CDJ-1000 met DJM-400 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 23-01-2008 11:30
De Search-functie heeft telkens niet veel opgebracht als antwoord op mijn vragen, dus eventjes mijn topic aangemaakt.

Ik was van plan om deze combinatie te maken.

Ik ben een beginnende DJ die nogal zeker is van haar zaak dat ze er voor wilt gaan, maar ik heb vooral het gevoel dat ik veel in te halen heb ten opzichte van andere DJ's - ben bijna 19 - die meestal toch al veel langer bezig zijn. Daarom wil ik ook hoger beginnen.

Op dit moment heb ik nood aan een zeer degelijke CD-speler die jaren moet kunnen meegaan en een degelijke mixer voor erbij. Ik twijfel nog enkel een beetje tussen de CDJ-800 en de 1000 omwille van de functies van de 1000. Zijn die zo broodnodig, zo handig, zo veel gebruikt?
Ik moet ze testen in de winkel, weliswaar wil ik graag op voorhand een idee van wat ik specifiek nodig heb...

Ik heb al 1000 keren gekeken naar de Chart die Lead opgesteld heeft rond de CD-spelers. Ik heb zo de indruk dat als ik hoog wil beginnen en snel vooruit wil, ik wellicht beter de 1000 neem -> ook wil ik graag op termijn in danscafés komen te staan en waar nog allemaal... Ik maak ook eigen Trance-muziek met de computer.
Maar die CDJ-800 laat me nog altijd twijfelen.

En dan hebben we nog de mixer: de DJM-400. Ik heb enkel 2 CDJ's nodig, een minimum aan effecten en een micro-ingang. Bij deze is de DJM-400 wel geschikt, maar is hij ook geschikt voor on the road, aangezien het een thuismixer is? Ik kan me niet voorstellen dat er op een trouwfeest of dergelijke al een set staat, dus neem ik aan dat ik af en toe wellicht mijn set zal mogen meenemen, ergens.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij meer vertellen over het gebruik van de functies van de CDJ-1000? Heeft iemand deze combinatie al kunnen testen?

Ik hoop dat dit iets oplevert! Ik weet dat er verschillende topics gaande zijn (geweest), ook deels over wat hier gepost wordt, maar aangezien mijn vraag toch anders is, volgens mij, dan wat stond in de vorige topics...

Dank bij voorbaat voor alle nuttige reacties! Overtuig me!
User edit by MissSalem on 23-01-2008 @ 11:33:05 (2%)

What do you think about CDJ-1000 met DJM-400 ??

Vote :   

djmarcelm    posted on 23-01-2008 11:45
cdj1000 is toch wel de standaard in de meeste clubs de cdj800 vind je heel veel in apres-ski gelegenheden

kan maar 1 ding zeggen als je het geld hebt zou ik voor de cdj1000 gaan de functie's zijn super denk ook aan de sd kaart die wel in de cdj1000 past en niet in een 800!!

qua degelijkheid en bediening zit er niet zoveel verschil in de 1000 is iets fijner

