resultaat moet opleveren. kijk trouwens eens op naarhouse.nl

Ik moest meteen denken aan de periode dat elvis net begon of de beatles.
AAAHHhhhhh werk van de duivel..........Cry

Compliment aan de opsteller van bovenstaand stukje om dat uit al die filmpjes te halen.

Benieuwd hoe hij een voetbalwedstrijd analyseerd.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 23-01-2008 @ 15:20:11 (7%)
Twello    posted on 23-01-2008 15:17
Poster: oMaxoNL
Ik vind dit gewoon onzin... Zeiken ze wat over hardstyle, misschien moeten deze gastjes ook ns ff naar Gothic muziek, hard rock en dergelijke kijken, dat zijn gewoon teksten over mensen die zelfmoord willen plegen(en dit doen gothics dus gwn werkelijk na..)

Helemaal mee eens Winking my eye die scene is nog 10x erger...

maar dit is gewoon dom, bij dit soort feesten hoort wel een soort thema enzo, en hierbij is het nou eenmaal duister enzo blablabla, het moet niet te serieus genomen worden! Daar is het ook helemaal niet voor bedoelt... ik vind het juist eerder een blije plaats waar iedereen zich goed voelt Cry

trouwens over die duistere tekens... een ankh is een teken voor onstervelijkheid, eeuwig geluk en leven. Voor de egyptenaren tenminste Cry dat die christenen nou overal een duister teken van moeten maken...
User edit by Twello on 23-01-2008 @ 15:19:19 (32%)
OneSixty    posted on 23-01-2008 15:23
mohahaha xD

achter climax zit een of andere geheime raad die om de zoveel tijd samenkomt om de duivel te aanbidden. iedere individue die naar climax komt word onbewust geinfecteerd met een duivels kwaad die ervoor zorgd dat zij zich ook bij de geheime raad zal toevoegen. uiteindelijk zal heel de wereld geinfecteerd zijn en zal de duivel over de aarde heersen...

happy now ?
Flexii    posted on 23-01-2008 15:24
laat gewoon iedereen in zijn waarde,, laat iedereen denken wat hij/zij wil denken,, en hou vooral je eigen mening, ga niet mee met een groepWinking my eye,, sommige dingen moet je gewoon niet te serieus nemenWinking my eye

bovendien heb je altijd gekken op de wereld rondlopen die zelfmoord plegen en dergelijke, en of die nou hardstyle of hardrock luisteren,, geef niet de muziek de schuld voor wat hun doen dat is zo triest he
User edit by Flexii on 23-01-2008 @ 15:31:32 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 23-01-2008 15:27
Poster: oMaxoNL

Ik heb vroeger ook vaak naar die teksten geluisterd en was ook gothic..
Ben ik dan nu dood ofzo en ben ik een geest die nu voor men computer zit en achter men draaitafels sta?
dj2dj.nl
djmamo    posted on 23-01-2008 17:29
Poster: Dj_Fantasy

Ik heb vroeger ook vaak naar die teksten geluisterd en was ook gothic..
Ben ik dan nu dood ofzo en ben ik een geest die nu voor men computer zit en achter men draaitafels sta?

nee wat je nu zegt is meer een domme redenatie dan dat je ook werkelijk iets bijbrengt aan dit onderwerp.

ik blijf erbij dat welke geloof ook, afkomstig is uit een grap en dat de geloofsboeken (bijbel enz) gewoon de voorloper waren van een sprookjes boek.

over 2000 jaar gelooft ook iedereen in het mickey mousisme met als walt disney als god.
www.moonentertainment.nl
Sebasz    posted on 23-01-2008 17:37
Samenvatting ofz?
ccc    posted on 23-01-2008 17:51

Er ist krank im kopf?

Zeg ik dat goed.:P
Wat een debiel. Het is toch een festival. En daar hoort een show bij. Zelfde als theater.
Mensen die zich zoveel moeite nemen om zo'n lang onzin verhaal te schrijven zijn sowieso zo niet helemaal normaal.

