feit dat je hier komt en interesse hebt in iets wil zeggen dat er een zekere motivatie is om iets te doen en te leren.
In het begin dat je iets leert is het altijd wennen en aanpassen, maar het is pas na een goeie maand of 3 goed te oefenen dat je van jezelf kan zeggen dat je in de meeste situaties een goede mix kan maken. vandaar is het argument van als het na 2 maanden niet bevalt complete bullshit en mits een beetje oefening je al gauw plezier uit je nieuwe hobby gaat halen.
ikzelf ben begonnen met een dual denon cd speler, niet het topmerk, maar ook geen - in mijn ogen - minderwaardig spul van lagere merken. Zo heb ik al enkele maal noodgedwongen op een Jb systems cd speler moeten draaien, 1 woord: bucht.
pioneer is natuurlijk de top, en eens je op cdj 1000 mk3 heb gedraaid zijn alle andere merken sowieso minderwaardig.
al zou ik zelf nooit voor de cdj 200 of 100 kiezen omdat ik daar het jog niet zo lekker vind en het makkelijker vind op zo'n type speler op met plus en min knoppen bij te sturen, wat deze ontbreken.
Volgens ik meen te verstaan is je budget een grote 1000 euro. Hiermee kan je toch al wat doen en stel je het volgende voor:
zoek op je gemak naar 2e hands Technics draaitafels, deze blijven immers de standaard en beste draaitafels. ik heb de mijne enkele maand geleden kunnen kopen (alle 2) voor 600 EUR inclusief naalden. Technics is degelijk en kan je gerust 2e hands kopen. mij kan een kras op ve verf niet schelen zolang die maar goed werkt

vinyl is duur, zwaar en fragiel maar leuk om mee te draaien!
de ideale combinatie is een digitrack systeem. ik gebruik nu traktor scratch, maar serato is ook goed en tegenwoordig ook veel 2e hands te vinden.
hiermee kan je alles draaien wat je maar wil met de vinyl feeling
mensen zullen mij hier misschien ongelijk geven en het te professioneel materiaal vinden voor een beginner, maar ik beklaag mij de aankoop van mijn denon en had graag direct met goed materiaal begonnen dat relatief zijn waarde behoud, en w aar je lang geniet van zal hebben en wat qua budget ver overeenkomt met wat je in gedachten hebt.