Keuze Gear: Help! (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke cd-speler schaf ik het beste aan?

-CDJ-1000 + DJM-800
-CDJ-400 + DJM-400
-Iets anders... (Post je mening aub!)

Voting is only possible for our Members
MissSalem    posted on 15-01-2008 19:32
Ik weet dat er een topic loopt met de titel "CDJ-400 OF CDJ-1000" maar ik vond dat dit een nieuwe topic waard zodat ik eventueel meer replies zou krijgen en dus hulp bij mijn keuze. Ik heb een afspraak om op zaterdag 2 februari gear te gaan kopen; dat is de reden waarom de tijd nogal begint te dringen om de juiste keuze te maken.

Mijn probleempje...

Ik weet zeker dat ik voor Pioneer ga. Eerst dacht om de CDJ-400 te kiezen en die was mij ook aangeraden, met een DJM-400, omdat ik nog moet leren draaien. Maar... Ik zit nu te twijfelen... Mijn spaarrekening kan 2 CDJ 1000's en een DJM-800 aan en ik weet dat als ik de 400 zou kopen, ik toch vroeg of laat zou upgraden tot de 1000.

Wat doe ik het best volgens jullie? Leren draaien op de 400 en later upgraden tot de 1000 of meteen de 1000 nemen aangezien ik wel met goede zekerheid weet dat ik ervoor ga? Voor alle duidelijkheid: ik heb nog geen gear.

Verdere info: ik amuseer me dood met Virtual DJ op de computer maar ik merk wel dat het wat tekort doet, aangezien ik zoveel knopjes heb en maar 1 muis om er aan te draaien...
Ik droom ervan om eventueel resident te worden, daar lieg ik niet om. Ik wil graag op locale fuiven staan en ik maak wel eens mijn eigen muziek met FL.

Ik weet dat op de meeste fuiflocaties een CDJ-1000 staat. Kan je dan geen "meerwaarde" aan je mix geven omdat je de cd-speler vanbinnen en vanbuiten kent en hem gewoon bent? Kunt het ook zo zeggen: er gemakkelijker mee omgaan.

Rebounce staat achter me om me te leren draaien en me wat te coachen enzo. Connecties heb ik nog niet, en de cd's trouwens ook nog niet. Wel kan ik vanaf februari weer gaan werken als student, als alles mee zit en kan ik zo beginnen sparen voor cd's... want de eerste zoveel maand zal ik waarschijnlijk thuis zitten oefenen. De zomer komt er ook aan, en dat brengt een grote pay check met zich mee.

Kan je (snel) evolueren door meteen hoog te beginnen? Oefening baart kunst. Ik stel me altijd voor dat ik graag het hoogtepunt van mijn "carrière" wil nog voor dat ik aan een huisje, tuintje, kindje begin over zo'n 10 jaar, want dan zit ik zo 15 jaar vast thuis, bij manier van spreken. :p
Ik wil me dus uitermate uitleven nog als ik jong ben, zullen we maar zeggen...

Stelt iemand nog een andere cd-speler voor? Ik dacht nog aan de CDJ-800 maar ben eerlijk gezegd niet echt overtuigd ervan. Moet wel nog eens het demo-filmpje bekijken ervan.

Opinie's graag! Dank bij voorbaat!

~ MissSalem
Mod edit by Nvie on 16-02-2008 08:53 (1%)

What do you think about Keuze Gear: Help! ??

Vote :   

MissSalem    posted on 20-01-2008 11:51
OK, ik zie dat de CDJ-1000 de bovenhand heeft. Geldt dat ook voor de mixer?
Max-E    posted on 20-01-2008 14:33
Ik vind van wel, want als je 1000's hebt is t klote als de quality omlaag gaat door de mixer.. en wat ook dom is, dat als je bijvoorbeeld n 3e speler krijgt of koopt ofso je deze niet kan aanstluiten..
want als je zoiezo al later gaat upgraden is t alleen maar nutteloos.. komt er ook nog bij dat ik pas 1x n djm 400 heb gezien en dat was in n winkel zoals t setje  hoort met de CDJ 400.. De DJM 800 zie je dan toch wat vakerWinking my eye
MissSalem    posted on 20-01-2008 14:36
Ja, het is waar dat de DJM-800 de CDJ-1000 perfect aanvuld en er daarom ook bijhoort. De vraag is juist of dat de DJM-800 voor mij is weggelegd, als ik die functies ervan optimaal kan benutten. Happy, laughing

