Reason + synth (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheMole    posted on 09-01-2008 19:19
Als ik op reason de geluiden die ik met men synth maak wil opnemen (via de rooie opneemknop) dan neem hij niks op weet iemand hoe dat komt
User edit by TheMole on 09-01-2008 @ 19:19:52 (3%)

What do you think about Reason + synth ??

Vote :   

sonik    posted on 09-01-2008 19:32
Op je sequencer staat voor elk apparaat 'n kleine pic van 'n
keybord en 'n record-knop.
Die moeten beide aan geklikt zijn.
Mforge    posted on 09-01-2008 20:48
met mijn synth maak? wat voor synth? de subtractor - thor - malstrom?
of een externe synth?
want als het een externe synth is kan dat zowieso niet.
TheMole    posted on 10-01-2008 19:49
Poster: Mforge
met mijn synth maak? wat voor synth? de subtractor - thor - malstrom?
of een externe synth?
want als het een externe synth is kan dat zowieso niet.
 Jah ik bedoel een midi keyboard en waarom zou da dan nie kunne ale da dient der toch voor ? 
User edit by TheMole on 11-01-2008 @ 17:44:07 (29%)
TheMole    posted on 11-01-2008 22:38
Kick
tairip    posted on 12-01-2008 00:23
Poster: TheMole
Jah ik bedoel een midi keyboard en waarom zou da dan nie kunne ale da dient der toch voor ?

Uhmmm misschien moet je je eerst wat meer in de materie verdiepen voordat je dingen probeert.
Reason kan alleen acties die zijn verbonden aan eigen apparaten opnemen! Niet van externe.

bambamstudio    posted on 12-01-2008 08:41
Lees de manual van Reason eens een keer door... misschien help dat?
Dat weet je dat je geen externe synths kunt aansturen met reason. Je kutn deze wel als midi controller gebruiken.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 12-01-2008 @ 08:42:26 (100%)
TheMole    posted on 12-01-2008 09:11
Poster: tairip

Uhmmm misschien moet je je eerst wat meer in de materie verdiepen voordat je dingen probeert.
Reason kan alleen acties die zijn verbonden aan eigen apparaten opnemen! Niet van externe.

ahz ma kan ik dan geen ander programma gebruiken om iets optenemen
bambamstudio    posted on 12-01-2008 09:41
wat wil je opnemen en hoe wil je het opnemen? Audio? MIDI?
Mforge    posted on 12-01-2008 09:57
ik zou zeggen, ga is youtuben op reason, dan kan je zien hoe wat moet
TheMole    posted on 12-01-2008 10:51
Poster: bambamstudio
wat wil je opnemen en hoe wil je het opnemen? Audio? MIDI?
 ja gwn alles wat ik op men midi keyboard speel
Mforge    posted on 12-01-2008 10:57

heb je je prefererences wel goed staan? je moet nl wel wat dingen instellen voordat je kan opnemen, 
als je nou eerst is begint te vertellen hoe je iets heb aangesloten, ingesteld, hoe het geroute is, wat je in je rack hebt, heb je wel een midi / audio interface? 

want met deze minimale informatie kan niemand wat, dus ga even manuals lezen, googlen, youtuben leer wat, en stel je vraag nog een keer.  

en als je met reason al niks kan opnemen, zal dat met een ander programma ook nie gaan, want opnemen met reason is het makkelijkste wat er is, en ik denk dat andere programmas nog veel steiler zijn in de leer curve.

Luxx    posted on 12-01-2008 11:07

heb je je prefererences wel goed staan? je moet nl wel wat dingen instellen voordat je kan opnemen, 
als je nou eerst is begint te vertellen hoe je iets heb aangesloten, ingesteld, hoe het geroute is, wat je in je rack hebt, heb je wel een midi / audio interface?  

keyboardjes van vandaag de dag zijn meestal met USB. dus neem aan dat hij USB aangesloten heeft. denk niet dat hij een rack heeft (mensen die een rack hebben hebben vaak wat meer verstand van zaken) en een MIDI/audio interface is niet eens nodig bij USB keyboards van vandaag. MIDI is oldskool. usb is de toekomst.
en met reason, opnemen het makkelijkste zei je nog, en dat andere programma zeer zeker nog veel moeilijker zijn. maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar
met FL studio is het kwestie van channel klikken welke je wilt aansturen en dan op record drukken. hoef je vrij weinig voor te doen hoor :P
www.mothermusic.nl
bambamstudio    posted on 12-01-2008 14:59
reason is ook simpel in te stellen, 4 regels in de manual.
TheMole    posted on 12-01-2008 18:48
quote:
 dus al ik het goed begrijp kunt ge met een midi keyboard geen geluiden op de pc zetten.Voor wa diend da dan en hoe doet iemand dit dan http://nl.youtube.com/watch?v=lCyDGIjIv_M
DJ_IVI-R    posted on 12-01-2008 19:39
je keyboard dient om midi noten/Signalen te sturen die de racks in reason dan omzetten in sound..
www.nikan.be
bambamstudio    posted on 12-01-2008 20:14
quote:
dus al ik het goed begrijp kunt ge met een midi keyboard geen geluiden op de pc zetten.Voor wa diend da dan en hoe doet iemand dit dan http://nl.youtube.com/watch?v=lCyDGIjIv_M

enkel midi keyboard dient om je software aan te sturen
TheMole    posted on 13-01-2008 09:02

enkel midi keyboard dient om je software aan te sturen
 ja ma op da filmke van mij neemt hij toch op
Mforge    posted on 13-01-2008 09:32
2 Luxx : met rack bedoelde ik wat hij in ze reason rack heeft zitten? reason sluit het zelf aan, maar misschien is er iets nie goed?

