CDJ-1000 met DJM-400 (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 23-01-2008 11:30
De Search-functie heeft telkens niet veel opgebracht als antwoord op mijn vragen, dus eventjes mijn topic aangemaakt.

Ik was van plan om deze combinatie te maken.

Ik ben een beginnende DJ die nogal zeker is van haar zaak dat ze er voor wilt gaan, maar ik heb vooral het gevoel dat ik veel in te halen heb ten opzichte van andere DJ's - ben bijna 19 - die meestal toch al veel langer bezig zijn. Daarom wil ik ook hoger beginnen.

Op dit moment heb ik nood aan een zeer degelijke CD-speler die jaren moet kunnen meegaan en een degelijke mixer voor erbij. Ik twijfel nog enkel een beetje tussen de CDJ-800 en de 1000 omwille van de functies van de 1000. Zijn die zo broodnodig, zo handig, zo veel gebruikt?
Ik moet ze testen in de winkel, weliswaar wil ik graag op voorhand een idee van wat ik specifiek nodig heb...

Ik heb al 1000 keren gekeken naar de Chart die Lead opgesteld heeft rond de CD-spelers. Ik heb zo de indruk dat als ik hoog wil beginnen en snel vooruit wil, ik wellicht beter de 1000 neem -> ook wil ik graag op termijn in danscafés komen te staan en waar nog allemaal... Ik maak ook eigen Trance-muziek met de computer.
Maar die CDJ-800 laat me nog altijd twijfelen.

En dan hebben we nog de mixer: de DJM-400. Ik heb enkel 2 CDJ's nodig, een minimum aan effecten en een micro-ingang. Bij deze is de DJM-400 wel geschikt, maar is hij ook geschikt voor on the road, aangezien het een thuismixer is? Ik kan me niet voorstellen dat er op een trouwfeest of dergelijke al een set staat, dus neem ik aan dat ik af en toe wellicht mijn set zal mogen meenemen, ergens.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij meer vertellen over het gebruik van de functies van de CDJ-1000? Heeft iemand deze combinatie al kunnen testen?

Ik hoop dat dit iets oplevert! Ik weet dat er verschillende topics gaande zijn (geweest), ook deels over wat hier gepost wordt, maar aangezien mijn vraag toch anders is, volgens mij, dan wat stond in de vorige topics...

Dank bij voorbaat voor alle nuttige reacties! Overtuig me!
User edit by MissSalem on 23-01-2008 @ 11:33:05 (2%)

What do you think about CDJ-1000 met DJM-400 ??

Vote :   

simsoft    posted on 28-01-2008 09:48
allé zeg begrijp dat niet , das uw passie , dat doet dan toch geen pijn om geld uit te geven?
wijs blij dat ge kunt !
MissSalem    posted on 28-01-2008 09:51
Poster: simsoft
allé zeg begrijp dat niet , das uw passie , dat doet dan toch geen pijn om geld uit te geven?
wijs blij dat ge kunt !

Ik ben uiteraard blij dat ik het kan. Happy, laughing Maar mijn budget wordt wat strakker aangezien mijn reis er nog door moet. Winking my eye

Hoe dan ook, ik moet ook nog cd's gaan aankopen, dat is ook deel van de passie.

Misschien doet de winkel mij een goed bod, en kan ik een mooie deal sluiten... Wat zal afgesproken worden, weet ik nog niet en dat zal ik je zaterdag weten te vertellen. Happy, laughing
Jer    posted on 28-01-2008 11:35
Poster: MissSalem
Dat zal zo pijnlijk worden, het moment van betalen... Maar wellicht ook zeker de moeite waard. Happy, laughing
quote>

Ik denk dat de meeste mensen op dj resource het met plezier zouden doen!

User edit by Jer on 28-01-2008 @ 11:35:50 (5%)
MissSalem    posted on 28-01-2008 12:49
Poster: Jer
Ik denk dat de meeste mensen op dj resource het met plezier zouden doen!

