ff aan de creatievelingen... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Steve-O    posted on 07-01-2008 21:35

eyey,

ik was resident in een discotheek en daarnaast deed ik nog wat losse feestjes en dergelijke , jullie kennen het wel.. Nu werd mij gevraagd of ik zo'n flyer/ adviche wilde maken.

Zijn er onder jullie weten hoe photoshop want ik snap er geen zak vaN(A) en ik kan nergens een normale tutorial vinden:s Heeft een van jullie een goede o en uitleg?

thnx alvast!(y)

Steve O

What do you think about ff aan de creatievelingen... ??

Vote :   

Dyno    posted on 07-01-2008 21:40
Photoshop is niet zo ff 1.2.3. uit te leggen.

Maar waarom vragen ze jou, als jij niet eens weet hoe het moet? Cry
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
bambamstudio    posted on 07-01-2008 21:43
Probeer anders gimp eens, is gratis en daar kan ik zelfs mee werken.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Julemac    posted on 07-01-2008 21:48
gimp?
ACTIVE    posted on 07-01-2008 21:49
Hoe meer je fotoshop hoe makkelijker het is.. Veel proberen en kijken wat wat doet, Is gewoon knippen plakken rekken en strekken en verschillende lagen op de juiste volgorde plaatsen daar een effectje overheen over een bepaalde layer en je tekst invoeren en informatie en klaar is kees,

Persoonlijk vind ik 7.0 een simpele makkelijke versie..
bambamstudio    posted on 07-01-2008 21:52
Poster: Julemac
gimp?

ja GIMP
Julemac    posted on 07-01-2008 22:10
ohhh gimp :D
bambamstudio    posted on 07-01-2008 22:12
Poster: Julemac
ohhh gimp :D

dat zeg ik....gimp
Steve-O    posted on 07-01-2008 22:12

@ Dyno: is mij ook een raadsel(a)

Nouja dat zeggen ze overal, ik ga wel ff pielen! Thnx voor de commensWinking my eye

bambamstudio    posted on 07-01-2008 22:13
je kan ook vragen aan iemand hier of ze handig zijn en er eentje voor je wil ontwerpen....
ACTIVE    posted on 07-01-2008 22:16
Photoshop is gewoon een hele luxe PAINT (windows)

Basis is hetzelfde alleen met meer mogelijkheden voor elke Image of layer..
Lanky    posted on 08-01-2008 01:05
ik zit zelf op een grafische (oftewel creatieve) opleiding, en zoiets ontwerpen doe je niet even 1,2,3
het is ook een beetje apart dat ze het aan jou vragen als je er niks van weet haha maargoed, ik zal je even paar tips geven.

ik zou een trial downloaden van Adobe Photoshop en Adobe Illustrator, en een beetje kloten. Maak wat vormen met Illustrator, en breng de finishing touch aan met Photoshop. Het duurt wel even om alles onder de knie te krijgen, want het is nogal geavanceerd, dus mocht het binnen een bepaalde tijd af moeten zijn, dan zou ik het gewoon aan iemand anders vragen, want je moet er wel even de tijd voor nemen Winking my eye

succes en onthou, oefening baart kunst!

User edit by Lanky on 08-01-2008 @ 01:08:40 (43%)
Steve-O    posted on 08-01-2008 14:19
Even voor de duidelijkheidWinking my eye Het is niet voor die discotheek maar voor een prive-feestje, dus het hoeft niet mega superdeluxe maar gewoon een beetje aardige poster die de organisator van z'n feestje kan ophangen

@Lankey: Ik zal dat eens proberen
Flexii    posted on 08-01-2008 18:27
gewoon beetje proberen,, kijk anders ff op http://www.tutorialized.com misschien dat je hier wel wat hulp vindCry
Max-E    posted on 08-01-2008 19:03
haha, ja gimp is wel n goed programma daarvoor, al moet je wel n firmware extra daarvoor downloaden maargoed.. Gimp van het programma, niet gimp van GIMPSUIT ofs..
Lead    posted on 09-01-2008 00:58
Ik gebruik Photoshop al een aardige tijd maar ik denk dat je nooit uitgeleerd raakt hiermee. Je gaat naar verloop van tijd de features meer instinctief gebruiken, maar het meeste gebruik je toch de basis zaken zoals : uitknippen, Transformeren (verkleinen/vergroten/roteren/uitrekken/etc) en transparatie. Alle andere features gebruik je als je ingewikkeldere ontwerpen moet maken of voor een publiek wat meer verwacht.

Ik denk dat je met de nieuwe ingebouwde Help van CS3 al heel veel kunt leren. De nieuwe help (die ook in de trial versie zit volgens mij) is anders dan voorheen is heeft nu heel veel waardevolle teksten.