djm400 is leuk en zal zeker niet misstaan!! en je zult er zeker veel plezier mee beleven de standaard in clubs is alleen de djm 800
hou daar rekening mee maar voor thuis om te oefenen is een djm400 absoluut top en mee op draai klus kan ook hoor!!!
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Day-One    posted on 23-01-2008 12:00
ik heb de zelfde opstelling en het is een prima combinatie! (800's heb ik verruild voor MK3's) mijn mening..gaan voor 2 mk3's en 400 is zeker de moeite waard!
robbert    posted on 23-01-2008 12:08
Met deze combinatie is niks mis. De djm-400 heeft de meest gebruikte effecten aan boord en wat betreft lay-out is deze bijna het zelfde als andere djm's, die vaak in discotheken staan. Je kunt dus meteen aan de slag, mocht je buiten de deur moeten gaan draaien.
Of de mixer geschikt is voor on-road gebruik betwijfel ik, maar het zal zeker kunnen. Met een flightcase erom zit het wel goed wat betreft betrouwbaarheid, enkel mis je dan nog een xlr-uitgang.
Of een cdj-1000 de meerprijs waard is in vergelijking met een cdj-800 vind ik altijd erg moeilijk. Als je veel buiten de deur draaid zijn de sd-kaartjes een groot voordeel en voor dj's die snel energiek mixen zijn de hot-cue's ook erg handig. Ik weet niet precies wat voor stijl je wilt gaan draaien, maar voor bijvoorbeeld trance-dj's is deze functie minder nuttig.
MissSalem    posted on 23-01-2008 12:49
Poster: robbert
Met deze combinatie is niks mis. De djm-400 heeft de meest gebruikte effecten aan boord en wat betreft lay-out is deze bijna het zelfde als andere djm's, die vaak in discotheken staan. Je kunt dus meteen aan de slag, mocht je buiten de deur moeten gaan draaien.
Of de mixer geschikt is voor on-road gebruik betwijfel ik, maar het zal zeker kunnen. Met een flightcase erom zit het wel goed wat betreft betrouwbaarheid, enkel mis je dan nog een xlr-uitgang.
Of een cdj-1000 de meerprijs waard is in vergelijking met een cdj-800 vind ik altijd erg moeilijk. Als je veel buiten de deur draaid zijn de sd-kaartjes een groot voordeel en voor dj's die snel energiek mixen zijn de hot-cue's ook erg handig. Ik weet niet precies wat voor stijl je wilt gaan draaien, maar voor bijvoorbeeld trance-dj's is deze functie minder nuttig.

Wat is een XLR-uitgang?

Ik zou opgaan in wat all-round, Dance, Trance... Zou die opstelling mij dan nog altijd passen?

Van het moment dat er sprake is van outdoor draaiein, komt er zeker een flightcase. Momenteel denk ik dat ik eventjes kan doorsparen ervoor, maar die komt er.

Ik dacht eerst aan de DJM-800, maar dan is de vraag wanneer je al die effecten optimaal kan gebruiken.
Didier_Deluxe    posted on 23-01-2008 13:47

Voor hetzelfde geld heb je 2 cdj-800's en een djm-800... Ik zou hier dan toch voor kiezen, heb je een ongeloofelijk dikke mixer, en ik weet niet zeker of die kleine snufjes van de 1000 t.o.v. de 800 zo'n groot verschil maken. Dan kun je veel meer met de filters en andere functies van de djm..

MissSalem    posted on 23-01-2008 13:53
Poster: Didier_Deluxe

Voor hetzelfde geld heb je 2 cdj-800's en een djm-800... Ik zou hier dan toch voor kiezen, heb je een ongeloofelijk dikke mixer, en ik weet niet zeker of die kleine snufjes van de 1000 t.o.v. de 800 zo'n groot verschil maken. Dan kun je veel meer met de filters en andere functies van de djm..

Dat is ook een optie, maar kan ik die effecten van de DJM-800 dan ook optimaal gebruiken?

Ik heb het filmpje gezien van Lead, en toen dacht ik: "maar wanneer kan je dat nu gaan gebruiken? Ik snap het niet goed."
Gewoon omdat je zoveel kan doen met die effecten, zoveel zelfs dat je liedje eigenlijk na verloop ervan op niet veel meer trekt, volgens mij.
Didier_Deluxe    posted on 23-01-2008 13:58
Mja zulke dingen moet je leren natuurlijk, ik denk dat je met die filters en een beetje creativiteit toch aardige dingen kan verrichten.
robbert    posted on 23-01-2008 14:02
Poster: MissSalem

Wat is een XLR-uitgang?

Ik zou opgaan in wat all-round, Dance, Trance... Zou die opstelling mij dan nog altijd passen?

Van het moment dat er sprake is van outdoor draaiein, komt er zeker een flightcase. Momenteel denk ik dat ik eventjes kan doorsparen ervoor, maar die komt er.

