beatmatchen gaat niet door hoofdtelefoon. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 19-01-2008 12:33
Zoals de titel het al zegt. Ik kan niet beatmatchen. Waarom?
Omdat als ik de liedjes door mijn hoofdtelefoon laat spelen (kanaal 1 en 2) , Kanaal 1 is door boxen aan het spelen. Dus als ik dus de 2liedjes door mijn hoofdtelefoon laat spelen dan hoor ik moeilijk de beats omdat mijn koptelefoon waarschijnlijk te luid staat. Dus kan ik niet pitchen omdat ik de 2 liedjes moeilijk hoor. Ik heb al geprobeerd het geluid in mijn Hoofdtelefoon te verzachten maar dan hoor ik het niet. Ik heb pas een nieuwe pioneer hoofdtelefoon dus hier zal het niet aan steken. Aub help mij.

Grtz

What do you think about beatmatchen gaat niet door hoofdtelefoon. ??

Vote :   

nils7    posted on 19-01-2008 12:46
welke genre vind je leuk?

Ik zou simpel gezegd gewoon twee tracks (lange dus club edits) pakken waarmee je duidelijk een echte beat / bassline hebt!
Probeer goed te cue'en (ik weet niet of je met platen draait of met cd's)

Dus geef ff wat meer info maar om je in de tussentijd zoet te houden zorg dat 1 plaat loopt... cue goed en start dan plaat twee in luister dan welke plaat er achter gaat lopen en probeer dan je inkomende track af te remmen of te versnellen (op gehoor)
Steve-O    posted on 19-01-2008 12:47
heb je een grote kamer, want het kan zijn dat als je je track afspeelt via je boxen en je in te mixen track door je hoofdtelefoon laat spelen dat daar verschil in zit met weerkaatsen....

any way probeer eens 1 kanaal via je speakers en 1 kanaal via je headphone en dus 1oor speakergeluid en 1 oor hoofdtelefoon. en je kan een kanaal toch zachter zetten met je gain van een kanaal op je mixer eigenlijk?! dan laat je ze allebei via je hoofdtelefoon lopen en dan  doe je je gain wat verder van de in te mixen track zodat je die harder hoortWinking my eye

succes!
User edit by Steve-O on 19-01-2008 @ 12:48:04 (1%)
Illusion    posted on 19-01-2008 12:47
Allereerst vraag ik mij af waarom je een Hidden Message hier hebt. Is hier niet nodig.

Je kunt als het goed is op de meeste mixers wel je hoofdtelefoon kanaal instellen welke je wilt beluisteren. Als je kanaal 1 wil beatmatchen op kanaal 2, moet je alleen kanaal 1 via je hoofdtelefoon hebben, en kanaal 2 via je monitors beluisteren. Zo kun je zeg maar, je hoofdtelefoon op je monitors inmixen.

Je kan ook inderdaad gewoon beatmatchen door je hoofdtelefoon op te zetten, en 2 kanalen te openen, maar dit vindt ik voor geen poep werken. Is alleen maar lastig. Zolang je monitors hebt hoor je geen vertraging in het geluid, en kun je het beste met je hoofdtelefoon in samenwerking met je monitors beatmatchen.

welke genre vind je leuk?

In de hidden message staat een text van Showtek - FTS (hardstyle dus)

Ik zou simpel gezegd gewoon twee tracks (lange dus club edits) pakken waarmee je duidelijk een echte beat / bassline hebt!

Extended versions:p Vinyls zijn ook bijna altijd extended.
 zorg dat 1 plaat loopt... cue goed en start dan plaat twee in luister dan welke plaat er achter gaat lopen en probeer dan je inkomende track af te remmen of te versnellen (op gehoor)

Soms op sommige momenten is het beter om de Spelende Track af te remmen of te versnellen. Dat ligt eraan hoe ver je de nieuwe track er al in hebt gemixed.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 19-01-2008 @ 12:52:49 (100%)
Ywe    posted on 19-01-2008 12:49
ben dan ook benieuwd wat die HM is....
Ziax    posted on 19-01-2008 12:52
CryEen andere mogelijkheid is: Je luistert met 1 oor via de koptelefoon, het andere gebruik je om naar de boxen te luisteren. Wanneer de beats ongeveer gelijk vallen maar je moet alleen nog 'perfectioneren'. dan zet je het 2e kanaal ook op in je koptelefoon en dan hoor je perfect of ze mooi samenvallen of niet.

Als je nog maar net bezig bent (waar ik dus geen idee van heb) dan is het niet meer dan normaal dat het totaaaaal niet lukt. Dat was bij iedereen zo denk ik. Gewoon veel doen, je zult er alsmaar vlotter in worden.