Waarschijnlijk is hij hoogbegaafd. Algemeen bekend dat de meeste hoogbegaafden een kronkel in de kop hebben. Happy, laughing

Goede onderbouwde post van mij. :P Ik weet het.

donkey    posted on 23-01-2008 17:54
Ik ben niet gelovig, maar zoals Renzis zegt, je moet diegene die wel gelovig zijn wle respecteren, maar alleeen zolang zei jou ook respecteren en niet extremistisch zijn, dat is er over..

gewoon respect hebben voor andere
Maniax
DJ_IVI-R    posted on 23-01-2008 17:56
het is allemaal toch maar show..
www.nikan.be
ccc    posted on 23-01-2008 18:09
Poster: djmamo

nee wat je nu zegt is meer een domme redenatie dan dat je ook werkelijk iets bijbrengt aan dit onderwerp.

ik blijf erbij dat welke geloof ook, afkomstig is uit een grap en dat de geloofsboeken (bijbel enz) gewoon de voorloper waren van een sprookjes boek.

over 2000 jaar gelooft ook iedereen in het mickey mousisme met als walt disney als god.

Haha ik lees net deze reactie. Ik vind hem wel cool.

Waar ik bij blijf. Zolang niemand iets kan bewijzen geloof ik er niet in.
Lopen over water.
Illusion    posted on 23-01-2008 18:10
Poster: Flexii
laat gewoon iedereen in zijn waarde,, laat iedereen denken wat hij/zij wil denken,, en hou vooral je eigen mening, ga niet mee met een groepWinking my eye

Nou ik ga er wel mee in de groep! Ik respecteer mijn eigen mening! Ik respecteer anderen! Ik respecteer Christenen.

Ik gooi dit gewoon in de groep omdat ik gewoon eens benieuwd ben naar de mening van anderen over deze persoon en dit bericht.

Ik geloof zelf niet in een god of wat dan ook. Net als mamo zegt ik geloof ook dat het ooit allemaal is begonnen zoals een sprookjes boek. Ik geloof niet, en het boek is naar mijn mening geschreven, om alleen mensen het goede pad op te sturen, om te laten zien hoe het goede leven is. Het geloven in, dat vind ik grote onzin. Maar daarom zeg ik niet dat ik de mening van een ander niet respecteer.

Christenen kunnen dit verhaal wel kwetsend vinden, maar ik voel me ook vaak door hun gekwetst. Maar daar gaat het niet meer om.

Ik vraag gewoon wat jullie van dit verhaal vinden, en niet om iemand in zijn waarde te laten. Zijn jullie het er mee eens, of niet mee eens. Mijn persoonlijke meningen zijn niet bedoeld om ander slecht te maken of kwaad te doen. Ik heb het beste met jullie voor, alleen zag ik dit bericht, en ik denk van, is misschien wel interresant om op dj resource te posten.

Ik heb geen zin in een dikke geloofsdiscussie, als die hier blijft komen dan heb ik liever dat er een slotje op komt. Laten we gewoon verder gaan.

Ik vind dat het gewoon een show is, en dat het niet te persoonlijk moet worden aangetrokken. Het is nep, en moet mensen een leuke sfeer geven, gezellig, feesten, los gaan. En een beetje duister is best goed.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MoXeGy    posted on 23-01-2008 18:11
ik geloof ook wel dat er meer is, maar dat Qlimax van de duivel komt? nah, Qlimax gebruikt gewoon wat duistere teksten om onder anderehet verschil tussen rust en de climax goed over te laten komen en dat nummer van Fts gaat over muziek?

Ben wel niet op Qlimax geweest maar draai en ga wel veel naar hardstyle feesten, ik snap niet dat je je hier zo druk om kan maken.

Edit: zoals ik in je start topic lees ben je er tegen, maar als ik je post hierboven leest vind je het allemaal wel oke?
User edit by MoXeGy on 23-01-2008 @ 18:13:33 (33%)
bramv    posted on 23-01-2008 18:13
Ja ik geloof ook wel dat er iets meer is
Zelf heb ik ook geen geloof.
Maar ik vind dit nogal raar. Wel raar met die symbolen enz. als dat echt al die betekenissen heeft.