Ik dacht eerst aan de DJM-800, maar dan is de vraag wanneer je al die effecten optimaal kan gebruiken.

Xlr is een aansluiting met 3 pinnetjes en is een veel betere aansluiting dan tulip.

Tja als je ook all-round draait word het een iets lastiger verhaal, maar dan zou ik kiezen voor djm-400 + 2x cdj-800
MissSalem    posted on 23-01-2008 18:17
Hmm, dit wordt lastig kiezen...
Twello    posted on 23-01-2008 18:59
Ik zou zelf de combinatie, DJM-800/CDJ800 maken, of als dat te duur is CDJ-800/DJM-700... ik ben namelijk niet zon fan van de DJM-400 Cry
Tizio    posted on 23-01-2008 19:03
Op de djm 800 heb je zoo veel meer opties tegenover de 400, als ie in je budget past, zeker doen!
MissSalem    posted on 23-01-2008 19:10
Wat is er dan zo verkeerd met de DJM-400? Happy, laughing Te basic?
mrwhoopie    posted on 23-01-2008 19:18

Ik ben helemaal mee met Miss Salem,de djm800 heeft zoveel functie die heel tof zijn en al wat je wil,maar wanneer ken je het en wanneer kan je het dan gaan gebruiken?
Ik vind het overbodig dus,wel ga ik voor een efx1000 die ik dan wel vie send/return op de mixer inmix.Dus ik zou voor de 1000 gaan omdat hij oerdegelijk is een display heeft waar je je cue ziet(werkt heel verslavend)en ga dan voor een heel degelijke gebalanceerde mixer al dan niet analoog.

MissSalem    posted on 23-01-2008 19:20
Poster: mrwhoopie

Ik ben helemaal mee met Miss Salem,de djm800 heeft zoveel functie die heel tof zijn en al wat je wil,maar wanneer ken je het en wanneer kan je het dan gaan gebruiken?
Ik vind het overbodig dus,wel ga ik voor een efx1000 die ik dan wel vie send/return op de mixer inmix.Dus ik zou voor de 1000 gaan omdat hij oerdegelijk is een display heeft waar je je cue ziet(werkt heel verslavend)en ga dan voor een heel degelijke gebalanceerde mixer al dan niet analoog.

Wat vind je van de DJM-400, dan?
bartezzz    posted on 23-01-2008 20:07
k zag in je stukje staan dat je ook met een computer werkt maar mischien is het dan wel handiger om een djm 800 te nemen want die heeft een midi uitgang en dan kan je je mixer ook met bijv. ableton gebruiken. kost alleen wel iets meer:P
ik heb ook wel eens met een djm-400 gedraait en is best een chille mixer voor als je echt niet meer kanalen nodig hebt maar het is altijd wel handig dus als je het geld hebt zou ik voor de djm-800 gaan.
en over die cdj's jaw als je het geld voor een 1000 hebt is het natuurlijk altijd chil maar als je geen sd kaarten gebruikt zou ik toch maar voor de 800 gaan. naja mischien voor de hotcue's toch de 1000 want die zijn echt wel heeeeeeeeeel relax!!

ik zou als ik jouw was echt kijken naar wat je handig vind en denkt veel te gebruiken maar als je het geld hebt en het er ook voor over hebt zou k zkkr voor de djm 800 en 2 cdj 1000's gaan!
mrwhoopie    posted on 23-01-2008 21:39
Toffe mixer maar je zit rap door je kanalen heen het is niet dat je er eentje in reserve gaat hebben.(wat ook wel handig is op een feest als ene fader niet meer werkt).haal even diep adem en bekijk het eens rustig wat heb je nodig?Wat wil je ?ga eens naar de shop praat met de verkoper en doe een goede dealWinking my eye.
MissSalem    posted on 24-01-2008 07:29
Ik zal de eerst paar komende maanden thuis zitten oefenen, dat is voorzien.

