gebruik jij oordopjes (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : draaien met oordopjes?

-ja
-Nee

Voting is only possible for our Members
Flexii    posted on 16-01-2008 17:56
Ik vroeg me af wie er van jullie allemaal draait met oordopjes? Ik zelf heb van die Filterz, en sinds ik ze heb ben ik ook niet meer zonder de deur uitgegaan, zowel met draaien als gewoon stappen ik heb ze altijd in:P

voordat ik deze topic gemaakt heb, had ik ff gesearched, daar stond wel al iets over gehoorbescherming maar ik vind deze vraag toch wel anders, en er was al 2 jaar niet meer in gepost dus beetje oud. maar als deze topic te veel is moet er maar gewoon een slotje op heWinking my eye

What do you think about gebruik jij oordopjes ??

Vote :   

Illusion    posted on 17-01-2008 09:30
Ik heb wel oordopjes, maar deze zijn niet de Filterz. Ik heb een ander merk, ook redelijk goed.

Maar als ik meer draai, wil ik ook wat betere oordopjes. M'n oren zijn toch een van de belangrijkste dingen van mijn lichaam. Op mijn ogen en m'n geslacht na.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
JayTaph    posted on 17-01-2008 10:49
Ik heb zelf nooit met oordoppen in gedraaid. Het lijkt me trouwens ook heel erg vreemd om zo te draaien, de demping van doppen zijn niet over alle frequenties gelijk dus dat alleen zou je in de problemen moeten brengen lijkt me.

Ik gebruik ze wel als ik (sporadisch) moet monitor mixen voor een paar kleine bandjes. Maar zodra ik iets moet aanpassen (of gewoon controleren) gaan ze uit, aanpassen en daarna weer in.

Draai vanaf mijn 14e ongeveer, waarvan veel jaren vast in clubs dus ik heb het nodige aan geluid voorbij horen komen. Gelukkig geen last van permanent gepiep of gesuis, maar ik heb wel sneller en vaker last van hoge tonen als ik ze hoor.
Omdat ik ook duikinstructeur ben krijg ik ook elk jaar een keuring en daaruit blijkt dat er over mijn trommelvliezen wel een soort van "eelt"-laag zit. Hierdoor zijn ze iets dikker en meer rigid dan ze eigenlijk zouden moeten zijn, maar dat kan door zowel het veel duiken als door muziek komen (waarschijnlijk een dubbele combinatie). Het kan geen op zich geen kwaad maar daarom maar lekker altijd en overal doppen in zodra je ergens in de muziek terecht komt..

Over dj's die met doppen draaien en of "pro's" dat ook altijd doen of juist niet.. lekker belangrijk denk ik dan. Iedereen is anders en het lijkt me veel belangrijker wat jij wilt dan om hetzelfde te doen als iemand anders.
Jeffrey-E    posted on 17-01-2008 11:40
lijkt me wel het proberen waard..
heb het eigenlijk nog nooit gedaan, wel gezien trouwens toen DJ chuckie in de kadans draaide in maastricht Cry eerst vond ik het een beetje raar maar idd je gehoord is wel het belangrijkste voor een DJ
waar krijg je die speciale filters dan ?

ow ik heb het al gelezen op de vorige pagina gewoon bij de oren speciaalzaakCry hahaha waar mun oma dus ook gaat
User edit by Jeffrey-E on 17-01-2008 @ 11:43:51 (42%)
Cyspoz    posted on 17-01-2008 12:52
Poster: JayTaph
Het lijkt me trouwens ook heel erg vreemd om zo te draaien, de demping van doppen zijn niet over alle frequenties gelijk dus dat alleen zou je in de problemen moeten brengen lijkt me.

Als je oordoppen neemt met een filter dat een vlakke demping heeft dan zouden alle tonen ongeveer gelijk gedempt moeten worden en het klankbeeld bijna helemaal intact moeten blijven.
Ik moet toegeven dat de praktijk anders is. Wat je volgens mij ook kan doen is in-ears nemen als monitor mixer. Misschien is dat een optie voor je.
JayTaph    posted on 17-01-2008 12:57
Poster: Cyspoz

Als je oordoppen neemt met een filter dat een vlakke demping heeft dan zouden alle tonen ongeveer gelijk gedempt moeten worden en het klankbeeld bijna helemaal intact moeten blijven.
Ik moet toegeven dat de praktijk anders is. Wat je volgens mij ook kan doen is in-ears nemen als monitor mixer. Misschien is dat een optie voor je.

