Poster: DJtall
Inderdaad...
Ik heb nu zitten kijken. Als ik een cd koop betaal ik 17€, als ik de cd digitaal koop dus in mp3 bestand betaal ik 15 € ... Is het dus dan beter dat ik de cd zelf koop dan in mp3's ... ??
Want ik heb cd spelers en moet het dus sowieso op cd branden ..
man man, miserie miserie :p
Poster: PaulBrugelVinyl op CD zetten mag WEL, MAAAAAR... deze valt dan onder de regeling thuiskopie. Voor een bedrag van 90 euro per jaar mag je (1500? 2500?) nummers in de thuiskopie regeling dan wel legaal gebruiken.(In iedergeval is dit de Nederlandse regeling)
Kijk, dit bedoel ik:
Mag ik als DJ gekopieerde cd's en/of dvd's gebruiken tijdens mijn optredens?
Volgens de uitzondering op de auteurswet is het toegestaan een kopie te maken voor eigen gebruik. Dit eigen gebruik wordt in de wet als volgt omschreven: 'voor eigen oefening, studie en gebruik'. U mag de kopie dus alleen voor uzelf kopiëren en gebruiken. Voor het gebruik van zelfgemaakte kopieën in openbare gelegenheden heeft u voorafgaande toestemming nodig van de rechthebbenden.
Dus.... Vinyl op CD zetten mag niet. Of je moet per track toestemming vragen aan de platenmaatschappij.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.