Mixer & versterker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RiForza    posted on 10-01-2008 12:50
Zou dit kwaad kunnen om je versterker onder je mixer te plaatsen?

What do you think about Mixer & versterker ??

Vote :   

cross-over    posted on 10-01-2008 13:05
Dat hangt af van een aantal zaken:
-vermogen van versterker
-genoeg koeling van versterker
-hoe dicht onder de mixer
-koeling van je mixer
-enz
hou er rekening mee dat beide toch wel wat warmte produceren die ze ook kwijt moeten kunnen.
Verder kunnen sommige versterkers een brom op je mixer produceren als deze er te dicht bij staat.
http://soundcloud.com/lau-daniels
DrezZ    posted on 10-01-2008 13:25
ik denk idd dat het niet aangeraden is je versterker onder je mixer te zetten, bv als je een hele avond moet draaien(ervaring). heel korte sets mogen normaal niet voor problemen zorgen.
Flexii    posted on 10-01-2008 14:56
ik zou gewoon je versterker een beetje uit de buurt houden van je mixer, versterker rack ofzoCry,, het zou wel kunnen maar zorg dan voor voldoende openingen voor koeling en ventilatie
Tizio    posted on 10-01-2008 15:19

Kijk, een versterker voor thuis voor wat kleine speakertjes, niet lang aan enz, is geen probleem. Alleen voor de wat grotere versterkers al tijd op een plek waar ie genoeg lucht kan aanzuigen en ook weer weg kan blazen.

Vibemaster-D    posted on 10-01-2008 15:59
@ x-over waarom vermogen? dat maakt niet zo veel uit

want het eigen vermogen van de Amp is anders dan het uitgangsvermogen

het kan wel en het is mogelijk want je hebt namelijk zulke soort flightcases

waar een versterker en mixer in zitten

bastianhecker    posted on 10-01-2008 16:01
@vibemaster-D

is deze flightcase niet voor een mixer+dubbele cd? zo ziet het er namelijk wel uit:p ik kan het natuurlijk ook fout hebben  hoor:$.
Adrien1989    posted on 10-01-2008 16:21
Ik heb mijn versterker ook in een fligtcase onder mijn paneel zitten, heeft nog nooit problemen geven en dat staat toch altijd aardig lang aan. Heb wel wat ruimte tussen de versterker en de mixer, maar in de versterker zitten ventilatoren die de boel koelen. De temperatuur zou gewoon acceptabel moeten blijvenHappy, laughing
Max-E    posted on 10-01-2008 16:34
uhm, de mixer doet men misschien(19 Inch, en meestal dubbele cd speler drbij) in het bovenste gedeelte.. en de versterker gaan in t onderste gedeelte.. je kunt zelf wel zien dat er dan genoeg ruimte is voor koeling ?:P
Adrien1989    posted on 10-01-2008 16:38
Aan de dubbele cd speler zit normaalgesproken ook nog een unit om de cd's in te stoppen, in de bovenvertoonde case kan er inprincipe geen versterker bij, of je moet wel een heel klein paneel heben, dat je en de controler en de cd unit bovenin kan plaatsen. Of je moet werken met bijvoorbeeld een HD2500, zoals ik, dan past de versterker er nog wel onderWinking my eye
freddiejay    posted on 10-01-2008 16:41
ik zeg altijd:
beter je mixer op je versterker,
dan je versterker op je mixer. Happy, laughing

maar da volledig terzijde Happy, laughing
Max-E    posted on 10-01-2008 16:55
ja oke, maar mijn menings is dat je gewoon je versterker ergens anders neerlegt of desnoods n kratje op de grond(of n doos, piepschuim is op de forum ook geweld merkte ik:P)en daar je versterker op..
bastianhecker    posted on 10-01-2008 17:00
ik bedoelde bij een dubbel cd speler is er toch ook zoon ding waar je de cd's in moet proppen?
Max-E    posted on 10-01-2008 17:04
ja oke, maar je zou ook n 19 inch mengpaneel drin kunnen doen met misschien nog n 19 inch lichtcontroller en dan onder de versterker.. je hebt daar wel gelijk mee voor de cd's in te douwen:P
Flexii    posted on 10-01-2008 17:12
doe gewoon wat je zelf het fijnste vind, zolang je de flightcase tijdens het draaien voor en achter open is zodat de ventilatie goed kan werken, is er niks aan de hand
remixer    posted on 10-01-2008 17:20

en kijk meteen even of je mixer ook niet te warm word door de versterker want warmte stijgt naar boven

soundcollector    posted on 10-01-2008 19:01
Poster: remixer

en kijk meteen even of je mixer ook niet te warm word door de versterker want warmte stijgt naar boven

Als je zorgt dat de lucht die door de ventilatoren gaat vanachter onmiddellijk uit de case word gestuwd (dus dat de warme lucht niet kan rondzwermen in je flightcase) dan kan dit geen probleel zijn... ik heb gehoord dat allen de crown amps mega heet worden, dus misschien is het bij deze af te raden... (ik weet niet als het waar is)

De palladium word alleszinds niet warm aan de buitenkant, kheb em al lang en vele fuiven mee gedraait

Zorg gewoon dat de warme lucht onmiddellijk weg kan geblazen worden

gr
A-flex    posted on 10-01-2008 19:29
Ik zou het ook niet doen voor het gewicht alleen al... een versterker weegt toch al rap 25 kg met een mixer van ongeveer 5 kg en dan nog een dubbelaar en het gewicht van de case zelf word toch al vlug een dikke 40kg. Niet echt goed voor je rug als je er elk weekend mee moet slepen.
Jer    posted on 10-01-2008 19:54

Bij de meeste mixers staat ook in de handleiding niet op je versterker zetten aangezien ze allebei erg warm kunnen worden.

Gewoon mixer op een tafel versterker eronderCry

Je kan ook zo quicklok rack kopen heb ik ook werkt ook geweldig

cross-over    posted on 11-01-2008 10:19
Poster: Vibemaster-D
@ x-over waarom vermogen? dat maakt niet zo veel uit

Vermogen maakt tuurlijk uit. 
Rendement en vermogen bepalen de warmte productie.
Afhankelijk van het soort Klasse A (50%) / klasse D (75%) is dit erg veel of behoorlijk minder.
Het zou mooi zijn als het hele opgenomen vermogen ook daadwerkelijk naar de speakers ging.
Maar helaas,.....Cry   dit is de gratis voetverwarming.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Max-E    posted on 11-01-2008 17:12
Poster: A-flex
Ik zou het ook niet doen voor het gewicht alleen al... een versterker weegt toch al rap 25 kg met een mixer van ongeveer 5 kg en dan nog een dubbelaar en het gewicht van de case zelf word toch al vlug een dikke 40kg. Niet echt goed voor je rug als je er elk weekend mee moet slepen.

daar heb je zoon plank op wielletjes voor XD

This is an old Topic

No new postings for 6.452 days.
 Post CommentThat would be 215.1 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

215 Users online: 106 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 36.245
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.636