Het is natuurlijk al geweldig dat je als beginner kunt beginnen met Pioneer omdat je budget dat toelaat, maar ik zou dan als beginner toch beginnen met de CDJ400 omdat als je er over jaartje niets meer aan vindt ofzo, je dan het nog voor veel geld zou kunnen verkopen (omdat het een nieuw product is)! Bij de CDJ1000 ligt dit anders denk ik. Want ik denk als je nu meteen de CDJ1000MK3 koopt dat er over 1 jaar ofzo er weer een nieuwe versie uit is en dat je dat veel verlies zult maken! Ook is het natuurlijk beter om het eerst goed onder te knie te krijgen (met een goedkopere speler) en als dat lukt en je vindt het nog leuk! Ga je over op de CDJ1000 of wie weet is er dan een CDJ2000
Succes ermee!
Groetjes
Poster: loekHet is natuurlijk al geweldig dat je als beginner kunt beginnen met Pioneer omdat je budget dat toelaat, maar ik zou dan als beginner toch beginnen met de CDJ400 omdat als je er over jaartje niets meer aan vindt ofzo, je dan het nog voor veel geld zou kunnen verkopen (omdat het een nieuw product is)! Bij de CDJ1000 ligt dit anders denk ik. Want ik denk als je nu meteen de CDJ1000MK3 koopt dat er over 1 jaar ofzo er weer een nieuwe versie uit is en dat je dat veel verlies zult maken! Ook is het natuurlijk beter om het eerst goed onder te knie te krijgen (met een goedkopere speler) en als dat lukt en je vindt het nog leuk! Ga je over op de CDJ1000 of wie weet is er dan een CDJ2000
Succes ermee!
Groetjes
Poster: MissSalem
Ik herhaal even mijn tot nog toe ongeantwoorde vragen:
- is de CDJ-1000 en DJM-800 onder de knie te krijgen door een enthousiaste beginneling?
- is het aangeraden de 1000 binnen te halen als ik vooral op ga in wat all-round, Dance, Trance?
- kan je sneller evolueren door hoog te beginnen, ipv laag te beginnen met een beginnerssetje?
Poster: Jer
Ik had de cdj 400. maar nu toch over gegaan naar de cdj 1000mk3. Waarom ik vond de jog toch te klein en vooral omdat ik de laatste tijd veel wil scratchen is een groter jog een + punt.
Ik kocht eigenlijk de cdj 400 voor de usb, dat je dus lkkr van een usb stick nummers kon afspelen.
Hij deed het wel goed maar, ik vond het toch te lang draaien en zoeken.
Als je het geld heb zou ik zeker weten voor de cdj 1000 gaan!
Ben je het dan na een tijd toch zat krijg je er toch een redelijke smak geld voor terug!!
Succes met je keuze
tussen DJM400 en DJM800 en het budget voor DJM800 zeg ik
DJM800 absoluut geen twijfel mogelijk.
en ik zou de CDJ1000's nemen zeker
als je nog wil leren draaien.
dan kan je gelijk op je huidige gear doorgroeien
naar je professionele skillz zonder van
gear te hoeven switchen
das wel duur om dan plots te beseffen dan deejay zijn nix voor je is? niet?
Poster: simsoft
nu al beslist?
das wel duur om dan plots te beseffen dan deejay zijn nix voor je is? niet?
Poster: Adrien1989
Even over het mixer deel he. Waaaaarom kijk alleen naar 400 en 800, terwijl je ook ander goed spul hebt als nuo 5, xone 42. Uiteraard geile Dateq spullen:P. Als jij toch naar een winkel gaat om gear te kopen, waarom zou je dan niet gewoon ook wat andere mixers uitproberen. Is allemaal ook prima spul. Er is meer op de wereld dan Pioneer mixers. En er is ook nog een prijsklassement tussen de 400 en de 800 in. Over de nuo 5 hoor je echt heel veel goeds en A&H mixers zijn ook gewoon prima spul. Je kan het altijd eventjes proberen als je toch in zo'n winkel bent
.
duidelijk genoeg geld om te spenderen
ik weet niet waarom ... miss aan je manier waarop je zegt 'ik wil DJ worden', voor publiek wil staan , een residency?
+ het feit dat je het draaien nog niet echt bijzonder onder de knie hebt ( is niet bedoeld als aanval, ik ben trouwens zelf ook geen kanjer)..
zou ik je toch aanraden er niet meteen zo veel geld in te pompen.
Eer je break-even wil geraken met zo'n home-set (cdj1000/djm800) + aankoop muziek... mag je al serieus wat DJ zijn. dromen we daar neit allemaal stiekem van?
mijn aankoop advies zou zijn ( als je gedacht dan toch volledig pioneer gericht is): jonge CDJ 200's tweedehandsjes en djm 400. met enig geluk zal dit je een prijs geven van 1 Nieuwe CDJ 1000 mk3 ( ook al aardig wat €€ ) en heb je toch pioneer kwaliteit.. + een eventuele overstap op feestjes naar of bij aankoop van cdj 1000/djm800 is dan qua vaardigheden kinderspel bij wijze van spreken.
is geld echter geen kwestie, koop dan de vetste set die je kunt bedenken ( dromen we daar ook weer niet allen van)
ps: je mag de mijne kopen, dan ga ik miss voor de cdj 1000, nee... heb zonet ecler nuo 5 gekocht, eerst afkoelen met deze aankoop
Poster: EloidELot
ja, ik snap ook wel wat je wil zeggen... en het is ook mijn geld niet e..
ik heb zonet een nuo 5 (2dehands) maar moet nog 2 weken wachten om ermee te kunne spelen; miss kan ik je dan mijn bevindingen overmaken (maar vrees dat je dan al je aankope gedaan hebt)
in ieder geval veeeejl plezier ermee
Djm 400 of reloop rmx40dsp in combinatie met reloop rmp2/rmp1
Poster: sparcklessDjm 400 of reloop rmx40dsp in combinatie met reloop rmp2/rmp1
Poster: sparckless
Maar je heb je al draai ervaring, of kom je er achter als je 3000€ hebt uitgegeven dat het niet je ding is?
Ik hoor je alleen maar twijfelen tussen de 400 en de 800 maar heb je ook al gekeken naar de DJM-700 van pioneer? Heb je deze al geprobeert en heb je nog het idee om qua apparaten te groeien (extra draaitafel ed.)