Apple Macbook Air  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NielsR    posted on 15-01-2008 20:23
De nieuwe macbook is zonet officieel voorgesteld, de macbook air.
Het is een flinterdunne 13,3 inch laptop, hij heeft maar 1 usb uitgang en geen cd rom of dvd rom.
Hij gaat in de goedkoopste vorm 1799 dollar kosten en als je een 64 gb solid state hd wilt hebben ga je rond de 3100 dollar moeten neertellen, voor de 1799 dollar versie krijg je maar een 1,6 ghz intel core duo en een harde schijf van 80 gb.
Meer info vind je hier

Size and weight

Height:
0.16-0.76 inch (0.4-1.94 cm)
Width:
12.8 inches (32.5 cm)
Depth:
8.94 inches (22.7 cm)
Weight:
3.0 pounds (1.36 kg)1
MacBook Air with dimensions.

Wat vinden jullie nu eigenlijk van deze nieuwe laptop, geef mij persoonlijk maar de macbook pro 15 inch ofzo lijkt me veel fijner.
User edit by NielsR on 15-01-2008 @ 20:26:35 (15%)

What do you think about Apple Macbook Air ??

Vote :   

mrwhoopie    posted on 15-01-2008 20:27
voor serato op te zetten juist goed genoeg wsl.
Nvie    posted on 15-01-2008 20:27
Volgens mij weer een kijkje in de toekomst van de notebooks. Waarschijnlijk komt er in de loop van de tijd eentje met een wat groter scherm, de enige reden waarom ik hem nu nog niet zou kopen.
Dj_Fantasy    posted on 15-01-2008 20:33
Ik vindt hem TE dun..net zoals je ik een 17'' TE groot vindt.
Wat is het nut van deze laptop zonder cd of dvd-rom??
Dan is de prijs tochwel echt TE duur hoor.
dj2dj.nl
Nvie    posted on 15-01-2008 20:39
Poster: Dj_Fantasy

Als je de tour guide hebt gezien is het eigenlijk heel logisch: dat ding is gemaakt voor een draadloze toekomst, en kan via een draadloos netwerk de CD of DVD drive van een andere PC of Mac gebruiken. En te dun? Volgens mij zitten we in een tijdperk dat alles kleiner en dunner wordt: telefoons, tv's, beeldschermen, computers...
Dj_Fantasy    posted on 15-01-2008 20:41
0.4-1.94 cm Confused
Sorry hoor maar deze macbook kun je direct breken.
Oke zoals jij zegt via een andere pc of mac zou dit wel gaan ofwel komen er binnenkort (zoals vroeger met de sony vaio's) apple externe CD/DVD-drive uit die ook een pak gaan kosten.
dj2dj.nl
DNR    posted on 15-01-2008 20:44
ik hou het bij mn gewone macbook.

heb je veel meer aan als dj
ccc    posted on 15-01-2008 20:46

Ik heb een laptop.
En ik heb mij eens bedacht hoe vaak ik er een cd/dvd in heb gehad.

Je kunt aan mijn reactie op maken dat dit niet vaak is. Happy, laughing

Dus een cd/dvd speler is voor mij niet bepaald een must op een laptop.
Laidback    posted on 15-01-2008 20:47
Feeling A Little Itch to pre-order Cry ..
Twizz    posted on 15-01-2008 20:47
wtf, je kunt hem bijna als boekenlegger gebruiken..

ik vin het wel cool:D

en wat het cd/dvd probleem betreft...

Apple™ zal heus wel met een bijpassende externe cd/dvd brander (met evt blue rayHappy, laughing) komen.
dat weet ik eigenlijk wel cker.
ikzelf moet toegeven dat ik die drive ook bijna nooit gebruik.

edit:
en, voor de reeds mac gebruikers...
het komt erop neer dat je wel een cd/dvd drive hebt! (zolang je al een mac hebt)

Remote Disc: How it works.

iMac, iMac, MacBook Air.
  1. Set up Remote Disc on a nearby Mac or PC.

Select a nearby Mac or PC with an optical drive. On that computer, install the Remote Disc Setup software (found on the supplied Mac OS X Install DVD). It is now permanently enabled for Remote Disc.

2. Insert the software disc you want to install.

Insert the DVD containing the software you want to install on MacBook Air into the optical drive of the Remote Disc-enabled Mac or PC.

3. Install the software on MacBook Air.

In the Finder on MacBook Air, under Devices, select the icon that says Remote Disc. Click on the computer you enabled, and then double-click to open the software DVD. Now proceed with the installation just as if you had a built-in optical drive.

User edit by Twizz on 15-01-2008 @ 20:59:53 (100%)
DNR    posted on 15-01-2008 21:32
@ twizz

er is ook voor 100 euro een externe superdrive bijWinking my eye

Ik gebruik mn superdrive heel veel juist. Vooral om cd's te importeren.