hoe heet dat nummer eigenlijk op dit filmpje rond de 4 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=5bryWdRmc3I
User edit by bramv on 23-01-2008 @ 18:20:11 (97%)
MoXeGy    posted on 23-01-2008 18:14
dat klopt, maar ik denk dat dat meer een aandachts trekker isWinking my eye
KeviiN    posted on 23-01-2008 18:19
Wat een mafkees zeg. Sorry hoor, met alle respect voor alle gelovigen, maar dit slaat toch nergens op.
Eerst was het ook een hardstyle liefhebber en dan ga je er opeens zo naar kijken? Nogal raar om opeens je "passie" (om het zo maar ff te zeggen) op te geven omdat het niet echt overeen komt met dingen die in een oud boek staan.
Zoals Hans Teeuwen zo mooi zei: Je ontwikkeld een schild voor voor dingen die je kwetsen, dat doe je nou eenmaal in een vrije samenleving. Maar gelovigen schijnen daar nogal slecht in te zijn. (Bron: http://youtube.com/watch?v=iB_g9Uc2Dt0 @ 4:45)

(Nog maals: iedereen mag geloven wat ie wil, maar ze moeten zich niet zo aan stellen)
bramv    posted on 23-01-2008 18:25
Poster: MoXeGy
dat klopt, maar ik denk dat dat meer een aandachts trekker isWinking my eye

Maar waarom pakken ze dan juist die symbolen. De meeste weten toch niet wat het betekend, en als ze andere symbolen er voor in de plaats  zetten maakt dat toch ook niet uit
Twello    posted on 23-01-2008 18:57

Gabber, Hardcore en Darkcore. Misschien zegt het jou op het eerste gezicht niets. Maar Reinier (23) zegt het alles. Als darkcore-dj en feestbeest is Reinier jarenlang in de ban van deze housemuziek geweest. Maar echt gelukkig is hij er nooit van geworden. Op deze STR8!-site vertelt hij over zijn ervaringen.

Reinier komt uit een net christelijk gezin. Hij heeft een goede relatie met zijn ouders en is thuis gelukkig. Niets aan de hand, zo lijkt het. “Toen ik een jaar of twaalf was, ben ik gaan blowen. Ik had veel oudere en onchristelijke vrienden. Ik baalde van de regels thuis en wilde wel eens uit de band springen. Ik schaamde me voor mijn christelijke achtergrond, ik wilde van dat ‘refo-stempeltje’ af. In de groep wilde ik me dus extra bewijzen.”

“Toen ik voor de eerste keer gabbermuziek hoorde, vond ik het geweldig. Die harde bas, heerlijk. Mijn eerste platen waren van o.a. dj Paul en zo’n nummer van ‘alles naar de kl*te’.”

Reinier is van de echte Hardcore zoals: Thunderdome, Nightmares en Rave the city. Hij gaat af en toe naar dit soort houseparty’s. “Ik begon harddrugs te gebruiken. Dat hoorde bij hardcore. Naast wiet ging ik speed gebruiken. Het was goedkoop en werkte extreem. Daarna kwamen de pillen (XTC red.). In het begin was dat nog heel bijzonder in onze vriendenclub, maar later werd het normaal.”

Studeren
Reinier gaat studeren. Hij kiest voor de ‘hardcore-stad’ Rotterdam. “Van studeren kwam niet zoveel, ik ging veel uit en begon met dj-en. De pillen, speed en cocaïne hoorden erbij. Na drie maanden ben ik met mijn studie gestopt en ben ik gaan werken om mijn drugs te betalen.” Niet lang daarna wordt Reinier door zijn ouders het huis uit gezet. ”Ik was thuis niet meer te handhaven, ik ben op mezelf gaan wonen. “Toen ging het als een sneltrein met de muziek. Ik kon eindelijk hard gaan draaien. Ik kocht goeie draaitafels en was iedere week in de platenzaak te vinden om platen te kopen. Ik ging qua stijl steeds dieper de darkcore in. Ik kocht platen van onder andere: Ruffneck, Enzyme, Supreme Intelligence en Masters of Hardcore.”

Darkcore
“De duistere muziek begon me meer en meer te boeien. Ik zette me af tegen het christelijke. Ik verloor mezelf in de muziek. Alsof ik een nieuwe identiteit had. Ik luisterde niet alleen darkcore, ik was darkcore! Ik praatte alleen nog over muziek, drugs en seks. Ik werd antichristelijk door die muziek. De satan was in die muziek. De duisternis zat in mij. Ik had contacten met mensen die aan satanisme deden en keek horrorfilms als Hellraiser. Het DNA-platenlabel geeft goed aan hoe ik op dat moment was: Dark, Negative & Anti-social.”

