Keuze Gear: Help! (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke cd-speler schaf ik het beste aan?

-CDJ-1000 + DJM-800
-CDJ-400 + DJM-400
-Iets anders... (Post je mening aub!)

Voting is only possible for our Members
MissSalem    posted on 15-01-2008 19:32
Ik weet dat er een topic loopt met de titel "CDJ-400 OF CDJ-1000" maar ik vond dat dit een nieuwe topic waard zodat ik eventueel meer replies zou krijgen en dus hulp bij mijn keuze. Ik heb een afspraak om op zaterdag 2 februari gear te gaan kopen; dat is de reden waarom de tijd nogal begint te dringen om de juiste keuze te maken.

Mijn probleempje...

Ik weet zeker dat ik voor Pioneer ga. Eerst dacht om de CDJ-400 te kiezen en die was mij ook aangeraden, met een DJM-400, omdat ik nog moet leren draaien. Maar... Ik zit nu te twijfelen... Mijn spaarrekening kan 2 CDJ 1000's en een DJM-800 aan en ik weet dat als ik de 400 zou kopen, ik toch vroeg of laat zou upgraden tot de 1000.

Wat doe ik het best volgens jullie? Leren draaien op de 400 en later upgraden tot de 1000 of meteen de 1000 nemen aangezien ik wel met goede zekerheid weet dat ik ervoor ga? Voor alle duidelijkheid: ik heb nog geen gear.

Verdere info: ik amuseer me dood met Virtual DJ op de computer maar ik merk wel dat het wat tekort doet, aangezien ik zoveel knopjes heb en maar 1 muis om er aan te draaien...
Ik droom ervan om eventueel resident te worden, daar lieg ik niet om. Ik wil graag op locale fuiven staan en ik maak wel eens mijn eigen muziek met FL.

Ik weet dat op de meeste fuiflocaties een CDJ-1000 staat. Kan je dan geen "meerwaarde" aan je mix geven omdat je de cd-speler vanbinnen en vanbuiten kent en hem gewoon bent? Kunt het ook zo zeggen: er gemakkelijker mee omgaan.

Rebounce staat achter me om me te leren draaien en me wat te coachen enzo. Connecties heb ik nog niet, en de cd's trouwens ook nog niet. Wel kan ik vanaf februari weer gaan werken als student, als alles mee zit en kan ik zo beginnen sparen voor cd's... want de eerste zoveel maand zal ik waarschijnlijk thuis zitten oefenen. De zomer komt er ook aan, en dat brengt een grote pay check met zich mee.

Kan je (snel) evolueren door meteen hoog te beginnen? Oefening baart kunst. Ik stel me altijd voor dat ik graag het hoogtepunt van mijn "carrière" wil nog voor dat ik aan een huisje, tuintje, kindje begin over zo'n 10 jaar, want dan zit ik zo 15 jaar vast thuis, bij manier van spreken. :p
Ik wil me dus uitermate uitleven nog als ik jong ben, zullen we maar zeggen...

Stelt iemand nog een andere cd-speler voor? Ik dacht nog aan de CDJ-800 maar ben eerlijk gezegd niet echt overtuigd ervan. Moet wel nog eens het demo-filmpje bekijken ervan.

Opinie's graag! Dank bij voorbaat!

~ MissSalem
Mod edit by Nvie on 16-02-2008 08:53 (1%)

What do you think about Keuze Gear: Help! ??

Vote :   

simsoft    posted on 15-01-2008 20:08
 hey ,
wel als ik het geld zou hebben zou ik echt wel voor die cdj 1000 mk3 gaan
maar zoals je zelf zegt heb je nog geen cd's , en dit kan nog een onvoorziene
maar toch niet te onderschatten kost worden
dus dacht ik misschien dat de cdj800 mk2 geen mooi alternatief zal zijn?
MissSalem    posted on 15-01-2008 20:13
Poster: simsoft
 hey ,
wel als ik het geld zou hebben zou ik echt wel voor die cdj 1000 mk3 gaan
maar zoals je zelf zegt heb je nog geen cd's , en dit kan nog een onvoorziene
maar toch niet te onderschatten kost worden
dus dacht ik misschien dat de cdj800 mk2 geen mooi alternatief zal zijn?