Lukt het na 5 maand nog altijd totaal niet... Dan zou ik een andere hobby zoeken :s
JJenzz    posted on 19-01-2008 14:16
Oke bedankt. Ja ik dacht dat HM een onderschrift was srry hiervoor
en ik draai elektro & dance & soms jump/hardstyle
JJenzz    posted on 19-01-2008 14:17
En ja kben beginner 3 maanden nog. In die 3 maanden heb ik maar wat overgangen en gains gedaan maar sinds ik hier op ben gekomen weet ik hoe ik moet beatmatchen en ben daar nu volop mee bezig. Bedankt voor de antwoorden. Het werkt Cry
Ziax    posted on 19-01-2008 14:30
Je bent nog maar 3 maand bezig Cry. Man man man, logisch dat het nog niet goed loopt Winking my eye Alles komt vanzelf, veel doen en het lukt wel.

Blijven gaan! Je bent goed op weg ! Cry
nils7    posted on 25-01-2008 13:25
Poster: Illusion
Allereerst vraag ik mij af waarom je een Hidden Message hier hebt. Is hier niet nodig.

Je kunt als het goed is op de meeste mixers wel je hoofdtelefoon kanaal instellen welke je wilt beluisteren. Als je kanaal 1 wil beatmatchen op kanaal 2, moet je alleen kanaal 1 via je hoofdtelefoon hebben, en kanaal 2 via je monitors beluisteren. Zo kun je zeg maar, je hoofdtelefoon op je monitors inmixen.

Je kan ook inderdaad gewoon beatmatchen door je hoofdtelefoon op te zetten, en 2 kanalen te openen, maar dit vindt ik voor geen poep werken. Is alleen maar lastig. Zolang je monitors hebt hoor je geen vertraging in het geluid, en kun je het beste met je hoofdtelefoon in samenwerking met je monitors beatmatchen.

In de hidden message staat een text van Showtek - FTS (hardstyle dus)

Extended versions:p Vinyls zijn ook bijna altijd extended.

Soms op sommige momenten is het beter om de Spelende Track af te remmen of te versnellen. Dat ligt eraan hoe ver je de nieuwe track er al in hebt gemixed.

Jah had niet meer geedit Unhappy
Mwoah als je nog aan het voorluisteren bent dan zou ik niet echt de plaat die speelt afremmen of versnellen!
Luxx    posted on 25-01-2008 14:26
Poster: JJenzz
En ja kben beginner 3 maanden nog. In die 3 maanden heb ik maar wat overgangen en gains gedaan maar sinds ik hier op ben gekomen weet ik hoe ik moet beatmatchen en ben daar nu volop mee bezig. Bedankt voor de antwoorden. Het werkt Cry

waarom edit je niet gwoon je vorige post ipv 2 posts achter elkaar te zetten?
maar goed
als je na 3 maanden nog steeds niet een beetje kan beatmatchen vraag ik me eigenlijk al af of je wel de juiste hobby hebt gekozen. echt ongelovelijk moeilijk is het eigenlijk niet. zoek op youtube wat filmpjes eroverop. vooral ELLASKINS 'aka' DJ TUTOR is erg goed in uitleggen.
maar nogmaals, als het niet lukt kan je beter een andere hobby zoeken. voor DJ'n heb je gewoon goed gevoel voor ritme nodig. als je dat mist dan zal het nooit lukken.
www.mothermusic.nl
Renzis    posted on 25-01-2008 14:38
Iedereen is anders hea, en als je het een tijd doet op een verkeerde manier, dan leer je het idd ook niet.

Met deze tips en eventueel de hulp van iemand die kan beatmatchen leert ook hij het vast in een maandjeWinking my eye

Niet iedereen is zo goed als jij!
DaMob    posted on 25-01-2008 14:40
Poster: Luxx

waarom edit je niet gwoon je vorige post ipv 2 posts achter elkaar te zetten?
maar goed
als je na 3 maanden nog steeds niet een beetje kan beatmatchen vraag ik me eigenlijk al af of je wel de juiste hobby hebt gekozen. echt ongelovelijk moeilijk is het eigenlijk niet. zoek op youtube wat filmpjes eroverop. vooral ELLASKINS 'aka' DJ TUTOR is erg goed in uitleggen.
maar nogmaals, als het niet lukt kan je beter een andere hobby zoeken. voor DJ'n heb je gewoon goed gevoel voor ritme nodig. als je dat mist dan zal het nooit lukken.

