gebruik jij oordopjes (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : draaien met oordopjes?

-ja
-Nee

Voting is only possible for our Members
Flexii    posted on 16-01-2008 17:56
Ik vroeg me af wie er van jullie allemaal draait met oordopjes? Ik zelf heb van die Filterz, en sinds ik ze heb ben ik ook niet meer zonder de deur uitgegaan, zowel met draaien als gewoon stappen ik heb ze altijd in:P

voordat ik deze topic gemaakt heb, had ik ff gesearched, daar stond wel al iets over gehoorbescherming maar ik vind deze vraag toch wel anders, en er was al 2 jaar niet meer in gepost dus beetje oud. maar als deze topic te veel is moet er maar gewoon een slotje op heWinking my eye

What do you think about gebruik jij oordopjes ??

Vote :   

bramv    posted on 16-01-2008 18:00
als ik me niet vergis is hier wel al n topic over. Waar ongeveer een paar maanden niet meer ingepost is
simsoft    posted on 16-01-2008 18:02
wil ik ook wel es weten , persoonlijk doe ik het niet
DJ_IVI-R    posted on 16-01-2008 18:04
ik heb er voor uit te gaan.. van alpine met variabele filters

voorlopig draai ik er (nog) niet mee
www.nikan.be
Flexii    posted on 16-01-2008 18:06
Poster: bramv
als ik me niet vergis is hier wel al n topic over. Waar ongeveer een paar maanden niet meer ingepost is

ja ik had gekeken en vond alleen een topic over wat die dingen kosten enzo, mja als W.I.M of LEAD vinden dat deze topic te veel is moeten ze hem maar sluiten, tot die tijd, wie wel wie niet??
woxa    posted on 16-01-2008 18:18
als ik zelf draai
draag ik ze alleen als ik juist naast het klankensysteem sta
maar anders nie

ma als ik uit ga altijd want kheb nog geen zin om mijn gehoor te verliezen

zelf heb ik oortjes op maat laten maken
idd tis veel geld maar veel beter dan die oortjes die passen voor iedereen
MissSalem    posted on 16-01-2008 18:39
Ik zou er eigenlijk moeten gaan vinden ergens... Ik ga graag uit, maar dat gepiep in mijn oren na een feestje is er te veel aan...
Flexii    posted on 16-01-2008 18:45
je kan ze kopen bij de meeste gehoorzaken, dus waar je normaal met je oma heen gaat voor een gehoorapparaat:P,, en dan laat je ze op maat maken die zijn het beste,, je hoort dan veel mensen zeggen dat het veel geld is maar als je kijkt wat je er voor terugkrijgt of beter gezegd behoud:P
soundcollector    posted on 16-01-2008 18:51
at miss salem: Jij hebt dan wel erg snel gefluit, bij mij moet ik echt al op een festival voor de luidsprekers hebben gestaan...

Maar je kan ze op vele plaatsen kopen hoor
JayTaph    posted on 16-01-2008 18:55
Heb een setje alpine musicsafe. Komt netjes mee in een opbergmapje. Het enige minpuntje is het ellendig stukje touw waarmee ze aan elkaar hangen en continue losschiet.
tym    posted on 16-01-2008 19:00
ik gebruik dopjes van beterhoren .. demping is iets van 25db en het werkt goed!
als ik in een club draai doe ik ze meestal in of als ik uit ga.. soms zijn er ook echt geluidsystemen waar het eigenlijk niet echt nodig is. thuisfeestjes enzo. maar in de club komt het zeker van pas!
Yorick    posted on 16-01-2008 19:36

hier is al een topic over DRAAIEN MET OORDOPPENHappy, laughing

Slotje?
User edit by Yorick on 16-01-2008 @ 19:43:02 (26%)
MissSalem    posted on 16-01-2008 19:48
Poster: soundcollector
at miss salem: Jij hebt dan wel erg snel gefluit, bij mij moet ik echt al op een festival voor de luidsprekers hebben gestaan...

Maar je kan ze op vele plaatsen kopen hoor

Meestal plak ik tegen de speakers... :d God weet waarom.

Nee, ik sta meestal wel dicht tegen een of andere speaker; ofwel gaat de boel gewoon heel luid... En na een paar uurtjes, zit ik met gepiep in mijn oren als ik in bed stap...
PatrickBeuken    posted on 16-01-2008 21:09
Yes, i do.

