Nieuwe Denon DN-S1200 !! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

loek    posted on 19-01-2008 18:08
Wat vinden jullie van deze nieuwe Denon en maakt die kans bij zijn concurrenten denken jullie?: Reloop RMP2 en Pioneer CDJ400.

Hij is waarschijnlijk vanaf medio april leverbaar (dus nog even geduld) Cry
Waarschijnlijke prijs: 499,-

Zie voor foto en meer info: DJResource Gearbase Denon DN-S1200 of

http://www.aboutdj.nl/content/view/908/2/ (ik zelf vind hem niet zo bijzonder eruit zien)
User edit by loek on 19-01-2008 @ 18:11:17 (17%)
Mod edit by Lead on 27-07-2008 13:41 (12%)

What do you think about Nieuwe Denon DN-S1200 !! ??

Vote :   

simonflore    posted on 21-01-2008 12:52
Om even echt on-topic te gaan. De denon heeft één ongelooflijk groot voordeel ivm met alle andere spelertjes in die categorie. Je kan aan beide één en dezelfde harde schijf hangen. En dat is mooi! Verder valt hij inderdaad te vergelijken met de Pioneer, maar voor je kritiek spuigt, wacht dan maar eventjes tot de eerste reviews. Denon is een merk dat zeer hard steunt op de opmerkingen van z'n gebruikers.
robbert    posted on 21-01-2008 12:57
Poster: simonfloreDenon is een merk dat zeer hard steunt op de opmerkingen van z'n gebruikers.

Nou hier merk ik anders vrij weinig  van.. Iedereen zeikt altijd over de vele functies onder een knop en hier gaan ze vrolijk mee door!
WalterRavensberg    posted on 21-01-2008 14:03
als bezitter van 3 dns-1000 spelers ben ik erg benieuwd... misschien dus binnenkort 3 1000tjes te koop.
skyline643    posted on 21-01-2008 14:09
Poster: robbert
Nou hier merk ik anders vrij weinig  van.. Iedereen zeikt altijd over de vele functies onder een knop en hier gaan ze vrolijk mee door!

Dit is misschien vervelend maar het werkt wel. Moesten ze deze werkwijze niet hanteren dan had je dubbel zoveel knoppen en zou hi jer nog drukker uitzien en dit is zeker niet wat we willen toch?
Ik heb nu een maand of 6 mijn DN-D4500 (voorheen een dubbele JB Systems CD-800). En in het begin ergerde ik mij hier ook aan en had ik het gevoel dat het slechter was, maar naarmate je iets meer gebruikt raak je dit beter gewend en merk je eigenlijk dat het beter is i.p.v. slechter, en ik mix zelfs heel wat beter met mijn Denon. Ik zou hem voor geen geld ter wereld willen ruilen (nee zelfs niet voor 2 x de CDJ-1000!). Een Denon ziet er wat druk uit, maar naarmate je die meer en meer gebruikt wen je er zeker aan. Die DN-D4500 is toch zowat de beste dubbelaar die er op de markt is denk ik. basic, maar degelijk en doet alles wat je vraagt en dit zal volgens mij met die DN-S1200 ook het geval zijn. De DN-S1000 had enkele kleine gebreken, en die zul je niet terug zien bij de DN-S1200. De DN-D4000 had ook enkele gebreken en toen hebben ze hier ook aan gewerkt. Dus Denon luistert wel degelijk naar zijn gebruikers Winking my eye
User edit by skyline643 on 21-01-2008 @ 14:10:11 (13%)
simonflore    posted on 21-01-2008 14:29
Poster: robbert

Wel, het is allemaal een pak logischer geworden sinds de s3500
DJADMIN    posted on 21-01-2008 14:30
Als trotse bezitter van 2 Denons 1000 kijk ik uit naar de release.

De 1000 is een prachtapparaat, maar ik twijfel aan de meerwaarde van een 1200. Een loop functie er op ? Hij ziet er niet echt speciaal uit nee, maar het is mijn mening, die vaak niet gedeeld wordt, dat ik echt liever met een DENON 1000 werk als met een PIONEER 1000....lekker compact enzo, leuke effecten..

Maargoed, ben zeer benieuwd naar de eerste reacties, en wellicht wel 2 nieuwe 1200's aan mijn collectie toe te voegen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Jer    posted on 21-01-2008 19:05
Een keer met de 5000 s gespeeld daar werd ik dus helemaal gek van na een uur wist ik nog niet precies welke functie waat zat. Maar daar ergerde ik me ook weleen beetje aan bij de axis 9 er zaten een paar functie verborgen onder sommige knopen! 