Alsnog met plezier, toch blijft het pijnlijk. Happy, laughing Zeker als je nog geen zekerheid hebt dat je nog maar een deeltje zal terugzien, maar ik zal mijn best doen. De zekerheid komt nog.
Allemaal centjes waar hard voor gewerkt is.
User edit by MissSalem on 28-01-2008 @ 12:50:46 (38%)
MissSalem    posted on 03-02-2008 20:01

Je gaat dan speciaal 70 km verder gaan kijken, in de winkel. Geen antwoord op mailtjes...

Je wachten dan speciaal 45 min. aan de ingang.

...

En dan blijkt dat er niets binnen is van Pioneer... Cry

En zo staan we nog altijd ... nergens. Tegenslag. Cry

Volgende keer gaat de telefoon rinkelen!

User edit by MissSalem on 03-02-2008 @ 20:02:27 (30%)
mrwhoopie    posted on 03-02-2008 20:06
Zwaar cut,was je beter even naar Genk gereden,daar hebben ze alles op voorraad van Pioneer.En als jij de centen bij hebt ga je naar buiten met een hele gear,heb dit weekend weer een dvj1000 gekocht daar.Ik mag er niet te veel naar binnen gaan,want ben dadelijk een pak armer.
Lead    posted on 04-02-2008 13:02
DJM-400 is geen mixer voor onderweg/on-the-road. Deze mixer heeft geen gebalanceerde master outputs en geen onafhankelijk regelbare monitor uitgang. Voor profi gebruik zijn dit toch wel 2 noodzakelijke features.

CDJ-1000MK3 : voor de profi's, vooral vanwege : SD kaartjes, Waveform en Hotcue's
CDJ-800MK2 : het beste voor thuis, wanneer je bovenstaande features niet zult gebruiken.

De 1000 is het meest compleet, de 800 is het voordeligste als je iets van de features kan/wil inlevern.
Let the BASS be louder
MissSalem    posted on 04-02-2008 13:45
Poster: Lead
CDJ-1000MK3 : voor de profi's, vooral vanwege : SD kaartjes, Waveform en Hotcue's
CDJ-800MK2 : het beste voor thuis, wanneer je bovenstaande features niet zult gebruiken.

De 1000 is het meest compleet, de 800 is het voordeligste als je iets van de features kan/wil inlevern.

Zijn de functies van de CDJ-1000 dan zo interessant? Worden die veel gebruikt?
Didier_Deluxe    posted on 04-02-2008 18:08

Voor thuis niet!
Althans, ik vind ze de hoop extra geld niet waard, neem gewoon de 800's en investeer het geld dat je daarmee spaart in iets anders.. (djm 800, cd's, reis,...)
mrwhoopie    posted on 05-02-2008 00:22
Wat je niet  gewend bent gebruik je idd niet,maar ik vind het wel handig,en eens je het gewend bent...en ik begin mijn eigen er meer en meer op te betrappen dat ik dat sd-kaartje echt wel gebruik en het scheelt zich toch een hoop tijd.
Jer    posted on 05-02-2008 08:28

Wavevorm is best handig maar, die hotcues gebruik ik eigenlijk steeds meer kan je toch wel leuke dingen mee! En dat je alles op een sd kaartje kan zetten is ook makkelijk want je kan alle data makkelijk van de ene naar de andere cd speler zetten. Je kan ook kopie maken van de kaartjes dus de mogelijk heden zijn toch een stuk groter dan de cdj 800.
User edit by Jer on 05-02-2008 @ 08:29:03 (1%)
MissSalem    posted on 05-02-2008 09:24

Ik heb Virtual DJ staan op de computer. Speel ik regelmatig mee.

De Hotcues zijn daarop nogal moeilijk te gebruiken, hoewel ik het verschil niet echt snap met gewone cues. Wel merk ik dat als ik een cue staan heb, dat hij zoveel dagen later nog in de waveform staat, dus zal het wel een hotcue geweest zijn?

De looks van de CDJ-1000 zijn gewoon super, maar ik denk dat ik mij eerder zal focussen op de CDJ-800, eventueel aangevuld met de DJM-800. Eerst proberen mijn geld terug op mijn bankrekening te krijgen (zal zijn tijd vragen) en dan doorsparen voor de CDJ-1000's, wellicht al MK4 op dat moment. Ik spreek nu toch wel van over een 2 à 3 jaar.
En eenmaal de CDJ-1000 in huis, wil ik mij concentreren op eigen fuiven draaien.