Stel je voor... Dit gaat hier om enorme sommen aan gear... Ik denk dat ik een week depri zal rondlopen, ha... Opnieuw gaan werken om alles terug te krijgen, he. Happy, laughing

Nog andere meningen?
Max-E    posted on 20-01-2008 15:08
ik denk niet dat je n week depri rondloopt, als je je de DJM 800+ 2 CDJ 1000 hebt gekocht:P
Denk eerder dat je n week niet dr vandaan van komt haha:P
het is heel veel geld, voor dj gear.. maar dan hoef je wel nooit meer iets te upgraden, ofja misschien over 20 jaar haha:P
MissSalem    posted on 20-01-2008 15:18
Poster: oMaxoNL
ik denk niet dat je n week depri rondloopt, als je je de DJM 800+ 2 CDJ 1000 hebt gekocht:P
Denk eerder dat je n week niet dr vandaan van komt haha:P
het is heel veel geld, voor dj gear.. maar dan hoef je wel nooit meer iets te upgraden, ofja misschien over 20 jaar haha:P

Dat is het net... Ik blijf werken, maar zal waarschijnlijk de zoveel eerste jaren niets moeten veranderen aan de gear zelf. Iemand die om de 2 jaar een nieuwe installatie wilt om uit te breiden... Die "verliest" er toch meer aan, dat kan toch niet anders?

Wel ja... Een week depri rondlopen omdat mijn spaarrekening niet meer zal leven, maar om het goed te maken zal ik een week aan een stuk staan leren hoe het moet. Happy, laughing Daar moet ik je wel gelijk in geven.

Ik heb gezien in "Vragen aan de DJ"... Sommige mensen draaien nog maar amper een jaar, wellicht 2, hooguit 3 en ze hebben al behoorlijk veel kunnen draaien voor publiek. Wat jammer is, is dat je niet kan weten hoeveel ze gevraagd hebben om te draaien. Anders had ik een rekening kunnen maken van hoelang het me wellicht zou gaan duren om mijn gear terugbetaald te krijgen. Happy, laughing
simsoft    posted on 20-01-2008 15:20
spannend hé :D
MissSalem    posted on 20-01-2008 15:21
Poster: simsoft
spannend hé :D

Wat is er spannend? Happy, laughing
simsoft    posted on 20-01-2008 15:34
het koopproces :D
MissSalem    posted on 20-01-2008 15:53
De beslissing rond de mixer, is zowat net gevallen. Ik denk dat ik de DJM-400 zal aanschaffen. Er kunnen 2 cd-spelers op en 2 micro's. Voor het moment zal dit wellicht wel genoeg zijn. Happy, laughing

Om de mixer up te graden... Ik denk dat dat nog niet het slechtste is wat u kan overkomen. Sowieso ben ik nog maar beginneling, en ik zie mij de effecten van de DJM-800 maar niet optimaal gebruiken... Dus denk ik dat ik me uit zal leven met de DJM-400 op dit moment. Leren draaien, en dan over een paar jaar zien hoe of wat voor die mixer als ik er nooid aan heb. Happy, laughing Kan ik mij nu ook cd's gaan aanschaffen.

Meningen? Happy, laughing
EloidELot    posted on 20-01-2008 16:48

ik heb gelezen dat je all around zoekt te draaien (ook 'dance' voorkeur erbij).
TIP:
demax-reeksen (zit altijd 1 cd bij met CLASSICS, waarvan veel kans dat je publiek deze herkent en gaat van OJEAAA, die!!!)
Switch-reeksen ( al wat harder)

ik spaar ze dan ook allemaal bij elkaar Winking my eye

User edit by EloidELot on 20-01-2008 @ 16:49:16 (2%)
MissSalem    posted on 20-01-2008 18:06
Poster: EloidELot

ik heb gelezen dat je all around zoekt te draaien (ook 'dance' voorkeur erbij).
TIP:
demax-reeksen (zit altijd 1 cd bij met CLASSICS, waarvan veel kans dat je publiek deze herkent en gaat van OJEAAA, die!!!)
Switch-reeksen ( al wat harder)

ik spaar ze dan ook allemaal bij elkaar Winking my eye

Dit is volledig off-topic, maar ik bevestig de cd's die je opsomt. Winking my eye De Maxx is duidelijk wat ik zo allemaal zoek. Switch daarentegen zou ik moeten gaan beluisteren, maar beide cd-reeksen verkopen in promo en blijven herdrukt worden.
User edit by MissSalem on 20-01-2008 @ 18:23:37 (1%)
Max-E    posted on 20-01-2008 18:12

