Keuze Gear: Help! (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke cd-speler schaf ik het beste aan?

-CDJ-1000 + DJM-800
-CDJ-400 + DJM-400
-Iets anders... (Post je mening aub!)

Voting is only possible for our Members
MissSalem    posted on 15-01-2008 19:32
Ik weet dat er een topic loopt met de titel "CDJ-400 OF CDJ-1000" maar ik vond dat dit een nieuwe topic waard zodat ik eventueel meer replies zou krijgen en dus hulp bij mijn keuze. Ik heb een afspraak om op zaterdag 2 februari gear te gaan kopen; dat is de reden waarom de tijd nogal begint te dringen om de juiste keuze te maken.

Mijn probleempje...

Ik weet zeker dat ik voor Pioneer ga. Eerst dacht om de CDJ-400 te kiezen en die was mij ook aangeraden, met een DJM-400, omdat ik nog moet leren draaien. Maar... Ik zit nu te twijfelen... Mijn spaarrekening kan 2 CDJ 1000's en een DJM-800 aan en ik weet dat als ik de 400 zou kopen, ik toch vroeg of laat zou upgraden tot de 1000.

Wat doe ik het best volgens jullie? Leren draaien op de 400 en later upgraden tot de 1000 of meteen de 1000 nemen aangezien ik wel met goede zekerheid weet dat ik ervoor ga? Voor alle duidelijkheid: ik heb nog geen gear.

Verdere info: ik amuseer me dood met Virtual DJ op de computer maar ik merk wel dat het wat tekort doet, aangezien ik zoveel knopjes heb en maar 1 muis om er aan te draaien...
Ik droom ervan om eventueel resident te worden, daar lieg ik niet om. Ik wil graag op locale fuiven staan en ik maak wel eens mijn eigen muziek met FL.

Ik weet dat op de meeste fuiflocaties een CDJ-1000 staat. Kan je dan geen "meerwaarde" aan je mix geven omdat je de cd-speler vanbinnen en vanbuiten kent en hem gewoon bent? Kunt het ook zo zeggen: er gemakkelijker mee omgaan.

Rebounce staat achter me om me te leren draaien en me wat te coachen enzo. Connecties heb ik nog niet, en de cd's trouwens ook nog niet. Wel kan ik vanaf februari weer gaan werken als student, als alles mee zit en kan ik zo beginnen sparen voor cd's... want de eerste zoveel maand zal ik waarschijnlijk thuis zitten oefenen. De zomer komt er ook aan, en dat brengt een grote pay check met zich mee.

Kan je (snel) evolueren door meteen hoog te beginnen? Oefening baart kunst. Ik stel me altijd voor dat ik graag het hoogtepunt van mijn "carrière" wil nog voor dat ik aan een huisje, tuintje, kindje begin over zo'n 10 jaar, want dan zit ik zo 15 jaar vast thuis, bij manier van spreken. :p
Ik wil me dus uitermate uitleven nog als ik jong ben, zullen we maar zeggen...

Stelt iemand nog een andere cd-speler voor? Ik dacht nog aan de CDJ-800 maar ben eerlijk gezegd niet echt overtuigd ervan. Moet wel nog eens het demo-filmpje bekijken ervan.

Opinie's graag! Dank bij voorbaat!

~ MissSalem
Mod edit by Nvie on 16-02-2008 08:53 (1%)

What do you think about Keuze Gear: Help! ??

Vote :   

MissSalem    posted on 16-01-2008 17:34
Bijkomende vraag die ik me net kom van stellen: is de CDJ-1000 eigenlijk wel geschikt voor beginners?
loek    posted on 16-01-2008 17:43