Klinkt dit realistisch?

JollyJunkie    posted on 05-02-2008 15:14
Naar mijn idee moet je helemaal geen Pioneers nemen,
Je kan beter gaan twijfelen tussen de DN_S3500 en de DN-HS5500,
die hebben zoveel meer functiies om even lekker mee te klooien ewn ik neem aan dat je toch nog niet op echt grote feesten draait dus neem van me aan dat het publiek het verschil in geluidskwaliteit echt niet hoort
Jer    posted on 05-02-2008 22:08
Poster: Jasper777
die hebben zoveel meer functiies om even lekker mee te klooien ewn ik neem aan dat je toch nog niet op echt grote feesten draait dus neem van me aan dat het publiek het verschil in geluidskwaliteit echt niet hoort

Dat is ook echt het enige wrm zei pioneer wil om de geluids kwaliteit? Niet dus ze wil ze omdat ze op de meeste feesten te vinden zijn! En ze wil snel op feesten draaien. En als je dat wil realiseren kan je beter een cd speler nemen die bijna overal te vinden is.
En waarom dan de dn s 3500/ hs 5500? Dit zijn totaal andere spelers en ze hebben zoveel meer functies maar die gebruik je toch bijna niet.
User edit by Jer on 05-02-2008 @ 22:20:24 (1%)
MissSalem    posted on 05-02-2008 22:11
Poster: Jer
Dat is ook echt het enige wrm zei pioneer wil om de geluids kwaliteit? Niet dus ze wil ze omdat ze op de meeste feesten te vinden zijn! En ze wil snel op feesten draaien. En als je dat wil raliseren kan je beter een cd speler nemen die bijn aoveral te vinden is.
En waarom dan de dn s 3500/ hs 5500? Dit zijn totaal andere spelers en ze hebben zoveel meer functies maar die gebruik je toch bijn niet.

Dank u, Jer. Winking my eye

Er zijn verschillende redenen waarom ik per se zo graag voor Pioneer wil gaan, Jasper. Jer heeft nog zowat opgenoemd.
Toch bedankt voor je post. Happy, laughing
Prozei    posted on 06-02-2008 01:18
Poster: Jasper777

als dj moet je met je cdspeler werken en vindt die denons echt een ramp door de onoverzichtelijkheid.
en het advies voor een hs 5500 snap ik al helemaal niet want waar wil je je cd's in gaan stoppen.
deze speler is te duur voor thuis en je moet thuis andere media gebruiken als op een feestje.
op dit moment is deze speler dus totaal onbruikbaar.
waarneer usb sticks bij dj's ingeburgert gaan worden wordt deze speler pas bruikbaar.
MickeyHouse    posted on 06-02-2008 01:23
Ik heb een beetje in het zelfde schuitje als jouw gezete MissSalem! Ben zelf ook een beginnende DJ maar mocht al een aantal keer in een club op CDJ-1000's draaien. Was meteen verkocht. Je Jog lekker aanpassen zoals je zelf wil, Hot Cue/loops op je SD kaartje zette en de waveform is echt heel chill om te hebben (tenzij je al je nummers uit je hoofd kentWinking my eye )
De looks zijn natuurlijk ook super.
Maar ik ben toch echt verkocht door de display en de jog weel.
Jer    posted on 06-02-2008 07:56
Poster: djprozei
 5500 snap ik al helemaal niet want waar wil je je cd's in gaan stoppen.
deze speler is te duur voor thuis

Hij is wel goedkoper dan de cdj 1000Cry Maar inderaad waar Miss Salem hem voor wil gaan gebruiken heeft ze er niks aan. En hij is ook nie mooi en het oog wil ook wat!
User edit by Jer on 06-02-2008 @ 07:59:44 (67%)

This is an old Topic

No new postings for 6.302 days.
 Post CommentThat would be 210.1 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

275 Users online: 51 Guests (224 Unknown)
Pages generated today : 55.282
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.443.656