Tja, en dan heb je nog het missen van een audio-ingang. Zo word het wel heel moeilijk om je setjes op te nemen. (er zit wel een ingebouwde mic in.)

Het is wel duidelijk dat dit een laptop is voor de zakelijke kant. Wat is er nou makkelijker dan een laptop die je zo in je akte tas stop zonder veel ruimte in te nemen.
Nvie    posted on 15-01-2008 21:45
Poster: DNR
@ twizz

er is ook voor 100 euro een externe superdrive bijWinking my eye

Ik gebruik mn superdrive heel veel juist. Vooral om cd's te importeren.

Tja, en dan heb je nog het missen van een audio-ingang. Zo word het wel heel moeilijk om je setjes op te nemen. (er zit wel een ingebouwde mic in.)

Het is wel duidelijk dat dit een laptop is voor de zakelijke kant. Wat is er nou makkelijker dan een laptop die je zo in je akte tas stop zonder veel ruimte in te nemen.

Denk ook voor school en studie. Eindelijk een laptop die in je tas past, en niet een waarvoor je een tas moet kopen!

Remote Disk werkt trouwens ook met een windows machine.
Nandi    posted on 15-01-2008 21:54
wel heeel dun eh , maarja ik hoop nu dat de vorige macbook in prijs zakt Happy, laughing
DNR    posted on 15-01-2008 21:56
Poster: Nandi
wel heeel dun eh , maarja ik hoop nu dat de vorige macbook in prijs zakt Happy, laughing

Het is gewoon een nieuwe lijn en geen update van de witte en zwarte macbooks.
Op een prijsdalling hoef je niet te rekenen. Apple producten dalen heel weinig in prijs.
soundcollector    posted on 15-01-2008 22:01
0.4-1.94 cm Confused
Sorry hoor maar deze macbook kun je direct breken.
Oke zoals jij zegt via een andere pc of mac zou dit wel gaan ofwel komen er binnenkort (zoals vroeger met de sony vaio's) apple externe CD/DVD-drive uit die ook een pak gaan kosten.

Je kan echt niet zegge als je hem onmiddellijk kan breken, er zijn materialen van 2 mm die je bena met een hamer nog niet krijgt kapot geslaan (denk aan kevlar etc...)

Ik denk dat dit echt een grote stap is in toekomst van pc's...

Zelf gebruik ik mijn cd speler van mijn laptop ook maar 1 keer om de paar maanden, voor vista opnieuw te installeren, al de rest van drivers, programmas, films zet ik er met een usb stick of via internet op...
nils7    posted on 15-01-2008 22:05
Oei lekkerding :P strak design hahah

Ik houd het wel bij me MBP daar brand ik TE veel cd'kes voor!
ccc    posted on 15-01-2008 22:30
Poster: Nvie

Denk ook voor school en studie. Eindelijk een laptop die in je tas past, en niet een waarvoor je een tas moet kopen!

Tja voor school/studie weet ik nog net zo niet of een mac geschikt is.

De meeste scholen hebben hun software etc toch aangepast op Windows.
Didier_Deluxe    posted on 15-01-2008 22:37

Poster: Nvie

Remote Disk werkt trouwens ook met een windows machine.

Die gewone Macbooks passen 100% zeker in je tas hoor!

Afmetingen en gewicht (MacBook)

• Hoogte: 2,75 cm
  • Breedte: 32,5 cm
  • Diepte: 22,7 cm
  • Gewicht: 2,27 kg

Afmetingen en gewicht (MacBook Air)

• Hoogte: 1.94 cm
  • Breedte: 32,5 cm
  • Diepte: 22,7 cm
  • Gewicht: 1.36 kg

Ok, hij is lichter maar nog geen centimeter dunner, en voor de rest is hij even groot..
Bovendien zijn de multitouch interface, video aansluiting en backlight verlichting de enige pluspunten t.o.v. de originele MacBook maar die wegen dan langs geen kanten op tegen de meerprijs die je voor een air betaalt.
Voor dat geld heb ik veel liever een MacBook met extra opties of zelfs een Macbook Pro.
En dan nog enkele nadelen, waarvan de meeste persoonlijk:

- Design, vrij mooi en origineel, maar verre van practisch, met die ronde vormen is hij denk ik nog moeilijker op te bergen in een tas dan de platte macbook. En die zwarte toetsen staan helemaal niet bij de witte MacBook.

- Te weinig schijfruimte: Zeker aangezien ze geen Superdrive hebben. Hoe weinig je je drive ook gebruikt, het lijkt me een heel geklooi telkens via een andere pc te moeten werken, bovendien gebruik ik dit wél vaak om cd's te rippen en te branden...

Het is een zeer mooi ding en heeft zeker zijn doelgroep, maar voor mij is hij gewoon te veel show en te weinig cachet, dus geef mij maar een MacBook of MacBook Pro..

ccc    posted on 15-01-2008 22:39
Ik zie ook dat er een Mac Mini is. Is die ook al langer uit? Iemand die daarmee ervaring heeft?
youngDD    posted on 15-01-2008 22:41
Poster: ccc

Tja voor school/studie weet ik nog net zo niet of een mac geschikt is.

