ideetje @ horecava
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 09-01-2008 02:26
ik was gister (dinsdag) naar de horecava..

daar stond een dj systeem opgesteld ( 2x cdj 1000 mk2, pioneer cdj 700) dat gekoppeld zat aan Virtual DJ,
het was een nieuw concept, inplaats van dat je met Final scratch platen heb, werkte dit gewoon op je pioneer cd spelers, mp3 in en uit laden via pc, je kent het wel..

ik ben 2x wezen kijken, 1e x liep mijn groep wat sneller door dus had ik weinig tijd, 2e keer was er geen personeel te vinden, of waren ze druk bezig met koffie drinken zonder even te helpen..

mocht iemand weten hoe dit systeem werkte, of welk systeem nog tussen de cdj's en de laptop zat, hoor ik dat graag!

edit: voor de mensen die er geweest zijn: als je viua hoofd ingang binnen komt, krijg je als 1e pal tegenover je als je binnen komt een koffie tent, kijk je dan naar rechts, kijk je zo die stand in.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-01-2008 @ 02:29:28 (32%)

What do you think about ideetje @ horecava ??

Vote :   

Luxx    posted on 09-01-2008 07:36
das toch gewoon time code cd? zelfde concept als met vinyl. alleen dan met een cd erin. dat hebben wel meer mensen hier
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 09-01-2008 @ 07:36:31 (37%)
Ziax    posted on 09-01-2008 07:44
Als het aan VDJ gekoppeld zat zal het inderdaad wel gewoon het hele gedoe van VDJ zelf zijn. Check hun site maar even.
Insyder    posted on 09-01-2008 11:46
Timecode CD's Happy, laughing Werkt wel leuk!
yougow    posted on 09-01-2008 18:00
Idd gewoon timecode.

Ikzelf werk met pioneer cdj800's waar ik een traktor scratch schijfje in duw. werkt echt erg lekker. je kan door je lijst scollen en nummer slecteren met je jogwheel met een 2de tijdcode track. en met behulp van een triggerfinger hoef je helemaal niet meer aan je laptop te zitten
Tomazos    posted on 09-01-2008 18:28
mm oke,
hoe heet dit systeem dan?

Final scratch ken ik wel, maar had het zo met Pioneer cd spelers nog nooit gezien..
en aangezien ik die Virtual dj op me latop heb.. lijkt me dit wel heel erg handig..

zal dan een kasje tussen zitten, en benodigde hardware??
wat kost zo'n systeem +-, om op je pioneers en laptop aan te sluiten?

edit: als ik ga googlen staat er nog niks op de virtual dj site, Update comming soon,
User edit by Tomazos on 09-01-2008 @ 18:38:35 (27%)
Laidback    posted on 09-01-2008 18:40
Poster: Tomazos
mm oke,
hoe heet dit systeem dan?

Final scratch ken ik wel, maar had het zo met Pioneer cd spelers nog nooit gezien..
en aangezien ik die Virtual dj op me latop heb.. lijkt me dit wel heel erg handig..

zal dan een kasje tussen zitten, en benodigde hardware??
wat kost zo'n systeem +-, om op je pioneers en laptop aan te sluiten?

er zijn diverse time-code cd's te verkrijgen op de markt.
neem een Serato Scratch live,
hier zit een kastje bij waar je de cd spelers op aansluit, en deze vervolgens doorlust naar je mixer, het is dus een tussenstop en je houd 2 kanalen..
daarnaast gaat er een USB (of firewire) kabel vanuit dat kastje naar de pc/laptop/mac deze kabel geeft het timecode signaal door aan de pc en Voilla!
het is vaak geen goedkoop systeem, maar als jij veel in discotheken draaid en geen zin hebt om al je cd's mee te slepen maar toch wel je gehele collectie bij je wil hebben, neem je het kastje mee, 2 tulp kabels, usb kabel, laptop en evt 1 of 2 portable Hard drives .
zo kan je Of alleen met cd's draaien, en komt er dan dat 1ne verzoekje binnen wat je niet op cd hebt, kan je deze met de time code cd's vanaf je pc draaien!
werkt super, zorg wel dat je pc snel genoeg is voor de Buffer!