Bedankt voor je mening. Happy, laughing

Ik zal dat demofilmpje bekijken van de CDJ-800 en zien of het toch niet zou kunnen aanstaan. Ik vind de 1000 op looks alleen al zoveel shieker of de 800. Misschien ook een beetje mijn probleem. Qua mogelijkheden schijnen die niet veel te schelen van elkaar, toch?

De eerste paar maanden zou ik draaien en oefenen met gebrande cd's. En van het moment dat er weer wat binnenstroomt, beginnen cd's aanschaffen, beetje per beetje maar zeker. Proberen ook van zoveel mogelijk miskopen te vermijden...

Nog iemand aub? Happy, laughing
bastianhecker    posted on 15-01-2008 20:13
ik zou ook voor de mk3's gaan, dit is gewoon de perfecte set in combinatie met de djm800 en ja, het geeft je set een meer waarde als je de cdj van binnen en van buiten kent. Toch denk ik dat een cdj800mk2 ook volstaat. zeker voor thuis en in combinatie met een djm800. Ook lijkt het mij geen probleem dat je nog geen cd's hebt die komen vanzelf wel en je moet toch je muziek goed kennen, dus het heeft geen zin om 20 cd's per dag te kopen lijkt mij. Verder moet je er ook over nadenken dat je ook monitors en een koptelefoon nodig hebt en misschien ook wel een meubel!:D
simsoft    posted on 15-01-2008 20:14
die looks kosten je wel héél veel geld hé ?Winking my eye
MissSalem    posted on 15-01-2008 20:19
Poster: bastianhecker
ik zou ook voor de mk3's gaan, dit is gewoon de perfecte set in combinatie met de djm800 en ja, het geeft je set een meer waarde als je de cdj van binnen en van buiten kent. Toch denk ik dat een cdj800mk2 ook volstaat. zeker voor thuis en in combinatie met een djm800. Ook lijkt het mij geen probleem dat je nog geen cd's hebt die komen vanzelf wel en je moet toch je muziek goed kennen, dus het heeft geen zin om 20 cd's per dag te kopen lijkt mij. Verder moet je er ook over nadenken dat je ook monitors en een koptelefoon nodig hebt en misschien ook wel een meubel!:D

Ik mag na mijn examens nieuwe meubels gaan kiezen en er komt sowieso een plaatsje voor mijn DJ-spullen, in het kleine kamertje dat ik heb. Happy, laughing

De koptelefoon wordt sowieso de HD-25 en die is in rekening gebracht, net als de flightcase waarvan ik nog niet zeker ben van de prijs. De monitoren en de versterker zijn afkomstig van mijn cd-speler Kenwood/Technics. Die staan er al. Happy, laughing

die looks kosten je wel héél veel geld hé ?

Wellicht, ja. Daar heb je gelijk in. Happy, laughing

Aan de andere kant, is de 1000 ook niet gewoon beter dan de 800? Ik bedoel, ik ben niet echt van plan om te upgraden. Ik koop eenmalig een gear aan, van de eerste keer een goede, en hopelijk gaat hij 10 jaar mee, zo te zeggen.
Ik denk dat je zo nog meer geld zou uitgeven, als je eerst een goedkoop setje wilt, je bent het beugezien, hup, weg, en een duurdere set binnen, ook weer beugezien... dan als je meteen een goede set koopt en niet meer upgrate. Of niet? Happy, laughing
User edit by MissSalem on 15-01-2008 @ 20:25:41 (19%)
MissSalem    posted on 15-01-2008 20:23

EDIT: Iets misgelopen met de computer... Negeer deze post maar. Winking my eye

User edit by MissSalem on 15-01-2008 @ 20:24:33 (96%)
mrwhoopie    posted on 15-01-2008 20:25
Ga maar voor de cdj1000 alleen de mixer kan nog beter maar dat is een eigen voorkeur.Koop dan ook serato en dan heb je ook direct de kans om je mp3 te mixen.
MissSalem    posted on 15-01-2008 20:30
Poster: mrwhoopie
Ga maar voor de cdj1000 alleen de mixer kan nog beter maar dat is een eigen voorkeur.Koop dan ook serato en dan heb je ook direct de kans om je mp3 te mixen.