Het is inmiddels mei 2003 en Reinier krijgt een badtrip door het gebruik van paddo’s. “Ze brachten me naar het ziekenhuis. Daar heb ik nog zes uur getript. Ik had een doodservaring: stond als het ware voor de hemelpoort. Ik zei tegen God dat hij me moest opnemen. Eigenlijk heel raar voor iemand die zich met satanische zaken bezig hield.” Na deze trip krijgt Reinier last van achtervolgingsangst en faalangst. “Ik begon nog extremer te leven: iedere dag gebruiken en ieder weekend helemaal los.”

Bidden
In oktober 2003 gaat het helemaal fout met Reinier. De angst, de duisternis en de drugs stapelen zich op in zijn leven. “Tijdens Thunderdome in Utrecht ben ik helemaal doorgedraaid. Ik ben van de dansvloer gehaald omdat ik daar gebruikte. Een week later had ik een halloweenfeest bij mij thuis georganiseerd, compleet met satanist en drugs. Ik zag duistere dingen en voelde de aanwezigheid van de duivel in mijn huis. Ik stuurde iedereen naar huis. Ik was alleen en toch zag ik van alles om mij heen. Ik dacht: dit moet stoppen! Ik voelde me een speelbal van de duivel. Ik wilde gaan bidden, maar ik had dit al vijf jaar niet gedaan. Ik zei: Heer, laat zien dat u bestaat, dat u me kent en dat u iets met me wilt gaan doen! Ik word gek, help me!”

“De volgende dag belde mijn zus. Ik vertelde dat het niet goed ging. Hierdoor is mijn hele familie voor mij gaan bidden. Ik ben toen radicale keuzes gaan maken. Ik ben gestopt met harddrugs en heb alles weggegooid. In het volgende weekend koos ik om ook met de wiet te stoppen en God te volgen. Ik heb me vervolgens bij De Hoop aangemeld.” Daar komt Reinier in de rust…

“Hier kan ik genezen van psychische en sociale schade die ik de afgelopen jaren opgelopen heb. Ik kon voor het eerst sinds hele lange tijd geen gabber draaien. Muziek was voor mij ook een verslaving. Ik heb mijn muziek (1000 à 1500 platen en cd’s) uiteindelijk weggedaan. Het was een afscheid wat pijn deed (meer als weggaan bij je vriendin). Het was radicaal en definitief. Eén ding weet ik zeker: hardcore maakt je kapot. Voor mij geen duistere muziek meer! Vroeger zei ik: ‘Gabber is dood, hardcore leeft’. Maar nu weet ik: ‘Hardcore maakt dood, maar Jezus leeft!’”

Bron: STR8, jongerenblad van St. De Hoop.

Zo om nog maar even zo'n verhaal aan te geven... Cry dit keer over de darkcore/hardcore scene
MoXeGy    posted on 23-01-2008 19:06
kortom: de hardere stijlen zijn negatief en rock,gothic etc is positief?Cry
Nee dat is logisch, kijk naar die gothics, metaltrash met hun doodshoofden en muziek dat over zelfmoord gaat. Daar gaan ze elkaar afslaan in een moshpit en wall of death?
bij mij zitten er mensen in de klas van hiphop tot rocker tot hardcore, maar we kunnen het allemaal goed met elkaar vinden.
ccc    posted on 23-01-2008 19:07

Een junkie. Verslaafd een de drugs zo te lezen.

Die gast heeft ook een pan af.

Dit soort verhalen lezen politici en ouders.

Dus de horeca moet gewoon om 2 uur dicht dan gebeuren dit soort nare dingen niet.

DJADMIN    posted on 23-01-2008 19:07
gewoon lekker iedereen zn gang laten gaan , en je nergens wat van aantrekken Happy, laughing
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Flexii    posted on 23-01-2008 19:09
Poster: DJADMIN
gewoon lekker iedereen zn gang laten gaan , en je nergens wat van aantrekken Happy, laughing

precies dat is wat ik zegWinking my eye,, heb je problemen met bepaalde muziek, luister er dan niet naar,, heb je problemen met qlimax blijf er dan weg
bramv    posted on 23-01-2008 19:12
aanvullertje :'hou je van pillen, slik ze dan. Is mijn probleem niet:p'

En nog iets. Als ik een keertje hardcore luister ga ik niet kapot hoor?:p
User edit by bramv on 23-01-2008 @ 19:13:36 (100%)

249 Users online: 160 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 56.351
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.896