Heb je een (externe)geluidskaart die ASIO compatible is? Zoja, staan de drivers goed ingesteld?
Dit verlaagt de hoeveelheid kracht die van je CPU wordt gevraagd én verlaagt daarbij ook nog 's je latency want essentieel is als je ook live dingen inspeelt (drums, bassloopjes etc)
hm.. dan zou je 'm in ableton ook moeten kunnen selecteren..
options -> preferences -> audio
en dan bij driver type: ASIO
en bij audio device: ASIO4all (bij mij althans, 't kan zijn dat daar de device name van je externe kaart
komt te staan)
succes d'r mee.. en anders zou ik 't hele zooitje even opnieuw installeren
p.s. de audio interface op de xone:42 zou je inderdaad kunnen gebruiken om ableton in je send-return
loop te hangen, maar verder zou ik lekker gebruik blijven maken van je externe geluidskaart.. dat
is per definitie een stuk beter wat betreft latency e.d. De interface op de xone is namelijk (zoals de
naam al doet vermoeden..) een interface, en geen geluidskaart.. de geluidsemulatie zal dus volledig
softwarematig worden gedaan, hetgeen ten kosten gaat van je processorcapaciteit op je lappie.
En aangezien dit hele topic startte met het probleem dat je na één midi-signaal al een stagnerende
laptop had, zou ik je cpu zo veel mogelijk ontzien
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.