Ik heb nogal schrik voor de controle, dus zal het sowieso legaal worden allemaal. MP3... Als ik het niet zou kunnen vinden op een cd, maar tot nu toe denk ik dat dat miniem zou zijn.

Wordt er eigenlijk veel gecontroleerd?
mrwhoopie    posted on 15-01-2008 20:40
ja tuurlijk legaal he,ik denk dat je echt wel zorgen hebt als je illegalemuziek op je hdd hebt staan,voor het zelfde geld slaan ze heel je boel aanCry
mrwhoopie    posted on 15-01-2008 20:41
tja word er veel gecontroleerd??Als het bv voor een fuif is waar veel dj's een offerte hebben mogen insteken,of als je een vaste dj-vervangt...dan zou ik oppassen ja,ze dragen je rap over tegenwoordig.
simsoft    posted on 15-01-2008 20:42
janee
niet met gekopiërde cd's draaien , geloof me zijn zware boetes !
Tizio    posted on 15-01-2008 20:42
De Cdj 800 kost rond de €700 de cdj 1000 al weer rond de €1100, een verschil van zeg maar €400 per speler. Dat is toch redelijk wat!

Zelf zou ik het er wel voor over hebben als ik het had, want ze zijn zooo veel chiquer ja, en vergeet de cue's opslaan op sd kaartjes niet! En de timeline waarop je precies kutn zien waar er verandering is in de muziek. Ook zitten er 3 hotloops/cues op waarmee je zelfs stukken uit een andere track kunt pakken.

De djm 800 is een geweldige mixer (kost wel €1300), vooral met electische muziek kun je al heel snel iets geweldigs maken zelf buiten het feit dat je het grote aantal effecten ook normaal kan toepassen.
Zie dit filmpje ,http://video.google.nl/videoplay?docid=6414591822588095093 waarmee je met een gewone beat en een leuk synt geluid uit een andere track zo een interessante vertoning maakt.
*denk ook aan de midi mogelijkheden*

Een cdj 400 is absoluut niet slecht, laat dat duidelijk zijn, maar als je echt flink wil mixen met house enzo zou ik toch een 1000 nemen. Ook met de cdj 400 is een djm 800 in ieder geval iets, mocht je dan meer cd spelers willen aansluiten, dan kan dat.

Nu de hamvraag is: Hoeveel wil (kun) je aan je gear besteden?
2x cdj   400 + djm 400 = €1650                  mijn 3e keus
2x cdj 1000 + djm 800 = €3500                         1e keus
2x cdj   400 + djm 800 = €2500                         2e keus
2x cdj 1000 + djm 400 = €2700                         4e keus

En waarom de cdj 1000+ 400 niet op 2/3   voor dat geld kun je beter een djm 800 kopen met 4 kanalen maar je in de toekomst veel meer aan zal hebben.

Hoop dat je zo misschien een klein beetje wijzer bent Winking my eye
User edit by Tizio on 15-01-2008 @ 20:46:17 (36%)
simsoft    posted on 15-01-2008 20:46
nergens komt de cdj 800 mk2 in je schematje voor?
trouwens Rodec , mooi belgisch merk voor mengpaneel misschienConfused :D
User edit by simsoft on 15-01-2008 @ 20:47:59 (100%)
MissSalem    posted on 15-01-2008 20:47
Mijn stijl zou nogal all-round, Dance, Trance zijn. Verandert dat iets aan mijn keuze cd-spelers? Ik hoor nogal vaak nu dat de 1000 bedoeld is voor House en dergelijke.

EDIT: kan je inderdaad ook de CDJ-800 in je schema laten verschijnen? Dan is het beeld perfect. Winking my eye
Alleszinds heel erg bedankt, iedereen. Happy, laughing
User edit by MissSalem on 15-01-2008 @ 20:48:31 (85%)
simsoft    posted on 15-01-2008 21:01
wete je hebt het geld hé?
en je bent zeker dat deejayen iets voor jou is ?
oh waarom zou je dan niet voor die cdj 1000 gaan ?
ik wens je allesinds al het beste te
en stiekem benek jaloers op je omdat ik nog
met men numark axis 9 zit
maar echt veel succes ermee !
User edit by simsoft on 15-01-2008 @ 21:01:58 (4%)
MissSalem    posted on 15-01-2008 21:03
wete je hebt het geld hé?
en je bent zeker dat deejayen iets voor jou is ?
oh waarom zou je dan niet voor die cdj 1000 gaan ?
ik wens je allesinds al het beste te
en stiekem benek jaloers op je omdat ik nog
met men numark axis 9 zit
maar echt veel succes ermee !