Het is natuurlijk al geweldig dat je als beginner kunt beginnen met Pioneer omdat je budget dat toelaat, maar ik zou dan als beginner toch beginnen met de CDJ400 omdat als je er over jaartje niets meer aan vindt ofzo, je dan het nog voor veel geld zou kunnen verkopen (omdat het een nieuw product is)! Bij de CDJ1000 ligt dit anders denk ik. Want ik denk als je nu meteen de CDJ1000MK3 koopt dat er over 1 jaar ofzo er weer een nieuwe versie uit is en dat je dat veel verlies zult maken! Ook is het natuurlijk beter om het eerst goed onder te knie te krijgen (met een goedkopere speler) en als dat lukt en je vindt het nog leuk! Ga je over op de CDJ1000 of wie weet is er dan een CDJ2000Cry
Succes ermee!
Groetjes

MissSalem    posted on 16-01-2008 20:19
Poster: loek

Het is natuurlijk al geweldig dat je als beginner kunt beginnen met Pioneer omdat je budget dat toelaat, maar ik zou dan als beginner toch beginnen met de CDJ400 omdat als je er over jaartje niets meer aan vindt ofzo, je dan het nog voor veel geld zou kunnen verkopen (omdat het een nieuw product is)! Bij de CDJ1000 ligt dit anders denk ik. Want ik denk als je nu meteen de CDJ1000MK3 koopt dat er over 1 jaar ofzo er weer een nieuwe versie uit is en dat je dat veel verlies zult maken! Ook is het natuurlijk beter om het eerst goed onder te knie te krijgen (met een goedkopere speler) en als dat lukt en je vindt het nog leuk! Ga je over op de CDJ1000 of wie weet is er dan een CDJ2000Cry
Succes ermee!
Groetjes

Ik heb een mengpaneeltje van Rebounce bij mij thuis gehad eventjes. Ik heb die aangesloten op mijn MP3-speler en mijn laptop. Het draaien was echt fantastisch leuk! Wel probeer ik het volgende week vrijdag nog eens, op mijn gemak, maar ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het draaien mij uitermate bevalt!

Wel heb ik meer kennis nodig van muziek, de klassiekers weten uit te halen, zo een beetje aanvoelen wat een hit wordt... Eigenlijk moet mijn leven wat meer gaan spenderen in de cd-winkels. Happy, laughing Tot nu toe had ik nog geen hobby en was alles school, school, school en bijgevolg thuis, thuis, thuis.
Nu heeft Rebounce gelukkig veel cd's liggen en kan ik nog heel wat bijleren van hem. Connecties heeft hij ook... En telkens leer ik hier op het forum meer en meer mensen kennen uit mijn thuis- of schoolomgeving, wat geweldig is! Boost aan het sociaal leven, zeg ik je. Winking my eye Ik zie het volledig zitten!

Ik herhaal even mijn tot nog toe ongeantwoorde vragen:
- is de CDJ-1000 en DJM-800 onder de knie te krijgen door een enthousiaste beginneling?
- is het aangeraden de 1000 binnen te halen als ik vooral op ga in wat all-round, Dance, Trance?
- kan je sneller evolueren door hoog te beginnen, ipv laag te beginnen met een beginnerssetje?
User edit by MissSalem on 16-01-2008 @ 20:22:34 (11%)
rebounce    posted on 16-01-2008 20:53
Poster: MissSalem

Ik herhaal even mijn tot nog toe ongeantwoorde vragen:
- is de CDJ-1000 en DJM-800 onder de knie te krijgen door een enthousiaste beginneling?
- is het aangeraden de 1000 binnen te halen als ik vooral op ga in wat all-round, Dance, Trance?
- kan je sneller evolueren door hoog te beginnen, ipv laag te beginnen met een beginnerssetje?

1. De djm 800 en cdj 1000mk3 kunnen perfect beheerst worden door een beginneling als je het geduld en de skils voor hebt.

2. De 1000 is allround en kan met alle mogelijke muziek genres om. Het niks voor niks de standaard in club in meerdere genres ( club , house , dance , hardstyle , ... )

3.Je zal naar mijn mening sneller evolueren in je skils als dj als je deftig materiaal hebt. Je zal minder lang blijven aanmodderen en sneller vooruit gaan. En je kan bovendien creatiever zijn.
MissSalem    posted on 17-01-2008 14:41
Nog reacties aub? Happy, laughing
MissSalem    posted on 17-01-2008 17:42
Ik heb een bedenking... Zijn die effecten op de DJM-800 wel degelijk zo broodnodig? Wie gebruikt die vaak op locatie? Ik heb namelijk het filmpje van Lead gezien en wat ik mij constant afvroeg was waar een DJ nu zulke effecten op kan gebruiken. Ik zou mij vooral focussen op een beetje all-round, maar ook veel Dance en Trance. Kunnen die effecten dan van veel pas komen?