Zelfs door te kijken bij de functies die je wellicht al gebruikt kun je bijleren. Naast de Help gebruiken is het vooral heeeeeeeeel veeeeeeeel doen, proberen en weggooien. Zo kom je steeds verder Winking my eye
Let the BASS be louder
Dalique    posted on 09-01-2008 16:10
Ik lees hier veel alternatieven,
maar ik zou toch bij photoshop blijven. Dit omdat dit gewoon de standaard is, en eigenlijk de standaard is voor andere programma's zoals gimp e.d. die gebouwd zijn op photoshop logica.

Zoals lead ook al aangeeft, als ik jou vraag lees. Zou ik gewoon veel proberen, wat tutorials doornemen. En met de help in CS3 moet je inderdaad ook een eind komen.

De basis dingen zijn infeite goed aan te leren, denk aan vakjes tekenen, leuke brushes gebruiken e.d.
Ik raad vooral aan om HEEL veel te gaaan proberen!

Want zo blijkt (schijnbaar) ook bij mij, oefening baart kunst !!!!!!!
ceesietopc    posted on 09-01-2008 17:16
Je raakt nooit uitgeleerd met photoshop..

In tegenstelling tot wat Lanky zegt, zou ik gewoon gelijk met photoshop gaan pielen. (om nou gelijk full-vector ontwerpen te maken met illustrator is ook niet alles :P)
Eerst een background layertje waar je het filter Clouds over heen gooit, en dan lekker gaan spelen met Edit -> image adjustments -> hue / saturation en de blending options..

Dan natuurlijk je text layer, en vervolgens wat leuke plaatjes..

Ik kan hier zeggen wat ik wil: het komt neer op lekker pielen :D
User edit by ceesietopc on 09-01-2008 @ 17:18:50 (19%)
Steve-O    posted on 09-01-2008 17:48
haha ja ik krijg het een beetje door, heb er echt te lang aan gezeten:p
Thnx allemaal, ja je zal wel nooit uitleren maar dacht dat dat nooit zoveel moeite zou kosten maar ik neem dat duidelijk terug!!!

Respect voor degene die het kunnenWinking my eye
ceesietopc    posted on 09-01-2008 17:56
Nog  1 klein tipje..
met de blending options kan je echt heel veel. Zeker als je het over text layers hebt, en dan met al die overlays met verschillende opacity's ... Echt leuk speelgoed

Succes verder nog :P
Krijgen we het resultaat hier nog te zien??
Steve-O    posted on 09-01-2008 18:43

ik zal zorgen dat het resultaat hierop komt, maar ik kan je verzekeren dat het geen club nouvea flyer wordt hoor, don't expect too much:p

komt goed, thnx voor de tipsWinking my eye

jelle89    posted on 09-01-2008 18:47
teneerste is photoshop geen luxe paint, veeeel meer dan dat, meeste grafische vormgevers zullen moord neigingen  krjgen als ze dat horen,

ik doe nu een grafische ontwerp opleiding voor het 2e jaar, en nogsteeds leer ik iedere week dingen bij, dus denk maar niet dat je makkelijk iets moois en goeds kan ontwerpen als je wat tutorials hebt gekeken.

maar iig, bn benieuwd en succesWinking my eye
ceesietopc    posted on 09-01-2008 18:51
@jelle
Ach.. flippen omdat iemand zegt dat photoshop een luxe paint is.. zeg nou eerlijk. het is toch zo? Paint=ontwerpen.. in de ergste zin van het woord. Streepje hier, lijntje daar etc... en dat is het.
Photoshop = ontwerpen.. en thank god beter uitgewerkt dan pain :P
En als je een beetje talent hebt, en mazzel, zullen je eerste werkjes er best vet uit zien
@Steve-o: ben benieuwd
Dalique    posted on 09-01-2008 21:52
ben benieuwd wat je er uit krijgt Steve-o Happy, laughing!
DJdarkness    posted on 09-01-2008 23:18
Microsoft publischer, zit bij het office pakket, in  kun je best leuke dingen mee maken, en werkt eenvoudig. Je kunt ook werken vanuit een soort template, dan krijg je bijvoorbeeld de indeling al, en hoef je deze alleen maar naar je eigen hand te zetten. Ideaal

Lanky    posted on 10-01-2008 00:44
Poster: ceesietopc
Je raakt nooit uitgeleerd met photoshop..

In tegenstelling tot wat Lanky zegt, zou ik gewoon gelijk met photoshop gaan pielen. (om nou gelijk full-vector ontwerpen te maken met illustrator is ook niet alles :P)
Eerst een background layertje waar je het filter Clouds over heen gooit, en dan lekker gaan spelen met Edit -> image adjustments -> hue / saturation en de blending options..

Dan natuurlijk je text layer, en vervolgens wat leuke plaatjes..

Ik kan hier zeggen wat ik wil: het komt neer op lekker pielen :D

dat is toch hetzelfde als wat ik zei? ik zie de tegenstelling niet

122 Users online: 47 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 777
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.861.175