Maar heb ook een keer bij feedback met de dns 1000 mogen spelen en ja hij is gewoon te klein voor mij in ieder geval. Maar ondanks dat ik hem niet zo mooi vind zal ik tochzeker ff bij een dj shop hem even onder handen nemenCry vind persoonlijk de dns 1000 er kwa kleur toch ook al wat mooier uitzien!
DNR    posted on 22-01-2008 12:51
Jammer van het desingUnhappy

Maar wel een verbetering van de dn-s1000
MaD    posted on 22-01-2008 13:06
Poster: Jer
Een keer met de 5000 s gespeeld daar werd ik dus helemaal gek van na een uur wist ik nog niet precies welke functie waat zat.

Dat had ik dus met die DN-S1000`s, ben echt zwaar getraumatiseerd door die dingenCry
noadja.com /// aboveall.nl
Renzis    posted on 22-01-2008 16:49
Ik blijf ze lelijk en onoverzichtelijk vinden. Pas die s1000 heel even aangeraakt en is echt niet mijn ding.

Ik zie ook niet in waarom mensen zouden kopen, als de reloops en de pioneers zoveel makkelijker en beter zijn.
simonflore    posted on 22-01-2008 22:39
Makkelijker, ja! Beter? Da's snel geredeneerd...
De S-1000 heb je na een half uurtje onder de knie. Daarna gaat hij even vlot als éénder welke OEM-speler of Pioneer. Je moet gewoon wat meer moeite voor doen, maar dan haal je er ook veel meer uit.
Insyder    posted on 23-01-2008 10:58
Er werd mij gewezen op deze mogelijkheden van deze speler t.o.z van de pioneer cdj-400. Qua looks vind ik deze speler wel heel erg tegenvallen. Het ziet er uit als een goedkoop ding, maar dat is mijn mening.
WalterRavensberg    posted on 23-01-2008 11:45
pfff.. edereen is alleen maar bezig met het uiterlijk en de extra functies....
PEOPLE WAKE-UP  --> volgens mij blijven de basic functies nog steeds het belangrijkste: picth, bend, search en niet te vergeten de betrouwbaarheidvan het loopwerk! de rest is leuk als extra maar laten we eerlijk zijn: al die extra functies gebruik je in de praktijk niet echt veel. Hou je aandacht bij het echte draaien: zorg dus voor een goede platenkeus ipv een origineel effect.

Waar iki erg benieuwd naar ben is de degelijkheid van het loopwerk, mp3 mogelijk (is bij de s1000 verre van goed) en de mogelijkheden met memosticks, harddisks en pc's

Over denon in het algemeen ben ik erg tevreden. 1 groot nadeel waar ik me echt mateloos aan erger is dat denon nogal kritisch is met het lezen van speciale cd's, oa cd's welke copy protected zijn, met name skihut cd's zijn een erg goed voorbeeld. Ik hoop dat dit bij de 1200 verbeterd is, alsmede de compatibility van mp3's  de 1000 s simpelweg te traag hiermee

Bj zowel denon als pioneer stop de cd met draaien als er bv een vette vinger of kras op zit. pioneer slaat direct uit, denon geeft aan dat deze moeite heeft met lezen. Je hebt dan nog ongeveer een seconde of 6. Echter numark heeft weer de perfecte oplossing: zodra en defect gedetecteerd wordt gaat de muziek direct in een naadloze beat-loop. IDEAAL, alle tijd om iets te starten of zelfs te mixen. hier kan denon en zeker poneer nog wat van leren Happy, laughing
User edit by WalterRavensberg on 23-01-2008 @ 11:47:02 (1%)
Ilja    posted on 24-03-2010 15:58
Beste DJ's heb een vraagje over een van de functies ( gewoon ter interesse ), ?D-link van denon is dat eigenlijk hetzelde als Link van Pioneer ? ?( dus als je maar op een speler een HD-schijf hangt en door middel van D-link 2 spelers aan elkaar verbindt kan de speler waar geen harde schijf aan zit dan ook toegang tot de files krijgen ? ).
dJORD    posted on 24-03-2010 16:06
in een review van about-dj staat dat je niet 1 hd viir 2 spelers kan gebruiken...
BennoRevelli    posted on 24-03-2010 16:12
Poster: Ilja
Beste DJ's heb een vraagje over een van de functies ( gewoon ter interesse ), ?D-link van denon is dat eigenlijk hetzelde als Link van Pioneer ? ?( dus als je maar op een speler een HD-schijf hangt en door middel van D-link 2 spelers aan elkaar verbindt kan de speler waar geen harde schijf aan zit dan ook toegang tot de files krijgen ? ).

D-Link shared geen muziekbestanden (deze functie heet D-sync bij denon en zat op sommige andere cd spelers)

Dit is wat Dlink doet ('shared') :

1. Keyboardbesturing voor de spelers om te zoeken in USB mode.
2. Interne CD Memo's
3. Relay Ping Pong Playback

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Ilja    posted on 24-03-2010 16:14
oke duidelijk.?Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

296 Users online: 130 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 171.001
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.916