CDJ800 bugs.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

WalterRavensberg    posted on 22-01-2008 17:31
De pioneer cdj800MKII is middels een minijack kabel aan een andere 800 te linken (data in/out). Dit is om het geheugen van je cue pointen met de andere speler te delen. Opzich erg handig. echter er is 1 probleem.

speler 1 draait, in speler 2 stop je een cd. Deze bevat bv een kras of vette vinger. nu kan het dat deze speler in error schiet. deze error wordt een soort van doorgelinked naar de spelende speler. Hierdoor slaat deze ook gelijk in error. Erg vervelend als je live staat te draaien met 2 spelers.

Nu slaan deze spelers niet zo snel in error maar als het dan gebeurd, dan ook gelijk goed. Je moet dan echt het apparaat uitzetten om het probleem op te lossen.

Dit probleem heb ik al een paar keer eerder gehoord van dj's welke ook met 2 cdj800's draaien. Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden. iemand bekend meeConfused

What do you think about CDJ800 bugs. ??

Vote :   

Flexii    posted on 22-01-2008 17:41
ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ik moet er ook wel bij zeggen dat ik echt zuinig ben op mijn cd's maar nog veel zuiniger op mijn spelers, als ik een cd heb die ook maar een beetje bekrast is duw ik hem niet meer in mijn cd spelers
Aemilius    posted on 22-01-2008 17:45
Ik dacht dat je bij het overzetten van de cue points geen cd's in je cdj mocht hebben? Correct me if i'm wrong..
Flexii    posted on 22-01-2008 17:52
Poster: Aemilius
Ik dacht dat je bij het overzetten van de cue points geen cd's in je cdj mocht hebben? Correct me if i'm wrong..

ik heb het inderdaad even opgezocht in de manual, je mag geen cd's in je spelers hebben als je de cue points overzetWinking my eye,,
Lead    posted on 22-01-2008 18:13
Waarom zou je die link in stand houden als je aan het draaien bent ??

Er mogen inderdaad geen CD's in het toestel zitten als je de data overstuurt...
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 22-01-2008 18:21
Poster: WalterRavensberg

speler 1 draait, in speler 2 stop je een cd. Deze bevat bv een kras of vette vinger. nu kan het dat deze speler in error schiet. deze error wordt een soort van doorgelinked naar de spelende speler. Hierdoor slaat deze ook gelijk in error. Erg vervelend als je live staat te draaien met 2 spelers.

das gewoon een domme fout van jezelf. waarom zou je uberhaupt de link in stand houden tijdens het draaien? er is geen nut omdat te doen. als je op de ene cue point maakt komt die niet tegelijkertijd ook op de andere dan als je dat mischien denkt. stop die kabels dan liever in de faderstart van je mixer als je ze zo graag aangesloten wilt hebben.
www.mothermusic.nl
robbert    posted on 22-01-2008 18:24

Dit kan ik geen bug noemen, maar gewoon opzettelijk laten crashen..

Stel:.. Je pakt je TV van het kastje terwijl je Rtl4 aan hebt staan.. Je gooit de TV vervolgens uit de ruit van 3 hoog. Dan loop je naar beneden en concludeert dat de beeldbuis kapot is!

(Let wel! Dit is enkel mogelijk met kanaal Rtl4, tussen 8 en half 9. Dit terwijl je moeder GTST kijkt..)

Luxx    posted on 22-01-2008 18:39
Poster: robbert

Stel:.. Je pakt je TV van het kastje terwijl je Rtl4 aan hebt staan.. Je gooit de TV vervolgens uit de ruit van 3 hoog. Dan loop je naar beneden en concludeert dat de beeldbuis kapot is!

(Let wel! Dit is enkel mogelijk met kanaal Rtl4, tussen 8 en half 9. Dit terwijl je moeder GTST kijkt..)

ik snap deze hele redenering niet en zie de link niet met het topic eigenlijk.
www.mothermusic.nl
robbert    posted on 22-01-2008 19:01
Poster: Luxx

ik snap deze hele redenering niet en zie de link niet met het topic eigenlijk.

Omg, jij bent echt niet al te snugger..
Luxx    posted on 22-01-2008 23:42

Omg, jij bent echt niet al te snugger..

.....blijven we even normaal doen? je bent geen vriend van mij en vroeger heb ik ook niet buiten met je geknikkerd. zo noem jij mij niet. leg dan eens die goede grap/redenering van jou uit.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 22-01-2008 @ 23:42:37 (65%)
Ywe    posted on 23-01-2008 00:55
Probleem opgelost dus.... moving on!
Julemac    posted on 23-01-2008 03:10

GTST de bom! :D
Lead    posted on 23-01-2008 09:54
Poster: Luxx

.....blijven we even normaal doen? je bent geen vriend van mij en vroeger heb ik ook niet buiten met je geknikkerd. zo noem jij mij niet. leg dan eens die goede grap/redenering van jou uit.

Niet gelijk happen.... Het gaat erom dat je de oorzaak van een probleem zoekt waar het nooit kan zitten...

Maar deze vraag is duidelijk : De data link tussen CDJ-800's moet verwijderd worden (kabel eruit trekken) als je klaar bent met copieren en moet dus NIET blijven zitten tijdens normaal draaien.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

253 Users online: 64 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 85.026
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.637.324