Echt ongelooflijk moeilijk is het idd niet als je het kan, maar ik kan me wel voorstellen dat jij ook gezucht hebt in het begin dat je het aan het leren was? Iedereen wel eens denk ik.
En het hangt af hoeveel je per dag/week oefent om het na 3 maanden onder de knie te hebben e Winking my eye.
Ritme is idd wel belangrijk in deze hobby daar ontken ik je niet in Winking my eye
bastianhecker    posted on 25-01-2008 14:47
ja beatmatchen komt vanzelf wel, en als het wegblijft moet je toch wel eens gaan nadenken of dit wel is wat je wil/kan. Verder vind ik wel dat we er ook rekening mee moeten houden dat deze jongen misschien helemaal geen goede monitors heeft met een redelijke bass! dit maakt het beatmatchen via monitors ook zeer moeilijk in de begin stadiums! veel oefenen komt het dus eigenlijk op neer!:D.
skyline643    posted on 25-01-2008 14:51
Blijven oefenen is de boodschap. Toen ik pas mijn eerste dubbelaar met pitch had heb ik ook gezwoegd en geprobeerd omdat te doen lukken en op de duur gaat het gewoon vanzelf. Blijven oefenen en proberen, je komt er wel!
thomassmith    posted on 25-01-2008 14:53

jah weet je ik kan gewoon lekker beat mixen als ik door alle 2 de schelpen is hoor.
de een dus door 2 en de ander door 1. maar je moet idd gewoon goed oefenen een fout die ik in het begin maakt was dat ik de hp te hard zetten maar probeer hem iets sachter te zetten dan je boxen gaan dat help bij mij altijd. laters man

RAS    posted on 25-01-2008 16:43
Beatmatchen kun je leren, maar als er aanleg voor hebt gaat het wel véééél sneller. Ik ken iemand die nog nooit achter draaitafels had gestaan maar wel binnen 2 minuten (relatief makkelijke) nummers gelijk kon zetten. Anderen doen het 100 keer en daarbij lukt het nog niet.
Renzis    posted on 25-01-2008 16:51
Ik zeg oefen een keertje met iemand die het kan, daar leer je meer van dan 3 maand in je eentje klotenWinking my eye
Luxx    posted on 25-01-2008 17:48
Poster: Renzis
Ik zeg oefen een keertje met iemand die het kan, daar leer je meer van dan 3 maand in je eentje klotenWinking my eye

das idd het makkelijkste. eerst paar weken heb ik flink zitten aankloten en toen ging ik 1 keertje met iemand anders oefenen en daarvan leerde ik het vrijwel in 1 week. niet perfect maar beatmatchen lukte toen wel nog een beetje fatsoenlijk. toen was het eigenlijk alleen nog maar paar weken verder ermee oefenen en dan zit het helemaal goed.
www.mothermusic.nl
alect    posted on 25-01-2008 20:21
mijn eerste beatmatch mix was , moeilijk te geloven Geslaagd.
De volgende 10 waren dan weer slecht, gwn veel oefenen en iemand die uitlegt geeft is altijd handig.
Twello    posted on 25-01-2008 20:32
Vanuit jou verhaal hoor ik dat jij je hp op hebt met 1 liedje, en dat je op je boxen een ander liedje doet?

Ik heb in ieder geval bijde liedjes tegelijk over de hp (dus ook geen split cue ofzo). Dit doe ik vanaf het begin en ik vind het het fijnste! Je kan in het begin ook proberen om bijde kanalen over de boxen te spelen.

Kwa hardstyle nummers zou ik nummers nemen die niet verder dan 5 beats per minute van elkaar afzitten. Anders klinkt het gewoon niet meer.

Wat ook leuk is om te oefenen: neem 2 dezelfde cd's/platen. Zet 1 van de 1 bijvoorbeeld de pitch op 5% en ga dan met de andere er naartoe beatmatchen zonder af te kijken Cry zo heb ik het iig geleerdCry
Day-One    posted on 26-01-2008 13:35
Poster: JJenzz
Zoals de titel het al zegt. Ik kan niet beatmatchen. Waarom?
Omdat als ik de liedjes door mijn hoofdtelefoon laat spelen (kanaal 1 en 2) , Kanaal 1 is door boxen aan het spelen. Dus als ik dus de 2liedjes door mijn hoofdtelefoon laat spelen dan hoor ik moeilijk de beats omdat mijn koptelefoon waarschijnlijk te luid staat. Dus kan ik niet pitchen omdat ik de 2 liedjes moeilijk hoor. Ik heb al geprobeerd het geluid in mijn Hoofdtelefoon te verzachten maar dan hoor ik het niet. Ik heb pas een nieuwe pioneer hoofdtelefoon dus hier zal het niet aan steken. Aub help mij.