At Salem: Waarom wil je persee n pioneer mengpaneel? tis wel leuk om alles hetzelfde te hebben, maar als je kijkt kun je dan netzogoed n Ecler Nuo5 pakken, die heeft brute geluidskwaliteit, heeft 5 kanalen en kost meer als n djm 400 maar veeel minder als n DJM 800... mocht je dan ooit nog willen upgraden, omdat je nou net zoon shopaholic blijkt te zijn, kun je t dr gewoon op aansluiten en t heeft nog n mooi design ook..

Ikzelf ga denk ik ook liever voor tzelfde merk als de rest van je booth, maar hij is gewoon zwart en oogt totaal niet verkeerd en denk hier nou ff lang over na, want om meteen n DJM 400 te nemen heeft mijn mening niet, over 3/4 jaar Heb je er spijt vanWinking my eye en dat moeten we niet hebben he:P(niet voor zoveel geld in ieder geval haha:D)

MissSalem    posted on 20-01-2008 18:22
Poster: oMaxoNL

At Salem: Waarom wil je persee n pioneer mengpaneel? tis wel leuk om alles hetzelfde te hebben, maar als je kijkt kun je dan netzogoed n Ecler Nuo5 pakken, die heeft brute geluidskwaliteit, heeft 5 kanalen en kost meer als n djm 400 maar veeel minder als n DJM 800...

De Nuo 5 zal zeker eens aandacht krijgen. Happy, laughing Het is niet omdat ik een voorkeur geef aan Pioneer, dat de rest automatisch afgeschreven wordt. Natuurlijk luister ik nog eventjes naar wat de verkoper mij zal zeggen en wat jullie nog gaan zeggen. Daarom vroeg ik net meningen. Happy, laughing
Hoeveel kost de NUO 5? Happy, laughing

mocht je dan ooit nog willen upgraden, omdat je nou net zoon shopaholic blijkt te zijn, kun je t dr gewoon op aansluiten en t heeft nog n mooi design ook..

Ja, hoor... Happy, laughing Daarom wil ik net maar ene keer naar de winkel lopen hiervoor.

Ikzelf ga denk ik ook liever voor tzelfde merk als de rest van je booth, maar hij is gewoon zwart en oogt totaal niet verkeerd en denk hier nou ff lang over na, want om meteen n DJM 400 te nemen heeft mijn mening niet, over 3/4 jaar Heb je er spijt vanWinking my eye en dat moeten we niet hebben he:P(niet voor zoveel geld in ieder geval haha:D)

Dat is waar... Liever alles hetzelfde, maar als de NUO 5 mij een alternatief biedt die mij even zeer aanstaat, overweeg ik die wel. Happy, laughing

De NUO staat eigenlijk zelfs op mijn 2e keuze, voor het mengpaneel dan. Ik heb hem gezien in een booth van iemand (dacht dat het die was van Jer?) en die oogt inderdaad helemaal niet verkeerd. Happy, laughing Ik hoop dat de winkel hem zal liggen hebben en als dat mogelijk is, test ik hem ook even. Winking my eye

Ik zit er altijd zo een beetje mee in dat ik plots knopjes ga zien vliegen. Druk eens te hard en het vliegt daar... Dat kan ik missen. Daarom verkies ik Pioneer, omdat ik weet dat het zeer robuust materiaal is. Zo goed als altijd ga ik heel zorgvuldig om met mijn spullen, maar het moet maar op die ene keer aankomen...
Daarmee zeg ik ook niet dat andere merken kwalitatief niet aan Pioneer kunnen raken. Happy, laughing Het is gewoon een voorkeur.

simsoft    posted on 20-01-2008 21:37
3 quotes ineen , goe bezig :D
MissSalem    posted on 20-01-2008 21:44
Wellicht had ik mijn poll beter moeten stellen. Zonder de mixer, want die zal nu waarschijnlijk iets anders gaan worden... Tenzij, ja... Cry

De CDJ-1000 zal het als cd-speler duidelijk winnen... Happy, laughing
Max-E    posted on 20-01-2008 22:17
de nuo5 kost rond de 1000 euro, das 400 minder dan de DJM 800 maar meer als t dubbele van n DJM 400, je hebt gezien, de set ziet er gewoon mooi uit en heb de Nuo5 ns n keerjte in n winkel staan uitproberen, met stanton c.314's drop aangeslote, jammer dat t geen 1000's waren(heb ze jammergenoeg nog nooit mogen proberen, ken geen een persoon die ze heeft...)