Jer-E    posted on 16-01-2008 21:13
nog niet heb ze wel laten maken over 2 weken klaar dingen koste 159 pleuro :O
Bastian    posted on 16-01-2008 21:18
Poster: PatrickBeuken
Yes, i do.

Heb dezelfde, erg goede kwaliteit!
Cyspoz    posted on 16-01-2008 21:26
Ik draai er mee en heb ze ook altijd in als ik ga stappen. Heb vermoedelijk dezelfde als Patrick. Neem aan dat hij ze ook met een vlak filter heeft en dan -15 dB.
Jorrit    posted on 16-01-2008 21:31
Ik heb ze inderdaad, maar alleen met stappen.

Als ik met die dingen in draai beginnen mn oren pijn te doen, met mn kleine sennheiser maar ook met grotere koptelefoons, heeft niemand anders hier last van?
rebounce    posted on 16-01-2008 21:37
Ik gebruik momenteel geen , moest ik in grotere clubs terechtkomen kan het er misschien van komen. maar momenteel zie ik er voor thuis en voor de kleinere gigs de zin er niet van in.
MoXeGy    posted on 16-01-2008 21:41
ik gebruik op maat gemaakte oordoppen: Filterz. op het begin deed het redelijk pijn maar nu is het echt fijnCry
Cyspoz    posted on 16-01-2008 21:44
Poster: Jorrit

Als ik met die dingen in draai beginnen mn oren pijn te doen, met mn kleine sennheiser maar ook met grotere koptelefoons, heeft niemand anders hier last van?

Nee, heb wel dat ik ze tijdens de avond steeds ietsjes terug trek omdat mijn Sennheiser ze er anders iets te ver indrukt en ik net niet genoeg hoor. Waar doet het dan trouwens bij jou pijn, in je oor of meer bij je schelp? Kan namelijk zijn dat een stukje erg hard tegen je oorschelpt duuwt.
User edit by Cyspoz on 16-01-2008 @ 21:45:01 (1%)
Bastian    posted on 16-01-2008 21:44
Poster: Jorrit

Ik heb hier in het begin wel last van ja als ik me technics + oordoppen op heb.
Als ik al een tijdje m'n oordoppen in heb en dan me technics op valt het wel mee maar na een tijdje gaat het gewoon super irritant tegen je kop aan drukken dus krijg je een klein beetje pijn aan je oren.
Nou vind ik oordoppen in met een senheiser wel relaxter omdat die oorschelp een beetje 'hol' is en die technics niet (rpdh 1200)
FrenchKiss    posted on 16-01-2008 22:02
Tuurlijk draai ik met dopjes in, tenslotte zijn het mijn oren die zorgen dat ik kan djen.
Het is inderdaad wel irritant in het begin met je koptelefoon, maar ik kan er wel aan wennen (in 15 min.).

Ook met het stappen draag ik ze, tenslotte gaat het daar ook hard.
PatrickBeuken    posted on 16-01-2008 22:34
Poster: soundcollector

De rest komt nog wel hoor Winking my eye Ik heb een constante piep in mijn oren die nooit meer weg gaat. Voor mij is het nooit meer helemaal stil. Voornamelijk 's nachts in bed valt dit erg goed op.
Poster: Cyspoz
Ik draai er mee en heb ze ook altijd in als ik ga stappen. Heb vermoedelijk dezelfde als Patrick. Neem aan dat hij ze ook met een vlak filter heeft en dan -15 dB.

Nee, ik heb -25 dB (sterkste demping, dus). Indien ze niet bevielen kon ik er gratis minder sterk dempende filters in laten zetten, maar deze bevallen prima. Hoe meer demping, hoe beter. En het draaien gaat gewoon net zo goed.

Hieronder een tekst die ik pas op het AboutDJ forum achter heb gelaten:
Index » AboutDJ reviews & tutorials » Earproof ER15
Sinds een paar maanden heb ik nu ook op maat gemaakte oordoppen met 'DJ' filters erin. Eigenlijk was ik veel te laat met het aanschaffen ervan. Ik heb namelijk last van een constante piep, en ik ben pas 18 jaar! Hij stoort mij niet, want ik ben er inmiddels aan gewend, maar het is voor mij nooit helemaal stil. Voornamelijk 's avonds in bed valt het op... ik blijf altijd een piep horen.