...
ander iets..
...
als het goed is, was Lead er ook nog met een SVM-1000 .. of was jij er niet lead?
ACTIVE    posted on 09-01-2008 18:44
Collega dj van me in de discotheek waar ik draai had afgelopen weekend ook zo'n opzet mee..

Hij heeft gewoon een externe usb geluidskaart met 2x line in en 2x line out, di emet de cdsplers en mixer gekoppeld zijn en natuurlijk usb naar z'n laptop...

Maar werkt perfect zei hij..

K ga morge ook zo'n geluidskaart halen dus jullie horen het morge van me of het werkt..
Tomazos    posted on 09-01-2008 19:04
Poster: Laidback

...
ander iets..
...
als het goed is, was Lead er ook nog met een SVM-1000 .. of was jij er niet lead?

ik heb de SVM 1000 wel gezien,
die stond bij Discovery sound & vision tent 'dj doctor'
die gasten komen uit werfershoof,

was wel ERG vet om het toch even te zien en voorzichtig te voelen,

werd mij daar verteld dat er 2 op de markt zijn in NL, daarvan was dat er dus 1.
User edit by Tomazos on 09-01-2008 @ 19:06:01 (26%)
Laidback    posted on 09-01-2008 19:42
Poster: Tomazos

ik heb de SVM 1000 wel gezien,
die stond bij Discovery sound & vision tent 'dj doctor'
die gasten komen uit werfershoof,

was wel ERG vet om het toch even te zien en voorzichtig te voelen,

werd mij daar verteld dat er 2 op de markt zijn in NL, daarvan was dat er dus 1.

2 Stuks dus ?  (CLICK)
Tomazos    posted on 10-01-2008 01:25
dat zijn zijn woorden niet de mijne,
ik zei dus tegen hem (ik kon die gasten al, omdat het bedrijf hier in de buurd zit) van: mooi ding, ik heb er van alles over gelezen op internet maar dit is de 1e keer dat ik hem echt zie.. hij dus: dat kan wel kloppen, er zijn er maar 2 van vrijgegeven, 1 aan ons.. en een ander bedrijf (hij noemde de naam wel maar heb ik niet onthouden)
yougow    posted on 10-01-2008 14:12
Als je veel op pad gaat met je tijdcode systeem zou ik investeren in een degelijke setup. Een simpele geluidskaart met voldoende in- en uitgangen werkt meestal wel met de jusite instellingen en wat gepruts, maar als er dan een keer op locatie iets misgaat is problem solving een groot probleem. Ik weet dat mijn hardware en software op elkaar is gemaakt en afgestemd. met 1 druk op de knop zijn 99 van de 100 problemen die zich zoude kunnen voordoen zo van de baan. (overigens nog nooit een probleem gehad dat niet binnen enkele seconden was opgelost) met een zelf inelkaar geknutseld systeem is dat niet altijd even makkelijk.

Natuurlijk is een setup alla serato of traktor ook wel prijzig. dus als je meer thuis draait is een goedkopere oplossing zeker geen slecht idee.
Ywe    posted on 11-01-2008 10:54
zo'n set heb ik ook. Ik heb VDJ met timecode systeem, werkt ideaal. Ik hoef alleen met de laptop een nummer uit te kiezen, voor de rest gebruik ik de CDJ's of als daar even een "echte" cd in zit de timecode vinyl. Je hebt een ASIO geluidskaart ervoor nodig met 4 in en 4 uitgangen zoals de MAYA 44 USB geluidskaart die ik gebruik

het enige wat ik nu meeneem als ik ga draaien is een laptop, geluidskaart en kleine externe HDD (60gig) met de muziek erop die ik wil draaien afhankelijk van de stijl. Ik heb een grote externe HDD met 300 gig muziek gesorteerd op stijl dus daar haal ik het elke keer vanaf.

1 tas en ik ben klaar dus Happy, laughing

Ik wil volgende maand de RM Asus miniBook kopen, 7 inc minilaptopje, nog idealer voor mijn setup

This is an old Topic

No new postings for 6.455 days.
 Post CommentThat would be 215.2 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

113 Users online: 48 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 649
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.861.047