Op dit moment heb ik maar 2 kanalen nodig, een microfoon-ingang, en een paar effecten om mij te amuseren. Ik denk daarom dat ik die combinatie zal nemen.

Dat scheelt ook nogal in de zak, aangezien ik nog een reis naar Spanje gepland heb die nog moet betaald worden...

Ik denk dat als ik de mixer moet upgraden naar alsnog de DJM-800 of iets anders, dat dat nog kan meevallen. Nu vind ik de cd-spelers het belangrijkste, aangezien die zeker 10 jaar moeten overleven.

Van het moment dat mijn hobby dan wat serieuzer wordt, kan ik nog overstappen naar een serieuzere mixer, want ik ben steevast van plan om fuiven te gaan organiseren in de buurt. Juist hopen dat ik wat uit de kosten kan komen tot dan, en wat naambekendheid kan verwerven.

Gelukkig heb ik mensen achter me staan, die mij wat kunnen coachen en helpen in mijn hobby. Sta ik er niet alleen voor. Happy, laughing

Bedankt voor alle reacties! Ze waren allemaal heel nuttig, maar ik weet nu nog altijd niet wat ik zal doen.
Ik zal jullie adviezen opvolgen en de volgende apparaten testen als ik in de winkel kom over 2 week:

- CDJ-800 met DJM-400/800
- CDJ-1000 met DJM-400/800

Reacties kunnen nog altijd van pas komen, dus laat maar komen! Winking my eye
Jer    posted on 24-01-2008 08:48
Je zou ook nog voor een nuo 5 kunnen kijken.

Iets goedkoper dan een djm 800.
12 goed bruikbare effecten (zelf intestellen).
Groottere equalizer knopen.
Lkkr eenvoudig opgezet.
En natuurlijk de eternal fader met 5 jaar garantie.
En persoonlijk vind ik de fader beter aanvoelen dan een djm.

Ik zo wel voor de cdj 1000 mk3 gaan

Je kan de sterkte van de jog regelen.
Sd slot voor als je ergens komt lkkr je cue points mee.
Hot cue/loop 3.
Je kan de opstart en stop snelheid regelen niet een must wel leuk net als de reverse.
wave display.

Succes
MissSalem    posted on 24-01-2008 11:21
De NUO 5 zal zijn verdiende aandacht krijgen ook, dat ben ik vergeten te zeggen. Happy, laughing Weliswaar verschoot ik nogal van de prijs. Had verwacht dat die toch nog wat lager zou liggen, maar niet, dus.

Ik zou moeten kijken als die past in het budget, want ik mag niet vergeten dat er al een reis geboekt is die nog deels moet betaald worden.

Bedankt voor je inbreng. Happy, laughing
Illusion    posted on 24-01-2008 11:29
Poster: Twello
Ik zou zelf de combinatie, DJM-800/CDJ800 maken, of als dat te duur is CDJ-800/DJM-700... ik ben namelijk niet zon fan van de DJM-400 Cry

Waarom ben jij geen fan van de DJM 400? De DJM 400 zou Ideaal zijn. Het is een pro mixer, en waarom zou je groter willen. Ik neem aan dat je thuis niet groter nodig hebt, misschien voor de show. Of hij is gewoon voor jou te klein.

Je kan er 2 cd spelers, en 2 draaitafels op aansluiten. Ik heb hem zelf, en ben er erg super tevreden over! Ideale mixer voor thuis! Dus ik zou hem Echt aanbevelen. DJM 800 en 700 zijn gewoon 2 tot 3 keer zo duur, en wat is het verschil? het aantal aansluitingen en effecten misschien, maar met de djm 400 kan je genoeg hebben voor thuis. Als je 2 cd spelers hebt heb je er genoeg aan. Tenzij je niet met een iets kleiner mixertje kan mixen. Hij is niet op het formaat van een clubmixer. Maar moet dat ook?