En over hetgene oftie rubuust is.. ik had t gevoel of ik m op de grond kon gooien, drna met n gitaar drop gaan slaan en datie dan misschien net een krasje had gekregen en de gitaar total loss.. voelt redelijk rubuust aan maar zeer fijn, wat ik vond met de knoppen indeling.. moet je maar ns n foto van bovenaf zien(op de site ervan of gwn op iets zoals new-line) hij is ietsje groter als de rest maar heeft dan wel lekker grote potmeters en veel ruimte ertussen, wat ik zelf niet zo heeeel belangrijk vind(heb namelijk n 19 inch mixer, daar proppen ze alles op elkaar..)  maar het werkt zeker fijner.. ook wel belangrijk is datie send/return heeft (eigenlijk zoals alle pioneers)

ikzelf zou voor deze gaan, heeft n kanaal extra(nouja 4 kanaals is eigenlijk meer dan genoeg dus daar neem ik m niet voor) maar zeker omdat t design voor mijn gevoel wat beter ingedeeld is dan de 800 en je n Bass off hebt, das best handig met mixen!(denk draan dat je staat te beatmixen en dan gooi je t nieuwe nummer zonder bass op t andere nummer wat alleen nog met bass draait en die smijt je dan om.. klinkt vaag, maar als je m hebt zul je dat zeker n paar keer doenHappy, laughing)

Ook de effecten zijn totaal niet verkeerd.. 

• Internal beat synchronized sound processors with LFO, Manual HP filter, Manual LP Filter, Delay, Reverb, Pitch, Flanger, Phaser, Filtered Echo (Band Pass Delay), Echo Reverb and Flanger Echo
  • Optimized effect control panel: FX Send per channel, Master FX Level, Time/Beat, Parameter, FX Mix Slider (Wet/Dry), FX Cue

• Ik denk dat je beste keus de Nuo5 is, allegrootste voordeel is denk ik tochwel dat je nog wat van je spaarrekening overhoud terwijl deze Minstens evengoed is als de pioneer DJM 800 in mijn ogen..
    Is er nergens een winkel waar je deze kunt testen? surf ff t internet af, want t beste oordeel heb je zelf, degene waar je t beste gevoel over hebtHappy, laughing want ik denk dat als je hoger wilt, kun je A&H gaan nemen..
    maar dat heeft totaal geen nut, als je t wilt terugverdienen.. das gewoon veeel te veel..

EDIT: Wat ik zelf wel grappig vind, is dus dat er 2 HP ingangen op zitten, zodat als je ns n keertje met zn 2en draait, en beide een eigen CDJ voor rekening neemt kun je zo in elkaar mixen, met beide n koptelefoon op(je kunt wel niet bijvoorbeeld kanaal dat op t ene aansluiting luisteren en kanaal dit op t anderen, maar als je m zet op de CUE van kanaal 1+2 dan kun je beide luisteren ernaHappy, laughing zelf vind ik t n grappige feature, die eigenlijk bedoeld is voor hoe je hem inbouwt.. 
    User edit by Max-E on 20-01-2008 @ 22:21:46 (21%)
    MissSalem    posted on 22-01-2008 20:02
    Ik zal er eens naar kijken over 2 weken. Happy, laughing

Nog iemand meningen?
    Jer    posted on 09-02-2008 08:24
    Poster: MissSalem

De NUO staat eigenlijk zelfs op mijn 2e keuze, voor het mengpaneel dan. Ik heb hem gezien in een booth van iemand (dacht dat het die was van Jer?) en die oogt inderdaad helemaal niet verkeerd. Happy, laughing Ik hoop dat de winkel hem zal liggen hebben en als dat mogelijk is, test ik hem ook even. Winking my eye

