welke genre vind je leuk?
Ik zou simpel gezegd gewoon twee tracks (lange dus club edits) pakken waarmee je duidelijk een echte beat / bassline hebt!
zorg dat 1 plaat loopt... cue goed en start dan plaat twee in luister dan welke plaat er achter gaat lopen en probeer dan je inkomende track af te remmen of te versnellen (op gehoor)
Poster: Illusion
Allereerst vraag ik mij af waarom je een Hidden Message hier hebt. Is hier niet nodig.
Je kunt als het goed is op de meeste mixers wel je hoofdtelefoon kanaal instellen welke je wilt beluisteren. Als je kanaal 1 wil beatmatchen op kanaal 2, moet je alleen kanaal 1 via je hoofdtelefoon hebben, en kanaal 2 via je monitors beluisteren. Zo kun je zeg maar, je hoofdtelefoon op je monitors inmixen.
Je kan ook inderdaad gewoon beatmatchen door je hoofdtelefoon op te zetten, en 2 kanalen te openen, maar dit vindt ik voor geen poep werken. Is alleen maar lastig. Zolang je monitors hebt hoor je geen vertraging in het geluid, en kun je het beste met je hoofdtelefoon in samenwerking met je monitors beatmatchen.
In de hidden message staat een text van Showtek - FTS (hardstyle dus)
Extended versions:p Vinyls zijn ook bijna altijd extended.
Soms op sommige momenten is het beter om de Spelende Track af te remmen of te versnellen. Dat ligt eraan hoe ver je de nieuwe track er al in hebt gemixed.
Poster: JJenzz
En ja kben beginner 3 maanden nog. In die 3 maanden heb ik maar wat overgangen en gains gedaan maar sinds ik hier op ben gekomen weet ik hoe ik moet beatmatchen en ben daar nu volop mee bezig. Bedankt voor de antwoorden. Het werkt
Poster: Luxx
waarom edit je niet gwoon je vorige post ipv 2 posts achter elkaar te zetten?
maar goed
als je na 3 maanden nog steeds niet een beetje kan beatmatchen vraag ik me eigenlijk al af of je wel de juiste hobby hebt gekozen. echt ongelovelijk moeilijk is het eigenlijk niet. zoek op youtube wat filmpjes eroverop. vooral ELLASKINS 'aka' DJ TUTOR is erg goed in uitleggen.
maar nogmaals, als het niet lukt kan je beter een andere hobby zoeken. voor DJ'n heb je gewoon goed gevoel voor ritme nodig. als je dat mist dan zal het nooit lukken.
jah weet je ik kan gewoon lekker beat mixen als ik door alle 2 de schelpen is hoor.
de een dus door 2 en de ander door 1. maar je moet idd gewoon goed oefenen een fout die ik in het begin maakt was dat ik de hp te hard zetten maar probeer hem iets sachter te zetten dan je boxen gaan dat help bij mij altijd. laters man
Poster: Renzis
Ik zeg oefen een keertje met iemand die het kan, daar leer je meer van dan 3 maand in je eentje kloten
Poster: JJenzz
Zoals de titel het al zegt. Ik kan niet beatmatchen. Waarom?
Omdat als ik de liedjes door mijn hoofdtelefoon laat spelen (kanaal 1 en 2) , Kanaal 1 is door boxen aan het spelen. Dus als ik dus de 2liedjes door mijn hoofdtelefoon laat spelen dan hoor ik moeilijk de beats omdat mijn koptelefoon waarschijnlijk te luid staat. Dus kan ik niet pitchen omdat ik de 2 liedjes moeilijk hoor. Ik heb al geprobeerd het geluid in mijn Hoofdtelefoon te verzachten maar dan hoor ik het niet. Ik heb pas een nieuwe pioneer hoofdtelefoon dus hier zal het niet aan steken. Aub help mij.
Grtz
Poster: Luxx
das idd het makkelijkste. eerst paar weken heb ik flink zitten aankloten en toen ging ik 1 keertje met iemand anders oefenen en daarvan leerde ik het vrijwel in 1 week. niet perfect maar beatmatchen lukte toen wel nog een beetje fatsoenlijk. toen was het eigenlijk alleen nog maar paar weken verder ermee oefenen en dan zit het helemaal goed.