De DJM-400 heeft 8 effecten en volgens mij zou dat wel meer of goed zijn. Wel 2 kanalen maar, maar ik voel ook nog geen drang om mijn computer te koppelen aan mijn mixer om te producen... Dat hou ik liever apart.

Een DJM-400 tussen 2 CDJ-1000's zou anders wel raar uitvallen, maar het scheelt enorm in de zak. Happy, laughing

Ik weet het, dit is nu al de zoveelste vraag... Maar ik zou het niet stellen moest het niet nodig zijn. Nogmaals bedankt!
Jer    posted on 17-01-2008 17:52
Ik had de cdj 400. maar nu toch over gegaan naar de cdj 1000mk3. Waarom ik vond de jog toch te klein en vooral omdat ik de laatste tijd veel wil scratchen is een groter jog een + punt.

Ik kocht eigenlijk de cdj 400 voor de usb, dat je dus lkkr van een usb stick nummers kon afspelen.
Hij deed het wel goed maar, ik vond het toch te lang draaien en zoeken.

Als je het geld heb zou ik zeker weten voor de cdj 1000 gaan!
Ben je het dan na een tijd toch zat krijg je er toch een redelijke smak geld voor terug!!

Succes met je keuze
MissSalem    posted on 18-01-2008 11:18
Poster: Jer
Ik had de cdj 400. maar nu toch over gegaan naar de cdj 1000mk3. Waarom ik vond de jog toch te klein en vooral omdat ik de laatste tijd veel wil scratchen is een groter jog een + punt.

Ik kocht eigenlijk de cdj 400 voor de usb, dat je dus lkkr van een usb stick nummers kon afspelen.
Hij deed het wel goed maar, ik vond het toch te lang draaien en zoeken.

Als je het geld heb zou ik zeker weten voor de cdj 1000 gaan!
Ben je het dan na een tijd toch zat krijg je er toch een redelijke smak geld voor terug!!

Succes met je keuze

Ik zie dat je een Nuo 5 hebt. Werkt die goed? Happy, laughing Wat vind je trouwens van je CDJ-1000's? Happy, laughing

Ik weet eigenlijk niet of de DJM-800 wel voor mij weggelegd is. Ik zou opgaan in wat all-round, Dance, Trance, maar als ik die effecten ook wel degelijk goed kan gebruiken... dat is de vraag.

Ik heb de topic gezien over de CDJ-400, dat die veel geluid maakt met de jog, dat die jog toch blijkt te klein te zijn etc... Ik zal hem nog eens zo objectief mogelijk testen in de winkel, maar het is goed om dat te weten in het achterhoofd. Rest mij nog de vraag: welke mixer neem ik er het beste bij?

- Ik maak graag mijn eigen electronische muziek;
- Heb geld genoeg om er tegen te smijten;
- Wil wel graag effecten hebben, maar moet ze ook kunnen gebruiken;
- 2 kanalen zal waarschijnlijk niet echt save zijn... Ik zie mij wel op een trouwfeest komen en het eerste waar ik aan denk ik die micro die zou moeten aangesloten worden; juist dat ik er niet al te graag in zou spreken... De mensen die mij huren wellicht wel!

Ik dacht eventjes aan de DJM-400, maar het feit dat het maar 2 kanalen is... Anders zou het perfect geweest zijn voor mij op dit moment.