Mixer is een Mixer, en je moet er mee kunnen draaien. Zolang er maar 2 faders en EQ opzitten dan kan je mixen. De rest is allemaal extra.

@ MissSalem:

Ik zou voor de combinatie deze combinatie gaan: 2 x CDJ 800 MK2 en 1x DJM 400.

De reden:
Pioneer is goed! Kwaliteit is super! En dat zijn feiten. Daarnaast hoef je natuurlijk ook weer niet het grootste van het grootste te hebben. De CDJ 800 is ook gewoon net zo goed als de 1000. Iets minder functies, het is gewoon een compacte 1000 die hetzelfde werkt. Dus dat is mijn mening.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-01-2008 @ 11:32:30 (18%)
trudyvv    posted on 24-01-2008 11:47
Mij lijkt de djm-800 toch wel echt een grote toegevoegde waarde hebben. Hoewel je nu de effecten misschien wat overkill vindt, zal dat vanzelf veranderen. In het begin is basic mixen al lastig genoeg, maar al snel zul je toch wat willen toevoegen aan je mix. De CFX zijn daarnaast super eenvoudig te bedienen, en geven hele leuke effecten. Deze zitten niet op de djm-400.
Daarnaast mist de djm-400 qua aansluitingen wel het een en ander. Er zit geen rec-out op (heel vreemd naar mijn idee, als je nu mixjes op wil nemen moet je de master out op je pc aansluiten, en kun je dus tijdens het opnemen van 'n setje niet aan je master volume zitten!), en geen XLR uitgangen, toch veel gebruikt icm actieve monitor speakers.
Zie voor djm-400: http://www.skratchworx.com/images/Pioneer/djm400/djm400_back.jpg
en voor 800: http://www.planetpioneer.de/medienbilderpool/DJM-800_rear.jpg
En dan heb je natuurlijk nog de mogelijkheden om midi te gebruiken (waarschijnlijk toekomstmuziek, maar toch) en digitale ingangen (handig icm pioneer cd-spelers).
Mij lijkt de combinatie cdj-800's met djm-800 ideaal, en meer aan je set toevoegen dan cdj-1000's icm djm-400.
Succes met je keuze!
User edit by trudyvv on 24-01-2008 @ 11:49:01 (16%)
mrwhoopie    posted on 24-01-2008 12:48
Ik wil wel even zeggen een niet elke mixer is een goede mixer zoals ilusion wil doen geloven,in eerste instantie vind ik het heel belangrijk dat hij gebalanceerd is en dus xlr out heeft.En miss wil de dingen hebben voor lange tijd,dus ik raad gaar echt aan de cdj1000(oer en oerdegelijk)en een gewone mixer,wil je dan effecten hebben.....neem dan een efx en je hebt efeecten,waarom^liever niet in de mixer?
Hoe meer extra er in de mixer zit hoe fragiler hij ook is.Gaat er iets stuk in de effector sta je daar,heb je echter beide gescheiden dan kan je tenminste je avondje mooi uitmixen.
simsoft    posted on 24-01-2008 13:01

niemand zegt iets over de Rodec BX-14 , zijn dit goeie mixersConfused
ben zelf aant denken zo ene aan te schaffen
of bx - 9

User edit by simsoft on 24-01-2008 @ 13:05:26 (9%)
Didier_Deluxe    posted on 24-01-2008 13:14
Poster: simsoft

niemand zegt iets over de Rodec BX-14 , zijn dit goeie mixersConfused
ben zelf aant denken zo ene aan te schaffen
of bx - 9

Rodec is totaal niet van toepassing in dit geval, dat soort mixers dient voor in clubs of voor in de verhuur. Is veel te kostelijk voor wat je qua functies in de plaats krijgt.
simsoft    posted on 24-01-2008 13:39
dit is wel het menpaneel die bij ons in brugge in de meeste fuifzalen en cafés te vinden is
misschien is dat dan nie slecht om daar op te leren mixen dacht ik ?

115 Users online: 16 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 65.845
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.454.219