[M] Mr. Cotino - House Vibezz (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrCotino    posted on 19-01-2008 19:24
Hallo Iedereen,

Ik heb weer een mixtape inelkaar gedraaid

Hierzo de Tracklist:

1.) Rehab - MRKRSTFT (Hardwell Remix)
2.) Frankie - Mash (Donk Boys House Remix)
3.) DJD feat. Phillipa Alexander - Ball & Chain (Juan De La Mandre Mix)
4.) Alec Wizz - Drummin (H2O Remix)
5.) Gregor Salto - Erasmus (DJ Madskillz Instrumental Remix)
6.) Hardwell & Chuckie - Guess What (Dumb and Dumber Latin Boogie Mix)
7.) Lucky Charmes & Tony Verdult - My Love (JT Latin Crush RMX)
8.) Veron - Brasileira (Orginal Mix)

Ik zou graag jullie mening erover willen hebben!

Alvast Bedankt (y)

De link zit in de hidden messageWinking my eye

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] Mr. Cotino - House Vibezz ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 25-01-2008 08:25

Feedbacking...

Op verzoek van MrCortino mijn commentaar op de mix. Ik ken de nummers niet allemaal dus dat maakt het dan een klein beetje moeilijk om het geheel goed te beluisteren en te analyseren, maar denk dat ik er wel wat zinnigs over kan zeggen.
Het mixwerk is gewoon straks, of iemand anders moet iets hebben gehoord maar ik heb nergens een afwijking gehoord. Er ligt dus gewoon eens degelijke mix, punt! Heb het niet heel goed kunnen horen, maar volgens mij is het volume erg netjes constant. Dat kan natuurlijk door limiter of compressor zijn gedaan, heb de file niet verder geanalyseerd, maar als je dit helemaal zelf met de hand hebt gedaan dan is dat erg goed gedaan. Zeker als je vaak effecten gebruikt als echo dan komt er meer geluid bij en wil dat nog wel eens een heftig versterkend effect hebben, dat was nu zeker niet het geval.

Je effecten heb je goed gebruikt, ze zijn namelijk in mijn ogen subtiel toegepast. Je kan wat discusieren over eentonig gebruik van het echo effect, ik persoonlijk vond dat niet het geval.

Je backspins wilde ik nog even over opmerken dat ze niet natuurlijk klinken. Dat komt door de losse platter van de CDJ-800 MKI. Dat ze niet natuurlijk klinken is opzich neit erg, ze klinken daardoor meer als een effect dan een echte backspin maar dat klonk niet verkeerd. Zeker omdat je met het volume van de backspin wat terughoudend was ligt hij niet op de mix maar meer er onder tegen aan als je begrijpt wat ik bedoel.

Platenkeuze kan ik kort over zijn, die is gewoon goed. Platen passen goed bij elkaar, niks meer aan doen.

Opbouw zit er voor mijn gevoel niet in maar mis ik niet echt afgaande op het genre en het aantal platen. Maar iets waar je een volgende keer misschien eens over na kan denken. Tempo opvoeren kan daarbij al helpen.

Ik vind de mix totaal alleen erg lang duren voor 6 nummers. Dat ligt misschien ook een beetje aan het genre waar dat opzich wel bij past maar als je hier een langere mix van zou maken, dus 12 nummers 1 uur durend, dan zou het saai worden en monotoon gaan klinken. Ik persoonlijk zie het resultaat van deze mix als je basis. Je hebt hier een lekkere ritmische fundering liggen die oer stevig is en waar voor mijn gevoel nog een aantal vocals overheen hadden gemoeten. Ik begrijp natuurlijk ook dat je daarvoor een 3de speler nodig hebt en uiteraard vocals. Niet iedereen heeft dat bij de hand maar is een idee. Een ander idee is om proberen bijpassende nummers kort als samples er doorheen te mixen. Je basis bevat bijna geen vocals of veel ruimte opeisende melodie lijnen. Als je een nummer van dezelfde toonhoogte tussendoor zou gooien door daar 1 couplet en 1 refrein van te nemen kun je de mix een stuk levendiger maken.

Dit laatste zijn slechts mijn ideeën en meningen op de mix en ik realiseer me dat die misschien niet helemaal in het genre en sfeer beeld passen wat jij in je achterhoofd hebt bij het maken van de mix. Het is dus ook niet of je het daar mee eens of oneens moet zijn, maar meer van mooi vinden of uitprobeer waardig.

Verder een top mix en hoop dat je wat met mijn commentaar kan voor een eventueel volgende mix.

MrCotino    posted on 25-01-2008 14:23
@ Cyspoz

Thnx voor je commentaar :D
Over het Volume, als ik opneem zorg ik er gewoon niet voor dat de vu-meter boven de 0 dB komt. En als ik het opneem zet ik het "line in volume" lager. En Naderhand heb ik dan door middel van Soundforge hem harder gemaakt.

Je zegt dat er 6 nrs in die mix zetten, het zijn er 8 hoor Winking my eye

Ja en dat wat jij zegt over vocals of samples erover heen mixen, dat zit wel in me achterhoofd om dat te doen, maarja zoals jij ook al zei, ik heb geen 3de cd spelerWinking my eye

Met dit commentaar kan ik wel wat hoorWinking my eye
Nogmaals BedanktWinking my eye
Cyspoz    posted on 25-01-2008 16:56
Oh ja, je hebt gelijk waren 8 nummers. Heb zitten slapen, zat met mijn hoofd nog bij een andere mix. In iedergeval 8 is ook nog een beetje weinig, dat komt namelijk op ruim 4 minuten per nummer. Als je het op minder dan 3 minute kan houden dan ben je vlot aan het mixen naar mijn mening.
JordiBeltman    posted on 26-01-2008 15:07
check
Julemac    posted on 26-01-2008 15:47
ff checken :D
MrCotino    posted on 28-01-2008 18:31
Nog iemand die commentaar wil geven?
Naka    posted on 12-06-2008 17:03
eens horen Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.314 days.
 Post CommentThat would be 210.5 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

521 Users online: 332 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 46.873
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.171