Ik heb ze gekocht bij Beter Horen voor 179,- incl een verzekering van 10 euro die mij binnen 2 jaar bij verlies gratis nieuwe doppen geeft. Achteraf had ik ze i.v.m. de prijs ergens anders gekocht, want volgens mij komen die op maat gemaakte oordoppen allemaal uit hetzelfde laboratorium. Ze zien er tenslotte allemaal exact hetzelfde uit en de accesoires zijn ook hetzelfde (behalve de gel en de geschenkverpakking... deze had ik niet). Het merk van mijn doppen is overigens Comfoor.

Zoals Reind al aangeeft is het het allerfijnste om een wat grotere hoofdtelefoon te gebruiken in combinatie met deze oordoppen. Ik ben het hiermee eens, maar ik vind het met een kleine ook prima gaan (ik heb een Pioneer SE DJ-5000). De geluidskwaliteit van de oordoppen vind ik echt prima. Zonder oordoppen klinkt het ietsje beter, maar zodra je de doppen eenmaal in hebt merk je daar niks meer van. Ik heb gekozen voor de 'hardst' dempende filters. Ik kon kiezen uit 3 verschillende types, netzoals (volgens mij) bij alle merken het geval is. Ik kan ze gratis laten omwisselen voor minder dempende filters, maar dat doe ik niet want deze bevallen prima. Een klein nadeeltje vind ik nu het maximum volume van mijn headphone... ik moet soms goed luisteren om het goed te kunnen horen; de SE DJ-5000 staat niet bepaald bekend om zijn maximum volume, maar het is echt wel te doen met die zwaarste filters.
Ik gebruik de doppen ook met uitgaan en dat vind ik echt een verademing. Ik maak me geen zorgen meer over mijn gehoor, ze vallen niet op en ik kan nog altijd hartstikke goed praten met iedereen. Bij het naar buiten gaan van de uitgaansgelegenheid heb ik echt altijd het idee dat ik me weer een hoop schade heb bespaard en ik merk ook echt dat ik niet meer half doof ben bij het verlaten van de tent.

@ Voltcontrol & MrV => Door de prijs moet je je echt niet tegen laten houden. Ik vind het ook duur voor een paar stukjes rubber, maar ze zijn het geld dubbel en dik waard. Je gehoor is onbetaalbaar, je krijgt er over een tijdje echt spijt van als je ze niet koopt. Ik vind het overigens schandalig dat verzekeringen deze doppen niet vergoeden.

@ b.o.n.s. => beter dan de Earproofs zullen die Comfoor doppen inderdaad niet zijn, maar ook zeker niet slechter. Zoals ik al zei heb ik sterk het vermoeden dat alle merken deze doppen op dezelfde plaats vervaardigen, of op z'n minst allemaal dezelfde types filters in het assortiment hebben.

@ kaymano => vrijwel iedere gehoorzaak, ook in Limburg (want daar kom ik zelf vandaan), kan je deze op maat gemaakte doppen leveren.

RAS    posted on 17-01-2008 02:56
Ik mis de optie 'nee, maar ben van plan ze te halen'. Dat geld namelijk voor mij. Ik begin nu steeds vaker te draaien en nu is het moment wel daar dat ik mezelf eens ga beschermen. De filterz die al eerder genoemd zijn ga ik bestellen.
Cyspoz    posted on 17-01-2008 08:00
Ik vind zelf de demping van -15 dB soms al wat te veel omdat je dan je koptelefoon weer een stuk harder moet zetten maar dat heeft ook te maken met het slechte monitor geluid op sommige lokaties. Maar jij had met de gratis omwisseling van je filter een goede deal gesloten.
Ik heb zelf gelukkig nog geen piep, maar zou een ieder wel adviseren om daar ook niet op te wachten. Een piep betekend namelijk dat je al ver achter de feiten aan loopt.
Als je alleen wilt gebruiken voor het stappen heb je ook universele oordoppen die slechts €10,- kosten. Zitten niet bij iedereen even fijn, maar voor de prijs mogelijk het proberen waard. Voor serieuze DJ toepassingen zijn die niet heel erg bruikbaar omdat je geen neutraal klankbeeld meer over houd.

157 Users online: 66 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 39.054
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.855.600