De site van Ferrox (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ferrox    posted on 11-01-2008 20:12
Dag luitjes!

Ik heb wat meningen nodig voor de verdere bouw van mijn site. Op dit moment is de site die de mensen te zien krijgen als ze er op komen.

Maar voor jullie een verdere sneak preview

Ik wil graag weten wat jullie van deze opbouw vinden. Hij moet nog helemaal ingevuld worden en dat zal over een week of 2 compleet gaan gebeuren.

Let wel op, dit is voor mijn all-round draaien. niet stijl gericht dus. Want hier heb ik veeel meer klanten voor (eigenlijk allemaal)

Ben benieuwd Happy, laughing

What do you think about De site van Ferrox ??

Vote :   

djjw    posted on 11-01-2008 20:15
Ik zou de links iets anders ordenen, zo lijkt het wat chaotisch
Ferrox    posted on 11-01-2008 20:17
Poster: djjw
Ik zou de links iets anders ordenen, zo lijkt het wat chaotisch

Hoe dan? vind het nu best meevallen. Mischien een kadertje erom ofzo?
Sammow    posted on 11-01-2008 20:17
Ziet er heel netjes uit!

misschien kan je elke pagina nog een ander kleurtje geven, niet overdreven maar gewoon die foto wat kleur geven als je me begrijpt :D
Ferrox    posted on 11-01-2008 20:18
Poster: Sammow
Ziet er heel netjes uit!

misschien kan je elke pagina nog een ander kleurtje geven, niet overdreven maar gewoon die foto wat kleur geven als je me begrijpt :D

hmmm Happy, laughing got your point. Houd ik in mijn achterhoofd Happy, laughing
Flexii    posted on 11-01-2008 20:26
ik zou de foto's zwart wit laten ziet er goed uit zo,, als ze kleuren foto's willen vinden ze die in het fotoalbum,, ik zou inderdaad wel even die links een beetje anders doen, aan de rechter kant verticaal ofzo of boven horizontaal maar dan wel over de hele breedte van je venster, het liefst dat je er even een mooi menubalkje van maakt
Sammow    posted on 11-01-2008 20:30
Poster: Flexii
ik zou de foto's zwart wit laten ziet er goed uit zo,, als ze kleuren foto's willen vinden ze die in het fotoalbum,, ik zou inderdaad wel even die links een beetje anders doen, aan de rechter kant verticaal ofzo of boven horizontaal maar dan wel over de hele breedte van je venster, het liefst dat je er even een mooi menubalkje van maakt

Wacht, je begrijpt me niet, ik bedoel geen kleurenfoto maar een foto met een kleur, zal ff voorbeeldje make :D
djjw    posted on 11-01-2008 20:34
Poster: Ferrox

Hoe dan? vind het nu best meevallen. Mischien een kadertje erom ofzo?

Jah iig datje de woorden niet in zo.'n groepje bij elkaar hebt staan,
verticaal lijkt me het mooist.

De foto vind ik eigelijk goed zoals hij is..
Het ziet er verder goed uit vind ik!!Cry
Sammow    posted on 11-01-2008 20:35
Flexii    posted on 11-01-2008 20:38
http://img249.imageshack.us/img249/2940/hometg4.jpg

Zoiets dus :p

ja ik snap wat je bedoeld mijn fout,, maar dat zal inderdaad goed uitzien al je foto's een ander kleurtje geven en dan nog het menubalkje et voila een mooie site hahah
MissSalem    posted on 11-01-2008 21:06
Mijn suggesties en bedenkingen:

- Zet je kader met al je informatie in, in het midden, centraal dus.
- Een achtergrond van lichte grijze kleur zou tof zijn. Ofwel een foto, wallpaper...
- Vind je foto's bij iedere link echt geweldig! Echt inspirerend.
- Site verder opbouwen, vullen... Je bent goed bezig. Happy, laughing

Bij deze. Winking my eye
Flexii    posted on 11-01-2008 21:14
Poster: MissSalem
Mijn suggesties en bedenkingen:
- Een achtergrond van lichte grijze kleur zou tof zijn. Ofwel een foto, wallpaper...

dat zou ik niet doen,, word rommelig en doet af aan de foto zelf
MissSalem    posted on 11-01-2008 21:15
Poster: Flexii

dat zou ik niet doen,, word rommelig en doet af aan de foto zelf

Een lichtgrijze achtergrond dan? Of iets heel anders? Happy, laughing
jannickv    posted on 11-01-2008 21:17
ik val in herhaling:p
maar de linkjes!!!! sorry:p niet mooi:p vrij rommilig
het "domme" is dat je een oneven aantal links hebt en dan zweeft er zo 1 onder

edit ik zie het nu
er zweeft geen onder dat is gewoon de pag waar je je bevind:p
User edit by jannickv on 11-01-2008 @ 21:18:57 (51%)
ceesietopc    posted on 11-01-2008 21:23
Mooie site man :D

