Poster: JayTaph
Het lijkt me trouwens ook heel erg vreemd om zo te draaien, de demping van doppen zijn niet over alle frequenties gelijk dus dat alleen zou je in de problemen moeten brengen lijkt me.
Poster: Cyspoz
Als je oordoppen neemt met een filter dat een vlakke demping heeft dan zouden alle tonen ongeveer gelijk gedempt moeten worden en het klankbeeld bijna helemaal intact moeten blijven.
Ik moet toegeven dat de praktijk anders is. Wat je volgens mij ook kan doen is in-ears nemen als monitor mixer. Misschien is dat een optie voor je.
Wat je volgens mij ook kan doen is in-ears nemen als monitor mixer. Misschien is dat een optie voor je.
Poster: Rubenn
ik ga automatisch de muziek harder zetten waar het publiek natuurlijk ook weer last van heeft.
Poster: Rubenn
bovendien kan ik gewoon niet met oordoppen draaien, ik ga automatisch de muziek harder zetten waar het publiek natuurlijk ook weer last van heeft.
Dat snap ik niet helemaal? Wat ga je harder zetten? De zaal of monitor? Ik neem aan dat je netjes van je zaal-volume afblijft en alleen je monitor aanpast? Hoe heeft de zaal daar precies last van dan?
Poster: Flexii
uit zijn post haal ik dat hij het zaal volume harder zet omdat hij het idee dat de muziek te zacht staat ofzo
Poster: PatrickBeuken
Dat begrijp ik ook. En dat is dus waarom zo veel feestgangers met gehoorschade weer naar huis gaan... omdat de DJ de balle verstand heeft van wat hij doet.
iddMaar meestal zijn de masterfaders, althans, waar ik draai vaak, vastgezet of staan er max levels aangegeven op de tafel. Heeft ook vaak te maken met de vergunningen die aangeven tot welk dB nivea de discotheek/club mag produceren naar buiten toe.
Poster: juri
je tu neaky slovak??