Hey,,
Ik ben hier via google terecht gekomen.
door de woorden 'inspelen reason 3 lukt niet' in te typen.
Ik heb namelijk precies het zelfde probleem.( Althans dat denk ik,)
Ik vond het een beetje een vage omschrijving van het probleem. Dus doe dacht ik: 'laat ik zelf maar een poging doen.' ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Ik heb mijn Midistart-2 (miditech) keyboard aangesloten via een din kabeltje (midi out --> midi in) op mijn pre-amp (Tascam us-144)
Dit had ook direct via de usb op mijn computer gekunt maar vanwege een hoop gekloot met de driver heb ik het maar via deze omweg gedaan. Resultaat: Het signaal komt perfect over zonder latency of wat dan ook.
In Reason gaat het voor de rest ook perfect. Het signaal komt perfect over. Het geluid doet het. Ik kan bijv. gewoon piano spelen of orkesten aansturen in nn-19.
Als ik op de rode 'record' knop klik gebeurd er niks..Nou vind ik dat niet zo gek. Want bijv. met Fruityloops gebeurd er dan ook niks, je moet namelijk eerst op de 'play' knop drukken. Bij Fruityloops tikt 'ie dan eerst heel mooi 4 keer af en dan begint ie met opnemen en kan ik gewoon beginnen met inspelen. Maar als ik dit in reason doe begint ie direct te spelen zonder dat ik ook maar de kans krijg om me voor te bereiden. En als ik tijdens het 'opnemen' wat inspeel neemt reason geen noot op.
De rode knop en het keyboard voor de staan allebij aangevinkt dus dat kan het niet zijn.
Ik heb een vaag vermoede dat het mischien aan iets anders kan liggen. Namelijk het feit dat ik voor dat ik uberhaupt iets wil horen, ik eerst helemaal boven in bij 'Midi device in' bij 'bus A, B,C of D' eerst de Tascam us-144 moet selecteren ( die ik van te voren heb ingesteld bij preferences --> advanced midi 

.
Dan gaat er bij channel 1 een rood lampje branden als ik een toets in druk. (hij krijgt dus signaal) en dan moet ik bij channel 1 eerst bijv. de nn-19 selecteren om wat te kunnen horen.
Bij een kennis van me was dit helemaal niet nodig.
In iedergeval heb ik het gevoel dat het echt iets heel kleins is wat ik nu over het hoofd zie.
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kan niet wachten om te beginnen!
alvast bedankt!,