Twijfel twijfel... Help!
simsoft    posted on 18-01-2008 21:14
 nu al beslistConfused?
Vibemaster-D    posted on 18-01-2008 21:24

tussen DJM400 en DJM800 en het budget voor DJM800 zeg ik
DJM800 absoluut geen twijfel mogelijk.
en ik zou de CDJ1000's nemen zeker
als je nog wil leren draaien.
dan kan je gelijk op je huidige gear doorgroeien
naar je professionele skillz zonder van
gear te hoeven switchen

simsoft    posted on 18-01-2008 21:26

das wel duur om dan plots te beseffen dan deejay zijn nix voor je is? niet?

MissSalem    posted on 18-01-2008 21:40
Poster: simsoft
 nu al beslistConfused?

Ik wik en ik weeg nog altijd. Zo'n beslissing vind ik wel doorwegen voor zoveel geld. Happy, laughing

das wel duur om dan plots te beseffen dan deejay zijn nix voor je is? niet?

Ik mag Rebounce zijn spullen wat gebruiken bij hem thuis om net er net achter te komen of ik het nu zo graag doe of niet. Ook in de winkel straks, al moet ik die hele winkel gaan aansluiten en testen, ik wil graag weten hoe of wat, dus zal ik de apparaten waarover ik twijfel, eerst testen.

Voor zover ik kan vertellen, is Virtual DJ niet meer genoeg. Het is leuk geweest, maar het is tijd om over te stappen. Ik heb eventjes een ouder mengpaneel van onze Rebounce mogen lenen en dat was bereleuk! Juist het probleem... Die mixer kon nu wel niet veel dus was ik er snel op uitgekeken. Heel snel zelfs... En dat ding was aangesloten op mijn laptop, en op mijn MP3-speler. Veel kon ik dus weer eigenlijk niet doen.

Ik zal eerlijk zijn... Ik ga 's avonds slapen en ik denk aan DJ'en, over hoe ik daar sta met mijn set en iets breng aan mixen. Ik sta op 's anderendaags en bedenk me hoe het moet zijn om eigen fuiven te organiseren. Ik wil iets bereiken in mijn leven, en liefst van al nog met een hobby: muziek. Happy, laughing Ik heb me altijd al geïnteresseerd in muziek, en nu wil ik er graag iets mee doen. Ben ik er dan klaar voor, om DJ te worden? Ik hoop het wel.

Stel dat mijn dromen aan dingelen geslagen worden... Dat zou heel heel jammer zijn. Maar ik denk dat ik mijn set dan ook rap weer wegkrijg aan een behoorlijke prijs als dat nodig moest zijn. Eerlijk gezegd denk ik niet graag na over wat als het niet lukt. Happy, laughing Ik zie me meer wel lukken. Dat hoop ik toch...

Ook wil ik nieuwe contacten leggen, mensen leren kennen, en (veel) minder thuiszitten. Ik wil leven. Happy, laughing
Muziek mag niet ontbreken; ik wil mijn kennis in muziek verdiepen, perfectioneren... Meer kennen, meer kunnen.

Het enige wat de boel echt compleet zou maken, zou een break-even zijn. Dat wat van mijn spaarrekening moest vliegen voor mijn gear er weer op komt en dat wat inkomen is door het DJ'en weer in functie van het DJ'en komt. Het komt er eigenlijk op neer dat ik niet wil blijven aan mijn spaarrekening prutsen.

Maar hierbij is mijn vraag nog niet beantwoord: nu je weet wat ik wil kunnen en doen, doe ik er goed aan om een DJM-800 te halen of laat ik die beter achterwege op dit moment, voor iets anders? Kan ik die effecten goed gebruiken in Trance?
Adrien1989    posted on 19-01-2008 00:45
Even over het mixer deel he. Waaaaarom kijk alleen naar 400 en 800, terwijl je ook ander goed spul hebt als nuo 5, xone 42. Uiteraard geile Dateq spullen:P. Als jij toch naar een winkel gaat om gear te kopen, waarom zou je dan niet gewoon ook wat andere mixers uitproberen. Is allemaal ook prima spul. Er is meer op de wereld dan Pioneer mixers. En er is ook nog een prijsklassement tussen de 400 en de 800 in Winking my eye. Over de nuo 5 hoor je echt heel veel goeds en A&H mixers zijn ook gewoon prima spul. Je kan het altijd eventjes proberen als je toch in zo'n winkel bentHappy, laughing.
EloidELot    posted on 19-01-2008 01:10
duidelijk genoeg geld om te spenderen Winking my eye