En een midi/audio interface niet nodig? dat is onjuist, tenzij hij in het keyboard ingebouwd zit, anders heb je er gewoon een nodig om geluid te horen van de noten die je inspeelt, maar kennelijk zal hij wel geluid horen, alleen lukt het opnemen in reason niet. wat ik overigens erg raar vind. 

En ondanks dat je je keyboard via usb insluit, moet je in het programma nog steeds wat dingen "preferences"' in geven, voordat alles naar behoren werkt.
User edit by Mforge on 13-01-2008 @ 09:34:04 (38%)
bambamstudio    posted on 13-01-2008 10:09
ja ma op da filmke van mij neemt hij toch op

reason neemt de MIDI informatie van dat keyboard op.
De geluiden komen uit reason zelf.
Wordt het niet eens tijd om de manual door te spitten?
Mforge    posted on 13-01-2008 10:57

maar op dat fimpje van jou, gebruikt men geen reason, dus dat filmpje is onzinnig in dit topic omdat de vraag er niet op slaat.
Er zijn hier zat mensen die willen helpen je probleem op te lossen, maar ga nou is even na wat er al gezegd is, en stel je vraag dan nog een keer....alles checken :

1 : heb je audio / midi interface nodig? zoja, heb je er een?
2 : Komt er wel geluid uit, als je je keyboard bespeelt?
3 : Heb je je preferences goed staan?
4 : Hoe is alles in je reason rack aangesloten?
5 : doe je wel alles op de goeie manier? dwz de juiste handelingen om op te nemen?

TheMole    posted on 13-01-2008 11:48
quote:

maar op dat fimpje van jou, gebruikt men geen reason, dus dat filmpje is onzinnig in dit topic omdat de vraag er niet op slaat.
Er zijn hier zat mensen die willen helpen je probleem op te lossen, maar ga nou is even na wat er al gezegd is, en stel je vraag dan nog een keer....alles checken :

1 : heb je audio / midi interface nodig? zoja, heb je er een?
2 : Komt er wel geluid uit, als je je keyboard bespeelt?
3 : Heb je je preferences goed staan?
4 : Hoe is alles in je reason rack aangesloten?
5 : doe je wel alles op de goeie manier? dwz de juiste handelingen om op te nemen?

Kzal zeggen wat der op de papier staat.
1 : Select edit menu (Windows) or reason menu (mac),followed by "preferences..."
2 : Select 'advanced MIDI' from the drop-down menu at the top of the screen.
3 : Select your Oxygen keyboard as the bus A device.Close the preferences dialog.

In the MIDI IN device section at the top of the reason rack,select the desired module in the channel 1 box.
Mforge    posted on 13-01-2008 13:44
heb je in de midi in box wel je de juiste geluidskaart geselecteerd?
TheMole    posted on 13-01-2008 15:40
heb je in de midi in box wel je de juiste geluidskaart geselecteerd?
 es kijken normaal wel
Lethal    posted on 03-02-2008 19:49
Hey,,
Ik ben hier via google terecht gekomen.
door de woorden 'inspelen reason 3 lukt niet' in te typen. 
Ik heb namelijk precies het zelfde probleem.( Althans dat denk ik,)

Ik vond het een beetje een vage omschrijving van het probleem. Dus doe dacht ik: 'laat ik zelf maar een poging doen.' ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb mijn Midistart-2 (miditech) keyboard aangesloten via een din kabeltje (midi out --> midi in) op mijn pre-amp (Tascam us-144)
Dit had ook direct via de usb op mijn computer gekunt maar vanwege een hoop gekloot met de driver heb ik het maar via deze omweg gedaan. Resultaat: Het signaal komt perfect over zonder latency of wat dan ook.

In Reason gaat het voor de rest ook perfect. Het signaal komt perfect over. Het geluid doet het. Ik kan bijv. gewoon piano spelen of orkesten aansturen in nn-19.
Als ik op de rode 'record' knop klik gebeurd er niks..Nou vind ik dat niet zo gek. Want bijv. met Fruityloops gebeurd er dan ook niks, je moet namelijk eerst op de 'play' knop drukken. Bij Fruityloops tikt 'ie dan eerst heel mooi 4 keer af en dan begint ie met opnemen en kan ik gewoon beginnen met inspelen. Maar als ik dit in reason doe begint ie direct te spelen zonder dat ik ook maar de kans krijg om me voor te bereiden. En als ik tijdens het 'opnemen' wat inspeel neemt reason geen noot op.   

De rode knop en het keyboard voor de staan allebij aangevinkt dus dat kan het niet zijn.
Ik heb een vaag vermoede dat het mischien aan iets anders kan liggen. Namelijk het feit dat ik voor dat ik uberhaupt iets wil horen, ik eerst helemaal boven in bij 'Midi device in' bij 'bus A, B,C of D' eerst de Tascam us-144 moet selecteren ( die ik van te voren heb ingesteld bij preferences --> advanced midi Winking my eye.
Dan gaat er bij channel 1 een rood lampje branden als ik een toets in druk. (hij krijgt dus signaal)  en dan moet ik bij channel 1 eerst bijv. de nn-19 selecteren om wat te kunnen horen.
Bij een kennis van me was dit helemaal niet nodig.

In iedergeval heb ik het gevoel dat het echt iets heel kleins is wat ik nu over het hoofd zie.
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kan niet wachten om te beginnen!

alvast bedankt!,
TheMole    posted on 03-02-2008 20:57
Hm ik ben al geholpen door jannickV

189 Users online: 103 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 5.010
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.698.401