Ja dat was mij booth, en hij staat helemaal niet verkeerd bij de cdj 1000Cry
    Ik zou als ik jou was niet voor een djm 400 gaan daar krijg je echt spijt van.
    Jij bent juist degene die wat wil kopen en niet meer wil upgraden koop dan geen
    2 kanaals mengpaneel.
    Prozei    posted on 09-02-2008 10:14
    ik zeg djm 800 + 2x cdj 800
    waarom cdj 800 ipv 1000:
    werking en feeling is t zelfde.
    de spelers zijn bijna identiek.
    de cdj 800 is 500 euro goedkoper als de 1000.
    je moet je nu afvragen is de waveform.hotceu's en hot loop die 1000 euro extra waard

alleen met een djm en een cdj ben je nog niet klaar.
    en ken je ook nog niks mee
    je heb ook speakers nodig en een koptelefoon.
    voor een paar leuke speakers en een koptelefoon ben je ook 700 € kwijt.

en voor die 300 euro die je dan over hebt een paar mooie flightcases halen zodat je gear heel blijft als je er mee on the road gaat

mijn keuze zal zijn
    2 x cdj800 mk2
    1 x djm800
    1x hdj-1000
    2x krk rp6
    User edit by Prozei on 09-02-2008 @ 16:11:42 (82%)
    MickeyHouse    posted on 09-02-2008 12:32
    Poster: djprozei
    waarom cdj 800 ipv 1000:
    je moet je nu afvragen is de waveform.hotceu's en hot loop die 1000 euro extra waard

mijn keuze zal zijn
    2 x cdj800 mk2
    1 x djm800
    1x hdj-1000
    2x krk rp6

Ben het hier mee eensHappy, laughing
    Maar ik ben nu al 1 week aan het wachte, en moet er nog 2 wachte, tot dat mijn CDJ-1000's is een keer binnekomen. Het schijnt zo te zijn, dat Pioneer ze zelf niet eens meer op vooraad heeft en dat ze maar beperkt naar winkels zijn gegaan, en de meeste winkels nu dus weer 2 weken moeten wachten. Baal hier echt van, want kan niet meer wachte:P
    Tizio    posted on 09-02-2008 12:33
    Bij Feedback Rotterdam staat een hele stapel XD :p Maar dan ook letterlijk hè Winking my eye
    MickeyHouse    posted on 09-02-2008 12:35
    Poster: Tizio
    Bij Feedback Rotterdam staat een hele stapel XD :p Maar dan ook letterlijk hè Winking my eye

Tja ik heb ze bij een wat kleinere winkel in Den Haag bestelt, had ik bij nader inzien ook niet moete doen:P Maarja, er is al aanbetaald grrr
    JollyJunkie    posted on 09-02-2008 20:42
    Heey,
    Ik zou vor de cdj-400 gaan, je zegt net zelf dat je vroeg of laat toch gaat upgraden naar de cdj-1000,
    Als je dan nauwelijks vooruit gaat qua functies dan heb je ook niet echt iets om naar uit te kijken :P
    de cdj-400 is een stuk goedkoper en er zit nog directe mp3 aansluiting op ook :D
    als mixer zou ik (als je er het geld voor hebt) sowiezo een djm-800 kopen
    MissSalem    posted on 10-02-2008 08:45
    Poster: djprozei
    waarom cdj 800 ipv 1000:

en voor die 300 euro die je dan over hebt een paar mooie flightcases halen zodat je gear heel blijft als je er mee on the road gaat

mijn keuze zal zijn
    2 x cdj800 mk2
    1 x djm800
    1x hdj-1000
    2x krk rp6

De versterker, hoofdtelefoon en boxen komen in orde. Die staan hier al, enkel de hoofdtelefoon moet ik nog gaan ophalen. Happy, laughing

Ik denk effectief erover na om voor de CDJ-800 en DJM-800 te gaan. Beide zijn pro-materiaal.

Jasper:
    Ik zal de CDJ-400 eens gaan testen in de winkel als hij er staat, tenminste. Welliswaar gaat mijn voorkeur er niet echt naartoe omdat ik vrees er veel te rap op uitgekeken te zijn. De MP3-aansluiting is hier zelfs niet echt een optie; heb verstaan dat Beatport enzo met Visa te betalen is... en heb natuurlijk geen Visakaart.
    bartezzz    posted on 10-02-2008 10:56
    voor het geld van 2 cdj 1000's en een djm 800 kan je ook een djm 800 met 3 cdj 800's kopen.
    ik vind het altijd wel chil om 3 cd spelers te hebben want t werkt gwn allemaal even wat sneller en je kan er dan ook eentje gebruiken om te sample en zow.

510 Users online: 314 Guests (196 Unknown)
    Pages generated today : 34.596
    Most visitors online this month : 699
    Lifetime Pageviews since 2003 : 244.586.894