Verzoekjes, irritant hoe los je het op
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djaspow    posted on 09-01-2008 18:54
stel : je bent een hardstyle lifeset aan neerzetten, maar er is een groep waaraan je je ergerd omdat ze helemaal dood staan te kijken en je goede gevoel een tik geven.
vervolgens komen ze een liedje dat totaal anders is dan hardstyle aanvragen, ik noem als voorbeeld even samim - heater

wat doen jullie dan?
1.  je zegt de groep dat je het nummer niet zult draaien.
2.  je mixt hem in in de lifeset.
3.  je laat bij een geschikt moment een stilte vallen en start het verzoek.

voor de hand is natuurlijk dat je hem probeert in te mixen.
maar wat je vaak hoort is dat mensen dan weer komen klagen om dat hij TE snel of TE langzaam is..
hoe lossen jullie dit op?

of wat doen jullie als iemand een verzoek geeft van een nummer dat je recent gedraaid hebt?

verder wat vinden jullie van die verzoekjes, want een dj die geen verzoekjes draait is nogal gauw een "saaie"dj.

graag je antwoord, mening!

DJaspow

What do you think about Verzoekjes, irritant hoe los je het op ??

Vote :   

RuudV    posted on 09-01-2008 19:01
Als je em echt niet wilt draaien, kun je zeggen dat je een hardstyle dj bent en dat je dus alleen maar die style draait. Dat helpt meestal wel.

Verzoekjes vind ik helemaal niet irritant, als ze maar niet om de paar liedjes vragen wanneer hun verzoekje nou eindelijk is komt...Maar het hoort wel bij een dj vind ik Winking my eye
Laidback    posted on 09-01-2008 19:03
kippengaas helpt!

ik zou zeggen dat ik hem niet draai.
of niet bij mij heb..
eerlijk blijven, als je blijft zeggen dat je em zometeen zal draaien, dan keren ze zich vast en zeker tegen je.
eerlijk blijven.,.
ceesietopc    posted on 09-01-2008 19:04
Op een hardstyle avond ff uitleggen over de stijlen enzo.
Als het op bijvoorbeeld een schoolfeest is, zeggen dat ie er aan komt als die stijl aan de beurt is, dat je de stijlen zo wel weer wisselt. Op een schoolfeest heb je sowieso veel minder snel dat je echt een hele hardstyle set neer zet..
Djaspow    posted on 09-01-2008 19:06
ja dat is wel waar..

ik las in een ander forum dat een heel aantal mensen verzoekjes erg irritant vonden.
hoe denken jullie hierover?
ceesietopc    posted on 09-01-2008 19:16
Ik heb dan zelf niet zo veel ervaring, maar de ervaring die ik heb, is dat het niet zo irritant is. Je kan het zelfs een beetje gebruiken, als je veel verzoekjes krijgt van dezelfde stijl, weet je wel in welke kant je je muziekkeuze moet gaandoen.

Het vragen of het nou eindelijk gedraait wordt is WEL irritant Unhappy
User edit by ceesietopc on 09-01-2008 @ 19:16:32 (3%)
ACTIVE    posted on 09-01-2008 19:16

valt wel mee, meestal zijn het lekkere meiden die dat doen maar doen ze het dan voor het nummers of om jou aan te kunnen spreken.. 

Ik zou dan een mooie break maken of op een geschikter moment draaien in je set, draai je de hele avond hardstyle gewoon zeggen dat je hem niet draaid omdat het dan niet in de avpnd past,

Verder heb ik er nooit echt last van, alleen maar van de lekkere meiden, wat ook wel leuk is om te horen is als een dame een nummer aanvraagt die je net gedraaid heb, jij als dj vertelt haar dat dan en zij zeg dan, mag ik dan je nummer aanvragen...  Cry

ceesietopc    posted on 09-01-2008 19:17
@active
Haha :D
die ga ik onthouden :P
ACTIVE    posted on 09-01-2008 19:22

Ligt er ook aan waar je draaid hoor, draai meestal als resident ergens dus mensen en klanten weten bij mij wat ze kunnen en gaan horen, heb weinig te geen verzoekje als ik draai.. En als ik iets niet heb, gewoon opschijvenen opzoeken thuis en volgende keer gebruiken als het ook echt iets is van waarde in je set, Maar als je goed kan inschatten wat de mensen in de zaal willen horen en je draaid dat wat je denkt en je heb de juiste muziek en nummers, dan heb je die irritatie ook niet... En dan komt de ervaring kennis en talent erens voor hebben kijken..

Maar een verzoekje van mooie lekkere G#ile dames is blijft altijd welkom,

User edit by ACTIVE on 09-01-2008 @ 19:24:51 (14%)
NielsR    posted on 09-01-2008 19:29
Ik zeg gewoon dat ik het niet bij heb, ik draai drum & bass en electro techno apart en als ik bv ergens dnb moet draaien heb ik nooit electro bij en ook niet andersom.
Djaspow    posted on 09-01-2008 20:10
ik vind liegen tegen je publiek eerlijk gezegt een beetje zwak.
als ze erachterkomen ( god weet hoe ) dan ben je mooi de sjaak
jannickv    posted on 09-01-2008 20:21
t-shirt wijzen:p
Bastian    posted on 09-01-2008 20:41
Wat ook leuk was toen ik nog jeugd avonden draaide, ik liet ze altijd naar m'n mede-dj's gaan dan draaide hij ze als hij weer ging draaien en hoefde ik ze niet de draaien kon lekker m'n eigen stijl spinnen:D
Verder tegenwoordig als ik een verzoekje krijg en het zijn er niet teveel en het is dezelfde stijl dan draai ik hem meestal wel en gelukkig snappen mensen boven de 18 het wélHappy, laughing
Gery    posted on 09-01-2008 20:54
of iemand nu per toeval geil is of niet, mij maakt het niet veel uit, als het een goed verzoek is zal ik het draaien.
ik draai nogal veel allround op studentenfuiven, dus is het nooit echt een probleem om een nummer in te mixen.