Kleine puntjes nog:
- Zorg dat alle plaatjes even groot zijn. Links is nu ietsjepietsje kleiner.
- Ik zou zorgen dat de foto's aansluiten aan de border om je site heen. Zeker bij Foto's is het nu jammer dat je net een wit randje ziet.
- Een achtergrond. Zker op hoge resoluties is het wel erg wit. Je hoeft niet het hele beeld te vullen, 1 hoek met daarin een grijze streep op een lichtergrijzere bg, en dan het geheel naar wit faden kan bijv ook..
- Menu iets duidelijker maken. Dit kan je bereiken, zonder uit deze stijl te springen, met bijvoorbeeld je menulinks in een tabelletje zetten, van 4 kolommen en 2 rijen, en dan voor elk item een vetgedrukte punt neer te zetten:

.Home

Maar ik vind het echt een vette site :D

Ik zou geen kleurtjes gaan gebruiken voor je foto;s btw.
MaD    posted on 11-01-2008 23:15
Die links zou ik ook even ordenen, in eerste instantie dacht ik dat het nog niet goed stond. het lijkt nu of het versprongen is. Verder lekker zo laten. No-nonsens, geen toeters en beelen. Gewoon overzichtelijk op een stijlvolle manier. Zwart-wit stijl is ook leuk. Vergeet die mensen met die een kleurtjes of fotoachtergrond willen, wordt het vaak alleen maar slecht leesbaar van.
noadja.com /// aboveall.nl
Vibemaster-D    posted on 12-01-2008 13:39

3 tips

1) gebruik niet zo een manier van links gebruiken index.php?id=gastenboek daar kan je in sommige browsers problemen mee krijgen.
neem gewoon
index.php
gastenboek.php

2) die foto op de pagina DJ zit erg veel stof/vuil je op je DJM800 voortaan zou ik even je DJM/CDJ schoonmaken voordat je een foto neemt. dat staat iets netter maar dat is jouw keuze.
3) de links staan wat rommelig maar dat had je ook al van andere mensen genomen

voor de rest ziet er goed uit toch
zeker voor zelfbouw en neem niet aan dat je fulltime webdesigner bent Cry

ow en ik heb nog iets voor je

met dit scriptje kun je een text in de Statusbar zetten misschien ook wel leuk

zet tussen

en verander even in dit -->

en DJ Ferrox dan uiteraard je Eigen text van maken

User edit by Vibemaster-D on 12-01-2008 @ 17:32:33 (100%)
MaD    posted on 12-01-2008 14:23
Hoort misschien niet in dit topic, maar wil t wel ff kwijt:

@ Videmaster: Je moet je site echt even nakijken kwa spelling, leestekens en met name hoofdletters. Die ontbreken nogal. Als je taalgebruik al niet goed op je site staat wordt je ook niet zo snel serieus genomen door een opdrachtgever.
Vibemaster-D    posted on 12-01-2008 17:31
@mad WTF heeft dat er in godsnaam mee te maken

lever ik kritiek op de website van ferrox nee
ik geef hem tips en een script om iets in de status bar te zetten of hij er iets mee doet moet hij zelf weten

waarom ga je dan commentaar op mijn site geven als ik daar behoefte aan heb dan open ik wel een topic en bovendien voordat je commentaar geeft over de spelling schrijf dat voortaan mijn naam eerst is goed  Videmaster --> Vibemaster.
simsoft    posted on 12-01-2008 17:53
toffe foto's
Boyd    posted on 12-01-2008 18:32
wat simsoft ook al zij toffe pics, ik zou er toch een (klein) beetje kleur in brouwen
Ferrox    posted on 12-01-2008 19:38
Hey Bedankt voor de reacties!

Ik ben inderdaad ook niet tevreden over het menu. Het klote eraan is dat ik een aantal links heb die kwa grootte erg verschillen, en het dus niet netjes onder/naast elkaar past. Hoe ik dit op ga lossen weet ik nog niet, heb in iedergeval aardig wat tips gehad van menig lid hier.

even de reden van opbouw voor deze site: Mijn visite kaartje (zoals op de eerste link te zien is) is ook op deze manier opgevult. Ik wilde deze stijl aanhouden.

Dat achtergrondkleurtje is om dezelfde reden (nog) niet gedaan. Het zou uiteraard wel kunnen (is paar minuten werk, dus zo gebeurd), maar dan is de link met mijn visite kaartje ook weg.
quote:
Poster: Vibemaster-D

3 tips

1) gebruik niet zo een manier van links gebruiken index.php?id=gastenboek daar kan je in sommige browsers problemen mee krijgen.
neem gewoon
index.php
gastenboek.php

Dit volg ik niet? want dan moet ik iedere keer die complete pagina opnieuw maken. De truuk hierachter is dat er wel een php bestand geladen worden, maar direct in het main vak. volgens mij moet dat geen problemen opleveren EN ik heb het zo geleerd op school.

quote:

2) die foto op de pagina DJ zit erg veel stof/vuil je op je DJM800 voortaan zou ik even je DJM/CDJ schoonmaken voordat je een foto neemt. dat staat iets netter maar dat is jouw keuze.