De meeste scholen hebben hun software etc toch aangepast op Windows.

dan maak je toch gebruik van bootcamp draai je gewoon windows er op waar je kan switchen, dan heb je de lichtste en dunste windows pc ooit.
Didier_Deluxe    posted on 15-01-2008 22:47
Ik zie ook dat er een Mac Mini is. Is die ook al langer uit? Iemand die daarmee ervaring heeft?

Dies al zeker een jaar uit, maar geen ervaring mee..
DNR    posted on 15-01-2008 22:47
Poster: youngDD

dan maak je toch gebruik van bootcamp draai je gewoon windows er op waar je kan switchen, dan heb je de lichtste en dunste windows pc ooit.

eigenlijk wel eens gezien hoe lelijk windhoos eruit ziet op een mac?

Ik vind het er iig niet uitzien! voor mij de eerste tijd geen windows op mn macje.
Jorrit    posted on 15-01-2008 23:48
Waarschijnlijk heb jij dan parralels gezien, niet bootcamp? Bootcamp ziet er uit alsof het een windows pc is namelijk.
Laidback    posted on 16-01-2008 00:24

een famillie lid heeft er 1 hier..

heeftie aan zn Full HD lcd tv gehangen samen met een 1 TB externe HD. simpel DVI naar HDMI kabel halen en klaar voor rond de 8 a 900 euro..

waarom geen Apple TV hoor ik je denken ?
nou, daarmee kan je alleen Films/Muziek/Afbeeldingen streamen vanaf je MAC of pc, alles wat in itunes staat dus.. (en wat opslaan op je interne Apple TV hdd)

maar hang je een Mac Mini aan een LCD tv dan kan je Internetten/Itunes Beheren/documenten bewerken/etc .. alle normale Mac / pc Werkzaamheden.

hij heeft het geluid doorgevoerd naar de Home cinema set en daarnaast zie je er helemaal niets van.
je ziet een 52" Lcd aan de muur hangen. geen kabels, gewoon net een schilderij.
de DVD/Blu-ray/Mac Mini allemaal in een ander kastje naast de zithoek
draadloze Bluetooth Toetsenbord erbij + Muis. gaan met die handel

als je dus een Mac + Apple TV moet kopen, ben je veel meer kweit.
nu heb je alles in een doosje van een paar Cm breed/hoog.

NielsR    posted on 16-01-2008 01:15
Poster: Laidback

een famillie lid heeft er 1 hier..

heeftie aan zn Full HD lcd tv gehangen samen met een 1 TB externe HD. simpel DVI naar HDMI kabel halen en klaar voor rond de 8 a 900 euro..

waarom geen Apple TV hoor ik je denken ?
nou, daarmee kan je alleen Films/Muziek/Afbeeldingen streamen vanaf je MAC of pc, alles wat in itunes staat dus.. (en wat opslaan op je interne Apple TV hdd)

maar hang je een Mac Mini aan een LCD tv dan kan je Internetten/Itunes Beheren/documenten bewerken/etc .. alle normale Mac / pc Werkzaamheden.

hij heeft het geluid doorgevoerd naar de Home cinema set en daarnaast zie je er helemaal niets van.
je ziet een 52" Lcd aan de muur hangen. geen kabels, gewoon net een schilderij.
de DVD/Blu-ray/Mac Mini allemaal in een ander kastje naast de zithoek
draadloze Bluetooth Toetsenbord erbij + Muis. gaan met die handel

als je dus een Mac + Apple TV moet kopen, ben je veel meer kweit.
nu heb je alles in een doosje van een paar Cm breed/hoog.

zoiets bedoel je (btw een leraar vorig jaar van mij gebruikte die ook gewoon als laptop gewoon even meenemen naar school aansluiten op een toestebord en scherm dat er staat en gaan met de banaan);

Valt het ook iemand op dat deze macbook air ook wat geinspireerd is door zide oude ibook? die heeft ook meer van doe ronde lijnen, persoonlijk vind ik de afgelijnde macbook pro mooier.

Dit artikel is ook altijd leuk om te lezen.

DNR    posted on 16-01-2008 10:21
Poster: NielsR

zoiets bedoel je (btw een leraar vorig jaar van mij gebruikte die ook gewoon als laptop gewoon even meenemen naar school aansluiten op een toestebord en scherm dat er staat en gaan met de banaan);

Valt het ook iemand op dat deze macbook air ook wat geinspireerd is door zide oude ibook? die heeft ook meer van doe ronde lijnen, persoonlijk vind ik de afgelijnde macbook pro mooier.

Dit artikel is ook altijd leuk om te lezen.

Toen ik de Air zach dacht ik ook aan die ibook.

Maar ook aan een andere laptop
, de sony vayo vgn-nr 11Z

303 Users online: 116 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 5.401
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.698.792