ik weet niet waarom ... miss aan je manier waarop je zegt  'ik wil DJ worden', voor publiek wil staan , een residency?
+
het feit dat je het draaien nog niet echt bijzonder onder de knie hebt ( is niet bedoeld als aanval, ik ben trouwens zelf ook geen kanjer Cry)..
zou ik je toch aanraden er niet meteen zo veel geld in te pompen.
Eer je break-even wil geraken met zo'n home-set (cdj1000/djm800) + aankoop muziek... mag je al serieus wat DJ zijn. dromen we daar neit allemaal stiekem van?

mijn aankoop advies zou zijn ( als je gedacht dan toch volledig pioneer gericht is): jonge CDJ 200's tweedehandsjes en djm 400. met enig geluk zal dit je een prijs geven van 1 Nieuwe CDJ 1000 mk3 ( ook al aardig wat €€ ) en heb je toch pioneer kwaliteit.. + een eventuele overstap op feestjes naar of bij aankoop van cdj 1000/djm800 is dan qua vaardigheden kinderspel bij wijze van spreken.

is geld echter geen kwestie, koop dan de vetste set die je kunt bedenken ( dromen we daar ook weer niet allen van)

ps: je mag de mijne kopen, dan ga ik miss voor de cdj 1000 Happy, laughing, nee... heb zonet ecler nuo 5 gekocht, eerst afkoelen met deze aankoop Happy, laughing
User edit by EloidELot on 19-01-2008 @ 01:18:54 (47%)
MissSalem    posted on 19-01-2008 09:11
Poster: Adrien1989
Even over het mixer deel he. Waaaaarom kijk alleen naar 400 en 800, terwijl je ook ander goed spul hebt als nuo 5, xone 42. Uiteraard geile Dateq spullen:P. Als jij toch naar een winkel gaat om gear te kopen, waarom zou je dan niet gewoon ook wat andere mixers uitproberen. Is allemaal ook prima spul. Er is meer op de wereld dan Pioneer mixers. En er is ook nog een prijsklassement tussen de 400 en de 800 in Winking my eye. Over de nuo 5 hoor je echt heel veel goeds en A&H mixers zijn ook gewoon prima spul. Je kan het altijd eventjes proberen als je toch in zo'n winkel bentHappy, laughing.

O, daar hebben wij ook al aan gedacht, hoor. Happy, laughing De NUO5 trekt in het bijzonder de aandacht, maar dat is iets om te bezien in de winkel.

duidelijk genoeg geld om te spenderen

ik weet niet waarom ... miss aan je manier waarop je zegt  'ik wil DJ worden', voor publiek wil staan , een residency?
+
het feit dat je het draaien nog niet echt bijzonder onder de knie hebt ( is niet bedoeld als aanval, ik ben trouwens zelf ook geen kanjer Cry)..
zou ik je toch aanraden er niet meteen zo veel geld in te pompen.
Eer je break-even wil geraken met zo'n home-set (cdj1000/djm800) + aankoop muziek... mag je al serieus wat DJ zijn. dromen we daar neit allemaal stiekem van?

mijn aankoop advies zou zijn ( als je gedacht dan toch volledig pioneer gericht is): jonge CDJ 200's tweedehandsjes en djm 400. met enig geluk zal dit je een prijs geven van 1 Nieuwe CDJ 1000 mk3 ( ook al aardig wat €€ ) en heb je toch pioneer kwaliteit.. + een eventuele overstap op feestjes naar of bij aankoop van cdj 1000/djm800 is dan qua vaardigheden kinderspel bij wijze van spreken.

is geld echter geen kwestie, koop dan de vetste set die je kunt bedenken ( dromen we daar ook weer niet allen van)

ps: je mag de mijne kopen, dan ga ik miss voor de cdj 1000 , nee... heb zonet ecler nuo 5 gekocht, eerst afkoelen met deze aankoop

