welke kabel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

simsoft    posted on 20-01-2008 12:47
Beste mede deejays ,
hier onder zieje 2 foto's de ene van mijn box , en de ander van mijn versterker.
tot nu toe heb ik deze verbonden met zo'n gewone kabel
maar nu vroeg ik me af welk type van prefabcable ik nodig heb , iemand een ideetje?

Boxen :

Versterker :

mvg Simsoft

What do you think about welke kabel ??

Vote :   

Lead    posted on 20-01-2008 12:55
Dan zou ik wel wat grotere foto's posten.

Zoals ik kan zien zitten er op je versterker 2 uitgangen : Losse draadeindes (rood/zwarte schroeven) en een Speakon aansluiting (de beste speaker connectie)

Je kunt dus met 2 kwadraats draad de rode en zwarte draaischroef verbdinden. De andere oplossing lijkt een speakon <-> Jack  Mono kabel
Let the BASS be louder
simsoft    posted on 20-01-2008 13:14
eens gekeken op sites , maar ze hebben altijd maar 1 uitgang voor in men boxen?
JayTaph    posted on 20-01-2008 16:39
Poster: Lead

Zoals ik kan zien zitten er op je versterker 2 uitgangen : Losse draadeindes (rood/zwarte schroeven) en een Speakon aansluiting (de beste speaker connectie)

Je kunt dus met 2 kwadraats draad de rode en zwarte draaischroef verbdinden. De andere oplossing lijkt een speakon <-> Jack Mono kabel

Huh!? waar zie jij speakon aansluiting zitten!? Volgens mij zijn dat gewone jackpluggen..

[edit] Ja jay.. speakon aansluiting zit op de versterker.. niet op de speakers waar ik dus zat te kijken Happy, laughing [/edit]
User edit by JayTaph on 20-01-2008 @ 16:40:06 (25%)
cross-over    posted on 21-01-2008 10:30
Poster: simsoft
eens gekeken op sites , maar ze hebben altijd maar 1 uitgang voor in men boxen?

Hoe bedoel je dit?

btw, de foto's zijn pleite....
http://soundcloud.com/lau-daniels
simsoft    posted on 21-01-2008 11:56
simsoft    posted on 21-01-2008 11:57
simsoft    posted on 21-01-2008 11:58
beter?
Jeffrey-E    posted on 21-01-2008 13:10
koop je gewoon.. speakon naar mono jack, of speakon voor in de versterker en 2 losse draden voor in de speakers te klikken..
want dat piele met de versterker en erin draaien heb ( ik persoonlijk ) altijd een hekel aan Cry
cross-over    posted on 21-01-2008 13:24
Jeffrey-E gaf het antwoord al.

Google gewoon even op "speakon naar mono jack" en je krijgt meer dan genoeg info.
zo te zien is het een gewone twee polige speakon.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Jeffrey-E    posted on 21-01-2008 13:29
denk ook dat het 2 polig is Cry
WalterRavensberg    posted on 21-01-2008 13:50
Poster: Lead

Even tussendoor==> Speakon is niet de beste aansluiting. Als het een vaste installatie betreft gebruik dan altijd de schroefklemmen!!! in de speakon connector zit namelijk ook weer een schroefklem verbinding. Elke verbinding buiten een soldering om geeft verlies, zorg dus voor zo min mogelijk schroefklem of connector verbindingen.

This is an old Topic

No new postings for 6.444 days.
 Post CommentThat would be 214.8 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

209 Users online: markvl & 71 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 41.206
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.752