Tweedehands Vinyl
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thomas92    posted on 18-01-2008 20:27

Wat denken jullie van het kopen van 2dehands vinyl's ?
Thomas

What do you think about Tweedehands Vinyl ??

Vote :   

A-flex    posted on 18-01-2008 20:44
Ik doe het ook. Het is een stuk goedkoper maar je moet dan wel opletten of er geen beschadigingen zijn. Dus ik vind het een goed iedee om mee te beginnen.
Renzis    posted on 18-01-2008 21:00
Ik heb behoorlijk wat vinyl 2ehands gekocht en nooit problemen mee gehad.

Meeste dj's zijn er echt zuinig op, en daar door wel te vertrouwen!

Maar het blijft altijd een gok natuurlijk, zker als je niet test
simsoft    posted on 18-01-2008 21:06
kzie ook geen probleem ze ?
A-flex    posted on 18-01-2008 21:10
ik heb wel eens een kapotte vinyl gekocht. Alhoewel ik mocht testen had ik de diepe kras niet gezien Unhappy en ook dat stuk niet laten spelen omdat ik de plaat al kende.) Dus met andere woorden van net iets voor de brake tot een stuk er voorbij zit een diepe kras die een enorme "klik" geeft als de naald erdoor gaat. Dus niet bruikbaar.
simsoft    posted on 18-01-2008 21:11
mja 2de hand? dan?
Jeffrey-E    posted on 18-01-2008 23:30
ik heb er ook geen problemen mee.. alhoewel ik niet veel 2ehands koop..
het is natuurlijk wel stukken goedkoper .. en als iemand er zuinig op geweest is dan is het goedkoper met ongeveer dezelfde kwalitiet.
JayTaph    posted on 18-01-2008 23:32
2e hands koop ik niet.. maar soms wel batches uit (failliete) distributiemagazijnen of via via.. Relatief goedkoop en soms kom je toch wel af en toe leuke dingen tegen.
Illusion    posted on 19-01-2008 02:28
Poster: Thomas92

Wat denken jullie van het kopen van 2dehands vinyl's ?
Thomas

Niks mis mee. Goedkoper, en kan net zo goed zijn. Als het platen zijn die nauwelijks zijn gedraaid, of in goede staat zijn dan is er niks mis mee. Ik zou ze wel persoonlijk komen ophalen en bekijken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Boyd    posted on 19-01-2008 18:42
Maar platen kunnen al half grijsgedraait zijn?
tairip    posted on 19-01-2008 18:47
2we hands vinyl wat aangeboden wordt is over het algemeen nog goed tot zeer goed voor gebruik! Bij bijv. Discogs word de staat van vinyl ook aangegeven!
Xtremer    posted on 19-01-2008 20:26
Heb toen ik begon met draaien veel 2ehands gekocht. Heb daar toch vrij veel problemen mee gehad met beschadigingen enzo. Maarja ligt er soms ook beetje aan bij wie je je vinyl koopt natuurlijk. Nu koop ik toch graag gewoon nieuwe platen ook via DiscogsCry
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Max-E    posted on 19-01-2008 20:58
nouja, ikzelf heb n hekel aan diepe krassen, hele kleintje die midden in teksten en beats zitten maakt nietzoveel uit, maar als ze in stiltes enzo zittenUnhappy Koop zelf liever nieuw, je hebt dan niet zoon dingen, je hebt dik de tijd om ernaa te kijken en je hoeft niet naar huizen te gaan van zoon Heinie's die hun Ouwe Gabbie vinyls verkopen.. kan best begrijpen dat je aan platen wilt komen die niet meer gedrukt worden(wil ik zelf vaak genoeg ook..) maar neem dan in ieder geval goed de tijd drvoor en laat je niet opjennen.. ga vooral na of er in stiltes(de donkerdere gedeeltes) dikkere krassen zitten..

Dat waren mijn tipjes, kan je verder ook niet helpen.. Ik zou alleen 2dehandsen voor platen die echt niet meer te krijgen zijn maar niet voor platen die nog bij platenwinkels liggen..

greets,
Max
D-wan    posted on 20-01-2008 13:16
Geen goede ervaringen mee tot nu toe, maar ja, de gok toch maar genomen (zonder testen) omdat ze nieuw niet meer te krijgen waren.
Max-E    posted on 20-01-2008 15:14
nouja kijk, soms wil ik wel nog ns n stapel vinyls overnemen, ongeacht de qualiteit, omdat n vriend of iemand drmee stopt voor n nette prijs, want die persoon heeft daar totaal niks meer aan, en alles wat nog goed is kan je gebruiken heHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.445 days.
 Post CommentThat would be 214.8 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

209 Users online: markvl & 71 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 41.204
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.750