Ik weet waar je op doelt, maar het liefst van al zou ik niet meer willen upgraden, want upgraden betekent eigenlijk verlies maken. Je zult namelijk nooit meer even veel krijgen voor een set als op de dag van aankoop, én je gaat dan meestal ook nog voor iets kwalitatievers en vooral duurder bijgevolg...
Wie weet geraak ik niet meer aan de som voor een CDJ-1000, de zoveel komende jaren als student... Het is wel mijn streefdoel.

Ook niet vergeten, ik ben er al bijna 19. En ik moet nog maar beginnen. Happy, laughing Ik heb echt het gevoel dat ik iets in te halen heb ten opzichte van andere DJ's omdat die al langer bezig zijn, meer ervaring hebben kunnen opdoen, meer hebben kunnen oefenen... Mijn probleem is dat er nog een tijd komt van huisje, tuintje, kindje, en ik wil mijn "hoogtepunt" in mijn carrière toch daarvoor gehad hebben. Ik wil me uitleven... Ik zou dus graag snel kunnen evolueren in mijn hobby, creatief zijn, zelf nog producen (en daarvoor is de memocard van de 1000 handig)... Muziek is deel van mijn wereld. Happy, laughing Kan ik dan niet meteen mijn streefdoel binnenhalen en die gedurende zoveel maanden uitdokteren en echt goed worden ermee? En aangezien de CDJ-1000 veel te vinden is op fuiflocaties, kan je dan geen meerwaarde aan je mix geven, zoals ik elders ook al heb gevraagd? Happy, laughing

Mijn keuze voor de cd-speler is dus nogal onderbouwd, he. Winking my eye Maar juist de mixer stelt me een probleem op dit moment, want ik blijf maar vragen, of ik in mijn beetje all-round, trance, dance, die 13 effecten van de DJM-800 kan gebruiken, of het zinvol is om hem te kopen... Hij vult de CDJ-1000 namelijk perfect aan, maar ik wil ook geen geld uit de ramen smijten. Daarom dachten Rebounce en ik aan de NUO5, maar ik ken nog niet veel van die machines... Dat wordt met andere woorden uittesten in de winkel, zien wat me beter past, alle merken desnoods afgaan, ...

Snap je mijn punt? Happy, laughing
EloidELot    posted on 19-01-2008 15:27
ja, ik snap ook wel wat je wil zeggen... en het is ook mijn geld niet eCry..
ik heb zonet een nuo 5 (2dehands) maar moet nog 2 weken wachten om ermee te kunne spelen; miss kan ik je dan mijn bevindingen overmaken (maar vrees dat je dan al je aankope gedaan hebt Cry)

in ieder geval veeeejl plezier ermee Winking my eye
EloidELot    posted on 19-01-2008 15:30
En als je toevallig ook in gent zit en je wil eens niet alleen draaien.. wil ik je PRO gear altijd wel is checken en proberen Cry
MissSalem    posted on 19-01-2008 15:31
Poster: EloidELot
ja, ik snap ook wel wat je wil zeggen... en het is ook mijn geld niet eCry..
ik heb zonet een nuo 5 (2dehands) maar moet nog 2 weken wachten om ermee te kunne spelen; miss kan ik je dan mijn bevindingen overmaken (maar vrees dat je dan al je aankope gedaan hebt Cry)

in ieder geval veeeejl plezier ermee Winking my eye

Ik ga zaterdag 2 februari naar de winkel om eens de boel te testen, maar er nog geen sprake van een aankoop op dat moment. Happy, laughing Ik wil alles eens testen dat ik wil testen en er dan eens een nachtje over slapen... De definitieve beslissing komt pas ook na overleg met thuis. Neem dat dat nog een paar dagen duurt. PM me maar met je bevindingen! Happy, laughing

Bedankt voor je wensen. Happy, laughing
Boyd    posted on 19-01-2008 18:45

Djm 400 of reloop rmx40dsp in combinatie met reloop rmp2/rmp1

MissSalem    posted on 19-01-2008 19:07
Poster: sparckless

Djm 400 of reloop rmx40dsp in combinatie met reloop rmp2/rmp1

Ik apprecieer je post, Sparckless, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever bij Pio blijf, omdat de waarde daarvan niet snel daalt. Happy, laughing Voor zulke bedragen wil ik echt graag kwaliteit zien.