Ik draai praktisch nooit verzoekjes direct nadat men mij die heeft gevraagd, ik wacht altijd totdat die mooi inde set past, tenzij het hier over een nummer gaat waarvan ik zelf ook realiseer die hier heel goed op gemixt zou kunnen worden.

Het irritantste is dat mensen blijven zagen en zagen voor hun nummer.

En dan mag een nummer zoals bvb samim (nu we het er toch over hebben) of andere lekkere grote "club bommen, op een studentenfeest zijn dat de mindere nummers, dus als je dan net ambiance aan het draaien bent en je krijgt zo'n verzoek binnen is het wel effe van ik zal dit later wel draaien, zonder veel uitleg bij.

Uiteindelijk moet het doel van elke dj zijn om op het volk in te spelen en te draaien waar de meerderheid van de mensen op losbarst en uit hun dak gaat. binnen die optiek draai ik altijd de verzoeken die binnen dit kader blijven passen, nummers die te veel uit de boot vallen op dat moment komenniet aan bod. Als ik een nummer echt niet wil draaien, dan doe ik effe alsof ik het zoek en zeg dan van ah neen jammer het staat op mijn andere externe harde schijf. ik heb het nu niet mee.

Jammer vind ik dat soms zelf aangezien ik die nummers heel graag zou draaien!
want dit zijn meestal de betere club nummers (minder q music gehalte) die ik zelf ook het liefst draai.

'k moet wel zeggen dat ik meestal bij het afbouwen de laatste 3 kwartier à half uur volledig mijn eigen ding doe Happy, laughing

@Active: je moet dat nummer niet echt reeds gedraaid hebben om die pickup line te kunnen gebruiken! Thumbs Up
DJ - Producer
Flexii    posted on 10-01-2008 14:59
haha t-shirt is echt geweldig JannickvCry
rickdekoning    posted on 10-01-2008 15:14

bij irritante verzoekjes zeg ik altijd dat ik hem straks draai, en dat dan vervolegsn uiteraard niet doen..

NielsR    posted on 10-01-2008 15:15
Poster: jannickv
t-shirt wijzen:p

die had ik al 2 maanden geleden in de late leeuw gepost en die van i'm not a jubox ook
bastianhecker    posted on 10-01-2008 16:14
misschien is het voor de drive-inners onder ons wel handig om naar de GAMMA te gaan, koop er een mooie grote plank van 2 bij 4 en verf er met glow in de dark verf of desnoods een lichtslang op NO REQUESTS! misschien dat een iemand hier het even in de praktijk wil uit proberen?:D
robbert    posted on 10-01-2008 16:45
Platen die totaal niet passen bij het moment, maar toch aangevraagd worden heb ik gewoon niet! Op het moment dat ze genre's aan gaan vragen (kerel draai eens wat jump! zucht..), dan geef ik ze liever even hun momentje, hebben we dat weer gehad voor de hele avond!
Prozei    posted on 10-01-2008 23:53

heb al paar x meegemaakt dat ze nr komen vragen die gewoon al aan staat.
vragen ze heb je wat van die en die artiest en draai je er 3 platen van en komen ze half uur later naar je toe ga je nou nog wat van die artiest draaien.

soms best vermoeiend maar je moet de mensen toch tevreden houden.

soundcollector    posted on 11-01-2008 00:39
Ik maak hier meestal gebruik van, zodat ik na een tijd een indruk krijg hoe mensen denken over mijn muziek. Je moet niet speciaal altijd verzoekjes draaien maar draai richting die stijl een paar nummers... Elke dj heeft zijn stijle die hij haat, dus laat je deze verzoekjes ook maar, een dj wilt mensen laten horen welke muziek hij goed vind en dit mooi in elkaar gewerkt. Ik vind het dus jammer dat sommige dj's dinge draaien waar ze niet achter staan

(Als ze constant een liedje aanvrage probeer ik een vocal of stukje van het liedje een paar keer in men set te laten voorkomen om de mense te doen denke dat ik het ga draaien maar dan rustig verder speel. Een beetje spelen met het publiek dan is de impact groter als je dit liedje dan ook echt gaat draaien,omdat ze het niet echt verwachten Winking my eye)

davidferrari    posted on 12-01-2008 03:29
.
OneSixty    posted on 12-01-2008 03:32
Poster: davidferrari
.

dude , STOP IT !

you will be banned if you continue like this.

, jeetje , kijk eens naar zn posts , allemaal rotzooi Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.454 days.
 Post CommentThat would be 215.1 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

122 Users online: 47 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 770
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.861.168