Dat zou een optie kunnen zijn (maar ben niet bekend met de dynamiek van inear monitoren), maar ben ook niet echt van plan om met doppen in te draaien Happy, laughing 
Jorrit    posted on 17-01-2008 13:13
Wat je volgens mij ook kan doen is in-ears nemen als monitor mixer. Misschien is dat een optie voor je.

Ja ik had het er toevallig over met mijn 'oordoppenman', ik was wel erg geinterreseerd daarin, aangezien draaien met doppen en koptelefoon niet echt mijn ding is, en je met zo'n in ear systeem beschermd wordt, en goed geluid hebt tegelijkertijd.

Hij wist me alleen te vertellen dat het systeem wat Laidback Luke bijvoorbeeld gebruikt een filter is met 3 speakers erin, met een waarde van ongeveer € 1200,-... Tsja... dat vind ik dan wel weer heel veel geld voor een 'koptelefoon' Cry
D-Jaz    posted on 17-01-2008 13:38
heb ze ook alleen tijdens draaien gaan ze uit maar als ik weer achter de tafels weg ga meteen in :D
ArCee    posted on 17-01-2008 13:55
Nee, ik heb het volume tijdens het mixen nooit loeihard staan. Het eerste wat ik doe ik altijd meteen de monitors zachter zetten als mijn meeste voorgangers. Ik mix hoofdzakelijk op mijn koptelefoon (aangeleerd sinds ik eens ergens opeens zonder monitors moest draaien) en zodoende heb de monitors niet noodzakelijk meer nodig gelukkig. Als een plaat er op me koptelefoon lekker in zit, dan doe ik ze af en maak het inmixen af op de monitors die exact hard genoeg staan om het goed te horen,maar beslist niet harder als dat. Kom ook bijna nooit met en piep in me oren thuis van feesten aangezien ik ook niet pal bij de speakers te vinden ben Winking my eye
User edit by ArCee on 17-01-2008 @ 13:57:27 (23%)
Flexii    posted on 17-01-2008 19:12
niemand ooit meegemaakt of toevallig opgevallen, dat als je thuis op je kamer draait je, je hp volume(bijvoorbeeld o driekwart hebt staan) en dat je dat te hard vind, dat je hem stukje terug draait.

dat je met die zelfde setup ergens in een club of op een feest staat te draaien en dat je hem op 3 kwart hebt staan en dat je hem harder wil zetten omdat je het niet goed hoort?

ik zelf heb het al eens meegemaakt, en een vriend van me ook:P,, nog iemand>?
bramv    posted on 17-01-2008 19:14
ja, je oren gaan dan echt naar de klote. Maar je hebt t dan niet echt door
JayTaph    posted on 17-01-2008 20:06
"Goed" geluid kun je al snel heel erg hard zetten zonder dat het pijn gaat doen of vervormen. Had het probleem met de installatie in mijn auto waar je pas merkt hoe hard het gaat als je hardop praat Happy, laughing

FrenchKiss    posted on 17-01-2008 21:32
Een belangrijk puntje:

Als je al in de herrie staat en je doet ze dan pas in ben je wel een beetje te laat.
Ik lees dat mensen ze tijdens het feesten nog even uit doen om te luisteren, dan heeft het echt geen zin meer om ze in te doen! Je trommelvlies beweegt dan toch te hard als je doppen uit zijn. Dus doe ze in voor dat je in de herrie komt en houd ze in.
Flexii    posted on 17-01-2008 21:36
precies ben ik het helemaal mee eens,, en als je wat meer geld uitgeeft aan goede op maat gemaakten oordoppen,, dan heb je die met filters er in en dan kun je de muziek nog prima horen,, alleen wat zachterWinking my eye
JayTaph    posted on 17-01-2008 21:36
Je trommelvliezen kunnen aardig wat hebben qua (geluids)druk. Het probleem met harde muziek is niet zozeer de geluidssterkte, maar voornamelijk de tijd waarin ze worden blootgesteld aan die sterkte.
Rubenn    posted on 17-01-2008 21:41
Ik gebruik zelf geen oordoppen.. ik doe hetzelfde als ArCee, ik doe eerst de monitor zachter.. daar ik via mn hoofdtelefoon mix. wat ik veel makkelijker vind. bovendien kan ik gewoon niet met oordoppen draaien, ik ga automatisch de muziek harder zetten waar het publiek natuurlijk ook weer last van heeft.
Flexii    posted on 17-01-2008 21:45
Poster: Rubenn
ik ga automatisch de muziek harder zetten waar het publiek natuurlijk ook weer last van heeft.