Ik weet dat het weer niet raar is, maar ik overweeg de CDJ-800. 1000 euro minder toch. Ik vraag me af of ik de functies van de CDJ-1000 wel echt kan gebruiken, en dan zeg ik mezelf "tuurlijk kunde gij dat gebruiken! Niet meer twijfelen!"

Jaja, niet meer twijfelen dus...
_Ivan_    posted on 19-01-2008 19:17
Ik hoor je alleen maar twijfelen tussen de 400 en de 800 maar heb je ook al gekeken naar de DJM-700 van pioneer? Heb je deze al geprobeert en heb je nog het idee om qua apparaten te groeien (extra draaitafel ed.)
Feel&.Celebrate.Life!
Boyd    posted on 19-01-2008 19:25
Maar je heb je al draai ervaring, of kom je er achter als je 3000€ hebt uitgegeven dat het niet je ding is?
MissSalem    posted on 19-01-2008 19:34
Poster: sparckless
Maar je heb je al draai ervaring, of kom je er achter als je 3000€ hebt uitgegeven dat het niet je ding is?

Lees eens de topic door. Happy, laughing

Ik hoor je alleen maar twijfelen tussen de 400 en de 800 maar heb je ook al gekeken naar de DJM-700 van pioneer? Heb je deze al geprobeert en heb je nog het idee om qua apparaten te groeien (extra draaitafel ed.)

Nee, daar heb ik nog niet naar gekeken. Wel de DJM-600, maar die is me afgeraden geweest omdat hij "oud" was. De 700 zie je gewoon niet veel. Ik kijk hier op DJ-Booths, wat mensen allemaal niet posten het gaat altijd terug op de DJM-800, eventueel de 400, en soms es iets anders zoals de NUO5.

Niet dat ik mensen wel kopiëren, maar voor zoiets kijk ik graag wat anderen hebben, wat zij ermee doen, zien of dat mij niet aanstaat, naar de winkel lopen, informatie vragen, advies vragen, luisteren naar anderen, zien wat ze mij als argumenten of tegenargumenten kunnen geven... Daarom beluister ik ook regelmatig, sinds kort, mixen.

Dit is nogal moeilijk als je beginner bent en niet in technische richtingen zit. Happy, laughing Wel ben ik heel erg bereid om bij te leren en mij te amuseren. Eens iets anders dan school...

De poll spreekt boekdelen...
User edit by MissSalem on 19-01-2008 @ 19:35:09 (3%)
Max-E    posted on 19-01-2008 21:01
Ik zou voor de DJM 800 gaan, wegens het verschil in geluidsquality(is ietsje beter) en de anderen extra's(denk aan meer kanalen e.d.) CDJ 400 of 1000, dat kan ik niet voor je kiezen, ik vind de 400 gewoon 10x te klein uitzien en de 1000 kost weer t dubbele...(heb je wel alles in 1x goed:P)
MissSalem    posted on 19-01-2008 21:24
Met de CDJ-1000 hoef ik niet meer te upgraden, he. Happy, laughing Ik denk dat upgraden resulteert in verlies. 9 kansen op 10, toch... en daardoor is de CDJ-1000 uiteindelijk nog niet zo heel duur, want iemand die upgradet, heel laag begint en zich zo opwerkt... verdoet die niet minstens evenveel? Je krijgt namelijk nooit hetzelfde bedrag voor je spullen als op het moment van aankoop, jammer genoeg.

De mixer is de probleemkwestie, he. Happy, laughing

509 Users online: 285 Guests (224 Unknown)
Pages generated today : 40.913
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.593.211