Poster: soundcollector
at miss salem: Jij hebt dan wel erg snel gefluit, bij mij moet ik echt al op een festival voor de luidsprekers hebben gestaan...
De rest komt nog wel hoor

Ik heb een constante piep in mijn oren die nooit meer weg gaat. Voor mij is het nooit meer helemaal stil. Voornamelijk 's nachts in bed valt dit erg goed op.
Poster: Cyspoz
Ik draai er mee en heb ze ook altijd in als ik ga stappen. Heb vermoedelijk dezelfde als Patrick. Neem aan dat hij ze ook met een vlak filter heeft en dan -15 dB.
Nee, ik heb -25 dB (sterkste demping, dus). Indien ze niet bevielen kon ik er gratis minder sterk dempende filters in laten zetten, maar deze bevallen prima. Hoe meer demping, hoe beter. En het draaien gaat gewoon net zo goed.
Hieronder een tekst die ik pas op het AboutDJ forum achter heb gelaten:
Index » AboutDJ reviews & tutorials » Earproof ER15
Sinds een paar maanden heb ik nu ook op maat gemaakte oordoppen met 'DJ' filters erin. Eigenlijk was ik veel te laat met het aanschaffen ervan. Ik heb namelijk last van een constante piep, en ik ben pas 18 jaar! Hij stoort mij niet, want ik ben er inmiddels aan gewend, maar het is voor mij nooit helemaal stil. Voornamelijk 's avonds in bed valt het op... ik blijf altijd een piep horen.
Ik heb ze gekocht bij Beter Horen voor 179,- incl een verzekering van 10 euro die mij binnen 2 jaar bij verlies gratis nieuwe doppen geeft. Achteraf had ik ze i.v.m. de prijs ergens anders gekocht, want volgens mij komen die op maat gemaakte oordoppen allemaal uit hetzelfde laboratorium. Ze zien er tenslotte allemaal exact hetzelfde uit en de accesoires zijn ook hetzelfde (behalve de gel en de geschenkverpakking... deze had ik niet). Het merk van mijn doppen is overigens Comfoor.
Zoals Reind al aangeeft is het het allerfijnste om een wat grotere hoofdtelefoon te gebruiken in combinatie met deze oordoppen. Ik ben het hiermee eens, maar ik vind het met een kleine ook prima gaan (ik heb een Pioneer SE DJ-5000). De geluidskwaliteit van de oordoppen vind ik echt prima. Zonder oordoppen klinkt het ietsje beter, maar zodra je de doppen eenmaal in hebt merk je daar niks meer van. Ik heb gekozen voor de 'hardst' dempende filters. Ik kon kiezen uit 3 verschillende types, netzoals (volgens mij) bij alle merken het geval is. Ik kan ze gratis laten omwisselen voor minder dempende filters, maar dat doe ik niet want deze bevallen prima. Een klein nadeeltje vind ik nu het maximum volume van mijn headphone... ik moet soms goed luisteren om het goed te kunnen horen; de SE DJ-5000 staat niet bepaald bekend om zijn maximum volume, maar het is echt wel te doen met die zwaarste filters.
Ik gebruik de doppen ook met uitgaan en dat vind ik echt een verademing. Ik maak me geen zorgen meer over mijn gehoor, ze vallen niet op en ik kan nog altijd hartstikke goed praten met iedereen. Bij het naar buiten gaan van de uitgaansgelegenheid heb ik echt altijd het idee dat ik me weer een hoop schade heb bespaard en ik merk ook echt dat ik niet meer half doof ben bij het verlaten van de tent.
@ Voltcontrol & MrV => Door de prijs moet je je echt niet tegen laten houden. Ik vind het ook duur voor een paar stukjes rubber, maar ze zijn het geld dubbel en dik waard. Je gehoor is onbetaalbaar, je krijgt er over een tijdje echt spijt van als je ze niet koopt. Ik vind het overigens schandalig dat verzekeringen deze doppen niet vergoeden.
@ b.o.n.s. => beter dan de Earproofs zullen die Comfoor doppen inderdaad niet zijn, maar ook zeker niet slechter. Zoals ik al zei heb ik sterk het vermoeden dat alle merken deze doppen op dezelfde plaats vervaardigen, of op z'n minst allemaal dezelfde types filters in het assortiment hebben.
@ kaymano => vrijwel iedere gehoorzaak, ook in Limburg (want daar kom ik zelf vandaan), kan je deze op maat gemaakte doppen leveren.