haha:P,, dat is iets wat je jezelf kunt aflerenWinking my eye
JayTaph    posted on 17-01-2008 21:50
Poster: Rubenn
bovendien kan ik gewoon niet met oordoppen draaien, ik ga automatisch de muziek harder zetten waar het publiek natuurlijk ook weer last van heeft.

Dat snap ik niet helemaal? Wat ga je harder zetten? De zaal of monitor? Ik neem aan dat je netjes van je zaal-volume afblijft en alleen je monitor aanpast? Hoe heeft de zaal daar precies last van dan?
Flexii    posted on 17-01-2008 21:58

Dat snap ik niet helemaal? Wat ga je harder zetten? De zaal of monitor? Ik neem aan dat je netjes van je zaal-volume afblijft en alleen je monitor aanpast? Hoe heeft de zaal daar precies last van dan?

uit zijn post haal ik dat hij het zaal volume harder zet omdat hij het idee dat de muziek te zacht staat ofzo
PatrickBeuken    posted on 17-01-2008 23:44
Poster: Flexii

uit zijn post haal ik dat hij het zaal volume harder zet omdat hij het idee dat de muziek te zacht staat ofzo

Dat begrijp ik ook. En dat is dus waarom zo veel feestgangers met gehoorschade weer naar huis gaan... omdat de DJ de balle verstand heeft van wat hij doet.
JayTaph    posted on 18-01-2008 00:13
Poster: PatrickBeuken

Dat begrijp ik ook. En dat is dus waarom zo veel feestgangers met gehoorschade weer naar huis gaan... omdat de DJ de balle verstand heeft van wat hij doet.

idd Happy, laughing   Maar meestal zijn de masterfaders, althans, waar ik draai vaak, vastgezet of staan er max levels aangegeven op de tafel. Heeft ook vaak te maken met de vergunningen die aangeven tot welk dB nivea de discotheek/club mag produceren naar buiten toe.

Flexii    posted on 18-01-2008 00:27

idd Happy, laughing   Maar meestal zijn de masterfaders, althans, waar ik draai vaak, vastgezet of staan er max levels aangegeven op de tafel. Heeft ook vaak te maken met de vergunningen die aangeven tot welk dB nivea de discotheek/club mag produceren naar buiten toe.

klopt, of er zit nog ergens een geluidsman die nog tussen de DJ en de eindversterking zit, die er dan verzorgt dat de muziek niet te hard gaat,, bijna in elke goede tent is hebben ze ook wel db-meters,
juri    posted on 18-01-2008 00:27
je tu neaky slovakConfusedConfused??Cry
D-Jaz    posted on 18-01-2008 17:10
haha ik heb die filters ook :D ik heb ze always in behalve met draaien dan doe ik ze uit want ik wil het geluid echt zuiver horen met oordoppen vind ik dat niet heel fijn maar gewoon naar draaien dik snel weer in doen soms betrap ik me er wel op dat ik thuis in de studio ze wel te hard heb me boxen maar mijn boxen zijn zo zuiver en zo mooi warm geluid dat je het niet merkt maar ik let er steeds meer op
OneSixty    posted on 18-01-2008 17:57
Poster: juri
je tu neaky slovakConfusedConfused??Cry

kijk, dat bedoel ik nou Cry
User edit by OneSixty on 18-01-2008 @ 17:58:28 (41%)
Hansje    posted on 23-01-2008 13:21
Ik heb oordoppen van Filterz, maar heb ze alleen in tijdens het stappen en op grote feesten/festivals.
Zijn ze echt ideaal voor :D

Ik heb ze ook een paar keer tijdens het draaien geprobeerd, maar mis toch wat hoge frequenties.
Denk dat de doppen van Filterz geen lineare demping hebben.
Misschien dat ik eens een setje van earproof ga laten aanmeten (hebben geloof ik wel een lineare demping?)

209 Users online: markvl & 71 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 41.204
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.750