Bang van draaitafel (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 20-01-2008 12:19

Zoals de titel zegt "bang" van draaitafel. Ik ben een beginner en heb 2draaitafels gekocht van jb systems disco 2000 maar ze zijn tweedehands. Ik heb geen geld op dit moment meer. Ik durf de plaat niet te draaien uit schrik dat de naald stuk gaat en zo'n naald kost veel geld. Als ik de plaat zou spinnen ofzo gaat de naald dan stuk? Ik durf het gewoon niet te doen. Help me?

Grtz

What do you think about Bang van draaitafel ??

Vote :   

dj-nick    posted on 20-01-2008 12:28

Wat voor naalden zitten erop dan ?

Als je gewoon rustig doet kan het geen kwaad.

User edit by dj-nick on 20-01-2008 @ 13:53:06 (2%)
Ziax    posted on 20-01-2008 12:35
Een naald kan daar normaal gezien wel tegen. Je moet er natuurlijk geen super nnniiipppssskkkcccaaabbb mee gaan zetten. Als je ze normaal gebruikt is er geen probleem.

dj-nick: kwaaD
DJ_IVI-R    posted on 20-01-2008 13:43
een naald is gemaakt voor dit werk hoor Happy, laughing

hoe kan je anders cue'en..

als je veel scratcht zal je beter een bepaalde naald nemen, maar voor gewoon gebruik zie ik het probleem niet in
www.nikan.be
JayTaph    posted on 20-01-2008 16:46
Belangrijkste is dat in ieder geval een goede element/naald gebruikt. Elliptische naalden zijn duurder, maar gaan langer mee en zijn beter voor je platen. Ik heb heel vroeger ook met slechte naalden gedraaid (en blijven doordraaien omdat, tja, ze deden het toch nog,.  maar je hoort op sommige platen dat ze echt "uitgehold" zijn. Zeker in de begin hoor je de "cue"-points ingegraven zijn Happy, laughing

Ballanceer ook je toonarmen goed en neem hiervoor de tijd. Dit is alleen maar beter voor zowel je platen als je naalden uiteindelijk (je wilt niet dat er zwarte krullen van je platen afkomen, alleen omdat je naalddruk veel te hoog is afgesteld).

Naalden kunnen heel wat hebben Happy, laughing

Gery    posted on 20-01-2008 17:10