De dag net voor mijn aankoop ga ik nog bij Rebounce eens de boel gaan testen. Ik wil écht weten of het voor mij weggelegd is. Happy, laughing Als ik eraan begin, staat het er zeker 10 jaar. Happy, laughing

Ook bedankt voor je wensen. Winking my eye
User edit by MissSalem on 15-01-2008 @ 21:03:57 (7%)
simsoft    posted on 15-01-2008 21:05
aahja je bent van aan de kust hé?
wel ik ben van brugge , dus als je eens draait op feestje ofzo laat je het
me eens weten? kom ik wel eens goeiedag zeggen en vragen hoe het je bevalt !
MissSalem    posted on 15-01-2008 21:07
aahja je bent van aan de kust hé?
wel ik ben van brugge , dus als je eens draait op feestje ofzo laat je het
me eens weten? kom ik wel eens goeiedag zeggen en vragen hoe het je bevalt !

Ik ben van Bredene (Oostende) en zit op school in Brugge. Winking my eye

Ik wil ook mijn eigen fuiven organiseren! Wat ik nog niet gezegd heb, trouwens... Daarmee willen we een beetje de kosten drukken voor zover dat mogelijk is en ons tegelijkertijd zo goed amuseren als het maar kan! Vooral de kick van daar te staan en weten dat de mensen zich daar amuseren omwille van jouw muziek, dat moet prachtig zijn. Happy, laughing
Dat is eigenlijk maar een project voor binnen een paar jaar... Happy, laughing
User edit by MissSalem on 15-01-2008 @ 21:09:20 (11%)
simsoft    posted on 15-01-2008 21:09
moh in welke school zit je?

(als je nog dj nodig hebt? voor u gratisch )
User edit by simsoft on 15-01-2008 @ 21:09:29 (5%)
MissSalem    posted on 15-01-2008 21:09
moh in welke school zit jeConfused?
(als je nog dj nodig hebt? voor u gratisch )

KHBO Brugge, Sint-Michiels. Happy, laughing Jij?
User edit by MissSalem on 15-01-2008 @ 21:10:06 (5%)
simsoft    posted on 15-01-2008 21:10
 ah ik studeer in Gent , maar ik zat in de garenmarkt .
 welke richting volg jé ? leerkracht?
MissSalem    posted on 15-01-2008 21:12
 ah ik studeer in Gent , maar ik zat in de garenmarkt .
 welke richting volg jé ? leerkracht?

Ik heb je ondertussen een PM gestuurd zodat we de chat talk niet hier hoeven te hebben. Winking my eye

En ik ga voor Management Assistent. Happy, laughing

Verder nog opinie's over de gear graag! Happy, laughing Bedankt op voorhand. Wie kan helpen, is een grote hulp.
freddiejay    posted on 15-01-2008 22:49

ik heb binnekort djm 800 en 2x cdj 400
zal je een revieuw geven
ik neme deze combi omdat midi bij mij centraal staat
de jog is overal hetzelfste, enkel grootste nadeel is Hot-cue
maar dan koop ik over 2jaar wel MK4's Happy, laughing

MissSalem    posted on 16-01-2008 06:50
Poster: freddiejay

ik heb binnekort djm 800 en 2x cdj 400
zal je een revieuw geven
ik neme deze combi omdat midi bij mij centraal staat
de jog is overal hetzelfste, enkel grootste nadeel is Hot-cue
maar dan koop ik over 2jaar wel MK4's Happy, laughing

Hadden ze niet gezegd dat de MK4's er niet zo snel gingen zijn of is 2 jaar realistisch? Heb daar eigenlijk geen idee van.
MissSalem    posted on 16-01-2008 12:31
Nog iemand? Happy, laughing  Bedankt!

517 Users online: 335 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 47.044
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.342