Grtz

wat voor mixer heb jij dan?! (type model)
-Richard-    posted on 26-01-2008 16:05
Poster: Luxx

das idd het makkelijkste. eerst paar weken heb ik flink zitten aankloten en toen ging ik 1 keertje met iemand anders oefenen en daarvan leerde ik het vrijwel in 1 week. niet perfect maar beatmatchen lukte toen wel nog een beetje fatsoenlijk. toen was het eigenlijk alleen nog maar paar weken verder ermee oefenen en dan zit het helemaal goed.

Mag ik uit zoiets concluderen dan als je zo emand net ff niet kent/in de burt hebt, dat een dj cursus voor dát opzicht, een duw in de goede richting, en een goede basis om op verder te borduren wellicht wél nutvol is?
RAS    posted on 28-01-2008 13:09
Ik heb die dj-cursussen altijd gezien als geldklopperij. Misschien is je conclusie wel juist en is het inderdaad handig voor mensen die geen andere (hobby) dj's kennen. Ik heb het zelf iig nooit nodig gehad, en ik kende toen ik begon ook niemand in mijn omgeving die ook plaatjes draaide.

Ik heb wel veel gelezen over hoe je moet mixen op tutorial websites. Daar had ik erg veel aan. Er was één site die zeer nuttig was, maar die kan ik niet terug vinden. (was dan ook 6 jaar geleden).

Het allerbelangrijkste om te leren draaien/beatmatchen is hééél veel oefenen. Daar kan niemand je mee helpen, dat moet je zelf doen.
ArCee    posted on 28-01-2008 14:56
Mixen kan op 2 manieren, de manier die jij beschrijft en op manier 2, 1 track op je koptelefoon en 1 beluisteren (de draaiende plaat) op de monitors. Welke manier je ook neemt, je zult ten alle tijden 2 tracks door elkaar horen en gelijk moeten trekken. Feitelijk komt het op hetzelfde neer. Nu zullen er over beide manieren voor en tegenstanders zijn zoals altijd. Ik doe het op manier 1, op de koptelefoon. Waarom? Omdat je meteen hoort met inmixen wanneer een plaat iets scheef loopt en meteen kunt corrigeren, eerder als je dit op de monitors hoort. Ik heb gemerkt dat heel veel dj's die op de andere manier mixen daar iets later mee zijn, waardoor een plaat er iets meer uit loopt voor zij gaan corrigeren. Ik durf dat met een gerust hart hardop te zeggen na het beluisteren van ongeveer 60 demo's de afgelopen maanden en het gesprek met de dj's daarna. Wat bleek? Alle demo's waarin wat laat werd gecorrigeert, dus de platen liepen al vrij duidelijk niet gelijk, waren allemaal dj's die op manier 2 draaien. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat als jij het niet hoort, zal een zaal het ook minder snel horen, maar ik heb het over radio mixen/demo's. Dat is een iets ander verhaal. Ik ben zelf een groot voorstander van mixen op de koptelefoon om diverse redenen. A het hoeft niet zo keihard (beter voor je gehoor), je hoort het beter, je bent niet afhankelijk van monitors en de afstelling daarvan. Dit moet je gewoon leren door het te blijven proberen en doen. Je moet het (willen) horen. Op een gegeven moment weet je waarna je moet luisteren. Je hoort het verschil, ook of een plaat ervoor of erachter loopt. Ik heb het volume van beide platen altijd op 50/50 staan, de draaiende plaat en de in te mixen plaat. Ik vond het ook lastig de eerste tijd maar door volhouden kom je er wel. Aan de andere kant, er zijn ook mensen die het nooit zullen leren door een brek aan een bepaald iets. Maatgevoel?? Blijf gewoon dom volhouden, we zijn allemaal zo begonnen.

ArCee 
User edit by ArCee on 28-01-2008 @ 15:10:33 (2%)
JayTaph    posted on 28-01-2008 18:44
Op zich ken ik geen mensen die over een koptelefoon mixen, en zelf heb ik daar ook geen ervaring mee maar iets wat ik zo zou opmerkingen daaraan is dat juist doordat de nummers over 2 verschillende "speakers" hoort, dat dit zorgt een stukje verschil (in kleur) tussen de beide nummers waardoor het makkelijker wordt om beide nummers te onderscheiden van elkaar..  Als je alleen je koptelefoon gebruikt dan heb je dit 'voordeel' niet.

293 Users online: 206 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 28.364
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.755