Klopt, maar ik had deze foto toevallig voor de hand. Is ook heeel makkelijk te vervangen. En mischien ga ik dit ook doen. Goede tip! bedankt!

quote:

voor de rest ziet er goed uit toch
zeker voor zelfbouw en neem niet aan dat je fulltime webdesigner bent Cry

Moest er via school aan beginnen en heb het altijd al willen doen. Ik heb heel simpel mijn visite kaartje als uitgangs punt genomen (welke door iemand anders ontworpen is overigens)

quote:

ow en ik heb nog iets voor je

met dit scriptje kun je een text in de Statusbar zetten misschien ook wel leuk

zet tussen

en verander even in dit -->

en DJ Ferrox dan uiteraard je Eigen text van maken

Uh scipt? waar?

quote:
Poster: ceesietopc
Mooie site man

Kleine puntjes nog:
- Zorg dat alle plaatjes even groot zijn. Links is nu ietsjepietsje kleiner.
- Ik zou zorgen dat de foto's aansluiten aan de border om je site heen. Zeker bij Foto's is het nu jammer dat je net een wit randje ziet.

Dan zal ik je iets nieuws vertellen de foto's zijn exact even groot. Dat sommige kleiner lijken (zijn er meerdere) komt door mijn programma wat ikg gebuik. Lekker kut, want die fade 1 px langs de rand af, terwijl ik dat helemaal niet wil en is ook niet uit te zetten. Maar het is gelukkig maar een detail
quote:

- Een achtergrond. Zker op hoge resoluties is het wel erg wit. Je hoeft niet het hele beeld te vullen, 1 hoek met daarin een grijze streep op een lichtergrijzere bg, en dan het geheel naar wit faden kan bijv ook..

Ook een goede tip, maar of ik er iets mee ga doen weet ik niet. Het doel van de site is bijzaak op wat ik vooral doe. En hoeft dus niet super deluxe te zijn. Ik denk dat het zo prima is. Of er moet echt iets voorbijkomen waarvan ik zeg ja! dat past erbij.
quote:

- Menu iets duidelijker maken. Dit kan je bereiken, zonder uit deze stijl te springen, met bijvoorbeeld je menulinks in een tabelletje zetten, van 4 kolommen en 2 rijen, en dan voor elk item een vetgedrukte punt neer te zetten:

.Home

Ik ga hem niet langer maken dan hij al is. Ik zit er wel aan te denken om het geheel in een tabelletje van 2X4 te duwen. Dit doe ik niet omdat ik dan ruimte ga missen in het main vak. Dat eigenlijk al best wel krap is..
quote:

Maar ik vind het echt een vette site

Danku
quote:

Ik zou geen kleurtjes gaan gebruiken voor je foto;s btw.

Ik ook (nog) niet. maar:
quote:
http://img249.imageshack.us/img249/2940/hometg4.jpg

Zoiets dus

Dit is een goed voorbeeld! en geen probleem om te maken. Echter past dit niet bij de stijl van mijn kaartje.

(3 keer mijn kaartje gezegt) maar tips zijn altijd nog welkom!

Over een week ofzo ga ik er weer volle bak aan werken. Dan word de inhoud gedaan en de hardcore code voor fotoboek e.d.

fun
User edit by Ferrox on 12-01-2008 @ 19:45:25 (1%)
Laidback    posted on 12-01-2008 19:40
zo.. Mr Quote ,, ff 10 Quotes in 1 post.. Hupsa WOW
Ferrox    posted on 12-01-2008 19:45
Poster: Laidback
zo.. Mr Quote ,, ff 10 Quotes in 1 post.. Hupsa WOW

Ben er een kwartiertje mee zoet geweest haha :D
MaD    posted on 13-01-2008 00:39
quote:
Poster: Vibemaster-D
@mad WTF heeft dat er in godsnaam mee te maken

lever ik kritiek op de website van ferrox nee

Dus mag niemand 'kritiek'op jouw site hebben, snap de redenering niet helemaal. Jij denkt dat iemand je terug zou willen pakken omdat hij een tip heeft die jij als kritiek ziet.

quote:
ik geef hem tips en een script om iets in de status bar te zetten of hij er iets mee doet moet hij zelf weten
waarom ga je dan commentaar op mijn site geven als ik daar behoefte aan heb dan open ik wel een topic en bovendien voordat je commentaar geeft over de spelling schrijf dat voortaan mijn naam eerst is goed  Videmaster --> Vibemaster.

Jij heb er geen behoefte aan, maar ik wilde je toch de tip geven omdat mensen denken: Als je al niet fatsoenlijk kunt typen, of niet de moeite neemt....wat dan wel? En jij denkt daar misschien anders over, maar ik weet hoe een heleboel andere mensen denken die op zoek zijn naar 'personeel', een DJ in dit geval.
Is er nu een waarschijnlijke miscommunicatie weggewerkt Vibemaster?
MissSalem    posted on 13-01-2008 07:12
Weer on-topic graag. Winking my eye

278 Users online: 120 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 86.803
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.840